Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:10

Mootje schreef:
Ik wil juist in mijn volgende keuken een betonnen gepolijst aanrechtblad :+
Nena, Als het goed is kan je aan de binnenkant van je kastjes alle ophangpunten zien. Volgens mij komt de muur echt niet zomaar mee :D

haha maar deze is niet gepolijst :P Dit zijn grove stenen in beton gedaan en uitgesmeerd ofzo, geen idee.. het is niet schoon te houden iig. Maarre.. je mag mijn blad wel hebben hoor ;)
De kastjes eraf halen is geen probleem, maar dan hou je dus een hele betonnen frame over. En als we dat gaan slopen, gaat de buitenmuur mee, die zitten aan elkaar 'vergoten' als het ware. :( Echt wie dat bedacht heeft...

Rinske

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:11

Nou ben ik wel heel benieuwd naar een foto Nena, lijkt me een apart gezicht? Ik vind een betonnen blad ook mooi, maar ik denk dat wij -mochten we ooit een nieuwe keuken kopen- voor een houten blad gaan. En van die cottage kastjes, gemaakt door een timmerman, of uit Engeland geimporteerd. Geen standaard MDF keuken voor mij ;) .

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:13

Is het niet gemetseld en daana gestuct met beton?

Idd kans dat het met ankers in de muren vastzit. Je kan kijken of het een dragende muur, mocht dit niet zo zijn er alles uit te halen en er weer een nieuwe muur terug te zetten.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:16

Rinske schreef:
Nou ben ik wel heel benieuwd naar een foto Nena, lijkt me een apart gezicht? Ik vind een betonnen blad ook mooi, maar ik denk dat wij -mochten we ooit een nieuwe keuken kopen- voor een houten blad gaan. En van die cottage kastjes, gemaakt door een timmerman, of uit Engeland geimporteerd. Geen standaard MDF keuken voor mij ;) .

Wij hebben een houten blad. Deze moet je behandelen met olie. Het is echt een drama. Ik ben ook regelmatig aan het schuren omdat elk waterdruppeltje er voor zorgt dat het hout ruw wordt.

Ik heb de olie van ikea. Misschien is deze te milleu vriendelijk en werkt hij niet goed.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:18

Hoe vaak heb je hem geolied? Volgens mij moet hij wel 5x geolied worden voordat hij een beetje waterresistent wordt? Anders misschien een matte lak een idee?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:19

Hier ook hout en met zo'n pietlut als ik een drama ;( Ik schuur hem 1x per maand en zet hem dan in de olie... Op zich niet zoveel werk, maar dit moet 24 drogen en dan moet je hele aanrecht leeg!
Ik heb aalborg olie (en ook een Aalborg blad). Ik gebruik voor het inwerken van de olie linnen lappen van best-budget van de Blokker. Voordeel is dat deze geen pluisjes in de olie achterlaten!

Edit:

Rinske, De leverancier zegt dat 1x per 6 maanden genoeg is, maar dit klopt echt niet :n
Hotchocolat: Heb jij een ikea houten blad? Mijn ex had deze ook, maar de kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven. Uiteindelijk met mijn olie (aalborg) ging het wel beter!
Laatst bijgewerkt door Mootje op 08-09-10 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:20

De keuken hebben we nu iets langer dan een jaar.
Wel meer dan 5x .
Kun je dan een geolied blad zomaar lakken?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:22

Ik weet niet of het nu nog kan? Ik heb zelf geen ervaring met een houten blad, haha. Misschien de winkel bellen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:23

Lak is eveneens drama als het gaat kerfen door ongelukjes en aangezien dat ook 1x in de zoveel tijd opnieuw moet. Een ge-olied blad kan je ook niet zomaar lakken :n

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:24

Zullen ze dat weten bij de Ikea?

We hebben nog wat restjes aanrecht in de schuur staan, die maar een paar keer goed in de olie zetten.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:24

Mootje schreef:
Lak is eveneens drama als het gaat kerfen door ongelukjes en aangezien dat ook 1x in de zoveel tijd opnieuw moet. Een ge-olied blad kan je ook niet zomaar lakken :n

Dan toch maar op zoek naar super olie.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:26

Je zou kunnen gaan voor Aalborg olie. Deze wordt verkocht bij Bruynzeel keukens. Een pot is 20 euro en gaat bij mij (6 strekkende meter) een maand of 9 mee!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:30

Mooie keukens allemaal!

Ik heb besloten dat ik de muren in mijn woonkamer wit houd, (overschilderen kan altijd nog)
En dan wil ik 3 mooie canvassen van mijn ponys in zwartwit boven de bank...
Moet alleen de fotos nog maken dus komende maanden hou ik mijn camera gereed als ik naar stal ga...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:30

denz,
Mooie meubels. Het ziet er echt mooi uit. Ik vind alleen de vloer er niet zo mooi bij passen. De meubels zijn van grof hout en dan vind ik de vloer te fijntjes. Een grof houten planken vloer, natuursteen of beton zou naar mijn mening mooier staan.

Botenlak schijnt ook geweldig te zijn op houten aanrechtbladen.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:42

Malenka, dan geven de foto's geen goed beeld denk ik door de slechte kwaliteit, want mijn vloer is van hout en behoorlijk robuust met veel structuur en knoesten + geschaafd, waardoor de vloer echt niet glad is.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:50

Botenlak glanst wel heel hard Malenka, dat moet je net willen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:50

Oke, dat is inderdaad niet te zien op de foto. Wat jammer! Ik houd namelijk wel van de stijl die je gebruikt hebt.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:51

hotchocolat schreef:

Idd kans dat het met ankers in de muren vastzit. Je kan kijken of het een dragende muur, mocht dit niet zo zijn er alles uit te halen en er weer een nieuwe muur terug te zetten.

Dat zou kunnen, maar wordt toch wel iets te prijzig voor een huurhuis. ;(
Botenlak werkt trouwens idd goed op houten aanrechten..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:53

Jachtlak is inderdaad een optie, maar is echt 'hoogglans' en moet je ook gewoon elk jaar opnieuw doen, wil je het een beetje mooi houden. En daarbij komt dat niet elke jan boeren l*l netjes kan lakken met jachtlak ;(

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:53

NenaC schreef:
hotchocolat schreef:

Dat zou kunnen, maar wordt toch wel iets te prijzig voor een huurhuis. ;(
Botenlak werkt trouwens idd goed op houten aanrechten..

Wacht even ik had net een woordje gemist, nee het is niet gestuct met beton, echt volledig uit beton gegoten. Er blijft niks over van de vloer en muur als het eruit moet, kan wel, maar wordt echt te kostbaar.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:32

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:39

Ik kan niet wachten tot mijn nieuwe keuken er is :D
Hij wordt soft-geel met een licht-houten blad. En dat op de grijze natuurstenen vloer. Heel apart, ik kan me nog steeds niet helemaal voorstellen hoe het er in t echt uit gaat zien :P

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:35

ik heb een groene keuken (ja hoe verzonnnen ze het) en die wil ik nu wit krijgen, iemand tips??
ook wil ik graag de houten vloer lakken met witte verf, dus als daar tips over zijn ook graag welkom (geen botenlak zoals ik hier lees dus)

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:42

Dit is onze keuken, nog niet helemaal af, moet nog een rvs plaat achter het gasfornuis komen en nog wat dingetjes afgewerkt. Wij hebben de achterwand geverfd met lak.

Afbeelding

En nog een keertje de woonkamer.

Afbeelding

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:44

Voordat ik het op marktplaats gooi, waag ik eerst een gok hier op bokt, genoeg gouden klushandjes hier heb ik al gezien ;)

Ik ga 1 oktober samenwonen en heb wat kleine dingetjes die ik niet mee kan nemen. Ze zijn uitermate geschikt om aan te knutselen en dat kunnen een aantal hier erg goed :D

Ik heb een schattige grenen secretaire die ik ooit zelf al wilde whitewashen.
Helaas nooit van gekomen, ik heb al 1 lade kaalgeschuurd :+ Hij lijkt me geweldig als 'ie helemaal wit is, dus mocht iemand er een leuk project in zien...

AfbeeldingAfbeelding

Ook heb ik een hocker met opbergruimte en wieltjes, helemaal handgemaakt door mijn oma. Binnenin heb je enorm veel ruimte (hier zitten er boeken in) en je kunt er ook op zitten want hij is van superstevig MDF gemaakt en er zit een dik kussen bovenop. Het is dat ik gewoon de tijd niet heb om hem opnieuw te bekleden, anders had ik 'm echt zelf gehouden :j

Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast heb ik nog een grappig lila poefje, kun je makkelijk een nieuwe overtrek omheen maken.
Afbeelding

Ik ben erg blij als ik ervan af ben en als iemand er iets leuks mee kan, dus voor een klein prijsje mag het weg :)