Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:34

Die plant met die roze bloemen bij de vijver is dat een Sleutelbloem?
Dat is wel een mooie plant zeg voor bij de vijver.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:45

cooky schreef:
zo een tonvijvertje zou ik ook graag in de tuin willen. maar ik vraag me af...
hoe zit dat met warm weer? wordt die niet enorm snel groen? ik was eigenlijk niet van plan om er ook nog een filter voor te zorgen....
kan je er dan ook visjes in of beter niet?

Degene van wie mijn ton is geweest heeft er ooit Turkse hooglandkarpertjes in gehad. Ik was eigenlijk niet van plan om er vissen in te gaan houden, mij te bewerkelijk. En ik vind de ton er te klein voor.

Slakken schijnen zich erin thuis te voelen, die hoop ik wel te krijgen. Kikkers lijken me ook leuk :D en ik wil er nog wat zuurstofplantjes in om de boel zuiver te houden.

Ik heb afgelopen weekend wat vijverplanten bij de Welkoop gehaald: een Schizostylis (een rode bloem op een steel) en twee kluiten Scirpus (van die sprieten met witte bloemetjes). Samen met de gele dotter is het al best een leuk geheel.

Mijn stalbaas ziet voor zijn werk nogal wat sloten en plassen, die heb ik gevraagd om uit te kijken naar kroos. Mag hij voor mij een emmertje meenemen. ;)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 13:46

hallo, mag ik meepraten ?

ik vind het zalig om van onze tuin te genieten en elk jaar een stukje te bewerken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:57

Welkom jokari!

Vandaag eigenlijk voor het eerst fiks in de tuin gewerkt. En het onkruid staat er nog steeds. :')
Vandaag de vijvers weer zomerklaar gemaakt, en zelfs helemaal schoongemaakt, waren erg veel algen deze winter in gekomen. En we kwamen tot de ontdekking dat er maar liefst 3 kikkers in zaten, 1 grote en 2 kleintjes. :D

Verder ga ik er de lelies uitgooien, die dingen woekeren als een idioot en ik ben ze behoorlijk beu. Op 1 plek blijven ze wel staan, daar staan ze zo dat ze niet kunnen woekeren (afgebakend tussen bandjes). Kan dus weer wat nieuws gaan uitzoeken. :D

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:02

Neonlight schreef:
Steuren zijn leuk, maar ontzettend moeilijk, wij hebben het geprobeerd maar opgegeven.

Een steur heeft zeer zuurstofrijk water nodig en kan niet in een beplante vijver omdat ze niet achteruit kunnen zwemmen en zich dan dus vast zwemmen in de waterplanten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:05

Weten we, we hadden dus ook diverse luchtpompen in de vijverbak, en de enige planten erin waren 2 bakken met irissen, waar ze omheen konden zwemmen, waar ze geen last van hadden (alleen bakken stonden in het water, de planten erboven).

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:21

Hello! Hier ook veel gedaan, schuurtje afgebroken en wow wat een lap grond hebben we er opeens bij! Zal morgen wat foto's posten.
Bij t weghalen vd stenen zijn we 2 grote padden en een flinke kikker tegen gekomen. Erg leuk.
Ook gelijk bedacht hoe we volgend jaar het stukje ah water willen aanpakken. Het is een hoekje, en als we een houten vlonder maken, precies can de ene kant naar de andere kant, krijgen we er zo ook weer een stukje bij.

Maar pff zie wel op tegen t werk dat er nog gedaan moet worden en t wegkrijgen van de zooi. Lijkt maar geen end aan te komen, is t net een beetje netjes, komt er weeeer n lading zooi en troep.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:26

Paar foto's van de tuin

2 weken geleden
Afbeelding

Na het slopen van het huisje, flink stuk erbij!
Afbeelding

Het hele stuk waar het trappetje op staat, waar tegels liggen, komt er als grond bij, hier komt ook de overkapping
Afbeelding

En dit is het uitzicht strax vanaf ons loungehoekje :)
Afbeelding

Gevonden tussen de stenen
Afbeelding

Deze zat er ook, maar verstopte zich tussen de tegels, maar wel een fotootje ervan gemaakt. :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:27

Dikke vriendjes ;)

Super mooi uitzicht joh! Dat kennen wij hier helemaal niet.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:31

Hoi allemaal..
Mag ik hier een beetje meekletsen? Wij hebben een huis gekocht met een grote tuin (1200m2) en die tuin zijn we nu helemaal aan het verbouwen naar onze zin.
Als jullie het leuk vinden kan ik af en toe wel een update plaatsen met foto's en ideeën wat we allemaal doen en willen..

En eventueel hebben jullie nog leuke tips voor ons.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:03

Deze zat er ook, maar verstopte zich tussen de tegels, maar wel een fotootje ervan gemaakt. :)
[ Afbeelding ]

Fijn,
Zo'n groen geval komt nog wel eens op een warme zomeravond binnenhoppen,
of zit op het trapje als je s' avonds laat thuiskomt.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:16

Haha ach ben wel wat gewend, woonde vroeger bij m'n ouders ook aan een groot water, id zomer kon ik amper slapen van de herrie van die beesten haha.

En als ze binnenkomen hebben de katten wat te doen haha

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:59

Michelle, wat is het nu ineens veel groter zonder dat schuurtje! Brr, die paddenfoto's :')
Dushi, wat een enorme tuin! Heb je ook foto's O:) :D

De skimmia en de azalea ruiken hier zo enorm lekker!!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:03

Idd mootje, is ongeveer 12m2 wat erbij is gekomen (oppervlak schuurtje en dan links ervan, achterkant en rechts ervan ruim 50cm ruimte wat tussen het schuurtje en de schutting zat)
Strax zal het wel weer wat "kleiner" ogen door de overkapping, maar niet zo klein als het was, aangezien de grondoppervlakte zo blijft. En we gaan het helemaal tot de erfgrens doen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:07

Ik ben benieuwd hoe het er straks uitziet!
Ben je al uit over je bakhoogte? Ik heb er geen verstand van, maar ik zou al snel denken aan een cm of 40 a 50. Er zit geen grond onder toch, of we'll?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:08

Mootje schreef:
Ik ben benieuwd hoe het er straks uitziet!
Ben je al uit over je bakhoogte? Ik heb er geen verstand van, maar ik zou al snel denken aan een cm of 40 a 50. Er zit geen grond onder toch, of we'll?

Die hoogte wil ik ook ongeveer, geloof alleen dat Ruud hoger wil. Ik weet nog niet of er grond onder zit, waarschijnlijk wordt er een fundering gestort, omdat het best verzakt allemaal, dus ik weet eigenlijk niet of dat ook op dat stukje komt.
Zal eens vragen zo :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:24

Michelle, ik ben helemaal jaloers op je uitzicht, daar is het zomers wel heerlijk vertoeven met een wijntje in de hand. :D

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:28

Ben er zelf ook superblij mee! Voordeel is dat vooraan id tuin niet volop inkijk is, maar wel net vrij uitzicht. En dan daar, heeelijk! Lekker zitten, wijntje erbij, lampjes, vuurkorfje oid. Heerlijk. Hoop dat t deze zomer ook nog gaat lukken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:46

Heerlijk om de zwoele zomeravonden daar door te brengen.
Had ik al verteld dat ik jaloers ben? Ja he? Nou ja, dan nog maar een keer. :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:14

michelle, wat een heerlijke lokatie zeg!!!
Wij zitten nu aan een klein slootje, maar wat is het ontzettend leuk de eendjes in de tuin en we hebben nu ook een tamme jonge zwaan :D Hij gaat een soort van dansen in de sloot als we met wat te eten aan komen en maakt een heel apart geluidje dan :+ (alleen even kijken of we het net zo leuk vinden als de tuin straks gedaan is en de honden naar buiten kunnen.... :P )
Vandaag zijn ze begonnen met de tuin (schiet alweer lekker op, want de tegels waren niet geleverd...... als we geluk hebben vrijdag....) Ben helaas vergeten om met licht foto's te maken :o
Kan echt niet wachten tot we straks van de tuin kunnen gaan genieten!!

Even gekeken wat er nog op de computer stond, maar dit was de tuin....
Afbeelding

Deze zitten er af en toe! (3)
Afbeelding

recentere foto's moet ik gauw regelen... :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:21

Wow Michelle wat een prachtig uitzicht !

Oei, dan moet ik geen steurs nemen, staan wel vrij veel planten in mijn vijver.

Vandaag trouwens een baby-goudvisje gezien woehoe !! Reiger heeft dus toch niet alles opgevreten !

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:28

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:43

Neonlight schreef:
Heerlijk om de zwoele zomeravonden daar door te brengen.
Had ik al verteld dat ik jaloers ben? Ja he? Nou ja, dan nog maar een keer. :+

:D

Kan ook echt niet wachten, t is echt ons paleisje aan t worden. Was echt een vieze ouwe bende, huis én tuin. Zit heel wat bloed, zweet en tranen (en geld haha) in, maar tis cliche, maar t wel waard. (al ben ik t ondertussen wel echt zat de zooi... 21/12 gekocht en nog steeds niet klaar. Douche al sinds de verhuizing op 10februari bij mn vader en schoonouders...) waren net een beeeetje op orde, ligt t pad weeeer vol met zooi. Kan ik nog niet genieten van mn nieuwe bankje en potten met gave bloemen)

Kentaro gaaf! Ben benieuwd hoe t wordt!

Thanx voor de complimenten :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:07

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:13

Ik ben nu op marktplaats aan het rondneuzen voor wat planten. Moet nog een erg groot deel vullen in de tuin en om alles bij de Tuinland weg te halen, wordt wel erg prijzig!! Zie nu op marktplaats echt voor een paar euro vanalles voorbij komen. Even wat mailtjes de deur uit gedaan en dan misschien van het weekend even het een en ander ophalen! Eigenlijk nooit aan gedacht, maar scheelt toch wel heel veel centjes!!