Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:22

flicka schreef:
Dat kan dus niet meer Mootje. Ik gebruikte ze om vlees nog een keer extra in te wikkelen. En later voor mijn prullenbak. Ik snap het wel, de supermarkten moeten ook bezuinigen.

Daarvoor kan je toch ook wel een zakje bij de groente pakken? Hoewel een van de c1000's hier heeft daar van die papieren zakjes liggen dus dat werkt dan ook niet echt :')

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 01:12

Die zakjes gebruikte ik ook altijd -O- voor groente, voor dingen in te bewaren, voor in het kleine prullenbakje en om de kattenbak mee leeg te scheppen (die 'officiele' pedaalemmer zakjes zijn zo groot) en om rommel mee te verzamelen in de auto...

Ik drink trouwens wel graag koffie maar ga echt geen eisen stellen aan wat voor koffie het moet zijn... Ben allang blij als iemand speciaal voor mij oploskoffie heeft gehaald.
Ik maak zelden (nooit) mensen mee die géén senseo koffie willen vanwege senseo. Maar oploskoffie is wel echt even wennen.

Ik ben gestopt met brood kopen + smeren voor mijn vriend, toen ik er achter kwam dat hij het voor zichzelf ook niet deed. Dan ga ik het niet speciaal wél staan doen hoor :evaw:

Dat is trouwens wel het trucje van de AH: enkele centen tot enkele dubbeltjes duurder met a-merken, maar dan gaan ze ervan uit dat je het alsnog meeneemt. Je gaat niet voor dat ene tubetje mayo de halve stad doorrijden.

De creme fraiche is trouwens bij onze ah ook weer in prijs gestegen: 42 cent. Nu is de lidl daarmee veer goedkoper. (39 cent)
Met pakjes slagroom is de lidl juist duurder: 53 cent en de ah 39 (of inmiddels ook 42)
Dan denk ik weleens: wat maakt die paar cent nou uit? Maar bij een kar vól met boodschappen tikt het toch aan...
Met dat soort dingen (a merken) zijn de Digros en Nettorama denk ik het goedkoopst.

De nettorama in Oosterhout heeft trouwens ook altijd mooie groente en fruit liggen, in vergelijking met die banketstaaf witte kooltjes bij de AH in mijn dorp (randstad).
Ik heb er laatst een meegenomen, maar ik zit er 3 weken later nog van te eten pffff :z
Ik zie er ook vaak groente liggen waarvan ik denk: ik moet me toch eens verdiepen wat ik daarmee kan maken :o? Venkel, raapstelen, groene kool, knolselderij, pastinaak??

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 08:36

Raapstelen zijn heerlijk om een stamppot van te maken!
Gewoon rauw er doorheen doen, en gebakken spekjes of hamblokjes erdoor. :9

Toad

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:59

de roomboter bij de aldi kost geloof ik 97 cent, bij de ah heb je n pakje voor 40 cent geloof ik (van es)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:02

Venkel :+: kan je gewoon koken, maar ook lekker een stamppotje van maken, of door de sapcentrifuge doen.
Heeeerlijk :+:

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:14

Toad schreef:
de roomboter bij de aldi kost geloof ik 97 cent, bij de ah heb je n pakje voor 40 cent geloof ik (van es)

Heb vanmorgen nog een pakje gehaald bij de aldi, ik dacht zelfs 99 ct of 1,09, maar heb het bonnetje al weggooit.
Bij de AH 40ct??
Is dat dan wel 250 gram, want bij alle winkels waar ik kom (c1000/deka/plus) kost een pakje rond de euro.
Dit weekend verjaardag van mijn dochter.
16 euro bij de Deka kwijt, 69 euro bij de Aldi, zat ook nog voor 3 dagen avondeten bij, maar al met al weer een flink bedrag. :o

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:44

de roomboter is flink duur inderdaad, viel mij ook al op! 97 of 99 cent (Lidl / Aldi).

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:07

Bij de AH kost roomboter ook gewon 1,09. Een paar maanden geleden was het nog 99 cent overal.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:09

Wanneer gebruiken jullie roomboter?
Afgelopen weekend heb ik dan 4 pakken roomboter gebruikt, maar normaal gesproken is een pakje nog niet op bij de uiterste houdbaarheidsdatum.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:14

ik gebruik het vooral in warme sauzen of om pannenkoeken mee te bakken. Sowieso als ik cake of taart bak.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:19

Mootje schreef:
Wanneer gebruiken jullie roomboter?

Altijd... Echt, als ik erin kon zwemmen.... :')
Ik smeer het op m'n brood, bak er de luxere vlezen mee (combi olijfolie + boter) maak zelf kruidenboter ervan.... :9
Je kan er roux mee maken, in de gepofte aardappel doen :Y)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:22

Mijn darmen slaan echt op hol als ik overal roomboter voor gebruik... Altijd leuk op vakantie in Duitsland of Oostenrijk :+

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:24

Hier drinken we gewone koffie, wij vinden senseo echt niet om te drinken. :r
Als iemand niet anders heeft, dan gauw één bakkie, maar nee, bah.
Als hier iemand komt die zegt dan:'Goh lekker, eindelijk weer eens gewone echte koffie'. :')
Overigens zijn wij wel echte koffieleuten hoor.
Denk als je beide maar 1 kpopje p.d. drinkt, dan zou ik ook senseo nemen.

Gister niet hoeven te koken :D
Had maandag pasta gemaakt en meer gemaakt, dus had nog genoeg voor nog een keer.

Roomboter, mmmm heerlijk.
Ik gebruik het eigenlijk alleen om iets te bakken (taart of wat ook), of in bepaalde sauzen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:33

Voor ons is het niet echt handig nee...Wij drinken vooral in het weekend een kopje om wakker te worden en that's it.
Op mijn vrije dagen heb ik geen zin om 's ochtends in mijn eentje een hele pot te zetten.

Soms doen we met koffiezetapparaat (als we zuinig willen doen :+ ) maar de laatste tijd niet vaak meer.

Doordeweeks drink ik bij m'n ouders nespresso. Ik vind dat wel lekker maar dúúr...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:36

Wij drinken geen koffie, dus hebben een Senseo staan voor het bezoek :)

Roomboter... zoveel mogelijk :D Lekker!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:41

Roomboter gebruik ik ook alleen maar voor koekjes/cake/taart/cupcakes of om kruidenboter te maken.
Het is dat ik nu een nieuwe verslaving heb, namelijk cupcakes en cakepops bakken, daarom gebruik ik nu meer.
Anders ging het hier ook altijd over datum.
Roomboter kan je overigens ook goed invriezen hoor.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:10

Ik gebruik eigenlijk nooit roomboter, alleen om zelf knoflookboter te maken maar daar gebruik ik de laatste tijd gewoon Becel Light voor ivm lactose allergie van een vriendinnetje
Vind het ook nooit zo'n prettig idee, zoveel van die moddervette zooi :)

Koffie drinken wij beiden niet, dat scheelt haha! Hebben wel een koffiezetapparaat, was van schoonouders, voor visite.... maar komt ook vaak zat voor als er spontaan iemand langs komt dat de koffie op is of de koffiemelk haha
met verjaardagen zorg ik wel dat er genoeg van in huis is :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:15

Ik vind dus al die zogenaamde light produkten (en margarine) weer niet zo'n prettig idee.... :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:20

Ik smeer helemaal geen boter ;) Becel Light is echt voor dinnetje haar allergie dus dan boeit het mij verder niet hoe of wat, als zij dat mag dan is het goed haha
Met bakken gebruik ik olijfolie :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:23

tja, becel light, die heb ik ook altijd
Die hebben we voor op brood voor vriendlief, en als vriendinnetje met lactose allergie langs komt kan daar de kruidenboter mee gemaakt worden. Dat deed ik zoiezo al niet met roomboter.
Bij schoonouders ging het ook al gewoon van de margarine/halvarine dus dat heb ik gewoon doorgezet hier in huis.

Verder ben ik ook niet echt van de light producten, al gebruik ik ( in de zeldzame gevallen dat ik smeerkaas eet) wel slankie. Maar frisdranken? die drinken we eigenlijk niet.
Yoghurt ed eet ik niet.
Fruit? ik haal alleen nog appels (voor vriendlief) en sinasappels (voor mij) tenzij er een vriendinnetje komt eten. Dan komt er (veeeeeeel) fruit in huis voor het toetje (dat zijn voor mij de "hier krijg ik spijt van" toetjes, alleen citrusvruchten en granaatappel krijg ik geen vervelende reactie op).
Ach, ieder zn ding!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:28

Nicolletje schreef:
Ik zie er ook vaak groente liggen waarvan ik denk: ik moet me toch eens verdiepen wat ik daarmee kan maken :o? Venkel, raapstelen, groene kool, knolselderij, pastinaak??

DEEN heeft hier vorig jaar kookboekjes voor gemaakt, vier boekjes zomer, lente, herfst en winter. En daar staan al die rare groenten in. De meeste recepten zijn lekker, maar niet allemaal :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:43

Ow dat is wel handig (ik heb alleen geen DEEN hier) soms koop ik maar wat en dan denk ik 'dat vogel ik thuis wel uit wat ik hiermee kan maken' :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:45

Ik typ ook vaak een ingredient in op AH.nl als ik niet weet wat ik ergens mee moet of als ik eens iets anders wil maken dan het standaard :)
Vaak heb ik nog wel iets in de kast liggen waarvan ik even niet weet wat ik ermee wil, AH.nl en dan een recept kiezen :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:35

Hoe maken jullie de kruidenboter dan met de roomboter?
Wij zijn namelijk verslaafd aan knoflook hier.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:49

Boter (roomboter of Becel)
knoflook naar smaak (ik doe meestal op een heel pakje zo'n 5 teentjes)
zout naar smaak
bieslook