Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:39

pmarena schreef:
Misschien ligt het meer aan die lange dingen van plinten en die muurdingen enzo...?

Maargoed al die laatjes zullen ook best wel aantikken.
En dan was het hoekkastje nog niet eens leverbaar...en dat is de belangrijkste om mee te beginnen :=

Dat durf ik dus niet. De rest bestellen als een enkel kastje of meer niet leverbaar is. Bang dat die nooit meer komt ofzo en we dan alles anders moeten doen.

Vayo schreef:
arabella2000 schreef:
Hier aan het balen. Ik heb sinds april 2018 de keuken.
Van de week opeens water in de afvalbak onder de spoelbak zitten.
Blijkt er een scheurtje in de spoelbak te zitten.
En deze maat spoelbak hebben ze niet meer. Alleen nog een rvs en die is net 3cm groter.ik wil geen rvs in deze keuken en die 3cm vind ik erg veel worden.
Er is nu een mail naar hun garantieproces om te kijken wat die nog kunnen doen.

Als je goed kijkt zie je hier een schuertje vlak bij de hoek

[ [url=m/iSYc1f.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QbojtH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Enige andere optie zou zijn bij een andere firma aan halen die past (en de goede kleur heeft).

Vervelend, maar mijn ervaring is dat ze garanties erg netjes oplossen!! Ik zou even afwachten wat ze voorstellen. Ik heb namelijk een keuken gehad met Dubvo paneeltjes. De folie begon steeds te scheuren. Dit was helaas een bekend probleem gaven ze eerlijk toe. Ik heb nieuwe deurtjes gekregen onder garantie. Toen deze weer begonnen te scheuren (keuken hadden we toen 10 jaar) wilde ik weer nieuwe halen onder garantie. Alleen toen bleek dat ze uit de handel gehaald waren ivm die problemen. Ik mocht toen onder garantie voor de gehele keuken nieuwe paneeltjes, plinten, zijkanten e.d. bestellen. Alles werd thuisbezorgd. Ik kreeg rustig de tijd om het te vervangen en daarna kwamen ze de oude ophalen.

Bij Ikea?

Heb een kapotte oven gehad en werd netjes geregeld. Maar we hadden kapotte kranen en dat was een drama. Aan de telefoon al iemand die klantvriendelijkheid nooit heeft geleerd en daarna aan de balie konden we alleen tegoed bonnen krijgen.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:44

Wie weet ligt het aan de plinten pmarena. Die hebben wij zelf gemaakt, dat kwam beter uit qua maten. Alleen alle kastjes met lades, magnetron, prullenbakken
ophangrails was 40e verzendkosten. Rest komt bij andere bedrijven vandaan.

Volgens mij hebben de meeste Ikea frontjes folie, maar er zijn ook veel bedrijven die echt houten frontjes maken, aanrader! Als het gelakt is kun je ook ooit nog overschilderen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 02:08

superpony schreef:
Vayo schreef:
Vervelend, maar mijn ervaring is dat ze garanties erg netjes oplossen!! Ik zou even afwachten wat ze voorstellen. Ik heb namelijk een keuken gehad met Dubvo paneeltjes. De folie begon steeds te scheuren. Dit was helaas een bekend probleem gaven ze eerlijk toe. Ik heb nieuwe deurtjes gekregen onder garantie. Toen deze weer begonnen te scheuren (keuken hadden we toen 10 jaar) wilde ik weer nieuwe halen onder garantie. Alleen toen bleek dat ze uit de handel gehaald waren ivm die problemen. Ik mocht toen onder garantie voor de gehele keuken nieuwe paneeltjes, plinten, zijkanten e.d. bestellen. Alles werd thuisbezorgd. Ik kreeg rustig de tijd om het te vervangen en daarna kwamen ze de oude ophalen.

Bij Ikea?

Heb een kapotte oven gehad en werd netjes geregeld. Maar we hadden kapotte kranen en dat was een drama. Aan de telefoon al iemand die klantvriendelijkheid nooit heeft geleerd en daarna aan de balie konden we alleen tegoed bonnen krijgen.

Ja, bij Ikea. Het ging om de Duvbo, al is die nu natuurlijk uit de handel. Het was wel zo dat het gezien werd als garantie wegens fabrieksfout. Ik heb zelfs alleen foto's op hoeven sturen en daarna de keuze van de nieuwe panelen en deurtjes. Deze waren een stuk duurder, maar zelfs daar werd niet moeilijk over gedaan. We hebben niet bij hoeven betalen. Aan de hand van de eerdere bestelbon werden toen al snel de nieuwe deurtjes en panelen geleverd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:17

_Cindy schreef:
Wie weet ligt het aan de plinten pmarena. Die hebben wij zelf gemaakt, dat kwam beter uit qua maten. Alleen alle kastjes met lades, magnetron, prullenbakken

Volgens mij hebben de meeste Ikea frontjes folie, maar er zijn ook veel bedrijven die echt houten frontjes maken, aanrader! Als het gelakt is kun je ook ooit nog overschilderen.

Ja echt hout spreekt ons ook heel erg aan, maar ik ben bang dat dan toch de kwaliteit tegenvalt en er aan alle kanten naden en scheuren ontstaan ofzo.... Of dat het uitzet / krimp en ineens niet meer goed past :=

DubbelFun

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 10:49

Dat is erg afhankelijk van het soort hout en de manier van bewerken.
Overigens mag je verwachten dat het hout goed voorbehandeld is qua droging en dat je ook daar garantie op hebt.

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 11:22

pmarena schreef:
_Cindy schreef:

Ja echt hout spreekt ons ook heel erg aan, maar ik ben bang dat dan toch de kwaliteit tegenvalt en er aan alle kanten naden en scheuren ontstaan ofzo.... Of dat het uitzet / krimp en ineens niet meer goed past :=

Wij hebben ook eiken houten fronten laten maken door een meubel/interieur bouwer. Zijn geloof ik 2 cm dik, en zit een frame in verwerkt wat evt kromtrekken zou tegengaan. Alleen aan de binnenkant zie je daar iets van (minimaal). Keuken staat nu ruim een jaar en alles is nog perfect strak! Uiteraard ook alles goed laten aflakken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 14:48

Wij durven het niet aan, het risico van pech van toch net bij de verkeerde kopen. En vinden de Ikea deurtjes ook wel passen hier bij ons in huis. Overigens gooi ik de bestelling er nog niet uit hoor, eerst zeker weten dat alle kastjes er zijn want zonder het hoekkastje kunnen we toch niks :)

En eerst maar even afwachten hoe het gaat met de tegelzetter, die moet de plavuizen nog leggen op de vloer. Dat dat niet tegenzit en we straks met een lading Ikea spul zitten hier terwijl de kastjes nog niet op hun plek kunnen :=

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:28

Wij gaan waarschijnlijk ook voor een ikea keuken in ons volgende huis. Iemand ervaring met zuiging in de kookplaat? De standaard maten passen hoogstwaarschijnlijk niet in de keukenblokken van ikea.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:41

LvA1993 schreef:
Wij gaan waarschijnlijk ook voor een ikea keuken in ons volgende huis. Iemand ervaring met zuiging in de kookplaat? De standaard maten passen hoogstwaarschijnlijk niet in de keukenblokken van ikea.

Bedoel je afzuiging in kookplaat?
En wat bedoel je met dat de standaard maten niet in de keukenblokken passen?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:04

Ikea heeft zelf ook een kookplaat met afzuiging dus dat zou wel icm de kasten moeten kunnen.

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:03

Lioony schreef:
Ikea heeft zelf ook een kookplaat met afzuiging dus dat zou wel icm de kasten moeten kunnen.

Klopt, we willen waarschijnlijk wel een ander type dan die de Ikea heeft. De kasten zijn 80cm breed en de platen vaak 83cm of meer. Ik wilde bellen naar de Ikea, maar door drukte werd ik gelijk opgehangen.. :) Op internet zie ik verschillende verhalen, maar dacht wie weet heeft iemand hier concreet ervaring mee.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:08

Volgens mij maakt dat niet zoveel uit. De plaat van Ikea is ook 83. Je kan ook gewoon een normale kookplaat van 78 boven een 60 cm kastje doen bijvoorbeeld.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:31

Wij waren ergens in een showroom, hadden ze een plaat halverwege 2 60cm kastjes gedaan. Ik vind dat echt helemaal niks en misschien was het achteraf gedaan of uit nood, maar zag er niet uit.

Voor de afzuiging moet je toch wel wat ruimte hebben onderin. Heb er een aantal bekeken en die blazen weer schone lucht uit via een plint.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:09

Soms is enkel de plaat boven het blad groter dan de kastmaat. Kijk goed naar de inbouwmaat.

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:07

Wij hebben een plaat van AEG met geïntegreerde afzuiging. Iets groter dan de binnenkast, maar je kan gewoon de bovenkant van je binnenkast afzagen (bij ons heeft de technieker van de elektrozaak dat gedaan) en dan past het wel. Vuur van Ikea (Whirlpool) was waardeloos, hadden we eerst. Stuk na 2 weken, 2e vuur al defect bij installatie. Toen hebben we het maar opgegeven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:25

Voor mensen met een geïntegreerde afzuiging; hebben jullie een recirculatie of luchtafvoer systeem ??

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:10

arabella2000 schreef:
Hier aan het balen. Ik heb sinds april 2018 de keuken.
Van de week opeens water in de afvalbak onder de spoelbak zitten.
Blijkt er een scheurtje in de spoelbak te zitten.
En deze maat spoelbak hebben ze niet meer. Alleen nog een rvs en die is net 3cm groter.ik wil geen rvs in deze keuken en die 3cm vind ik erg veel worden.
Er is nu een mail naar hun garantieproces om te kijken wat die nog kunnen doen.

Als je goed kijkt zie je hier een schuertje vlak bij de hoek

[ [url=m/iSYc1f.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QbojtH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Enige andere optie zou zijn bij een andere firma aan halen die past (en de goede kleur
[/quote]

Na een maand geen reactie van hun kant heb ik vandaag zelf maar gebeld.
Ik krijg mijn geld terug. Vidaxl heeft wel een zo goed als passende zwarte spoelbak, dus ga ik die bestellen.
Vanuit ikea is het lastig. Geen passende maat, dus zou ook het aanrechtblad etc vervangen moeten worden. Dit is de goedkopere en makkelijkere optie

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:31

Dat vind ik wel een nadeel. Ikea doet alsof je alles los kan kopen, maar heel vaak veranderen dingen toch.

Wij hebben bijv een hoekbank gekocht met losse hoezen. Toen kon je diverse kleuren kiezen, nu 4jr terug. Nu kan je alleen nog grijs tinten vinden, wat niet bij ons interieur past.

Zelfde als het werkblad. Echt jammer dat ze houten eruit hebben. Was er heel tevreden over, maar blijkbaar toch veel klachten of te duur geworden??

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:10

DubbelFun schreef:
Voor mensen met een geïntegreerde afzuiging; hebben jullie een recirculatie of luchtafvoer systeem ??

Recirculatie, heel tevreden van. Geen last van geurtjes in huis (op dat vlak zelfs beter dan gewone afzuiging), zuigt goed af. Bij hele hevige stoom krijgt ie niet alles weg, maar onze gewone afzuiging vroeger ook niet. Op de hoogste stand wel luchtig aan de voeten :+ de lucht wordt bij ons onderaan de plint weer uitgeblazen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:21

Ik zag idd een doorsneetekening waarin dat zo stond, maar je kunt natuurlijk ook ergens anders een uitvoer maken (desnoods door de muur naar buiten) mits je geen eiland hebt :D

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:32

Wij hebben een Ikea keuken. Wij hadden onlangs de portaire onder ons huis gekocht, en omdat mijn schoonvader ziek werd(was),en hij geen trappen meer kon lopen zouden we daar een appartementje voor hem en mijn schoonmoeder van maken. En de enige optie die je dan hebt, is Ikea.

Voor nu laten we hem zitten, hij is inmiddels al overleden. En hebben we er een ander blad op laten zetten. Er komt nog een nieuwe kraan en wasbak, waarschijnlijk brons of goud.

Afbeelding

Er moeten nog greepjes op, en het plastic er af :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:28

Dat dikke, doorlopende, lichte, gemarmerde keukenblad in combi met de donkere keuken, echt prachtig :P

Mooie ruimte.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 08:53

Jeetje, dat ziet er super chique uit zeg, mooi man! Het lijkt wel iets van een kantoor of showroom ofzo :)

Gecondoleerd met je schoonvader.... :(:)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:00

Wij zijn aan het bestellen en gingen voor zwart, maar er zijn geen zwarte kastjes meer??

Het lijkt ook alsof 2 dezelfde kastjes soms voor 2 verschillende prijzen worden aangeboden?

Willen een maat werkblad, maar dan zou de rest ook later komen? Ze geven aan dat ze het niet aankunnen, maar momenteel gaat het echt niet goed lijkt het.

Heb toch wel echt de keuken nodig, maar vind het ook ergens wel zonde om 2x bezorgkosten te gaan betalen. Is niks in verhouding met de keuken, maar met afhalen was dat toch wel wat makkelijker.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:02

Als je in 1x bestelt hoef je toch maar 1x bezorgkosten te betalen, als zij niet in 1x kunnen leveren is dat hun probleem.