Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:16

Ingrid_92: Samsung star II kan tegen een stootje en heeft geloof ik ook wifi.
Samsung galaxy y zijn ook hele fijne gsm's, een vriendin van me heeft die en die heeft ook Wifi. Kost wel 130,- euro..

chaanttaall: persoonlijk zou ik de HTC one V pakken. Hele goede telefoons en ook heel fijn om mee te werken als je ze eenmaal door hebt ( uurtje mee spelen en je weet het ook zo goed als ).

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:21

Thanks _mexx_lady_ ! Toevallig heb ik zojuist de Samsung C3300 Star Mini gekocht!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:47

heb gister de galaxy ace gezien in de phone house, enn het word m hoor :D
is echt een mooie maat :)

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:13

ik ben erg aan het twijfelen tussen de samsung SIII of de Iphone S4
moeilijk moeilijk....
Moet nog een weekej wachten voor de verlenging. maar dan kan ik eindelijk een nieuwe tel uitkiezen

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:51

Heeeel goed dat ik dit topic tegen kom, want ik kom maar niet uit mijn telefoonkeuze! :=
Ben dan ook redelijk kritisch, dus daar zal het probleem ook wel liggen :+

Wil géén abonnement, wél wifi en het liefst onder de 80 euro. Tenzij hij echt heel mooi is, dan vind ik 100 euro ook nog wel oké :) Oja, en hij moet simlockvrij zijn!
Ik heb nu de LG GW300, en vind het echt een fijne telefoon. Helaas kan je daar geen wifi op hebben..
De touch-telefoons liggen mij niet zo, maar als ie mooi is, maakt het me niet uit! :)

Ideeen zijn welkom!!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:12

Ik ben mijn Nokia N97 mini echt helemaal zat. Ellendeding, Nokia heeft zo afgedaan voor mij. Gelukkig zit mijn abonnement er in september op, dus ik mag fijn op jacht naar een nieuwe telefoon. Nu heb ik een leuke aanbieding gezien voor een iPhone 3GS. Op zich wel een redelijk ding dacht ik, maar hij is al wel een tijdje op de markt en de opvolger is er inmiddels ook al. Krijg je dan geen gezeur met updates e.d. omdat dit een ouder model is? Wie heeft er ervaring met deze iPhone?

Mijn andere optie is een HTC One V, waar ben ik beter mee af? De telefoon moet een goed bereik hebben, moet Android hebben, niet al te moeilijk te bedienen zijn, je moet er mee kunnen internetten en bellen en af en toe een fotootje maken zonder dat de telefoon crasht. Hoeft allemaal niet supersnel of superscherp te zijn, zo veeleisend ben ik dan ook weer niet.

Wie heeft er advies voor me?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:38

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 00:39

chaanttaall schreef:
Omdat mijn abonnement bijna is afgelopen mag ik opzoek naar een nieuwe mobiel :)
Nu heb ik een site gevonden met een hele scherpe aanbieding (175 sms'jes, 175 belminuten, 400 mb voor 19,95 p/maand) nu kan je bij deze aanbieding kiezen uit verschillende telefoons, maar ik heb geen idee welke ik moet nemen.
Ik zit te twijfelen tussen:

-Htc one V
-Lg optimus L7
-Lg optimus 2x speed
-sony xperia U

Iemand ervaring met 1 van deze telefoons? Welke raden jullie aan of af?
Alvast bedankt! :)

Ik heb de optimus 2x speed. Dit is echt een fijne telefoon!! snel ziet er mooi uit. Ze zeggen allemaal dat lg slecht is, maar dit is de allereerste telefoon met dual-core en het werkt goed, lekker snel!

Ik heb mijn telefoon nu al langer dan een jaar. Heb er siliconen hoes omheen zitten. Je moest eens weten hoe vaak ik dat ding heb laten vallen. nooit iets mis mee geweest, scherm breekt eigenlijk niet. er kan ook niet echt snel iets kapot gaan. Met een siliconen hoes eromheen is je telefoon vrij stevig dus zal niet stel iets gebeuren. Ik durf hem gerust van de trap af te gooien...

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 08:15

chaanttaall schreef:
Omdat mijn abonnement bijna is afgelopen mag ik opzoek naar een nieuwe mobiel :)
Nu heb ik een site gevonden met een hele scherpe aanbieding (175 sms'jes, 175 belminuten, 400 mb voor 19,95 p/maand) nu kan je bij deze aanbieding kiezen uit verschillende telefoons, maar ik heb geen idee welke ik moet nemen.
Ik zit te twijfelen tussen:

-Htc one V
-Lg optimus L7
-Lg optimus 2x speed
-sony xperia U

Iemand ervaring met 1 van deze telefoons? Welke raden jullie aan of af?
Alvast bedankt! :)

Heb je intussen al je keus gemaakt ? Ik heb de L7 en ik vind het een hele fijne telefoon. Het is wel mijn eerste smartphone dus ik kan verder niet vergelijken met andere maar ik ben er heel tevreden over.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 08:51

JoT schreef:
Ik ben mijn Nokia N97 mini echt helemaal zat. Ellendeding, Nokia heeft zo afgedaan voor mij. Gelukkig zit mijn abonnement er in september op, dus ik mag fijn op jacht naar een nieuwe telefoon. Nu heb ik een leuke aanbieding gezien voor een iPhone 3GS. Op zich wel een redelijk ding dacht ik, maar hij is al wel een tijdje op de markt en de opvolger is er inmiddels ook al. Krijg je dan geen gezeur met updates e.d. omdat dit een ouder model is? Wie heeft er ervaring met deze iPhone?

Mijn andere optie is een HTC One V, waar ben ik beter mee af? De telefoon moet een goed bereik hebben, moet Android hebben, niet al te moeilijk te bedienen zijn, je moet er mee kunnen internetten en bellen en af en toe een fotootje maken zonder dat de telefoon crasht. Hoeft allemaal niet supersnel of superscherp te zijn, zo veeleisend ben ik dan ook weer niet.

Wie heeft er advies voor me?

als 'moet android hebben' een voorwaarde is voor jou, dan kan je de iPhone links laten liggen. Daar zit namelijk geen Android op, maar iOS. verder weet ik niet of er nadelen zijn aan een oudere iPhone. Heb zelf de iPad 1 (al ruim 1,5jr) en dat gaat ook nog steeds prima, ondanks dat de 2 en de nieuwe iPad al uit zijn.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:04

Danseresje, bedankt voor je reactie. Android of iOS maakt me weinig uit. Voor die twee systemen zijn de meeste apps beschikbaar en ik vind het toch wel erg jammer dat ik nu met mij Nokia met Symbian van aardig wat apps geen gebruik kan maken.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:44

jot dat is ook mijn reden om de overstap van nokia naar iphone of samsung te gaan maken.
heb altijd nokia gehad,maar ze lopen gewoon achter.. jammer genoeg,want was verder altijd best tevreden over de telefoonkwaliteit.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 14:23

Is Whatsapp eigenlijk geschikt voor iedere telefoon? Want dat is voornamelijk de reden dat ik een andere telefoon wil, met WiFi :=

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:17

xJolien, op mijn huidige Nokia doet Whatsapp het ook, dus ik neem eigenlijk aan van wel. En ook op mijn oude eenvoudige nokia telefoontje deed Whatsapp het.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 00:09

nou op mijn nokia niet hoor,wel internet,geen wappie..

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:12

Kan iemand me wat op weg helpen... ?
2 maanden geleden kocht ik de SE experia mini pro, was ik zeer tevreden over! Tot ik heb gisteren liet vallen en heel m'n scherm aan diggelen was, glas gebroken en grote barsten :(. Meteen naar de winkel gereden om te vragen wat de reparatie zou kosten. De verkoper keek me nogal triest aan en zei: "goh zeg, dat wordt erg kostelijk...". Blijkbaar zou de kost kunnen oplopen tot 200 euro, nuja voor een gsm dat me 180euro nieuw heeft gekost vind ik dit veel te gek.
Nu denk ik eraan een nieuwe te kopen. Ik wil zeker android, ongeveer even goed qua kwaliteit en snelheid van werken. WIFI moet ie ook zeker hebben, en verder niets speciaal denk ik.
Ik dacht aan de Samsung Galaxy Gio en kwam nadien ook de HTC Explorer tegen, hier in België allebei voor dezelfde prijs. Met wel van deze twee toestellen ben ik dan het beste?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:38

Hier ook maar eens reageren. Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en misschien kunnen jullie mij wat aanraden.

Eisen:
- Maximaal €150
- Touchscreen, geen uitschuifbaar/knopjes toetsenbord
- Simlockvrij
- Wifi mogelijkheid
- Ik zou graag Whatsapp willen :j dus een besturingssysteem die whatsapp ondersteunt
- Prepaid
- Extern geheugen (SD kaartje) kunnen plaatsen

Ik heb twee toestellen gevonden
- Samsung Galaxy Gio, maar hier lees ik slechte reviews over. De batterij zou erg snel leeg zijn, kleine knopjes enzovoorts
- LG Optimus L3 (E400). Bij dit toestel heb ik nog geen nadelen kunnen ontdekken, enkel dat er 'weinig' bijgeleverd wordt? (Geen oordopjes)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:39

Amouroke: Toevallig heb ik reviews over de Gio gelezen en die waren niet al te best (bol.com). Hij zou ook snel vastlopen. Met de HTC Explorer heb ik geen ervaring, maar HTC schijnt een goed merk te zijn.

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:35

Ik heb een vraag, misschien dat jullie hier in dit topic een idee hebben waar dit aan ligt? :+

Mijn vriend heeft een Samsung Galaxy Mini II gekocht, hartstikke leuk ding! Nu maakt hij alleen verbinding met onze internetverbinding en blijft daarna 'zoeken'. Hierdoor draait internet niet op onze internetverbinding van thuis. Dit is overigens gewoon draadloos! Hij heeft alleen nu nog een normale bundel zonder internet, deze komt volgende maand als zijn abbo is afgelopen.

Waar kan dit aan liggen? Ligt het eraan dat hij nog geen internetbundel heeft?

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:02

Jot, ik heb nu ook nog de iPhone 3GS, tot nu toe alle updates kunnen doen :) Voor de iPhone 3 kan het niet meer weet ik, mijn moeder heeft deze en hiervoor zijn geen updates meer beschikbaar. Het houdt dus wel een keer op.. Ik heb de 3GS nu bijna 2 jaar, hij is wel trager geworden en het knopje dat hij op stil kan werkt niet meer. (wel op een andere manier op stil te zetten) Moet zeggen dat ik ook niet zuinig om ga met mijn telefoon, paard heeft er zelfs een keer opgegestaan en geen kras oid in het scherm dus wat dat betreft wel erg tevreden over de iPhone! Wil graag weer een nieuwe iPhone, flink balen dat die krengen zo duur zijn.. :\

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:31

Ik kom ook even binnenvallen :) Ik wil misschien eindelijk gaan overstappen op een smartphone, maar bestaan er ook smartphones die niet iedere dag aan de oplader hoeven? Want ik heb nu zo'n Nokia die gewoon een week of 2 mee gaat. Zo'n telefoon zal ik nooit meer vinden, maar misschien bestaan er ook wel smartphones met een goede accu en die ook nog betaalbaar zijn (tot 175 euro ongeveer)?

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:10

Iemand hier ervaring met de HTC Desire C? Ben namelijk van plan om eens een smartphone aan te schaffen maar ik ben zo onhandig dat ik redelijk veel schrik heb om zo'n chique gsm te kopen := Daarom wil ik er ook niet heel veel geld tegenaan gooien... Maar deze kwam precies goed uit qua prijs-kwaliteit. Nu heb ik altijd samsungs gehad en heel tevreden van geweest en heb totaal geen ervaring met het merk HTC, daarom hier mijn vraag: is het een betrouwbaar goed merk? En hebben mensen ervaringen met deze gsm? Ben redelijk een ramp bij touchscreens als ik met vriendinnen hun gsm typ, komt dit nog goed na wat oefenen of zijn sommige mensen gewoon niet gemaakt voor een touchscreen? :')

Het gaat om deze gsm:
Afbeelding

Moesten mensen andere voorstellen hebben, graag!
Wat ik zoek:
Een smartphone waar ik redelijke foto's mee kan maken om te delen op sociale werknetsites, bellen, smsen, wifi.

Edit: Deze lijkt me ook wel wat:
Samsung Galaxy Ace S5830 Onyx

Afbeelding

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:47

Soprano: een vriendin van mij heeft de HTC Desire C gekocht vorige week. Hij is lekker klein, voor mij te klein, maar volgens mij bevalt hij haar prima :)

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:56

Hmm ik denk dat ik dan toch voor de samsung ga die is toch al 1cm langer :p Vind het een moeilijke beslissing, het is iets waar ik normaal nooit zoveel geld aan zou uitgeven. Maar samsung vertrouw ik toch iets meer dan :D

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 07:13

Ik heb trouwens een Sasmung Galaxy Y gekocht, wat een fijne telefoon :)