Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:16

:)) :))
Mannen :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:24

Vind ik ook hoor :+ Maar dat komt ook allemaal wel goed. Ik wijs gewoon iets afschuwelijks aan en dan wordt hij vast wel wakker.
Ik ben al heel erg met het huis bezig en kan niet wachten, terwijl hij (in zijn ogen) nog iets anders heel belangrijks daarvoor heeft.
Mijn vriend heeft een showtruck en mag dus ook bi de showtrucks staan, dus hij gaat voor de prijzen. Dat is vorig jaar niet gelukt maar hij is nu volgens mij vastbesloten er met een prijs vandaan te komen ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:58

Yv_ schreef:
Hoe hebben jullie dat eigenlijk gedaan met accessoires en smaak van partners?

Die lamp zou hij misschien juist leuk vinden omdat die in zijn ogen way over the top is, en dat is dan grappig.
Maar dan zou hij wel 1 of 2 van zulke opvallende dingen willen, en niet het hele huis vol.

Een enkele mooie zwarte vaas kunnen we beiden wel waarderen.
En verder vindt hij alles wel best wat ik koop. Als hij het niet mooi vindt dan zegt hij dat maar ik 'mag' het wel gewoon kopen.
Hij houdt ook niet van een strakke en steriele inrichting en (op roze na misschien) van dezelfde kleuren.
Als ik mijn huis met paars, groen, geel en rood zou inrichten (beetje Kitsch Kitchen idee, maar dan álles) zou hij denk ik wel gillend wegrennen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:02

Yv_ schreef:
Homo's meestal wel he! Maarja.. Daar hebben wij niks aan :D!

De homo die ik ken houdt van strak.
Een homohuis vind ik ook vaak typisch mannelijk hoor, ik zie zelden roze, pluche en tierlantijntjes.
Misschien zijn ze wel méér bezig met de inrichting dan een man-man, dat wel.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:09

SAKKIA schreef:
Mijn vriend heeft een showtruck en mag dus ook bi de showtrucks staan, dus hij gaat voor de prijzen.

Alvast succes!
Sommige mensen hebben het ook niet, eigen smaak.
Klinkt onaardiger dan bedoeld, maar ik bedoel dan staan ze in een vloerenwinkel en dan denken ze %) oh my god %) Kies jij maar!

Sommige mensen vinden gauw iets prima, of zoals mijn vriend, dan kom ik met iets aanzetten en dan denkt hij eerst hm >;)
Maar dan ziet hij het later in huis en dan vindt hij het toch wel leuk staan zo.
En als ik dat een paar keer doe, dan zegt hij al gauw: jij bent daar beter in dan ik, doe jij dat maar.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:14

:o we zijn het betonnen aanrecht aan het storten....
Als het klaar is zal ik foto's plaatsen,als jullie dat leuk vinden tenminste ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:22

Geerke, Hebben jullie het helemaal zelf gedaan? Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:29

Tuurlijk willen we dat zien??
(vanwaar de 'schaamte' smiley?! :P )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:36

ik ben heel benieuwd Geerke :j

ben ook wel erg benieuwd hoe beton zich houd in het gebruik en hoe je dat moet aanpakken trouwens...dus foto's met werkverslag is meer dan welkom

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:41

Kentaro, volgens mij omdat wij het heel gewaagd vonden om zo'n enorm aanrechtblad zelf te storten :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:43

Ik wil het wel zien!

Hoe schadelijk is de straling van een ganieten aanrechtblad eigenlijk? Dat zit nl in het nieuwe huis en we willen het voorlopig nog even laten zitten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:45

Lorette, hangt een beetje van de granietsoort af :)
Verder krijg je door o.a. de fundering van je huis veel meer straling binnen... Het is maar net of je je er prettig bij voelt. Ik zou het niet willen!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:46

Laatst bijgewerkt door Nic op 19-07-12 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:47

Hahaha nou kom ik echt over als the bitch from hell :o .
Ik val best wel mee hoor :P. Feit is eigenlijk gewoon dat hij in het verkeerde moment écht in mijn leven is gekomen, precies toen ik al bezig was met de koop van het huis.
Ik heb al eerder op mezelf gewoond, dus logische keus om dat gewoon in het huis te zetten. En sja, dan zit je gewoon aan bepaalde kleuren vast. Gezien de hele verbouwing en alles eromheen, was (en ben) ik ook niet in staat om een heel nieuw interieur te plaatsen :).
Nou is het ook echt niet zo dat ik álles bepaal hoor, want ondanks dat het mijn huis is, wil ik wel gewoon dat hij zich lekker voelt als hij binnen komt lopen.
Zo wil hij dus dolgraag spullen van zijn uitzending ergens in huis hebben, maar hij wist niet hoe of wat. Toen ben ik op het idee gekomen om een mooie lijst uit te zoeken en het te laten inlijsten. Samen een mooi plekje op een lege witte muur in de gang uitgezocht, waar die heel goed tot z'n recht zal komen. Leuk juist dat er iets komt wat waardevol voor hem is, maar als het aan hem had gelegen, was het dumpen in een hoekje van de kamer ook goed. Snap je? Hij wil iets, maar weet niet hoe of wat. Nou hou ik echt van tierelantijntjes, maar een hoopje in een hoek wordt een lopend stofnest, dus dat zag ik echt niet zitten.
En ik zat te denken aan een grote spiegel boven het dressoir, hij wilde liever 2 collage-lijsten. Prima, we zijn ons nu aan het orienteren op welke dan.
En eerlijk is eerlijk, als hij de plaatjes of foto's ziet, vindt hij het eigenlijk 99 van de 100 keer helemaal niets. Maar als het dan staat, komt-ie meestal 2 dagen later heel stilletjes op de bank tegen me aan zitten en zegt-ie "schatje, ik vind het eigenlijk toch wel heel erg leuk" _O-
Maar... Het volgende huis wat we evt. samen zouden kopen, zou een middenweg worden tussen nieuwbouw (wat hij wil) en oudbouw (wat ik wil). En bij nieuwbouw passen gewoon hele andere meubels dan bij oudbouw. Als een vriendin van me mijn inrichting in haar huis zou hebben, zou iedereen gillend gek worden denk ik, terwijl ze het bij mij wel vinden passen..

Brocante vind ik echt heel erg leuk *D . Ik hou echt absoluut niet van barok. Vind dat veels te druk en maakt de ruimtes eigenlijk altijd kleiner. Ben alleen helemaal wezenloos verliefd op kroonluchters.

Jaa, ik ben ook erg beniewd Geerke!
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 19-07-12 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:48

Wij hebben nu 12 jaar grantiet en in de nieuwe keuken komt het weer!
dan moet ik alles uit huis gooien. Draadloze telefoon, mobiele telefoon, draadloos internet, magnetron ('s winters elektrische deken :o ) en noem maar op.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:49

Yv_ schreef:
Hahaha nou kom ik echt over als the bitch from hell :o .

Huh, ik vind jou juist echt vreselijk veel rekening houden met je vriend :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:51

Kentaro, de apparaten die je noemt vallen qua straling in het niet bij beton en graniet :D
Yv _O- Jij hebt toch het huis gekocht... Dan heb je wat mij betreft alle recht van spreken :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:54

Nicolletje schreef:
Sommige mensen vinden gauw iets prima, of zoals mijn vriend, dan kom ik met iets aanzetten en dan denkt hij eerst hm >;)
Maar dan ziet hij het later in huis en dan vindt hij het toch wel leuk staan zo.
En als ik dat een paar keer doe, dan zegt hij al gauw: jij bent daar beter in dan ik, doe jij dat maar.

Dat hebben wij ook wel een beetje hoor :j Hij vertrouwd mij gewoon daarin en dat s ook wel heel erg fijn, maar ik vind het zo leuk om het samen te doen :j

Smaak heeft hij wel gelukkig, maar is ook een hele moeilijke kiezer :=

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:55

Nou, als ik bovenstaande verhalen lees, lijk ik thá bitch :=.
Maar ik vind zelf ook dat het wel meevalt :j :D.

Hmm... Hoor net dat een vriend en vriendin van me na dik 7 jaar (en 5 jaar samenwonen) uit elkaar zijn -O- . Die zaten in dezelfde situatie als mijn vriend en ik zeg maar, alleen dan omgedraaid. Oftewel: zij is weer terug naar haar ouders en heeft níks meer. Arme, arme meid :(:) . Als ik dit dan zo hoor, ben ik wel blij dat ík degene ben die het huis heeft gekocht en dat ik niet degene ben die er bij in is komen wonen.

Sorry, had die verdere berichten over dat aanrechtblad helemaal niet gelezen. Heb er zelf nog nooit van gehoord, dacht eigenlijk dat je die altijd gewoon op maat bij de keukenboer bestelde :).
Kentaro, moet je alles eruit halen door die radioactieve straling?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:57

Die van mij stoort zich duidelijk niet aan de inrichting, heb dinsdag die nieuwe spulletjes neer gezet (lantaarn en waxine houders) en hij heeft ze nog niet gezien, hij is er al wel een stuk of 20x langs gelopen dat wel :(:)

Ik vind het ook leuk om het samen te doen, maar vriendje zegt toch als ik hem mee sleep dat hij daar geen verstand van heeft en dat ik moet doen wat ik het mooiste vind.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:58

Ik bedoel dat als je geen straling in huis wilt, je bijna alles eruit moet halen :P
Zolang m'n tanden nog niet uit m'n mond vallen, houd ik het lekker op graniet :+

En als ik iets echt graag in huis wil (tot het normale hé!), dan kun je iemand een echte bitch noemen _O-

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:00

Misschien ben ik volgens sommigen wel een bitch from hell :') maar ik heb teveel meegemaakt en gezien met stukgelopen relaties en huizen, dus ik ben misschien niet zo makkelijk meer.
Een eigen huis (zeker als vrouw alleen) is iets om zuinig en trots op te zijn!
Meestal zie ik namelijk dat het bij stuklopen de vrouw is die met hangende pootjes kan vertrekken omdat het zíjn huis was.
Edit: nouja precies, dat dus)

En bij zo'n zinnetje
Yv_ schreef:
Gezien de hele verbouwing en alles eromheen, was (en ben) ik ook niet in staat om een heel nieuw interieur te plaatsen :).

dan denk ik bij mezelf:
Als hij een heel nieuw interieur wil, dan koopt hij maar lekker zélf een huis, schuur of wat dan ook waar hij fijn alles neer kan zetten wat hij zelluf wil }>

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:05

Toch vind ik zoiets geen fijne situatie :o
Een huis van samen, of niet. Stel dat ik bij m'n vriend intrek. In de loop der jaren stop je er toch allerlei energie en geld in. Vind het dan niets als hij op een dag zegt 'Houdoe en bedankt!' en dat ik dan met niets sta :P

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:12

In het echt ben ik niet zo onaardig hoor :') (vind ik zelf :+ ) maar ik hanteer de regel 'wie betaalt, bepaalt'

Kentaro schreef:
Toch vind ik zoiets geen fijne situatie :o
Een huis van samen, of niet. Stel dat ik bij m'n vriend intrek. In de loop der jaren stop je er toch allerlei energie en geld in. Vind het dan niets als hij op een dag zegt 'Houdoe en bedankt!' en dat ik dan met niets sta :P

Ik pas ervoor. Heb altijd (tot nu) mijn eigen huisje gehad en dat beviel me prima.
Als je je op de 18e inschrijft dan heb je best kans om vóór je 30e een startershuurwoning te hebben.
Ik heb nog steeds moeite ermee dat ik mijn eigen huisje heb moeten opgeven.
Kijk nog steeds kwaad bij de nieuwe bewoners naar binnen als ik langsrij :') :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:15

Ik heb niet gezegd dat je onaardig bent toch?!?!?

Ik snap jouw standpunt heel goed, maar als ik dan de andere partij zou zijn, zou ik continu het idee hebben dat ik op visite ben :P