Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

malih

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:00

Joyce wat grappig onze badkamer zit op de zelfde plek als bij jou. Leuk om te zien. Hebben jullie ook prefab bouw?

Mirjam wat een leuk huis om te zien. Die deuren zien er heel knus uit!

Wat gaan jullie trouwens met jullie trap doen? Wij hebben gekeken online maar je bent al snel rond de 1800 euro kwijt voor een trap. Zitten er nu aan te denken om het zelf te gaan doen dan ben je maar 600 euro kwijt aan materiaal kosten....

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:08

Joyce, leuk huis! Er moet nog wel veel gebeuren zo te zien.
Mirjam, spannend he nu het bijna zover is!
Malih: Ik heb het even opgezocht wat wij kwijt zijn. We laten beide trappen bekleden. Op de onderste trap laten we een ondervloer leggen en de zijkanten worden mee bekleed. Dit alles kost 1680 euro, voor 2 trappen incl leggen. Als je alleen de onderste trap wilt laten bekleden kost het zo'n 1000 euro, het tapijt kost overigens 114,95 per strekkende meter.
Als je wilt kan ik je het adres geven waar wij het uitgezocht hebben.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:37

We willen geen tapijt. We hebben 2 honden die haren blijven er dan in hangen :-(

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:37

Joyce wat gaaf!! Hadden jullie al kijkdag? Super leuk om te zien

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:38

Ik vind het mooi met laminaat of in ieder geval de look bovenop de trap, maar volgens mij is dat echt een klap geld

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:38

Joyce moeten jullie nog tussenmuren op de 1e verdieping of hebben jullie daar maar 1 kamer?

Doen jullie trouwens een keuring bij vooroplevering of echte oplevering?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:47

Mirjam je bedoeld zo'n persoon van eigenhuis? Dat doen wij tijdens de oplevering.

Collendoorn we willen het nu dus zelf gaan doen.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:48

Ja inderdaad. Wij hebben van de aannemer een lijst gekregen die we tijdens vooroplevering moeten invullen met commentaren. Daarom dachten we vast een keuring bij vereniging eigen huis te regelen voor die dag, maar zij zeiden dat het beter is het pas tijdens echte oplevering te doen? Maar ik zie niet helemaal in waarom dan pas.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:01

Ik hoor ook altijd de echte oplevering geen idee waarom.

Malih hoe willen jullie dat gaan doen? Laminaat?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:02

Mooi huis! Lekker licht al van binnen!!

Ik ga mijn trap verven en dan die tussenstukken met vinyl behang doen. Vind Flexxstairs erg mooi, maar ook erg duur. Daarom ga ik het verven :) kan altijd nog wat anders op... Alleen wordt het denk ik een projectje voor het najaar :P

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:40

Bij de oplevering, dus niet de vooroplevering neem je de expert mee. Deze kijkt het huis na, geeft de punten aan wat aangepast moet worden en neemt de leiding. De aannemer loopt erachter aan en noteerd alles wat de expert verteld. Bij ons werd al erg veel direct opgelost, de klusmannen liepen direct mee.
Als je een expert bij de vooroplevering mee zou laten nemen dan heb je dus kans dat tijdens de oplevering punten mist en dat zou zonde zijn.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:45

Fijn die discussie over het kijken van veh. Ik had het ook geregeld bij de vooroplevering maar in onze brief Vd aannemer stond dat we dat bij de def oplevering moest doen... Vind dat raar want dan krijg je de sleutel terwijl er nog restpunten zijn.. Waarom is er dan een vooroplevering?
Wilde morgen met veh bellen wat beter is.. Maar Miriam jij hebt gebeld en zij gaven aan dat het bij de oplevering beter is om te doen?

Wij hebben nu een witte gelakte trap en daar zie je dus alles op.. Word daar echt gek van! Wij nemen tapijt, vond ik beter passen bij de houtlook vloer. Wij waren trouwens voor 1000€ klaar (twee trappen met ondervloer en zijkanten bekleed).

We hebben trouwens vloerverwarming, maar dat ligt er nu al in. Maar ik denk dat ik eerst de muren doe en daarna de vloer, moeten ze maar netjes de vloer erin leggen :).

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:51

wat een mooie huizen allemaal!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:07

Aannemer mag dat niet bepalen, wel adviseren.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:07

Wieldop, tijdens de vooroplevering kan je zelf alvast kijken of er iets ontbreek, zo ontbrak er bij ons een loze leiding op de zolder. Deze is voor de oplevering er al ingezet. Dat scheelt dus weer tijd tijdens de oplevering.
Neem je bouwtekening mee en je lijst met extra's. Deze helemaal na lopen en al aangeven als er iets niet klopt.
De keuring is voor de puntjes op de i. Je krijgt direct de sleutel zodat je aan de gang kan maar je zet nog niet je krabbel als er nog wat gedaan moet worden.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 00:35

Malih ; ja klopt, wij hebben inderdaad prefab!
Wij laten de trap overigens zo, we vinden dat wit wel mooi!
Waarschijnlijk 1x overschilderen.

Collendoorn (nanda) ; wij kunnen 7 april niet ivm mijn 2e operatie.
Gelukkig konden we op 1 april al kijken want we waren natuurlijk reuze benieuwd!
Veel plezier alvast voor donderdag!

Miriam91 ; haha nee hoor, niet 1 hele grote slaapkamer!
Er komt een badkamer en 3 slaapkamers!
Vind het ook nog lastig om het nu voor me te zien, ben benieuwd als de tussenmuren straks staan.

Handige tips trouwens.. Wij hebben al een pit gevonden in onze voordeur :(

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 03:54

Zitten jullie echte voordeuren al in de deuren dan Joyce? Wij hebben ze pas sinds 3 dagen. Maar niet getreurd je krijgt gewoon een nieuwe als je dat aangeeft bij de oplevering

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 06:15

nou hier ook weer een berichtje! A.s. donderdag krijgen we ein-de-lijk de sleutel. Boven moet nog veel gebeuren (muren schilderen en vloer leggen) maar we kunnen niet meer wachten hahaha. Vrijdag gaan we dus alle spullen brengen. Ik wil er gewoon zondag slapen :')

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:06

Haha erg he. Op het laatst word je volgens mij vet ongeduldig. Ik ben ook benieuwd hoe lang de andere bezig waren met klussen voor ze konden verhuizen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:45

Wij hadden de oplevering half december en afgelopen zaterdag officieel over :+

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:56

dems75 schreef:
nou hier ook weer een berichtje! A.s. donderdag krijgen we ein-de-lijk de sleutel. Boven moet nog veel gebeuren (muren schilderen en vloer leggen) maar we kunnen niet meer wachten hahaha. Vrijdag gaan we dus alle spullen brengen. Ik wil er gewoon zondag slapen :')

Weet je dat heel zeker? Het is heel heel heel erg smerig en stoffig, dan zit je nog dat je je vloer met leggen en je muren moet doen... Dan liggen je spullen vreselijk in de weg. Mijn vriend heeft met 1 andere vriend het laminaat gelegd op de eerste verdieping en zolder incl alle plinten binnen 2 dagen. Ze hebben we hele lange dagen gemaakt en ze hadden de apparaten ervoor om snel in verstek te zagen.

Sammie schreef:
Wij hadden de oplevering half december en afgelopen zaterdag officieel over :+

Heeft lang geduurd! Wij hebben de sleutel 3 februari gehad en zijn 29 februari over gegaan met 1 week op vakantie er nog tussen door. In die week is de tegelvloer gelegd. Best snel nog eigenlijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:10

Jaa dat klopt, we hadden sneller over gekund hoor. Maar we waren vooral de laatste paar weken ernstig afhankelijk van derden. We zijn niet eens de laatste van het blok :')

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:16

Gelukkig konden jullie dan eerder kijken Joyce ! Super fijn. En bedankt! Ben heel benieuwd als we donderdag mogen kijken.
Wij waren laatst ook even het terrein op en toen zagen wij ook al in pit in onze achterdeur....

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:26

Pffff, hier even hard van de roze wolk gedonderd.

Als mijn berekening klopt, heeft onze financieel adviseur een grote, grove fout gemaakt in de berekening van onze hypotheek. Mijn vriend heeft namelijk nog een huis die verkocht moet worden en waarschijnlijk heeft hij de voorwaarden van de oude hypotheek niet goed doorgenomen. We zijn nu bezig om dat natuurlijk allemaal te regelen en af te ronden en toen kwam ik uit op een verschil van duizenden euro's.... Ik hoop zo dat ik iets over het hoofd heb gezien, maar ik ben bang van niet. :n

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:48

Ohnee :(