Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 01:51

De cola van de Lidl heet Freeway, een van de weinige cola's die ik echt niet te drinken vind.
Toen ik nog cola-addict was dronk ik altijd river-cola (aldi), die vond ik nog lekkerder dan coca-cola.

manzano

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:19

Gister op TLC (je moet wat als je ziek bent) zitten kijken naar couponing..... Das echt bizar!!!! Voor 1900 kopen en alles gratis mee

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:21

Is ook bizar!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:47

manzano schreef:
Gister op TLC (je moet wat als je ziek bent) zitten kijken naar couponing..... Das echt bizar!!!! Voor 1900 kopen en alles gratis mee

Oh zou willen dat ze dat hier hadden had ik een nieuwe hobby gehad haha

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:49

Onze decoder ligt er uit en ik heb op TLC heel veel sneeuw }:0

MZ, wat eet jij dan als je geen brood eet?

Hier bij de Deen super lekker brood. Viel me wel op dat het nu 2,05 kost en een paar maanden geleden 1,89. Ook al duurder geworden! Heb nu nog van de voorraad liggen toen ze 1 euro waren.
Bij de bakker op donderdag zijn er 3 broden voor 5,50. Wel echt super brood!!

Ga volgende week even het fris halen van de Lidl! Ben benieuwd!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:51

Volkoren crackers.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:59

Hier op dins en donderdag 3 broden voor 5,40 :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:55

Ze hebben wel een dagtak aan dat extreme couponing, hoor! Als ze de tijd die ze kwijt waren aan aanbiedingen uitpluizen in werk zouden stoppen, zouden ze het geld dat ze nu uitsparen met voorraden waar de hele buurt van mee kan eten met werken kunnen verdienen. Neemt niet weg dat het interessant is om te kijken hoe het er daar in Amerika aan toe gaat. Helaas gaat dat in Nederland nooit lukken, met het maximaal aantal coupons of producten per klant. Zou wel leuk zijn. :D

Over die aanbiedingen bij de bakker... ik moet toch ook eens wat meer buiten de super om voor boodschappen gaan kijken geloof ik. Het is alleen zo makkelijk dat je maar één winkel binnen hoeft te lopen om al je boodschappen te kunnen halen. :o

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:03

Het nadeel van heel goedkoop brood vind ik wel al die enge hulpstoffen die erin gestopt worden.. misschien is zelf brood baken in je broodmachientje toch wel gezonder ( en mogelijk goedkoper).

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:18

Gezondste brood is zuurdesem brood

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:23

Helaas moet ik je daar toch ongelijk in geven, Roselie. Volgens de voedingswaardetabel is meergranenbrood het gezondst, gevolgd door volkoren- en bruinbrood. Zuurdesem brood is zelfs een van de minst gezonde (scoort overigens nog steeds een 7,1) soort. Zie *hier*

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:51

Nou "minst gezond"..? Dat valt best mee, wit brood is pas 'minder gezond", maar dat komt door het gebrek aan vezels.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:02

Vandaar de woordkeuze ("minst gezond" ipv "meest ongezond") en de opmerking tussen haakjes over de score. ;) Zuurdesem brood is op zich best gezond, maar minder gezond dan meergranen- of volkorenbrood (volgens de voedingswaardetabel). Witbrood is natuurlijk een heel ander verhaal. Of dat echt ongezond is... maar gezond is anders, want er zit inderdaad niks aan vezels of wat dan ook in.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:14

Citaat:
misschien is zelf brood baken in je broodmachientje toch wel gezonder ( en mogelijk goedkoper).

Mijn broodbakmachine staat 2,5 à 3 uur te bakken op een broodje van 600 gram.
Ik geloof nooit dat t goedkoper is.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:34

Klopt Kaatje, dat duurt zo lang! Ik heb er wel eentje in huis hoor. Om lekkere Olijfbroodjes mee te maken oid, maar als je alles bij elkaar op telt van aanschaf tot machine, deeg en electriciteit............denk niet dat het veel goedkoper is.

Wat ik me wel altijd afvraag met aanbiedingen...........al die tijd dat we dus de volle mep betalen worden we dus giga gen**id door de winkels. ^)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:45

Net eens bij de Aldi geweest, had wel wat meegenomen,maar volgende keer toch maar weer de lidl.
Had voor 16 euro:
kilo kip
5 braadworstjes,
5 boerengehaktrollen
pak vanilleyoghurt
pak vla
2 bakjes vruchtenkwark
potje jam

Bij de palletvoordeelshop 8,90
Doos roosvicee(8 pakken a 1.5 liter)
Doos cruesli

Hema
5 zakken koffiepads 5 euro
Rest haal ik van de week wel.

Van de week genoeg uitgegeven, hubs en ik hadden beide een nieuwe id kaart nodig en een nieuwe boormachine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:25

Ik haal mijn cola bij de Aldi, hartstikke lekker. Ik ga nu weer boodschappen doen, zal eens kijken hoeveel ik kwijt ben. Hoef alleen maar naar de Nettorama en de Aldi en misschien nog de poelier :)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:31

Ik kom ook weer binnen vallen :')

De cola hebben wij van de Lidl, Aldi cola drink ik wel maar Lidl vind ik lekkerder.
Ik neem daar ook altijd mijn blikjes "red bull". De suikervrije. Er zal vast chemisch spul in zitten, in dat light gedoe, maar vind die gewoon lekkerder haha.

Van de week bij de lidl het pakje voor lasagna mee genomen. Soort wereld gerecht zeg maar. Voor 1.20 wilde ik dat wel eens proberen. Die staat voor vanavond op het programma, ik ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:56

Huppa, ik ben slechts €22.- euro kwijt aan boodschappen vandaag voor de hele week en niet zuinig gedaan. Maar ik moet wel zeggen dat ik ook 2 kratjes heb ingeleverd :=

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:03

Ik hou van statiegeld haha. Wij sparen de flessen altijd op. Als we dan een keer echt krap zitten, hebben we iig nog een paar euro achter de hand voor brood of ranja oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:05

Sammyy schreef:
Ik hou van statiegeld haha. Wij sparen de flessen altijd op. Als we dan een keer echt krap zitten, hebben we iig nog een paar euro achter de hand voor brood of ranja oid.

Altijd handig haha. Vooral kratjes zijn booming :P

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:10

Ik heb nooit statiegeld -O-
Drink zo weinig frisdrank of bier. Alleen veel wijn :o maar daar zit geen statiegeld op, anders had ik ook goed appeltje voor de dorst kunnen aanleggen :')

Ik moet me vooral niet laten verleiden door lekkere dingen. 1. omdat het vaak te duur is en ik het niet nodig heb, 2. omdat ik er over het algemeen te dik van wordt :')

En ze leggen nou juist alle lekkere dingen bij de kassa's neer :Y)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:11

Hahahaha, nou ik ben blij dat ze het op plastic flessen gaan afschaffen. Wat een onzin!!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:15

Omdat je plastic toch apart moet afvoeren bedoel je? Ben bang dat als ze het afschaffen op plastic flessen iedereen het gewoon bij vuilnis kiept, toch?

Ben je ziek MZ? Wat heb je?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:18

Ben inmiddels weer aan het werk.......

Iets van buikgriep!! Ook goed om te besparen en goed voor de lijn ;)