Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:17

Wij hebben twee gelijkvloerse huizen, geen trap :-)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:18

Samo schreef:
Dat plaatje van cabelona vind ik wel redelijk mooi. Ons hek is wat druk, veel spijlen, we willen graag een zwarte stalen trapleuning. Optie is dan om het hek ook te vervangen, zodat het meer een stijl wordt. Ik ga eens verder zoeken op pinterest.

Ik denk dat het lastig is omdat je een vrij drukke trap hebt door die draai er in. Het is tenslotte toch een geheel. Op mijn foto is alles pikzwart geverfd, dat maakte alles zó aanwezig. Heb het grijs gemaakt en de muur met het rare behang ook. Lijkt een stuk rustiger en vriendelijker.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:21

Waar halen/hebben jullie een mooie salontafel vandaan die niet achterlijk duur is?

Wij zijn nog opzoek naar een mooie salontafel (en voor erbij een mooie bijzettafel maar dat is minder belangrijk) en het is of a) te simpel maar goedkoop of b) prachtig maar heel er duur (boven de 500 euro).

Afgelopen weekend de woonboulevard in Utrecht al afgestruind en deze week willen we even in Veenendaal kijken (ook voor andere dingen die we nog moeten halen). Hebben jullie tips?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:30

Esirene schreef:
Waar halen/hebben jullie een mooie salontafel vandaan die niet achterlijk duur is?

Wij zijn nog opzoek naar een mooie salontafel (en voor erbij een mooie bijzettafel maar dat is minder belangrijk) en het is of a) te simpel maar goedkoop of b) prachtig maar heel er duur (boven de 500 euro).

Afgelopen weekend de woonboulevard in Utrecht al afgestruind en deze week willen we even in Veenendaal kijken (ook voor andere dingen die we nog moeten halen). Hebben jullie tips?

Ik heb lekker standaard 3 van die ronde tafeltjes voor 175 euro... Gewoon vlakbij bij een leuke woonwinkel.

Maar een salontafel is een drama, I know... Heb meer dan een jaar 2 vierkante Ikea tafeltjes gehad van 5 euro :')

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:48

Esirene schreef:

Marktplaats. Wat zoek je?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:12

Esirene schreef:

Vooral Dok2 maar ook Eijerkamp hebben erg leuke dingen vind ik :)
Mijn salontafel komt bij Trendmeubel vandaan, maar denk dat je die waarschijnlijk te simpel gaat vinden..

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:20

In mijn nieuwe (huur)huis ligt een soortgelijke kleur laminaatvloer.

Afbeelding

Wat zouden jullie hier voor meubels/en bank bij doen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:45

Samo schreef:
Hoe hebben jullie de trapleuning lopen?
Wij hebben een trap met een bocht naar links, muur aan de rechterzijde. Bovenaan gaat de muur over in een balustrade.

Als we aan de rechterzijde een trapleuning plaatsen, loopt deze bovenaan langs de tralies van de balustrade. Lijkt mij echt lelijk.

De vorige bewoners hadden een trapleuning en deze liep tot einde muur. Dus het laatste gedeelte (of eerste van boven naar beneden) had je geen trapleuning. Vind ik ook niet echt wat. En hebben we verwijderd en nu al 2 jaar niets.

Misschien eerst rechts een leuning en het laatste stukje aan de linkerkant plaatsen? Benieuwd hoe jullie dit hebben en of jullie ideeen hebben.

Zie foto’s voor meer beeld (de trap moet nog geverfd worden)
[ [url=m/Tnfa4I.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xFbkIx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OToftE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben een vergelijkbare situatie en hebben een roestvrijstalen leuning en die zit schuin aan t hekje. Kan morgen wel foto maken (als ik het vergeet stuur me maar ff een Pb)

Goedkope Salontafel bij de Ikea hebben we zon mans vandaan die was niet duur.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:57

SharonIndezz schreef:
In mijn nieuwe (huur)huis ligt een soortgelijke kleur laminaatvloer.

[ [url=m/oHxCm9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat zouden jullie hier voor meubels/en bank bij doen?

Ik heb iets soortgelijks... weet niet hoe ik mijn interieur kan beschrijven, vrij standaard.
Mijn bank is donkerbruin, beetje een aparte stof lijkt soms donkerder, soms lichter.

Maar die kleur is zo makkelijk te combineren, ik zou gewoon gaan voor wat je mooi vindt!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:00

Hele toffe aankoop gedaan voor mijn bijkeuken!
Afbeelding

En nog even een fotootje van nu wel ingevoegd, nog niet gekit. Omdat de hornbach geen weber heeft :\ Ik denk dat het lichtgrijs wat vertekend, is iets donkerder. Maar goed, ik heb het nog niet bij fatsoenlijk daglicht gezien en de oude spaarlamp die nu aan het plafond hangt is euh... nouja hij geeft een beetje licht :+
Afbeelding

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:10

Ik denk dat donker mooi staat bij de vloer SharonIndezz.
Niet toevallig een los stukje wat je kunt meenemen als je meubels gaat kijken?

Stoer Janine!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:19

Dat is inderdaad een goede tip van Lieszje!

Nog even voor de beeldvorming mijn meubelset op de foto gezet:
Afbeelding

Nouja, bankstel :+

Wil nog eens een ander kleed, maar sinds ik deze tafeltjes heb ben ik hier toch ook wel aardig van gecharmeerd weer :')

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:58

Janine1990 schreef:
Ik heb lekker standaard 3 van die ronde tafeltjes voor 175 euro... Gewoon vlakbij bij een leuke woonwinkel.

Maar een salontafel is een drama, I know... Heb meer dan een jaar 2 vierkante Ikea tafeltjes gehad van 5 euro :')

Haha ja, ik ben bang dat het ook zoiets wordt..

Blacky94 schreef:
Mijn salontafel komt bij Trendmeubel vandaan, maar denk dat je die waarschijnlijk te simpel gaat vinden..

Ja Eijerkamp gaan we ook even kijken, ben erg benieuwd maar ook een beetje bang voor de prijzen daar! :') Bedankt voor de tips!

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:59

Ziet er mooi uit Janine!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:14

Esirene schreef:
Janine1990 schreef:

Haha ja, ik ben bang dat het ook zoiets wordt..

Blacky94 schreef:

Ja Eijerkamp gaan we ook even kijken, ben erg benieuwd maar ook een beetje bang voor de prijzen daar! :') Bedankt voor de tips!

Ik weet niet wat voor stijl je zoekt, maar wij hebben mijn ideale salontafel bij mijn buurvrouw gevonden, niet dat je naar mijn buurvrouw moet gaan. Maar via marktplaats of kringwinkel kan je ook iets leuk vinden. Wij hebben ons blad opgeschuurd en geverfd en de poten volledig blank geschuurd en in een matte vernis gezet, pootjes hebben we ook nog een stukje af gedaan omdat hij te hoog was.
Afbeelding

Afbeelding

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 01:09

Leen heel mooi geworden dat tafeltje <3

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:32

Inderdaad, leuk tafeltje! Had ik er op de eerste foto niet in gezien.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:37

Ik heb ook soortgelijk laminaat en mijn bank is bruin.

Mijn meubels heb ik zelf gemaakt van steigerhout. Ik moet alleen nog netjes alle kabels weg werken want nu kijkt het heel rommelig

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:56

@leen: Mooi tafeltje... is wel mijn stijl :)
@janine: ik vind het kleed ook wel passend bij de rest.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:32

Mooi gedaan Leen!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:37

Tnx voor de tips dames! Ik ga straks ff oriënteren in de winkel, is toch moeilijk beoordelen vanaf foto’s. Ik vind grijs/wit altijd super mooi.. hopelijk kan dat er ook een beetje fatsoenlijk bij

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:28

Weer eens wat anders, maar toch ook interieur :D

Ik heb net waxinelichtjes gemaakt :D Eerst de cupjes voorzien van een lontje met gel-sekondenlijm en toen gevuld met gesmolten kaarsvet. Het kaarsvet was een mengsel van wit en paars, maar ze zijn mooi grijs geworden :D

Afbeelding

Afbeelding

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:38

Misschien kunnen jullie me helpen. Wij zijn op zoek naar een bank voor bij de eettafel, maar dan een hoekmodel. En dan willen we dus niet zo'n Amerikaanse stijl diner-bank (als jullie begrijpen wat ik bedoel). En het liefst ook niet zo'n Oostenrijks ding van alleen hout. We zoeken een comfortabele hoekbank (ook geschikt voor mensen met XXL benen qua lengte :D ) in het liefst een landelijke stijl....industrieel mag ook nog wel. Vooralsnog niet te vinden.
De Zitmaxx had hele mooie eetbanken, maar helaas dan weer niet in een hoek -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:43

Ik denk dat een eettafel hoekbank maatwerk wordt. Waarom moet het perse een hoekbank zijn?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:02

En kun je niet 2 banken aan elkaar vastmaken zodat je een hoek krijgt ??