[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:01

BloemBloem schreef:
Huis heeft welgeteld een half uur te koop gestaan :o In een kwartier was de onderhandeling rond.

Dat is pas snel! :D

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:20

Wooww wat een snelheid! In die regio hoef je eens op Funda te gaan staan volgens mij..

Gefeliciteerd Bloem!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:22

Wow bloem wat snel!!
Gefeliciteerd!!!!!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:23

Wat goed Bloem! Gefeliciteerd!!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:43

gefeliciteerd Bloem ..moet je nu niet bij je ouders intrekken :P

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:59

Gefeliciteerd!
Dat is fijn.
En wauw....je zal je huis maar een half uur te koop hebben staan, hahaha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:16

Gefeliciteerd bloem!

Een half uur! Das makkelijk verdienen :))

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:25

Wat fijn bloem! Super gefeliciteerd :)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:12

Gefeliciteerd Bloem! Eindelijk! Moet er veel aan gedaan worden!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:35

Wat een lieve felicitaties allemaal zeg. Ga er van blozen. Intrekken bij mijn ouders stond al vast. Geeft niet, we kunnen nu aftellen, en er staat nog een heerlijke vakantie in het vooruitzicht.

Alles moet gedaan worden :o Keuken, badkamer, wc, tuin. Alles moet gestuct worden, nieuwe vloeren etc etc. MAAR dan hebben we het wel precies zoals wij willen <3

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:41

Hebben jullie t wel bezichtigd?! Haha

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:02

Gefeliciteerd Bloem!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:59

Eindelijk dan toch iets gevonden wat voor jullie bestemd is, gefeliciteerd Bloem!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:03

Liezel1 schreef:
Hebben jullie t wel bezichtigd?! Haha

Ja maar snel :))
Als je weet wat je op een gegeven moment wilt maakt de staat ook niet meer uit aangezien wij toch graag alles willen maken zoals we zelf willen.

Ben nu wel aan het proberen die zoekactie via Funda uit te zetten maar het lukt niet hahahaa

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:24

Ik moet 'm ook nog uitzetten. Maar heb er ook nog niet erg veel last van. De afgelopen weken zijn er maar een stuk of drie huizen op gekomen. Terwijl het voorheen bijna elke dag wel raak was. Wat dat betreft hebben wij precies op het juiste moment ons huis gevonden.

Gaaf hoor Bloem!!

Hier nog maar 5 dagen, dan gaan we over een half uurtje tekenen! Zin in!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:15

BloemBloem schreef:
Verkocht!!!!!

......aan ons! :# :# :#

Wauw!!! Wat fijn, eindelijk!! Van harte gefeliciteerd! *\o/*
Komen er nog foto's van? Ben benieuwd. :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:09

Bloem gefeliciteerd is snel gegaan dan zeg.

Hier weer |o zucht krijg nu echt het heen en weer. Man man lijkt hypotheek getackeld, mogelijk geschikte woning gevonden, bouwtechnische keuring vorige week geweest. Waarbij idd het probleem was dat ik al vermoede en dat moet gerepareerd worden. Eigenaar heeft indeling verandert, de woning is een aantal keren uitgebouwd en hij heeft de voormalige buitenmuur een stuk weggehaald zonder daar een lattei of steunbalk in te zetten. Later is de keuken uitgebouwd en de rest van de draag muur weggehaald. En nu rust de halve bovenverdieping en halve dak op een stukje lattei van hooguit 2 meter en een houten steun paal. Met de nodige gevolgen. :oo op zich goed te herstellen alleen dat moet een bouwbedrijf doen.

En nu ben ik vanmorgen gebeld dat het bedrijf dat gekeurd heeft en had aangegeven het te willen doen opeens tot eind volgend jaar geen tijd heeft, het niet wil doen hoe dan ook en geenprijsopgave wil doen ook. :roll: en tsja zonder die prijsopgave kan ik niks. Makelaar is nu achter andere bouwers aan of die willen doen en zo ja voor hoeveel. Daar krijg je toch een punthoofd van.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:20

Wij hebben zowaar een woning bezocht vandaag :+
Opzich wel leuke woning, wel kleine keuken. Geen idee waar de vorige mensen hun koelkast enzo gelaten hebben, maar wel een barretje. Goede vloeren. Kat-proof (te maken). Geen schuine wanden in slaapkamers. Wel wasmachine aansluiting in badkamer, zolder niet afgemaakt, grote boom voor de deur. Maar we gaan toch tweede keer kijken met aankoopmakelaar. De verkoopmakelaar zei dat we de eerste waren, maar je weet nooit of het waar is.

Zit jou ook niet echt mee, hè, Karuna :(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:22

Nee niet echt nee. Zo ongeveer alles dat vertraging kan opleveren gebeurd ook.

Vertrouw idd nooit makelaars, al kan het wel in dit geval. Maar je moet zeker vaker gaan kijken. Vaak zie je een tweede of derde keer weer andere dingen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:23

Julia schreef:
Wauw!!! Wat fijn, eindelijk!! Van harte gefeliciteerd! *\o/*
Komen er nog foto's van? Ben benieuwd. :D

Nee, dat zijn zonde zijn, foto's zijn niet gemaakt, en worden
dus ook niet meer gemaakt. Sorry. Heb wel een foto van waar het huis
op lijkt - de dakkapel dan, wil je die zien?

Karuna, wat balen zeg!!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:07

Karuna: Wow.. Het zit jullie ook niet mee. Kan me voorstellen dat je er een behoorlijk punthoofd van hebt. Hopelijk wordt het snel en goed geregeld.. Wel gekke manier om zo uit te bouwen, of is dat gebruikelijk? Klinkt niet echt heel veilig voor langer termijn. :=

Bloem: Ah okè, soms zijn de foto's al gemaakt wanneer er besloten wordt het huis te verkopen. :D
Is het net zo'n 'Truus' straat achtige woning?

Wij hebben vanmiddag een huis bezichtigd. Dat schattige jaren 30 huisje. Niet wetende dat de piepkleine badkamer op de begane grond zit.. Niet helemaal onze voorkeur. Enorme master bedroom, maar verder een kamertje waar je je kont niet kan keren. Op de foto leken alle ruimtes echt twee keer zo groot, dus dat is goed om te weten.
Tuin was wel heel keurig en verder wel heel sfeervol. Besloten dat we geen bod uit gaan brengen.

Gaan morgen bellen om dit huis te gaan bezichtigen: http://www.funda.nl/koop/oldenzaal/huis ... elster-84/

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:28

wow dat vind ik een mooi en ruim huis Julia, en die keuken helemaal mijn smaaK!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:31

Jee karuna! Het zal eens meezitten :(:)
Mooi huis wat jullie willen bezichtigen Julia . De foto's kunnen inderdaad misleidend zijn als het om de ruimte / grootte gaat.
Wij kijken tegenwoordig goed naar de plattegronden en de maten die daarbij staan.

Ik hoorde van mijn ouders dat de makelaar tegenwoordig moet gaan vragen of je het te bezichtigen huis wel kan betalen voordat je een afspraak kunt maken?
Is dit echt een must ? ( volgens mijn ouders wel ) of is dit meer vanwege de drukte op de woningmarkt en kan een makelaar hiertoe overgaan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:33

Geen idee heb hem ook al gehoord, zelfs al een die pas wil laten bezichtigingen na een schriftelijke toezegging van hypotheek van de bank. Die heb ik dus maar laten gaan want die krijg je niet zomaar.
Julia lief huis enidd soms zijn de fotos afwijkend aan de werkelijkheid. Helaas.

Mirim bij oude huisjes gebeurt er wel meer wat niet logisch is, die worden vaker uitgebouwd en uitgebouwd, alleen soms niet op de meest handige of veilige manier. Eerste huisje had een wijkende keukenmuur daardoor. De muur liep naar boven toe uit naar buiten. :+ en hing dus over de draagrand heen. En aan de andere kant zat onze bovenverdieping voor 30 cm over de tussenmuur naar de buren, hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen geen idee. :')

Deze is netjes gedaan alleen de laatste verandering is niet logisch gedaan. De uitbouw van de keuken heeft over de breedte netjes een draagbalk. De hele achtermuur is daarvoor uitgebroken. Alleen de rechterzijmuur is dus voor meer dan de helft verdwenen zonder ondersteuning. Was niet opgevallen denk ik maar dankzij mijn opleiding zag ik het wel en dat is dus bevestigd door de keuring, ik kan wel laten zitten maar het risico van een ingestorte rechterkant boven is een zeker risico.dan is je huis weg.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:33

Mirim, ik heb dat nog niet meegemaakt. Gister tijdens de bezichtiging wel over gehad. Net zoals vragen naar je huidige woonsituatie, of er nog iets verkocht moet worden voor aankoop.

Maar goed, ik hoor wel eens van mensen die gewoon voor de leuk huizen gaan kijken, ik snap dat ze daar geen tijd in willen steken.

Woning van gister werd ik niet warm van, woensdag nog maar weer eentje. Makelaar tipte me die, staat net in de verkoop en nog niet op Funda. Klein huisje, maar misschien uit te bouwen. Ook klein prijsje, dus ben benieuwd wat het is..