Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mirim schreef:Ik hoorde van mijn ouders dat de makelaar tegenwoordig moet gaan vragen of je het te bezichtigen huis wel kan betalen voordat je een afspraak kunt maken?
Is dit echt een must ? ( volgens mijn ouders wel ) of is dit meer vanwege de drukte op de woningmarkt en kan een makelaar hiertoe overgaan?
JenniferU schreef:Mirim hebben ze bij ons ook niet gevraagd, ik zou dan vrij snel afknappen denk ik.
Wij hebben net weer een mail gestuurd voor aanpassing koopovereenkomst.
Als dat akkoord is kunnen we tekenen.
karuna schreef:Bij mijn vaste bank waar ik al zit vanaf mijn 5 e hoef ik niet eens een hypotheek aan te vragen. Krijg dat gewoon niet. Ze blieven geen allimentatie.
Sonja_vR schreef:Er zijn idd genoeg voorbeelden waarbij on theorie de hypotheek geen enkel probleem zou moeten zijn, mensen van een adviseur Te horen krijgen:top, geen enkel probleem , maar puntje bij paaltje word het alsnog afgeketst .
En helaas ook bog steeds mensen die gewoon maar wat doen en dan na bieden etc pas eens gaan babbelen ergens en er achter komen dat het niet gaat lukken
karuna schreef:En zelfs dat geeft dus geen garantie.ik had alles goed voorbereid, van drie banken accoord gekregen en nu het bijna zover is een en al moeizaamheid en twee banken die nu eens melden helaas we doen niet meer aan allimentatie. Daarom durf ik nog geen bod uit te brengen, moet eerst zeker weten dat het kan. Dat wordt nu weer uitgezocht. Los van de bouwtechnische keuring die nu weer problemen geeft
Selina schreef:Nu maken jullie me wel bang, straks denk ik dat we makkelijk een hypotheek kunnen krijgen en dan zouden ze moeilijk doenWij hebben bij twee adviseurs een gesprek gehad, kwam bij beide ongeveer hetzelfde bedrag uit. M'n vriend is ook geen risico qua inkomen, alleen ik tel niet mee dus hij moet het kunnen dragen. Maar we hebben natuurlijk nog geen hypotheek hoeven aan te vragen, dus ik weet niet of ze het daadwerkelijk 'makkelijk' geven.
mirim schreef:Ons huis staat op funda.
Nu wordt het wel echt....onze tijd van oriënteren moet omgezet worden naar werkelijk wat vinden.
http://www.funda.nl/koop/spanbroek/huis-49874891-spanbroekerweg-12/