Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 12:27

Die hebben bewoon een normaal verbruik. Ene buur moest meer bij betalen voor gas , thats it.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:39

Probeer de kritische geluiden in dit topic niet als aanvallen te zien. We zijn met z'n allen bezorgd om de situatie waar je in zit. En daarbij duurt het zolang dat veel mensen zien aankomen dat je straks echt in de knel zit. Daarom is het heel belangrijk dat je overal aan de bel blijft trekken, voor ze straks bij jou aan de bel trekken om hun centjes (en dat doen ze dus blijkbaar al). Ik snap dat je dingen wilt uitsluiten, maar Oxxio zal toch in eerste instantie weer bij jou aankloppen. Die ijking is je enige kans, hoe vervelend het ook zal zijn wanneer het in jouw nadeel uitvalt. Aan de andere kant kun je dan, wanneer de oorzaak boven water is, weer door met je leven en dit vervelende hoofdstuk afsluiten.

En dat het zolang duurt bij de instanties.. Tja, bij hun gaat om 17:00 uur de stekker uit de pc/telefoon en ze gaan weer zonder zorgen op huis aan, terwijl jij nog steeds met het gigantische bedrag zit. Het blijft nou eenmaal een zakelijke transactie. Juist daarom moet je op je strepen gaan staan.

Joscaa

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:55

Ik sluit me volledig aan bij Cayenne. Ik weet bijna zeker dat eigenlijk niemand in dit topic het rot/naar bedoeld, ondanks het misschien soms verkeerd gelezen word, maar ik denk dat iedereen je probeert te helpen, je wat probeert te pushen omdat wij niet allemaal zoveel vertrouwen hebben in het lief blijven van bedrijven die geld willen zien.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 13:10

Iedereen in het topic heeft echt het beste met TS voor.

Ik wil juist voorkomen dat ze erger in de financiele problemen komt..(ik zou hier na 1 week al niet lekker meer van kunnen slapen en echt meteen grondige actie ondernemen..om erger te voorkomen).

bedrijven zijn niet lief...nooit niet, de rek is er zodirect echt uit..en dan pas word het echt vervelend voor de TS.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 14:06

Joscaa schreef:
Ik sluit me volledig aan bij Cayenne. Ik weet bijna zeker dat eigenlijk niemand in dit topic het rot/naar bedoeld, ondanks het misschien soms verkeerd gelezen word, maar ik denk dat iedereen je probeert te helpen, je wat probeert te pushen omdat wij niet allemaal zoveel vertrouwen hebben in het lief blijven van bedrijven die geld willen zien.

Het gaat mij om de "i told you so" en "je bent zo langzaam" en "ik had het heel anders gedaan" comments. Ik heb daar NIKS aan en het komt denigrerend over. Dit is niet de juiste manier om iemand te pushen/motiveren.

De rekening kan ik betalen, maar 450 euro extra voor de ijking maakt het gewoon een stuk moeilijker.

Kom net uit bed, enkel een 70w ventilator heeft aangestaan vanacht. Meterstand is 88689.
Ik zet dit vooral neer voor mijzelf zodat ik de juiste tijdlijn heb qua verbruik

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:37

Niemand wil jou pushen hoor. Uiteindelijk ben jij degene die de rekeningen moet betalen.
Het gaat er puur om dat de deurwaarders en afsluiting rap in het zicht komen en dan worden de kosten nog veel hoger. Daar proberen mensen je voor te waarschuwen.
Wat je daar mee doet is uiteraard aan jou :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 14:39

ik zal het uiteraard niet zo ver laten komen dat er deurwaarders te pas moeten komen ;) Dan betaal ik de rekening nog liever dat ik het later terug krijg.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:46

Dat lijkt me ook de meest verstandige keus ja haha :)

Ik lees al een poosje mee en vind het heel rot dat het zo lopen moet. Helaas trek je als consument toch meestal aan het kortste eind in eerste instantie. Ik heb zelf iets soortgelijks gehad. Uit eindelijk de rekening net binnen de termijn toch betaald (ik was al weken aan het bellen en mailen en rommelen met woningbouw, betreffende maatschappij e.d.) en toen kwamen ze ineens wel, bleek mijn meter stuk en kreeg ik een nieuwe en de rekening werd ongedaan gemaakt (wat er in ons geval op neer kwam dat ze het geld bij de overige rekeningen in mindering zouden brengen)

Ik hoop van harte voor je dat het snel is opgelost. Ik raad je erg aan om te blijven 'zeuren' bij alle instanties, kost wat moeite en energie, maar werpt in de meeste gevallen toch zn vruchten af. En zorg dat je alles aan toezeggingen e.d. zwart op wit krijgt.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:46

lifaya schreef:
ik zal het uiteraard niet zo ver laten komen dat er deurwaarders te pas moeten komen ;) Dan betaal ik de rekening nog liever dat ik het later terug krijg.

Kijk uit met in 1x betalen tenminste ik ga ervan uit dat dan je spaarpotje ook echt leeg is. En als je in ongelijk gesteld wordt (dat kan helaas echt nog) blijft het potje leeg je kan dan na mij idee beter vast een afbetalingsregeling afspreken. Of je moet er geen probleem mee hebben als potje leeg is

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 14:53

Als ik in mijn ongelijk word gesteld en er geen verklaring word gevonden moet ik verhuizen. Dan heb ik liever alle kosten al gemakt want dan weet ik dat dat iig afbetaald is. Ik ga sowieso niet hier blijven als er nisk gevonden word. 300 euro even maandelijks betalen voor electra? Niemand kan dit betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:31

Als er inderdaad geen aanwijsbare reden is voor het hoge verbruik is verhuizen de meest wijze beslissing.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 16:32

inderdaad. ik baal dan wel hoor, wil hier graag nog enkele jaren zitten gezien het sociale huur is, ik raak dan al mijn punten kwijt zeg maar...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:40

Niet van het ergste uitgaan, gewoon even doorgaan hiermee eerst! :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:43

sociale huur.. nou zo sociaal zijn ze niet daar. Heb je al s een mail naar kassa geschreven of andere programma's waar het 1 en ander mis gaat. Dat zou ik ook eens doen. Die duiken er wel in hoor. (als ze het interessant genoeg vinden. Als jij ook vermeld dat de vorige eigenaar ook een schuld heeft blijkt achteraf....
Heb je die al s geprobeerd op te sporen? Samen sta je sterk.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:50

Maar....je verbruikt nu toch veel minder dan je zou moeten doen voor het gebruik van de jaarrekening? Dan betekend dat dus ook dat je kosten dit jaar veel minder zouden moeten zijn. Volgens mij zit je op gebruik nu op 1/3 van dat van vorig jaar (zoals dit nu bekend is), dus dat zou 100 euro in de maand zijn i.p.v. 300 (grofweg gerekend).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 16:51

er zit nog steeds een gat tussen de eindstand die ik doorgegeven heb aan oxxio en tot nu van geloof ik 2000 kwh. Ik zal even kijken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 17:00

beginstand oxxio 74069 (06-03-14)
eindstand oxxio 86756 (11-03-15)
stand begin topic 88044 (26-04-15)
huidige stand 88691 (05-07-15)

tussen eindstand en nu 1,935 kwh is er dus sindsdien bij gekomen in de 4 maanden met een gemiddelde van 483,75 kwh per maand en ca 16kwh gemiddeld per dag.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 05-07-15 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:06

16 KwH....En je denkt nog steeds dat er niks uit komt met de ijking? }:0

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 17:07

ik hoop van wel :))

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 17:12

even nog wat toegevoegd om het gat nog kleiner te maken... Tussen eindstand oxxio en begin van dit topic zit ca 1,5 maand. Er is toen 1290 kwh verbruikt in totaal wat betekent 28,6kwh gemiddeld per dag. Na dat moment is het drastisch omlaag gegaan naar een gemiddelde van ca 9 kwh per dag.... Dat is toch ook ontzettend vreemd? :S

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:15

Ben je ook niet een keer naar je buurman gelopen om te vragen hoe of wat?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 17:17

ik ben de tweede dag geloof ik naar mijn buur gegaan. Maar was daar voor ook al eens bij hem thuis geweest.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:17

purny schreef:
Ben je ook niet een keer naar je buurman gelopen om te vragen hoe of wat?
Ja en daarna werd het minder. :') Linkt dit niet aan elkaar? _O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 17:19

Haha nee absoluut niet. Hij moest ook nog iets van 450 euro bij betalen geloof ik na jaar afrekening. Zou een beetje vreemd zijn als hij bij mij aftapt, hij mij over de vloer laat kome en dan ook zijn ouders mij laat helpen xD nee ik verdenk hem nergens van. Het lijkt alsof de meter een heel raar ritme heeft. Dus dan heel snel gaat, dan weer langzamer en dan weer steeds sneller. Want in het begin dat ik dit topic volgde was het ook ca 7 kwh per dag en werd dus nu steeds meer.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:23

Ja, ik zou je in zo'n situatie ook vooral niet af houden om mezelf verdacht te maken :')

Maargoed, ik ben benieuwd naar je informatie van morgen.