Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:47

Haha das wel klote!

bij ons staat de datum op 04-04 maar de huidige eigenaren zullen er dan al wel even uit zijn.

Die hebben afgelopen week de sleutel gehad van hun nieuwe huis maar daar moet een nieuwe keuken, badkamer, en vloeren in en alles geschilderd.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:00

marquez1 schreef:
vonneke wat fijn dat het bijna rond is!

Inge, volgens mij kan dat prima

Vandaag is dan het blad op de keuken gekomen en de kastjes zijn afgemonteerd (alleen de kraan er nog op, maar dat is lastig voor de tegelzetter die a.s dinsdag komt)

[ig]http://i52.tinypic.com/1zwoq6t.jpg[/img]
Mijn lieve broer stort zich er helemaal op :D :+:

Ik heb ook mijn laminaat alvast opgehaald *\o/* .

[im]http://i56.tinypic.com/1rvhg9.jpg[/img]

Op deze foto lijkt hij wat donkerder, op de vorige foto zie je deze plank ook liggen. In het echt zit er een soort lichte waas overheen, maar het is dan weer net geen white wash, zit er een beetje tussen in. Ze noemen het in de winkel Frans eiken. Ik ben er in iedergeval erg blij mee :j

Wauw die hangkastjes <3

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 02:51

Marquez, gave keuken!
Zelf zou ik alleen nooit raampjes in mijn deurtjes willen, omdat je daardoor alles ziet staan/liggen (ik ben chaoot), maar ik vind ze wel mooi.
Wat heb je voor tegels uitgezocht?
Ben benieuwd hoe hij is als hij af is.

Ik heb de gok genomen en de tv op een liggende Expedit gezet.
Alleen een beetje jammer dat de vakken te klein zijn voor mijn dvd-speler, dus deze heb ik nu maar naast de tv gezet.
Ik zal morgen (uh.. straks) even foto's plaatsen.
Kom nu net thuis van een etentje, en duik lekker mijn bedje in.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:50

Ik heb ook een lichtkoepel in de keuken.
Overigens een heel leuk gezicht als de kat daar op zit :D

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:48

:D kriel heeft een mooi uitzicht op de kat :')

Mijn licht koepel laat straks nog meer licht door........ als ik hem heb schoongemaakt :+ er zit vieze groene aanslag op van de afgelopen jaaaaren :oo :r

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 14:11

Ik vraag me dan af; kun je van boven af (in mijn geval mijn buren dus) door de koepel zien wat er binnen in de keuken gebeurd?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:13

Ik kan bij mijn buren niet naar binnen kijken maar heel geluidsdicht is hij niet. Ik hoor ze overduidelijk praten als ik op bed lig.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 14:15

Mmm... dan mag ik geen vertrouwelijke gesprekken meer voeren in mijn bijkeuken. :D Ik maak me meer zorgen over t uitzicht. Aan de bijkeuken zit de badkamer, ik zou het niet fijn vinden als je zo de badkamer in kunt kijken door dat ding.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:22

Prachtige keuken Marquez, wij hebben toen bij Ikea voor precies dezelfde gekeken :))
Hebben 'm uiteindelijk bij Svea gekocht omdat we geen zin hadden zelf de kastjes in elkaar te moeten zetten, maar hij lijkt er echt wel op :j Zo'n soort aanrechtblad hebben wij ook, mooi hè :+:

Wat voor tegel komt er? :)

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:54

Ik heb het idee dat je er toch redelijk doorheen kunt kijken, maar volgens mij moet je er dan recht boven hangen. Bij mij zit er een rondom een 30cm breede plank tussen de koepel en het plafond. Als je van de zijkant kijkt kijk je tegen die plank aan. Dus op zich valt het denk ik wel mee met inkijk. maaaaarrrrr ik moet eerst door mijn keuken naar de badkamer, dus een badjas is denk ik dan wel noodzakelijk :+ :P

Er komen handgebakken tegeltjes van 13 bij 13 in en dan gebroken wit en dan her en der ééntje die wat meer beige is

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:25

Mooie keuken Marquez! Is die koepel met matglas?

Ik kijk hier vanuit de keuken recht de badkamer in van de buren, die hebben ook geen plakplastic of gordijnen hangen...ook niet echt geweldig, maar dat heb ik opgelost door gewoon niet te kijken :+

Zo'n Expedit kast is toch gemaakt voor boeken e.d.? Die kan op z'n kant echt wel een tv houden hoor :j Wil ook nog zo'n kast voor m'n boeken en prullaria.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:29

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:46

iemand nog tips met betrekking tot glasweefselbehang? daar gaan we volgend weekend mee aan de slag, ben zelf echt een groentje wat klussen betreft :D

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:48

marquez1 schreef:
Er komen handgebakken tegeltjes van 13 bij 13 in en dan gebroken wit en dan her en der ééntje die wat meer beige is

Ik zie het helemaal voor me hoe ze dat doen, bakken met de hand.
Vuurtje tussen de handen en een tegeltje erbij.

Welke zijn het?
Want als ik op je link klik dan komen er verschillende voorbij.

Ir111, mijn ouders hebben ook zo'n koepel op de bijkeuken.
Deze is mat, en laat dus wel licht door maar je kunt er niet doorheen kijken.
Ik denk wel dat hij minder licht doorlaat dan een heldere, maar dat weet ik niet zeker omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb.

Ik ga zo even mijn foto's uploaden.
En intussen probeer ik mijn katten te heropvoeden, want ze denken dat ze nu wel in/op de kast en op de salontafel mogen.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:52

SaNNeS88 schreef:
iemand nog tips met betrekking tot glasweefselbehang? daar gaan we volgend weekend mee aan de slag, ben zelf echt een groentje wat klussen betreft :D

Geen tips, maar vind het wel vreselijk :o

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:54

vast niet zo vreselijk zoals mijn muur er nu uitziet :=, wil er gewoon niet te veel geld aan spenderen, gezien het feit we hier niet zo lang meer zullen wonen...

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:57

Je moet wel, als de wand te slecht is, goed impregneren, anders trekt de lijm er te snel in en plakt het niet goed.
En goed opletten dat je recht plakt, zo is het natuurlijk met elk behang, maar met glasvezel moet je echt de naatjes op elkaar aan laten sluiten.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:35

Attitude schreef:
SaNNeS88 schreef:

Geen tips, maar vind het wel vreselijk :o

Ik hou sowieso niet van behang, maar glasweefsel ziet er nog wel oke uit.

Marquez, je keuken wordt mooi! Lekker licht!

Omdat ik iets te lang op mijn paard had gezeten, zijn we gisteren snel naar De Wijk geweest voor tafels, maar niks leuks gezien.
Ik ga zeker een keer bij De Historie kijken, zag een paar leuke tafels :j

Naath86 en alle teak-eigenaren. Hebben jullie ook zo'n last van vlekken op jullie tafel????? Of hebben jullie de tafel gelakt?

Inge_83, ben benieuwd naar foto van je tv-kast en aankopen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:46

Glasvliesbehang is geweldig om kapotte muren weer netjes te krijgen en zeker als noodoplossing in een huis waar je toch uit wilt, prima om het netjes eruit te laten zien.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:14

Glasvliesbehang vindt ik zelf kwa uitstraling niet echt top (ik krijg er een ziekenhuis gevoel bij), maar ik heb het gebruikt voor de kastwand onder mijn trap. Die bestaat uit platen mdf, daar was overheen geschilderd, maar door het werken van het hout bleef je die lelijke naden zien. Plamuren was geen optie, en stucen ook niet, dus beleef alleen glasvliesbehang over.
Je hebt er speciale lijm voor nodig. (evt eerst impregneren) Lijm op de muur smeren, behang er overheen (netjes plakken!) en dan je lijm aanmengen met de saus die je later gaat gebruiken op de muur, met dit saus/lijm mengsel smeer je nog een keer over het glasvliesbehang. Laten drogen en dan nog 1 of 2 keer sausen (normaal gesproken volstaat 1 keer sausen omdat je de saus al gemengd hebt met de lijm)

Succes!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:24

Ik heb een groot deel van dit topic door gelezen.. maar heb het niet kunnen vinden...
Deze komende zomer ga ik op kot, inmiddels een ruimte gevonden. Alleen zit hier een schuin dak in.. Ik hoef er gelukkig geen kook gelegenheid in maken, en ook de koelkast is niet meer nodig (staat op een andere plek :) ).
Het is een kamer van 6 bij 3... heeft iemand tips om toch te zorgen dat die schuine wand functioneel kan worden... het is dus een woon- en slaapkamer in 1..
bvd!!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:30

Je bed onder de schuine wand zetten? Je zou een kast met een schuine bovenkant kunnen maken, maar om dat nou speciaal te doen voor een studentenkamer......

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:38

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:45

Mooi die trap Marquez!! Love it!!
Wij hebben onze trap ook wit gemaakt ( was zalm roze := ) en we hebben er zwarte halve maantjes op.. Had eerst ook liever zonder geprobeerd, maar de trap was erg beschadigd door de vorige bewoners..

Heb vandaag de keukenkastjes schoon gemaakt en alle spullen in de kastjes gedaan. Toen kwam in tot de ontdekking dat we te weinig ruimte in de kastjes hebben ( of ik te veel spullen misschien :P )
Gaan zaterdag verhuizen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:46

Wij gaan tijdelijk bij mijn ouders boven wonen, maar die ruimtes (2 kamers) zijn nou niet echt ideaal..
De ene kamer is lang en smal, waar we willen gaan slapen en ook de baby in neer zullen zetten. Met een roomdivider willen we er toch een beetje privacy in brengen, dat mensen die bij de baby komen kijken niet ons bed hoeven te zien (wat vaak niet helemaal netjes opgemaakt is). Maar doordat de kamer zo smal is moeten we dan wel het bed tegen de muur in een hoek zetten, dus zullen we over elkaar heen moeten kruipen.. Niet ideaal, helemaal met straks een baby erbij..

Het woon/ leefgedeelte is een hartstikke vierkante kamer, met precies in het midden de deur, en aan de overkant een laag plafond met muur die slechts 1,10 m hoog is (boerderij) met een vloerhoogte raam, ook in het midden.. In de ene zijmuur zit een grote verwarming met daarnaast een inbouwkast met een gewone deur (dus geen schuifdeur, dus extra ruimte nodig om de kast te openen), en daarnaast is het nog 1,5 meter muur met het aflopende plafond. Tegenover die muur zit een muur die 1,5 m hoog is (ook schuin plafond), en daar zit ook 1 dakraam in weer wel in een hoekje waardoor de andere hoek heel donker is..
Juist door het vierkante is het zo enorm lastig in te delen. Ook hier willen we dus weer (een) roomdevider(s) gebruiken om zo toch een eet en zithoek te scheiden van elkaar.. Maar door de deur in het midden, kom je al snel met de bank in een achterste hoek, en door de verwarming kunnen we in die hoek al geen dieren neerzetten, baby-box lijkt me ook geen goed plan.. En die ruimte is net te klein voor de eettafel, en als we daar de bank neerzetten dan loop je daar direct tegenaan :')

We zijn nu al wel opzoek naar een hoekbank, omdat dit minder ruimte in neemt dan 2 losse banken, of een bank en lekkere stoel..
Ga hier dus maar eens kijken voor goede tips!