[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:24

zijn er hier ook mensen die een huisje hebben gekocht alleen, terwijl ze single waren en met t daarbij horende risico ermee in je maag te zitten als je een vriend krijgt inclusief een (misschien mooier) huis?

Wat heeft de doorslag gegeven om wel te kopen of juist niet? En hoe voelt t nu?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:27

:j
Ik ben alleen en heb net een huis gekocht. Niemand kan ik de toekomst kijken. Ik heb 1x een huis laten schieten, omdat ik toen een relatie had en we misschien wel samen gingen wonen. Relatie over, geen huis.
Nu ben ik single en als ik inderdaad iemand tegen kom, dan zien we dat dan wel weer. Misschien komt ik wel niemand tegen. Ik leef nu. Zonder vriend. Met huis :j

Zerena

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:30

Ik ben ook single en koop absoluut een huis.
Ik ga niet meer "wachten" tot ik misschien wel iemand tegen kom..
Je zal inderdaad zien dat als ik lekker goed en wel in mijn huisje zit dat ik dan iemand tegen kom ofzo.
Naja zo be it dan, dat zien we dan wel weer.
Ik leef voor mezelf, en wil ook iets opbouwen.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:38

diesel.... Dat is precies de situatie waar ik in zit op het moment :D

Hoewel ik het zelfs tijdens mijn ''prille'' relatie heb gekocht. Sinds oktober vorig jaar ben ik met mijn vriend, november huis gekocht, februari 2013 erin en guess what.... Maandag een afspraak met de makelaar.

Je kan het leven niet voorspellen, voor hetzelfde geld was ik nu weer single geweest en zat ik nog steeds bij pa en moe thuis na een stukgelopen relatie.

De doorslag? Na een feestje wat dichterbij mijn ouders was dan bij zijn huis, de trap op sneaken, zachtjes doen in de badkamer en vervolgens naar boven sluipen (zonder schoenen!) en zachtjes doen boven. :')
Ik was 24, hij 32..... Geloof me, dat wil je niet meer, zeker niet als je vanaf je 20ste uit huis woont. _O-

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:21

Georgette schreef:
Appiesjappie, hoe is de bezichtiging gegaan?

Sorry voor de late reactie. Ze waren positief over de ruimte om eht huis maar vonden ons huis een beetje te klein. Ze willen graag een ruime woning met een plek voor een carport. Ze waren ook positief over de buurt. Volgende week horen we meer. Maar ik denk niet dat het iets word. Tenzij ze geen groter huis kunnen vinden waar ze een carport naast kunnen bouwen. Ik ben benieuwd. Donderdag komt er een stelletje kijken om 18.00 uur. Nu maar hopen dat, dat misschien wat word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:08

Miekelien schreef:
Joolien: ben je bereid om naar Enschede te reizen? Onze hypotheekadviseur doet namelijk enorm veel voor ons en is z'n geld waard!

Ik zal eens overleggen, dank je wel :)

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:16

We komen net terug van onze adviseur en hij zegt dat het geregeld is :)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:18

Als we in de toekomst konden kijken was er ook niks spannends aan...
Je leeft in het nu.
Vanmiddag offertegesprek... Wat komt er veel bij kijken zeg!!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:26

Mellow heb je een linkje van jullie "soon to be" huis?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:42

Via pb komt hij er ff aan, wil ik die van jou ook zien ;-) mocht het allemaal rond zijn zal ik hem hier showen ;-)

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:48

Van die gezondheidsverklaring word ik nog het meest zenuwachtig, terwijl ik niets mankeer.... Ik rook niet (meer) en alcohol drink ik ook al erg weinig dus op zich zou ik gezond genoeg moeten zijn toch? :+

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:26

Wat houdt dat in dan? Nog niet tegen gekomen, maar ach er komen genoeg verrassingen al langs.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:36

Voor de overlijdensrisico verzekering moet je een gezondheidsverklaring invullen. Ik ben blij als het allemaal snel rond is. Ben vanuit mijn werk best wat gewend, maar wat een papierwinkel is het zeg.....

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:48

Ik zou me niet druk maken over de gezondheidsverklaring. Of moet je ook gekeurd worden? Dan weet je natuurlijk niet wat daaruit naar voren zou kunnen komen.
Maar als het alleen een gezondheidsverklaring is en je geeft zelf al aan niets te mankeren en als je geen (extreem) overgewicht hebt zul je in principe gewoon geaccepteerd worden. Als je iets afwijkends op je gezondheidsverklaring hebt staan is het mogelijk dat je aanvullende informatie of een onderzoek moet ondergaan en dan zou je premieverhoging of een afwijziging kunnen krijgen, maar dat laatste gebeurd niet zo snel.

Ik heb voor mijn werk al heel wat aanvragen voorbij zien komen en kan me niet herinneren dat we ooit een afwijzing hebben gekregen voor een ORV. Komt wel goed :)

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:52

Fijn dat je het toelicht :) Ik heb geen afwijkingen aan hoeven geven dus ik verwacht geen problemen. Overgewicht heb ik ook niet, eigenlijk leef ik behoorlijk gezond. Toch werd ik nu nerveus, ik denk omdat het nu in een keer officieel wordt ofzo :+

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:07

Dat laatste zal het wel zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:14

*ik mag niet van mezelf elke dag op funda kijken, ik mag niet van mezelf elke dag op funda kijken, ik mag niet van mezelf... ach wat zou t ook* :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:15

:')

Een keuring hoeft niet hoor. Het is een vragenlijstje. Was bij mij zo geregeld en ik ben niet bijzonder gezond ;)

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:31

Ben ik even blij dat wij de vragenlijst digitaal mochten invullen :=

Taxatie is binnen, net iets boven wat wij voor ons huis betalen. Dus nu zijn alle papieren bij de bank, hopen dat zij alles snel goedkeuren!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:27

Joolien schreef:
*ik mag niet van mezelf elke dag op funda kijken, ik mag niet van mezelf elke dag op funda kijken, ik mag niet van mezelf... ach wat zou t ook* :')

Ik heb de app om mijn smartphone en check toch wel regelmatig of er leuke huizen bijgekomen zijn en of mijn top drie nog niet verkocht is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:31

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:16

Ach ik wilde ook geen extreem klushuis en daar begint t ondertussen aardig op te lijken :P
Beiden zouden mij ook niet aanspreken maar wie weet lijkt t in t echt toch leuker!

Ik check funda ook af en toe nog wel is, om dan tot de conclusie te komen dat t echt een goede stap is geweest om voor dit huis te gaan :-)

Orv was hier ook alleen maar even invullen dat je niet rookt of extreem drinkt en je lengte + gewicht en klaar.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:28

Grappig Joolien, eerste huis is van dezelfde makelaar als waar wij van gekocht hebben!

Ik zal inmiddels moeren afkicken van de Funda-verslaving, helemaal niet herkenbaar :o

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:43

Ik heb momenteel meer last van een marktplaats verslaving :+

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 22:05

Ik heb genoeg afleiding gelukkig, eerst mijn afstuderen (was vandaag, gelukkig geslaagd maar die afleiding valt weg :')) en volgende maand wordt vriendlief eerst nog geopereerd voor we de sleutel krijgen. Is ie precies op tijd hersteld om te kunnen klussen :Y)