Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 22:02

EllyC schreef:
ja, ik had het ook veel minder duur verwacht.
Super locatie, veel mogelijkheden maar huis is gewoontjes, chalets wat armoedig en de groepsaccommodatie is leuk maar beetje kantoorachtig.
Met alleen de omzet van de verhuur krijg je het niet gefinancierd, laat staan dat je niet meer hoeft te werken.

En dan "verdwijnt" er weer een lokatie van de markt zoals in die omgeving ook stal Willemien en Dopheets Del verdwenen zijn als kampeeraccomodatie.

JustMe8484

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 22:05

Ik zou het best over willen nemen en de accommodatie voort willen zetten. Wij willen een zorgonderneming opzetten en zoeken dus zoiets. Maar zelfs met zorg en huidige activiteiten denk ik dat het financieel gewoon niet haalbaar is... laat staan dat je überhaupt dit geleend krijgt...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 22:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 09:12

JustMe8484 schreef:
pantarhei schreef:

Zooo dat is stevig

Maar zelfs al je het bedrijf over neemt gaat dat toch nooit haalbaar zijn?! Tenzij je een flink pak geldt mee brengt.

Volgens mij staan er steeds meer van dit soort bedrijven zijn die bv generatie op generatie door gegeven zijn, gekocht in gunstige tijden, hypotheek afbetaald en dan een bedrijf erop. Wat prima winstgevend is door de lage vaste lasten, maar nooit te doen is als je het over moet nemen door de hoge waarden in de huidige huizenmarkt...

Aan de andere kant staan er in de randstad genoeg huizen in een zelfde prijsklasse waar je niet eens een bedrijf zou kunnen starten. Ik zat net te kijken naar een "appartementje" van rond de 8 miljoen in Noordwijk, die nog gebouwd moet worden :D . Kennelijk is er een groep die dit gewoon zo kan afrekenen en dan is zo'n bedrijf mss meer hobby.

Ik hoor overigens graag hoe ze het doen :D .

https://www.funda.nl/koop/noordwijk-zh/ ... uwnr-2930/
Het penthouse trouwens, heel benieuwd welke voetballer of andere prominent daar uiteindelijk intrede doet trouwens :P .

ikke schreef:
Dat uitzicht gaat een dingetje worden, schat ik zomaar.

Ik heb enkele jaren geleden gewerkt voor het bouwbedrijf dat Dalem gebouwd heeft en als ik de kaart bekijk, lijkt het mij een kwestie van tijd dat dat stuk ten zuiden van de Bredaseweg ook wel vol gebouwd gaat worden. Dan wordt je uitzicht toch iets minder aardig.....

pfoehh, laten we hopen bij gratie van god van niet :+ . Ik woon daar tegenaan en heb mijn huis er op uitgezocht :') . niet voor 1,5 mlj trouwens, helaas :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 09:14

Cayenne schreef:
Hier woont vast een verzamelaar :D https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... otdok-207/
Maar eerlijk is eerlijk: ik vind de kleuren best goed op elkaar afgestemd! :j

hallelujah. Voor 1,1 miljoen had ik toch even een styliste of een opruimcoach in de arm genomen voordat de foto's genomen werden :') .

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 09:56

Menino schreef:
JustMe8484 schreef:

Maar zelfs al je het bedrijf over neemt gaat dat toch nooit haalbaar zijn?! Tenzij je een flink pak geldt mee brengt.

Volgens mij staan er steeds meer van dit soort bedrijven zijn die bv generatie op generatie door gegeven zijn, gekocht in gunstige tijden, hypotheek afbetaald en dan een bedrijf erop. Wat prima winstgevend is door de lage vaste lasten, maar nooit te doen is als je het over moet nemen door de hoge waarden in de huidige huizenmarkt...

Aan de andere kant staan er in de randstad genoeg huizen in een zelfde prijsklasse waar je niet eens een bedrijf zou kunnen starten. Ik zat net te kijken naar een "appartementje" van rond de 8 miljoen in Noordwijk, die nog gebouwd moet worden :D . Kennelijk is er een groep die dit gewoon zo kan afrekenen en dan is zo'n bedrijf mss meer hobby.

Deze is doordat er op het huis wel een woonbestemming zit voor die groep die het zo neer telt natuurlijk ook erg interessant... als het dienstwoning was wellicht al minder.
Maar ik zou inderdaad ook graag weten hoe die mensen het doen, het zo neer tellen. Onze kinderen zitten in Oosterbeek op school. Ik haal ze daar soms ook op bij huizen waarvan ik denk: hoe dan??? Wat doe ik verkeerd???

Naja, dat weet ik wel, de verkeerde baan of de verkeerde partner gekozen, haha

Al zou ik niet zoveel geld neer tellen voor zo'n mega pand maar liever een flink stuk grond met een huisje wat net groot genoeg is...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 10:09

Menino schreef:
Cayenne schreef:
Hier woont vast een verzamelaar :D https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... otdok-207/
Maar eerlijk is eerlijk: ik vind de kleuren best goed op elkaar afgestemd! :j

hallelujah. Voor 1,1 miljoen had ik toch even een styliste of een opruimcoach in de arm genomen voordat de foto's genomen werden :') .

Ik vind het anders best stijlvol en opgeruimd? Ja, het staat vol, maar het is geen puinzooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 10:21

Foaly schreef:
Menino schreef:

Ik vind het anders best stijlvol en opgeruimd? Ja, het staat vol, maar het is geen puinzooi.

Het is niet vies of rommelig in de klassieke zin van 't woord. Maar ik denk niet dat het huis zo op z'n beste manier naar voren komt.

Maar misschien ben ik geprimet. Mijn moeder is nu bezig om met een styliste haar wat gedateerde woning op te pimpen voor de funda foto's. En dat is vooral, leeg, leger leegst, en alles met karakter inwisselen voor de meest neutrale VT-wonen variant.
Die meid zou hier echt een complete stroke van gekregen hebben :+ :')

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 10:45

Voor mij ook te druk...an sich best een aantal mooie spullen, maar veel te veel op elkaar gepropt op een te kleine ruimte, waardoor de enkele stukken ook niet werkelijk mooi uit de verf komen.
Mijn persoonlijke mening.
Zou bij een huis wat zo ingericht is ook niet snel gaan kijken, of het moet al een absoluut koopje zijn.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 11:07

Sansevieria schreef:
Zou bij een huis wat zo ingericht is ook niet snel gaan kijken, of het moet al een absoluut koopje zijn.

Serieus? Het wordt toch leeg opgeleverd? En dit ziet er ook nog eens schoon uit.
Wij hebben best wat huizen van extreme hoarders bezichtigd en het huis dat we gekocht hebben was de één na ergste die we zijn tegengekomen (en werd niet leeg opgeleverd). Maar het huis dat qua hoarder-niveau op 1 stond houdt me nu, na 3 jaar, nog steeds bezig. Daar hadden we zo iets gaafs van kunnen maken!
Laatst bijgewerkt door Plukje op 23-05-23 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 11:14

Toen wij het huis kochten, stond het nog niet op Funda. De makelaar kon er namelijk geen foto's laten maken in die staat. Voor ons juist een kans. Ik vind de woning hierboven niet heel neutraal van stijl en het is daardoor sneller niet je smaak, maar verder... Het is geen zooi, lijkt niet vies en volgens mij kun je er prima doorheen kijken? Het is absoluut niet zo dat je door de chaos de ruimtes niet meer kunt zien.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:03

Dat doorheen kijken is voor sommige mensen anders best problematisch :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:16

Ik denk alleen maar :hoe moet je daar schoonmaken :+

Echt veel te vol.
Maar als het huis op de locatie staat en in de prijsklasse is waar je naar zoekt zou ik het voor de spullen niet laten

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:23

Waarschijnlijk is het als je dringend (om welke redenen dan ook) op zoek bent naar een huis anders, maar op die schopstoel van "moeten" hebben wij de laatste 20 jaar niet gezeten, tot nog toe op ons gemakje rond kunnen kijken en kopen, voordat we ons vorige huis definitief te koop gezet hebben.
Twee keer zo gedaan, en beide keren het "oude huis" binnen een week verkocht.

Ik ben niet zo van het tijd en energie verspillen als ik denk dat er iets niet naar mijn zin gaat zijn.
En ja, ik kan er best doorheen kijken, maar als gezegd, dan moet het naar mijn idee wel de moeite zijn.

Bij zulke huizen denk ik dan weer, als iemand dat budget heeft om te kopen, dan is er heus genoeg leuks te koop ;)

Hoe graag wil de eigenaar zijn huis verkopen aan een goeie prijs?
Is maar net hoe je het ziet...

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 19:04

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 22:15

Ik vind het ook nogal meevallen. Ik had een hele uitdragerij verwacht.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:41

Kasteel Soelen! Overmorgen kijkdag!
Okee geen funda maar wel een kansje om niet te laten lopen als je het geld hebt. En je krijgt je eigen koetshuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:07

Zunzuncito schreef:
Kasteel Soelen! Overmorgen kijkdag!
Okee geen funda maar wel een kansje om niet te laten lopen als je het geld hebt. En je krijgt je eigen koetshuis.

31 kamers, dat is pas moeilijk schoonmaken :D ….

Ja, wij hebben onze huis ook van hoarders gekocht en die was juist helemaal leeggehaald voor de foto’s, wat er ook niet uitzag. Helemaal niet i.c.m. een half verbouwde bijkeuken en zolder. Dikke prima, daardoor hebben wij het in de piek van huizencrisis onder de marktprijs kunnen kopen, en hebben we nu overwaarde (ook met de dalende prijzen). Nu waren de eigenaren dood en in een verzorgingshuis, dus dan wordt het allemaal wat moeilijk.

Maar ik vind het vooral typisch dat mensen in goede gezondheid (ok, aanname) niet net wat meer effort steken in de presentatie van hun huis. Had een paar kratten gevuld met 65 fotolijstjes, en het had wsl al zoveel ruimtelijker geleken. Allemaal extra geld dat je misloopt doordat je nu niet het gemiddelde VT-wonen koppeltje met beperkte visie en verbeeldingsvermogen niet naar je woning lokt :Y) .

Mijn moeder heeft een halve nieuwe inboedel besteld, alleen voor de funda fotos, dus dat is wel heel rigoreus. (Gaat daarna allemaal op Marktplaats, en haar meubilair zou wsl wat afschrikwekkend zijn met 7 honden en bijbehorende slijtage, dus als het goed is haalt ze de investering er uit). Maar er is ook nog een middenweg :)) .

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:23

Ik meld me even aan als meelezer… heb zelf nog de droom om ooit een stekje te vinden waar paarden aan huis kunnen, maar vooralsnog is alles wat ik interessant vindt ofwel te duur, ofwel erg veel verbouw kosten… en zit nog met oudere familie die bepaalde zorg nodig hebben waardoor ik toch nog steeds niet al te ver weg kan…

Maar lees mee!

Het bedrijf in Kootwijk had ik al voorbij zien komen. Zoiets zou ik best voort willen en kunnen zetten maar met dat soort bedragen is dat gewoon bedrijfstechnisch niet rond te krijgen, en mensen die die centen wel hebben gaan waarschijnlijk niet het bedrijf voorzetten maar vertimmeren lekker voor zichzelf lijkt me. Daarbij leek de vergunning me ook wat discutabel. Maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk of je je eigen paarden zonder verdere vergunningen gewoon op je eigen terrein mag zetten.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:54

Manic volgens mij tot een bepaald aantal wel, iets van 5
Echter als het teveel bebouwing eromheen is kan het wel gedoe met buren opleveren qua stank en bijvoorbeeld vliegenoverlast

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 18:11

pantarhei schreef:

Nope, hangt helemaal van de gemeente af. Kootwijk is gemeente Barneveld, en die hanteert uberhaupt geen grens.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 19:23

Is dat zo? Gemeente Barneveld zei tegen ons 7 paarden, meen ik me te herinneren.
De Kamp is een prachtige plek. Ben benieuwd aan wie het verkocht gaat worden.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 23:11

Ibbel schreef:
pantarhei schreef:

Nope, hangt helemaal van de gemeente af. Kootwijk is gemeente Barneveld, en die hanteert uberhaupt geen grens.

Het hangt wel deels van de gemeente af. Landelijk is 7 volwassenen paarden de norm, meer dan dat moet je een milieuvergunning voor hebben. Sommige gemeenten hanteren max 5 paarden als norm. Dat is voornamelijk in dichtbevolkt gebied.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 21:54

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 21:57

Super lief <3 met iets meer grond en/of een garage/bijgebouw zou ik het wel willen :D