Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:58

Wij waren met z'n tweeën 45 euro kwijt voor sinterklaas, we doen lootjes a 15 euro per persoon en voor de neefjes en nichtje doen we elk een cadeautje van 5 euro.
Kerst wordt voor ons wel en duurder grapje, we willen een echt kerstboom (Nordmann) en dat wordt het eerste jaar dus we hebben nog niet genoeg ballen en versiering.
Verder uit eten met mijn familie en waarschijnlijk nog met z'n tweeën gourmetten, gelukkig geen onzin met cadeautjes.

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:03

Kerst wordt weer goedkoop voor mij, kerstavond en 2de kerstdag werken. en 1ste kerstdag bij familie eten. De cadeaus heb ik al voor iedereen, alleen nog iets voor me schoonzusje halen, maar we doen 10 euro per persoon, dus waarschijnlijk cadeautje van de action.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:16

Bij de action kun je inderdaad voor de kerst ook erg leuke kadootjes halen!

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:20

Hier zijn de feestdagen ook niet duur. Sinterklaas vieren we niet maar ben ik zwarte piet dus verdien ik geld! En met kerst moet ik werken 2e kerstdag wel gourmetten bij moeders en dan doen we cadeautjes a 5 per persoon en zijn dan met zijn 6en dus 5 cadeautjes kopen. Verder wil moeders absoluut niet dat ik ook eten koop voor de kerst dus die dag een mooie bos bloemen extra voor haar.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:24

Wij hebben afgelopen zaterdag Sinterklaas gevierd. Alleen de kleine man kreeg cadeautjes (van ons en van de opa's en oma's) en we hebben gezellig gegourmet bij ons :) (en ik heb een grote doos van Rituals gekregen van het vriendje <3 ).

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:43

Wat ook wel loont is op het laatste moment cadeaus kopen. Vandaag bij het kruidvat nog wat little people speelgoed gescoord met 50% korting.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:05

Kruidvat (bij ons) heeft nu 1+1 gratis op al het speelgoed. Is best de moeite waard, ze hadden hier in elk geval nog best wat staan :)

Ik was vandaag 51 euro kwijt, erg netjes voor ons. Moet nog wel even toiletpapier halen, was op bij de AH en ik moet nog 2 pizza's voor vrijdag hebben dan gaan we naar Cirque du Soleil dus even wat makkelijks eten :)
Woensdag eten we bij schoonzus en de rest dus thuis.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:40

Ik heb vandaag 4 Wagner Big pizza's gescoord voor 4 euro (normaal 2,09 per stuk), ik ben zo blij met mijn nieuwe koelkast met grote vriezer :+: .
Oh en bij de action hadden ze bolletje truffelkruidnoten voor 49 cent :wow: !, die kosten in de supermarkt ongeveer 4 keer zoveel, dus heb ze tot nu toe laten liggen en maar gewone chocoladekruidnoten gehalad, dat was goedkoper, maar ze zijn heerlijk :9 .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:06

Oh serieus? Dan ga ik vrijdag zien of ze bij ons ook hebben dan nog .. die zijn echt onwijs lekker <3

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:14

Ik heb ze vrijdag gekocht, ze kosten hier bij de AH 2.19 dus dat scheelt nogal.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:17

*stuurt morgen 2 leerlingen naar de Action voor heerlijke truffelkruidnoten* :9
daar kan ik me dus echt ziek aan eten hahahaha

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:27

Quellian schreef:
en ik heb een grote doos van Rituals gekregen van het vriendje <3 ).

Nice ....heerlijk spul vind ik het .
Bij ons op het werk ruikt de hele hal er naar ...

Afgelopen week netjes van restjes geleefd , niet 1 keer gekookt .
Boodschappen van zaterdag :
C1000 30,98
2 pakken Koopmansmix (aanbieding)
2 pakken melk
koffiemelk
1 kg zout
4 x actie mona pudding :o
Liga milkbreak
opbak pistoletjes
2 pakjes griesmeelpudding (om te koken)
Kokosbrood
pak sultana,s
choco koekjes
brie
smeerkaas sambal
3 pakjes jus
vanile suiker
1/2 brood
5 appels
Verse sperziebonen
1 zak chips
2 bananen
netje mandarijnen (aanbieding)
witlof
courgette
Karvan ...eindelijk niet vergeten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:34

Vandaag nog bij Kaufland geweest , moest namelijk Cola halen en de Fa deo was
in de aanbieding .
Totaal 24,32

3 x Fa deo spray a 0,88 cent
6x 1,5 liter spa rood
6 x 1,5 Pepsi Maxi
4 voorraaddoosjes
2 kwastjes
1 pot Nutella
1 Kg tarwe meel
2 flessen rode wijn
antivries voor de ruiterwisser sproeier .

Heb de afgelopen maand 257,44 uitgegeven aan boodschappen voor 1 persoon .
Dat is best veel ...of wat vinden jullie ??

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:37

Oeh dat vind ik wel veel dat geven wij met zijn tweeen nog niet uit, maar dat hangt ook wel heel erg af van wat je eet.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:42

Ik heb n heel erg wisselend patroon. Ene week 20 euro, andere week 60. Maar in de 60 week heb ik dan vaak mee-eters, soms zelfs 4 of 5. Dus dan kom je er ook sneller aan :P

Vandaag gegeten voor 1,80, en daar kan ik morgen ook nog van eten! 99 cent spruitjes bij AH afgelopen zondag, en net voor 0,81 spekjes gehaald. Had nog zakjes aardappelpuree liggen, beetje peper, zout en nootmuskaat erbij, en smullen maar! :9

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:43

Ditano: Dat vind ik echt heel veel!

Ik geef ongeveer 100 euro uit per maand, maar let echt op aanbiedingen en eet sowieso niet zoveel, binnen de 150 euro per maand voor 1 persoon moet toch goed te doen zijn denk ik.

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:47

Dat vind ik ook veel - ik heb gisteren uitgerekend dat wij in november 247 euro uitgegeven hebben aan boodschappen. Dat is voor 2 personen.
Deze maand zal wat duurder uitpakken omdat we veel logees krijgen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:48

Ik vul sinds afgelopen maand een huishoudboekje in , met name om eens bewust te worden
wat ik uitgeef .
Pinnen gaat zo makkelijk vandaag de dag .

Moet zeggen dat ik ook best wel van het bedrag schrok .
Verder heb ik ook wat dingen op voorraad gekocht .
Heb altijd standaard wat potjes groente in huis , pakjes en dat soort dingen .
Niet alles is op gegaan .

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:59

Ik denk dat je pas een goed beeld krijgt als je een paar maanden bijhoudt wat je uitgeeft. Wat heb je onder het kopje boodschappen, alleen eten - drinken - verzorgingsproducten en wasmiddel etc. of meer?
Ik hou aan boodschappen zijn dat wat ik in de supermarkt koop.

Ik heb ook een kopje diversen daar staat ook een lief bedrag - 246 euro - Zaagblad - bloesje - trainingsbroek - hoefsmid - kerstdeco - portokosten - spekers PC - pyama's. Dat tikt ook lekker door.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:02

Bij mij is boodschappen alle supermarktbonnetjes, maar ook als ik 'n keer pasta koop bij xenos ofzo. Alle voedingsmiddelen eigenlijk.. Diversen heeft bij mij studiegerelateerd, cadeautjes, sport, huisdieren etc. Dan heb ik een speciaal kopje voor 'gezelligheid', zodat ik snel kan zien hoeveel daar naartoe gaat. En daarnaast nog vaste lasten, kleding en dergelijke, huis (net verhuisd)..

Maargoed, ik houd het nog maar 6 weken bij..

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:24

Ik vond dat ook best aan de maat. Afgelopen maand hebben wij met z'n 2en bijna de helft ervan uitgegeven...
Is dan wel alleen boodschappen, dus niet dingen voor de uitzet enzo.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:57

zonnebloem18 schreef:
Wij waren met z'n tweeën 45 euro kwijt voor sinterklaas, we doen lootjes a 15 euro per persoon en voor de neefjes en nichtje doen we elk een cadeautje van 5 euro.
Kerst wordt voor ons wel en duurder grapje, we willen een echt kerstboom (Nordmann) en dat wordt het eerste jaar dus we hebben nog niet genoeg ballen en versiering.

Dat hebben wij ook, vorig jaar zaten we midden in onze verhuizing en dit jaar eindelijk een boom. Mijn moeder is al druk op zoek naar oude kerstspulletjes die we kunnen lenen. Verder doe ik nu maar even niet de boom die ik eigenlijk zou willen, een die tegen het plafond komt, maar een wat kleiner exemplaar. Ik ga voor zo'n ouderwetse boom van met die gestreepte zuurstokken erin enzo, veel goedkoper dan (mooie) ballen. Na kerst als alles met 50% korting is ga ik inslaan (heb vorig jaar zo ook al het e.e.a. gekocht).

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:55

Ik heb vandaag heeel erg low-budget boodschappen gedaan, uuh eigenlijk gratis.
Was bij mijn vader en die hadden gister chinees gehaald en veel over, dus heb een bakje samengesteld en vandaag lekker van gegeten.
En ja toen ook maar gevraagd of ik dat beetje ranja, ongeveer een kwart fles, mee mocht nemen en al snel volgde een pakje gesneden kaas, aangebroken peperkoek, 1persoonsblikje tomaten soep.
Toen hij me naar huis ging brengen nog even gevraagd of die bij de supermarkt wou stoppen, want had nog wat dingen nodig. Maar alles wat ik nodig had mocht ik wel bij hem uit de voorraadkast halen, papa heeft een voorraad dat ie een oorlog kan overleven:P
Dus daar volgende nog een pak wc papier, waspoeder en wasverzachter, tandpasta, een doosje thee en afbakstokbrood. En als laatste haalde die nog een bakje stamp met een gehaktbal uit de vriezer voor me.
Ik hoef tot vrijdag zeker geen boodschappen te doen. Morge eet ik bij me moeder, woensdag de stamp, donderdag waarschijnlijk de soep met stokbrood. En vrijdag of iets uit de vriezer of toch ff na de winkel iets vers halen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:26

Haha roxyi ! Wat een lieve papa heb jij ! is hij ook zo'n doomsday pepper ? :P

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 01:35

@ditano, dat vind ik ook behoorlijk wat. Voor dat bedrag eten wij hier met z'n drietjes een maand van.