Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:54

Als je iets van jalourziën kiest, kost je dat toch licht, ook als je ze open hebt!
Ben zelf ook weg van de shutters, maar om die reden nemen we ze toch niet (en ook wel een beetje omdat ze zo duur zijn :P )
Je hebt van die 'doorzichtige' vitrage waar wel licht doorheen komt, maar waar je niet doorheen kunt kijken (dus ook niet naar binnen). Heel misschien iets?
Wil je iets voor je ramen hebben, of is het om iets te hebben dat je s' avonds dicht kunt doen?

mysa
correspondent/vertaler

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:14

Het is meer om 's avonds dicht te kunnen doen, we hebben geen inkijk whatsoever, wel grote ramen, trouwens.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:26

Zelf zou ik dan kiezen voor (verduisterende) rolgordijnen. Nemen het minste plek in beslag en gaan overdag niet ten koste van je daglicht. Scheelt 's winters ook qua warmte.
Vind het zelf wel erg prettig om het 's avonds dicht te hebben! Het idee dat er iemand naar binnen staat te kijken en je dat zelf niet door hebt...... :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:27

Ik vind rolgordijnen zo ongezellig :o
En je moet bijv. ook ff rekening houden met bijv. vensterbanken etc. Lange gordijnen hang je er vaak voor, rolgordijnen komen er weer op. Soms is dat onhandig als je bijv. veel spullen op de vensterbank hebt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:31

Wij hebben gewoon de vensterbank verbreed :D
Vind het nadeel van lange gordijnen weer dat deze voor je verwarming hangen :P Maar voor de gezelligheid zijn gordijnen zeker fijner!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:31

ik vind rolgordijnen in een woonkamer ook minder leuk... vouwgordijnen zijn dan weer leuker maar komen ook tot op de vensterbank.
Met gordijnen tot op de grond moet je wel weer rekening houden met de verwarming, als ze voor de verwarming komen te hangen houd je de warmte tegen en dat is zonde in de winter....

Wij hebben gordijnen tot op de grond maar die hangen tussen verwarming en raam in, dus niet ten koste van de warmte. Wij hebben ook geen inkijk en vrijwel altijd de gordijnen open. De rails loopt om een hoekje zodat de gordijnen niet teveel voor het raam blijven hangen met open doen :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:34

Hebben jullie er dan bewust voor gekozen om 'hele' gordijnen te nemen en geen stroken aangezien ze niet dicht gaan??

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:36

Ik heb nu geen radiatoren. Dat scheelt. In ons vorige appartement hadden we gewoon geen gordijnen. Enkel in de slaapkamer en daar is de radiator nooit aan.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:41

Kentaro schreef:
Hebben jullie er dan bewust voor gekozen om 'hele' gordijnen te nemen en geen stroken aangezien ze niet dicht gaan??

ze bestaan uit vier delen, 2 delen kon helaas niet want het raam was te breed.
We hebben wel soms de gordijnen helemaal dicht, in de zomer tegen de warmte overdag en 's middags / 's avonds om nog tv te kunnen kijken.

Gordijnen waren voor ons de meest voordelige optie, wilde niet veel betalen voor iets wat weinig gebruikt gaat worden.... shutters / houten jaloezien ben ik verliefd op maar ik vind dat doodzonde voor ons uitzicht :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:50

Wij zitten ook zo te twijfelen voor ons nieuwe huis! Ik ben echt een teut wat dat betreft.... Wil het 's avonds (als het donker is) echt dicht hebben... Shutters vind ik fántastisch maar gaat zeker overdag ten koste van je uitzicht en licht!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:15

Ik zou inbetweens nemen, tenzij het echt om kou gaat, dan kan je bijv. kiezen voor linnen gordijnen, dat isoleert iets beter.

Persoonlijk zou ik geen geld aan mijn ouders en zusje vragen maar liever een aardigheid voor het nieuwe huis, klushulp of een etentje.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:20

Je kunt shutters wel helemaal openklappen, overdag, maar dan heb je van die uitstekende deurtjes naast je ramen, vind ik niet handig. Wel jammer hè, zooooo leuk zijn ze. Wij hebben heteluchtverwarming en die roosters zitten onder de ramen, dus iets wat in de vensterbank valt is wel geslaagd, lijkt me. En ja, op zich zijn rol/vouwgordijnen wel een beetje saai, maar ons huis is al vrij 'druk', omdat het van binnen ook allemaal hout is (wel gedeeltelijk wit geverfd) en ook een prachtige, maar vreselijk 'drukke' kast, dus iets rustigs is misschien niet zo slecht. Zal eens een foto plaatsen binnenkort.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:22

Lastig is dat raambekleding! Wij krijgen voor de schuifpui bruinige vitrage van schoonmams. Dus die hebben we al liggen, moet alleen nog iets vermaakt worden.

En dan de keuken nog, dat vind ik echt lastig.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:27

Het is maar net wat je mooi vind....

Ik heb nu vitrage tot de vloer, omdat ik gruwel van kunststofkozijnen en ze op deze manier niet zo zie :+
Helemaal open vind ik persoonlijk erg kaal. Vriendinnetje heeft vouwgordijnen, denk dat dit een optie is in mijn volgende huis mits ik houten kozijnen heb (koop sowieso geen huis met kunststof kozijnen meer). En paneelgordijnen bij een evt. schuifpui <3
Shutters, rolgordijnen, jaloezieën ofzo zijn al helemaal niet aan mij besteed :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:28

mysa schreef:
Je kunt shutters wel helemaal openklappen, overdag, maar dan heb je van die uitstekende deurtjes naast je ramen, vind ik niet handig. Wel jammer hè, zooooo leuk zijn ze. Wij hebben heteluchtverwarming en die roosters zitten onder de ramen, dus iets wat in de vensterbank valt is wel geslaagd, lijkt me. En ja, op zich zijn rol/vouwgordijnen wel een beetje saai, maar ons huis is al vrij 'druk', omdat het van binnen ook allemaal hout is (wel gedeeltelijk wit geverfd) en ook een prachtige, maar vreselijk 'drukke' kast, dus iets rustigs is misschien niet zo slecht. Zal eens een foto plaatsen binnenkort.

Je zou dan ook een vlindergordijn/plisee kunnen overwegen. Beetje zelfde idee, maar minder saai (vind ik).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:29

Ik moet nog bedenken wat ik wil bij de pui. Paneelgordijnen vind ik weer zo onhandig omdat je ze nooit helemaal "open" kan doen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:36

Paneelgordijnen vind ik ook supermooi maar ik denk dat het bij ons dan net allemaal te strak en te recht wordt.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:37

Ik ben hard op zoek naar een andere bank :\ vind ze echt duur overal ;(

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:40

Ik zeg: Marktplaats! :D
Vorige zomer een 2 + 3,5 zits gekocht voor €200,- :')
En écht een gave bank hoor, niks mis mee of vies of stuk :n

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:46

Wat zoek je Liesje? Mn schoonmams heeft een nieuwe gekocht en die komt binnenkort binnen en ze heeft 2 zwarte leren banken "over".

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:51

wij hebben rolgordijnen, semidoorzichtig (laat wel licht door maar geen inkijk) en dan als omlijsting overgordijnen die nooit dicht gaan en dus ook gewoon niet breed genoeg zijn voor de ramen ,

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:52

Wij hebben straks op de achtergevel 2 openslaande deuren en daarnaast een groot raam. Zijn er echt nog niet over uit wat daar nou mooi/praktisch zou zijn!?
Aan de voorkant hebben we 3 smalle ramen van plafond tot vloer. Ook zo lekker handig :P

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:55

TeeGee schreef:
Wat zoek je Liesje? Mn schoonmams heeft een nieuwe gekocht en die komt binnenkort binnen en ze heeft 2 zwarte leren banken "over".

Het maakt niet zo uit eigenlijk. Als het maar een andere bank is, deze wordt misbruikt door de kat...... :r

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:58

Dan is leer misschien juist wel ideaal!?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:26

Ka, Die leren banken van je schoonmoeder zijn nog hardstikke netjes!
Ik heb in dit huis niets voor de schuifpui... Ik heb toch 0,0 inkijk!