Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:18

Ik sluit ook graag aan in de stenen rij ;)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:26

Hebben jullie tips voor goedkope vijverfolie.
Onze vijver word namelijk 6,5m x 4 m dus moet behoorlijk stuk zijn.

Verder wil ik jullie als jullie een tuinhuis zoeken te kijken bij http://www.fleurentuinartikelen.nl/
Niet duur een echt hele goede kwaliteit.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:28

Daks, bij de bosrand is het het goedkoopste.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:52

Mootje schreef:
Merel, Je moet Destino even PBen. Vriendinnetje ziet af van de stenen, want in totaal is het 5300kg aan stenen. 5x heen en weer rijden met 2 auto's & aanhangers werd een beetje gortig!

Ik kreeg al een PBtje, heel lief! Dus wij gaan volgende week met de vrachtwagen erheen! :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:56

Haha, een VW is inderdaad een stuk handiger!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:59

Voordeel van schoonpa _O- Anders wordt het idd een beetje gek!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:03

Sharon en ik dachten beide: 'Hoeveel kan het wegen' _O- Valt dus vies tegen!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:13

Zijn er toevallig ook mensen op dit topic die voor hun studie een tuin moeten inrichten?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:34

Mootje schreef:
Sharon en ik dachten beide: 'Hoeveel kan het wegen' _O- Valt dus vies tegen!

Dat wist ik gelukkig wel _O- Vooral omdat we laatst een paar m2 moesten halen voor konijnen en auto en aanhanger dat niet prettig vonden...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:03

Mootje, dat heb je denk toch al snel qua gewicht hoor, had het er gisteren nog met vriendje over :+
Wij krijgen nu tegels van 60x60 die toch al snel 130 kg per m2 wegen, dan kom je op hetzelfde aantal kg uit als je naar de totaaloppervlakte kijkt :+
Moesten jullie echt 5x met 2 auto's rijden, dus 10 ritjes totaal := ?
Mag er maar 500 kg in een aanhanger?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:08

Aanhangers moesten dan eerst gehuurd worden... Shar en ik hebben beiden een trekauto, dus dat is dus 2 auto's. Die standaard aanhangers mogen idd maar 500kg laden (750 kg) in totaal.
Verder zit je nog met de hoogte van de boarding van de aanhanger, want daar wil je eigenlijk niet overheen met je stenen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:12

Nee, want dan heb je nog kans dat het gaat zwalken ook, dood eng!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:13

Ohhh dan is het idd begrijpelijk, eigenlijk zou je voor tegels zo'n tandemasser moeten huren, daar past denk meer in :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:02

Wij hebben voor de stenen gewoon de paardentrailer gebruikt. Vloer gelijk laden en rijden maar. Paard kon erin, dus kon ook wel 700 kg aan stenen in :+

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:02

Het is jammer dat ik mijn iphone kabel ff niet bij de hand heb want we hebben zo'n mooie appel boom gezien vanmiddag! Helemaal verliefd ben ik hahaha Stonden er een aantal op een rijtje vrolijk te bloeien en ik was verkocht. Het is een boom van al 8 jaar oud dus al een leuk formaatje. Vriendlief zei nog doodleuk tegen de kweker dat we er nog even over na gingen denken en gingen meten in de tuin, het liefst had ik hem meteen meegenomen. (gelukkig past hij niet in de auto haha) Dus dinsdag gaat vriendlief met de auto van mijn schoonouders terug om hem op te halen. Morgen belt hij om hem te reserveren. Het liefst had ik er 2 gehad, maar dat was en aardig aan de prijs en ook eigenlijk net teveel voor ons kleine tuintje.
Zal van het weekend eens proberen foto's te posten.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 08:03

1 appelboom geeft geen appels toch?

stenen haal ik ook met de trailer op inderdaad, netjes verspreiden, kan er heel wat in :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 08:26

Ben benieuwd naar een foto van de appelboom :D

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:37

rientje schreef:
Jou kom je ook overal tegen Roos! ;)

We hebben afgelopen 2 jaar niet veel engerlingen gehad, maar ze zijn er wel.. Hebben jullie paardenmest gebruikt voor in de geulen?
Van vocht schijnen de beestjes ook niet te houden, dus flink sproeien aankomend zomer! We hebben sinds paar weken grondwater, dus dat komt goed uit!

We hebben inderdaad paardenmest in de geul gegooid. Was mooie mest en we moesten er toch vanaf :+
En idd van dat water sproeien heb ik ook gehoord! Wij zijn ook al regelmatig veel water aan het geven! Inmiddels begint de heg op sommige punten ookal mooi uit te lopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:42

Roos_s schreef:
rientje schreef:
Jou kom je ook overal tegen Roos! ;)

We hebben afgelopen 2 jaar niet veel engerlingen gehad, maar ze zijn er wel.. Hebben jullie paardenmest gebruikt voor in de geulen?
Van vocht schijnen de beestjes ook niet te houden, dus flink sproeien aankomend zomer! We hebben sinds paar weken grondwater, dus dat komt goed uit!

We hebben inderdaad paardenmest in de geul gegooid. Was mooie mest en we moesten er toch vanaf :+
En idd van dat water sproeien heb ik ook gehoord! Wij zijn ook al regelmatig veel water aan het geven! Inmiddels begint de heg op sommige punten ookal mooi uit te lopen!

Mijn vader heeft ze in het weiland gehad.. Daar is gewoon speciaal gif op gespoten.. Maar das ook een iets ander oppervlak dan :+ Onglovelijk hoeveel meeuwen daar op af komen..

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:51

Nicolletje schreef:
Grappig hoe je zoiets beleeft... Ik zat in mijn huisje in het zicht van het hele dorp aan de doorgaande hoofdweg....
Maar toch voelde het heel vrij, omdat ik totaal niet ingebouwd en heel vrij op 1 hoog op een hoek zat.
Nu kan ik zowel in het vorige huis van mijn vriend als het nieuwe huis gewoon maar niet wennen :o midden in een woonwijk... Je hoort letterlijk de buuf in de tuin keihard praten en een ander zet de Hollandse hits effe lekker hard op... Weer een ander gaat timmeren en zagen...
We hebben nu een hoekhuis genomen om er een béétje minder tussen te zitten, maar toch...

Als ik op jouw balkonnetje kijk, zie je allemaal huisjes die naar binnen kunnen kijken... Dat voelt toch anders dan dat het halve dorp voorbij rijdt of fietst, heel raar. Die huisjes die gaan niet voorbij, die blijven, dat is het 'm :(

Ik vind het trouwens maar irritant dat als ik een leuke plant heb gezien (die winter clematis en ook een 'moerasrozemarijn' voor een schaduwplek in de tuin) dat ik die dan vervolgens niet kan vinden bij de 'gewone' tuinwinkels in de buurt -O-

iloonaa__ schreef:
als ik jouw was zou ik niet hedera met clematissen of iets dergelijks plaatsen,

En clematis met boerenjasmijn? Heb net boerenjasmijn geplant maar vind het wel leuk om een wir war van allerlei planten te hebben.
Ik heb hier ook nog een passieflora staan om in de grond te zetten na de vorst. die bloeit weer later dan de jasmijn.
Het liefst wil ik de schutting naar de buren lekker begroeid.

Die schoenlappersplant die ik heb weggehaald blijkt wel een vlinder-aantrek-plant te zijn. Zonde! dat ik die heb weggehaald :o De beestjes hebben het al zo moeilijk met al die bestrate tuinen.

Ik heb ter compensatie net maar IJzerhard (Verbena) gekocht, dit kwam in de vorige tuin op en wil ik nu weer.
Ik heb ook vlindermengsel en drachtplanten gezaaid (sommigen noemen dat onkruid :P )

De vorige tuin was echt een weelde voor vlinders, zweefvliegjes, hommels enz. Zo leuk! Ik had een vaag gratis bijenmengsel gestrooid, er kwam echt van alles op.
Maarja, ik ben ook het type dat een paar brandneteltjes in een hoekje laat staan... :o (nestje voor de vlinderbaby's) (en lekker in de soep!) (de brandnetels, niet de vlinderkindjes... :n )

'Onkruid' vind ik op z'n tijd geweldig (in m'n wei in grote getalen wat minder...) ik ken een aantal 'onkruid' planten met hun (geneeskrachtige of boodschapper) functie.
Er groeit zoveel nuttigs!

Mijn exvriend uit Slowakije wist ook elke plant en elke paddestoel te herkennen met hun functie. Zij groeien daar echt mee op.

leuke keuze je planten! :D verbena is echt een draak qua vermeerderen, die zal je op den duur overal in je tuin vinden.. maar ik vind ze altijd erg mooi! en ze trekken veel insecten (vlinders en hommels) aan! erg leuk!

een boerenjasmijn is ook erg leuk! mooie witte bloemetjes krijgen die altijd. en clematis zou je erbij kunnen doen maar een jasmijn is ook tamelijk sterk dus je zal het even aan moeten kijken met de jaren :) als de jasmijn iets te overheersend word zou ik hem wat bij de clematis vrij knippen

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:52

PaysBas schreef:
Zijn er toevallig ook mensen op dit topic die voor hun studie een tuin moeten inrichten?

*\o/*

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:55

Daks schreef:
Hebben jullie tips voor goedkope vijverfolie.
Onze vijver word namelijk 6,5m x 4 m dus moet behoorlijk stuk zijn.

Verder wil ik jullie als jullie een tuinhuis zoeken te kijken bij http://www.fleurentuinartikelen.nl/
Niet duur een echt hele goede kwaliteit.

ik zou oppassen met goedkoop vijverfolie. hoe goedkoper hoe dunner waarschijnlijk dus je zal er eerder lekken in krijgen
en dat is verre van prettig. ik zou anders voor een degelijke middenklas gaan.

mooie en gezonde goede vijvers zijn meestal niet heel goedkoop. het kan nogal geld kosten om hem te onderhouden en aan te leggen.
als je hem niet gezond houd kan je al snel een vieze troebele zooi krijgen.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:26

Woeiii hier zijn ze vandaag bezig met onze tuin, heel licht grijze/witte terrastegels zijn ze nu aan het leggen, daarna nog donkerbruine klinkers voor het pad erlangs, kunstgras erbij en... gaat zo gaaf worden :D Ben vandaag verder wel de hele dag weg, dus dat wordt een verrassing als we thuiskomen vanavond laat!

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:36

En dan morgen meteen foto's plaatsen natuurlijk!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:58

iloonaa__ schreef:
leuke keuze je planten! :D verbena is echt een draak qua vermeerderen, die zal je op den duur overal in je tuin vinden.. maar ik vind ze altijd erg mooi! en ze trekken veel insecten (vlinders en hommels) aan! erg leuk!

een boerenjasmijn is ook erg leuk! mooie witte bloemetjes krijgen die altijd. en clematis zou je erbij kunnen doen maar een jasmijn is ook tamelijk sterk dus je zal het even aan moeten kijken met de jaren :) als de jasmijn iets te overheersend word zou ik hem wat bij de clematis vrij knippen

Bedankt voor de tips.
Op zich vind ik het niet zo heul erg als er overal van alles opduikt zoals Verbena; het kan nooit zo erg zijn als die troep die mijn vriend in zijn vorige tuin had.
Dat was een plantje dat leek op een geranium plaatje maar dan werden de blaadjes op den duur donkerrood, het overwoekerde en verstikte de kleinere plantjes en kroop echt overal heen en als je het eruit trok (hele bossen tegelijk...) dan kwam er een heel zoete geur vrij.

Ik vind het trouwens maar irritant dat ik bij de gangbare tuincentra niet de planten kan vinden die ik op internet zie. -O-

Meikevers komen bij ons in het westen van het land trouwens vrijwel niet voor.