Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:40

Waxmeltsenzo, onze vloer komt niet bij de IKEA vandaan, is
niet te vergelijken ook :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:41

@ walrus we zijn er ook nog echt niet uit.
Het heeft geen haast. We gaan veel doen en de vloer is ook niet de eerste zorg. Maar ik vind het zelf een van de lastigste keuzes. Dus kan geen kwaad om er al wel goed over na te denken.

Pvc heeft voor zowel mijn vriend als mij voordelen en heeft keuzes zodat we het allebei mooi kunnen vinden, en het gemak van marmoleum dus het heeft wel de voorkeur momenteel ;)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:42

bloempie186 schreef:
Nou ben ik niet van het roze, maar eerder van het groen. Zou deze muur graag een groene tint geven, maar wat voor groen? Er is zoveel keuze!

Klein detail: Ik heb een lime groene koelkast van SMEG besteld en deze staat in dezelfde ruimte als de muur (de koelkast komt niet tegen de groene muur aan, maar staat in de donker grijs met witte keuken (op deze foto is dat links van waar ik de foto genomen heb)).

Ik hou van natuurtinten en zal ook houten meubels nemen en een grijze stoffen bank. Geef het geheel graag een natuurlijke/ rustige uitstraling. Wat denken jullie qua kleur voor deze muur?

Ik zou gaan voor een donkere legergroene tint. Geen idee welke precies, daarvoor zou ik naar een bouwmarkt gaan en kleurstaaltjes naast elkaar houden. Een limegroene zoeken die de kleur van je koelkast heeft en die combineren met andere groentinten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:43

BloemBloem schreef:

Dacht ik al. Maar het ziet er wel echt zo uit als de duurdere variant van Ikea.
Maar Ikea vloeren zijn natuurlijk heel anders dan kwaliteidsvloeren. Maar ik ben bij laminaat wel altijd bang dat ook duurdere varianten toch tegen vallen, vraag me niet waarom ;)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:44

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:13

vonneke schreef:
Rolluiken dat vind ik zo niks.

is ook lelijk, vandaar dat wij het alleen aan de achterkant van het huis op de bovenverdieping hebben :)

wij zijn met een aanbouw bezig, ik zal straks eens foto's plaatsen, wellicht dat jullie nog leuke ideeen hebben. we willen het toch een beetje qua sfeer mee door trekken zoals de huiskamer, maar het toch nog net wat warmer maken.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:17

Rolluiken hebben wij rondom.
Boven en beneden.
Vind het wel makkelijk met zomerse temperaturen om ze op het zuiden dan dicht te doen.
Ze zaten er al aan toen we dit huis kochten.
Savonds doe ik ze ook dicht, heb nog nergens gordijnen dus wel handig.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:18

Onee, rolluiken komen er hier echt niet in :n, hoe praktisch ook :o

Shutters, echte houten shutters, daar gaat mijn hart sneller van kloppen :+
kan niet wachten tot ze geplaatst kunnen worden *\o/*

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:37

Iemand vroeg wat voor tegels ik in de keuken had. Dat zijn metrotegels, kan je overal kopen.
Ik heb ze gekocht bij de praxis.

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:40

@ MarjanB, ik vind het nog een mooie vloer hoor die erin ligt, maar is misschien ook maar net wat je met de rest van het huis wilt natuurlijk.

@ Vonneke, heb je een voorbeeld van de betonlook tegels die je wilt? Ben benieuwd, wij willen ook betonlook/industrieel.

@ Cardy, Dank je, dan ga ik daar eens even rond snuffelen haha! Wat betreft beveiliging weet ik het niet zo goed. De mensen hier letten altijd op alles en iedereen en zodra er iets niet klopt hangen ze met de politie aan de telefoon dus heb me daar nooit echt in verdiept. Ouderwetse telefoon misschien op marktplaats?

@ Rockey, Jeetje dat is gaaf, heel mooi!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:31

BloemBloem schreef:
Onee, rolluiken komen er hier echt niet in :n, hoe praktisch ook :o

Shutters, echte houten shutters, daar gaat mijn hart sneller van kloppen :+
kan niet wachten tot ze geplaatst kunnen worden *\o/*

Ik vind ze ook niet mooi maar ik ga ze er toch echt niet af halen hoor :D
Ze zitten trouwens in de kozijnen.
Dus je hebt niet van die lelijke witte bakken aan de buitenkant en geen witte strips op je kozijn.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 07-02-17 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:35

Wij hebben straks ook bij de voor en achterdeur een rolluik, maar ze passen door de kleur redelijk gelukkig.

Shutters vind ik wel mooi maar niet altijd, vind ze vaak te lomp voor de ruimte waarin ze gebruikt worden. Wij hebben straks achter houten jaloezieën zonder brede band en voor komen in de erker plissegordijnen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:21

marjanB, doen jullie die luiken ook dicht als jullie thuis zijn??
Ik zou echt als de dood zijn als er ooit brand uit zou breken, ik mijn eigen huis niet meer uit kom.... :o

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:46

Nou het erge is zelfs nog dat ze alleen een afstandsbediening hebben voor de voordeur :') en achter alleen binnen een schakelaar. Dus vroeg al hoe ze dat wilden doen als de batterij leeg was.. Uhhhhh ja uhhh, dus heb wel even gelachen. Denk dat wij het sowieso wel anders gaan maken dat we hem ook van buiten open kunnen doen met een sleutel. En vriend wil hem automatiseren zodra er brandalarm is dat ie open gaat. (mocht dat kunnen) Denk dat we ze verder vooral gebruiken als we op vakantie zijn oid.

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:46

Thanks voor de tips die al gegeven zijn!

Hier nog wat meer foto's van de kamer. Het betreft de woonkamer inclusief keuken.
Hier nog wat foto's ter verduidelijking:

Tegenover de eerder geplaatste roze muur deze ramen:

Afbeelding

De keuken (met ons gezicht naar de keuken is de roze muur aan je rechterhand en de raampartij dus links). De lime groene koelkast komt aan de rechterkant tegen de muur te staan (Het betreft deze koelkast
http://www.inbouwmagazijn.nl/Smeg-FAB32LVEN1-60-cm-Koelkast-vrijstaand-Lime-groen-6250.html
in deze keuken:
Afbeelding

De ramen zijn op het westen en er zitten als we met ons neus naar de roze muur staan ook nog 2 ramen aan de rechterkant (op het zuiden dus).

@Angelaa2: Van welke verffabrikant is Early Dew? Vind het inderdaad wel een mooie kleur, maar twijfel of ie niet wat te donker is.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:56

BloemBloem schreef:

Mag ik vragen waar hij wel vandaan komt? Vind hem echt heel mooi!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:58

www.parketenlaminaat.nl te Den Haag.

Bloempje, ik wil echt niet vervelend zijn, maar ga het toch
zeggen, early dew en lime gaat hem niet worden hoor, dat vloekt de tent uit :oo :n

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:00

bloempie186 schreef:
Thanks voor de tips die al gegeven zijn!

Hier nog wat meer foto's van de kamer. Het betreft de woonkamer inclusief keuken.
Hier nog wat foto's ter verduidelijking:

Tegenover de eerder geplaatste roze muur deze ramen:

[ [url=m/5M1ioN.jpg]Afbeelding[/url] ]

De keuken (met ons gezicht naar de keuken is de roze muur aan je rechterhand en de raampartij dus links). De lime groene koelkast komt aan de rechterkant tegen de muur te staan (Het betreft deze koelkast
http://www.inbouwmagazijn.nl/Smeg-FAB32LVEN1-60-cm-Koelkast-vrijstaand-Lime-groen-6250.html
in deze keuken:
[ [url=m/0FvKxo.jpg]Afbeelding[/url] ]

De ramen zijn op het westen en er zitten als we met ons neus naar de roze muur staan ook nog 2 ramen aan de rechterkant (op het zuiden dus).

@Angelaa2: Van welke verffabrikant is Early Dew? Vind het inderdaad wel een mooie kleur, maar twijfel of ie niet wat te donker is.

Early dew is dacht ik van Flexa, maar is inprincipe gewoon in flexa en gamma/karwei verf te verkrijgen. Hij oogt op die foto erg donker, maar is in het echt veel lichter.
Ik zelf heb camouflage green van flexa, omdat ik early dew te licht vond.
Early dew is echt een prachtige kleur en goed te combineren.
Ik werk in de gamma en wij verkopen early dew best wel veel.
Hij is dus in gewone huismerk gamma te krijgen, maar ook in flexa en zelfs histor te krijgen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:04

Afbeelding

Afbeelding

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:12

Mooi huis bloempie.

Hier hebben we ook nog niet genoeg lampen. Ik wil links boven de bank nog een moderne wandlamp of een staand lamp links van de bank. Verder hangt er boven onze eettafel nu 1 lamp. Hier heb ik er nog 1 van en deze komen samen boven de eettafel te hangen (hangt nu niet recht erboven). We zijn erg blij met de kleur groen op de muren. Als iemand wil kan ik wel opzoeken welke kleur het is. Het is donkerder en frisser dan early dew. Ik vind dat interieurstylist Femkeido echt mooie ontwerpen maakt. Helaas kan ik dat niet betalen. De echte octo lamp kost 800 euro en deze lamp heb ik bijvoorbeeld voor 100 euro kunnen kopen. De echte Hay tafel is wel nieuw, maar de witte kuipjes zijn van marktplaats.

Een paar vragen:
We willen drie witte stoelen laten staan en drie gekleurde stoelen erbij. Iemand suggesties? Bij de kwantum hebben ze lichtroze stoelen, die lijken me mooi, maar ook de eames replica in een lichte kleur lijkt me mooi. Of juist een stoel in camelkleur, bijvoorbeeld die van zuiver.
Verder hebben we ideeen nodig voor boven de bank. Ik wil daar denk ik rechts een rekje hebben. En dan boven de bank een lange plank welke je met plankdragers van stoermetaal.nl kan ophangen. Maar zou ook wel het stuk muur achter de bank willen verven. Maar alleen achter en boven de bank en niet bij de verwarming aan beide kanten. En ik twijfel om boven de eettafel aan de muur ook nog iets te hangen. Misschien is het zo wel mooi als straks beide lampen hangen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:25

Kentaro schreef:
marjanB, doen jullie die luiken ook dicht als jullie thuis zijn??
Ik zou echt als de dood zijn als er ooit brand uit zou breken, ik mijn eigen huis niet meer uit kom.... :o

In ons oude huis hadden wij alle luiken dicht behalve die van de voordeur.
Oa voor als er brand uit zou breken en omdat die nog wel eens vastliep :D

Waar we nu wonen hebben we alleen luiken voor de ramen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:25

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:30

Haha inderdaad... Ik zal eens kijken.... Of een frissere kleur past misschien beter bij de koelkast (vloekt ook waarschijnlijk, maar dan noemen ze het gedurfd? :+ :Y) )

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:38

Ik zou dan voor een harde kleur gaan, dus legergroen bijv. die early dew is mooi met wit en zachtroze <3!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:39

Poeh hee, jullie hebben allemaal zoveel geld gestoken in vloeren, muren, verbouwen, meubels... kom ik straks aan met mijn tweedehands meubelhokkie... in ouderwetse stijl, want dat vindt ik zó gezellig... durf straks bijna geen foto's te plaatsen! En dan zijn mijn muren ook nog niet gedaan, en de vloer ook nog niet... :')