Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:53

Miriam91 schreef:
Nou wij hebben afgelopen vrijdag de eerste kijkdag gehad. En inderdaad malih wat leek het klein! >;) We gingen zelfs twijfelen aan al onze meubels die we al besteld hebben, dat we alles nog eens nagerekend hebben. 5 april is onze vooroplevering al! Waarschijnlijk 20 april de echte oplevering *\%/*
Vandaag hebben we vinyl voor boven gekocht en lampen boven de eettafel en in de zitkamer

Leuke huizen malih en noviceh!
Malih volgens mij hebben onze huizen hetzelfde, wij hebben een strook wit op de bovenverdieping en dat is gekeimd. Die stenen zijn behandeld met een soort wit keihard spul, wat (zeggen ze) weersbestandig is.

Gekeimd idd dat is het. Wist niet meer hoe het heten :-(

Hoe ziet jouw huis er verder uit? We hebben ook buren namelijk met idd alleen boven een witte rand. Misschien wel het zelfde type huis.

Wat je zegt qua meubels hadden wij ook. Hebben ons suf gepiekerd en wachten echt dat t niet ging passen. Maar t zal wel goed komen denk ik.

Morgen hebben we trouwens weer een kijk dag dus dan kan ik ook wel even foto's maken vanaf t binnenkant

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:07

Mintgroen schreef:
Hele mooie huizen op deze pagina zeg :D ik vind dat ze tegenwoordig in leuke stijl bouwen :)

Zodra je een muurtje wat lichter hebt gemaakt, zie je echt verschil! Nu met al dat beton lijkt je huis idd net een poppenhuis, haha :)

Pfff, nog steeds in dubio over de zolder. Wilde alles wit gaan verven, maar zie er als een berg tegenop om die nok te verven :')
Iemand trouwens ervaring met kasten op maat voor een schuine wand? Of het zelf maken hiervan?

handigekasten.nl

Collega van mij heeft die daar besteld en is er zeer tevreden over. Als we dadelijk weer wat gespaard hebben wil ik zo'n inzetkast voor in de trappenkast.

Overigens, het verven van de zolder is echt de moeite. Het is een rotklus maar het wordt er echt beter van. Anders moet je even mijn voor en na foto's opzoeken!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:17

Spannend Miriam! Als jullie alles goed berekend hebben komt het vast goed en wonen jullie straks in een supergezellig huis!

Mintgroen, pinterest en welke heeft ook leuke ideeen voor de schuine wand! Bijvoorbeeld wat ik prachtig vind:

Afbeelding

En de nok eventueel mbv telescoopsteel schilderen?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:44

lucifertje schreef:
Mintgroen schreef:
Hele mooie huizen op deze pagina zeg :D ik vind dat ze tegenwoordig in leuke stijl bouwen :)

Zodra je een muurtje wat lichter hebt gemaakt, zie je echt verschil! Nu met al dat beton lijkt je huis idd net een poppenhuis, haha :)

Pfff, nog steeds in dubio over de zolder. Wilde alles wit gaan verven, maar zie er als een berg tegenop om die nok te verven :')
Iemand trouwens ervaring met kasten op maat voor een schuine wand? Of het zelf maken hiervan?

handigekasten.nl

Collega van mij heeft die daar besteld en is er zeer tevreden over. Als we dadelijk weer wat gespaard hebben wil ik zo'n inzetkast voor in de trappenkast.

Overigens, het verven van de zolder is echt de moeite. Het is een rotklus maar het wordt er echt beter van. Anders moet je even mijn voor en na foto's opzoeken!

Ik had inderdaad het idee om te verven van jou gepikt :) misschien toch maar eens gewoon beginnen :P

Telescoopsteel hebben we wel geloof ik :D
Op Pinterest staan idd top ideeen, helaas hebben we beperkte ruimte op zolder (door gekke buizen halverwege de zolder en de positie van de trap).. Erg lastig :(

lucifertje

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:40

Ik zou het echt doen. Wij zijn er in totaal een uurtje of 12 mee bezig geweest. Hebben het verspreid over 3 dagen. 2x gegrond en 1x gewit.

Noviceh, dat is prachtig en superpraktisch!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:13

Beeeeeh zijn op t bouw geweest. Zit er in eens een vet gat in de muur wtf. Gewoon random boven op zolder snap er niks van. En hier en daar hebben we dat puntjes gevonden.

In de keuken moet een inbouw perilex komen en t is een opbouw perilex.

En we hadden 3x 2 stop contacten aangevraagd. En we hebben nu 2x 2 en 1x3 stop contacten. Dat laatste is niet zo'n probleem. Stop contacten heb je nooit genoeg :-p

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:39

Is het geen gat omdat er nog draden of leidingen moeten komen?? Kan ook zijn dat ze lomp geweest zijn, hoor.. Hopelijk wordt het iig voor je oplevering gerepareerd!

Wij hadden tijdens de voorschouw een prachtig mooi dakraam en tijdens de oplevering zat er ineens een mega scheur in! Vroeg me ook wel af wat ze in die week nog op zolder hebben gedaan om het dakraam zo erg gemold te hebben :P

Bij dezen een tip: bij oplevering GEEN sleutel bij de bouw achterlaten! Het klinkt heel handig, maar ze maken maar lekker een afspraak voor het oplossen van gebreken. Bij ons kwamen er echt te pas en te onpas mensen over de vloer. Wij hadden aangegeven wanneer er niemand in huis mocht komen i.v.m. leggen tegelvloer beneden... Stonden er alsnog mensen in huis! En ik vond het ook geen prettig gevoel dat er mensen in huis kwamen, zeker omdat je toch dure spullen in huis hebt staan..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:45

Waren ze hier maar te pas en te onpas binnen gelopen :')

Nee ik vind dat wel erg fijn, anders moest ik zelf ook telkens vrij vragen. Na een paar dagen/ een week idd je sleutel terug vragen.

Wij gaan komend weekend eindelijk verhuizen :')

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:49

Mintgroen, nee helaas. T echt een mega dat. De stop contacten enz zijn al geplaatst. Buren hebben het ook niet. Echt een ongelukje :-(

Van die sleutel slimme tip die ga ik onthouden. Er is bij ons altijd iemand thuis ivm ons zoontje. Dus ze bellen maar lekker aan.

We hebben met verf en behang gekocht :-D

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:39

D'r komen hier goede tips voorbij idd! Sleutel houden we straks dus lekker zelf.

Malih, balen van het gat en de andere puntjes.
Ik krijg al de kriebels als ik de gebreken hoor, want vind t zonde als d'r dan wat verpest wordt. Bah.. Ben al bang dat ik zelf iets beschadig als ik rond loop :+

Sammie, fijn dat je kan gaan verhuizen. Heb je alles al ingepakt? Moeilijk om je oude huis achter te laten?

Door de tips hier gaan we ook de zolder(de nok) verven... Moet ik dus wat meer dagen voor in plannen. Dacht binnen een dag wel klaar te zijn. Hoe zijn jullie bij de nok gekomen? Want die van ons is 3 a 4 meter hoog en om dat nou op een laddertje te doen. Ben ik echt te klein voor :=

Ik word nu ook wel beetje zenuwachtiger nu de datum dichterbij komt. We gaan in een hele nieuwe plaats wonen en kennen er vrijwel niemand (behalve nu de buren dan). Vond het eerst totaal niet spannend, maar nu 'besef' ik het wat meer, toch wel.. Iemand die dat herkent?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 07:21

hihi, Ik herken je gevoel wieldop. Ik loop daar ook rond alsof ik bij een auto dealer ben ik elk moment een verschikkelijk grote kras kan veroorzaken op een gloednieuwe dure auto haha.

Wij hebben gister verf gekocht bij de praxis omdat de flexa verf met 30% korting is. En al het vlies behang ook met 30% korting.

Scheelde in ons geval voor het hele huis 150 euro :-O

Ik ben ook wel benieuwd naar tips voor de nok...Ik ben 163, met de gemiddelde trap en een telescoop steel kom ik er nog niet denk ik.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:59

Wieldop, wij gaan ook naar een voor ons onbekend dorp.
Af en toe gaan we daar wandelen om alvast de buurt te verkennen en zo kom je weer mensen tegen (zo ook de buurvrouw alvast ontmoet)
Erg spannend maar het komt vast wel goed je moet er zelf het beste van maken :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:24

Toen ik ging samenwonen, heb ik me verschrikkelijk gevoeld. Voor mij een nieuw dorp... Ben er echt ziek van geweest. En nu, 2 jaar later hebben we in hetzelfde huis een woning gekocht :') komt echt goed!

Lekker, die kortingen! Goed in de gaten blijven houden, want je zal nog heel vaak bij de bouwmarkt komen de komende tijd :D scheelt een hoop geld op de Flexa ook :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:14

Mintgroen wel knap :p in t zelfde huis een nieuwe woning kopen :-p

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:32

Dorp :')

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:34

Ik ben zo'n 1.77 maar had een hele hoge trap... Best eng maar verstand op nul en gaan!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 21:48

Overigens Wieldop, ik ben opgeroeid in Almere, Samen gaan wonen in Amsterdam omdat mijn vriend daar al een eigen woning had. Hij is daar ook opgeroeid. We verhuizen nu weer terug naar almere (poort) Voor mijn vriend een hele nieuwe stad, voor mij een nieuw stadsdeel. Ik ken er weinig.

Toevallig is mijn vriend vandaag gaan rond lopen in de wijk en heeft een klein speeltuintje gevonden vlak bij ons nieuwe huis.

Ondanks dat we in een voor mij bekende stad gaan wonen is het deel van almere voor mij super onbekend. Ik weet behalve de manege niks te vinden haha :-P

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:30

Afbeelding
Kreeg net deze foto door gestuurd door de buurvrouw. T is echt bijnaaaa klaar

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:37

Malih, misschien ook doordat ik nooit opnieuw heb hoeven te beginnen ( 1 x verhuisd 1km verderop tel ik niet mee) daarom vind ik het ook spannend! We hebben er idd gewandeld en ook al boodschappen gedaan. Het lijkt ook erg op de plaats waar ik nu woon (dorps, iedereen kent elkaar etc.). Maar ergens denk ik wat als we ons niet thuis gaan voelen? Ja dan verkoop je het weer.. :+

Maar soms kan ik even niet zo nuchter denken, misschien vrouw eigen ? 8)7

Gaaaaaf! Volgens mij gaan onze huizen tegelijk op!
We hebben trouwens onze opleverdatum, deze maand nog! Yeah! Amper zes maanden gebouwd, :):)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:40

Wij zijn trouwens in dubio of eerst plavuizen of eerst behangen en verven... Beide partijen geven aan dat ze als eerste moeten. Maar wat is het slimste om mee te beginnen?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:41

Waauuw wieldop 6 maanden is echt mega snel. Bij ons zijn ze septembee begonnen opleverinf in de week van 16 mei waarschijnlijk.

De koud water vrees die je hebt herken ik wel. Maar dan probeer ik weer te bedenken hoeveel fijne dingen dit huis ons gaat brengen.

Heb je een foto van je huis hoe het er nu bij staat wieldop?

Spannend is het wel vanaf 0 beginnen dat herken ik wel

En wat beginnen betreft ieder zijn ding. Wij doen eerst de muren en dan de vloer omdat we dat handiger vinden en mooier

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:45

Ik zou eerst behang en dan de vloer doen.. Heb je vloerverwarming? Daar moet je vloer echt rekening meehouden.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:20

mijn huis is straks aan de rand van een dorp verderop, 3 minuten fietsen oid, dus ik kan mooi de paarden hier bij mijn ouders blijven houden :D

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:15

Wij verhuizen ook naar een geheel nieuw dorp, spannend inderdaad!
Ik zou overigens ook eerst behang en dan vloer doen, anders moet je ook je vloer weer beschermen.

Aanstaande dinsdag hebben wij vooroplevering! :) Dit is ons huis:
Afbeelding

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:47

Mijn vader heeft ook witte stenen, hij heeft het volgens mij 1x met een hogedrukspuit afgespoten en toen zag het er weer als nieuw uit!

Jemig, in 6 maanden gebouwd!
Bij ons zijn ze begonnen in oktober... We hebben afgelopen vrijdag gekeken in ons huis en gevraagd wanneer ze denken dat het klaar is maar helaas toch wel na de bouwvak ivm nutsvoorzieningen.
Balen, wil er zo graag in!

Gaf wel echt een fantastisch gevoel, zo voor het eerst in je huis staan.
Kan niet wachten om het in te richten.

Afbeelding