Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:57

joyce2 schreef:
Mijn buurvrouw is heel erg van bewust eten (geen geraffineerde suikers als het even kan, alles zo natuurlijk mogelijk). Ze vertelde mij laatst dat de Lidl een van de "gezondste" soorten pindakaas heeft! Dus het is super goedkoop en ook nog eens een verantwoorde keuze.

Oeh, dus ik ben naast goedkoop uit ook nog eens ontzettend gezond bezig (wat pindakaas betreft)? Wauw, is dat even mooi meegenomen! Ik had al wel gezien dat er geen toegevoegde suikers in zaten. Sowieso zitten er weinig toevoegingen in naast gewoon pinda's. Volgens mij alleen nog iets van olie ofzo.
Qua brood koop ik vaak wel het iets duurdere spul, want ik wil wel brood dat ik lekker vind en niet van dat spul waar niks van overblijft als je het tot een balletje knijpt. Vaak koop ik het brood bij de AH in de aanbieding, dus de ene keer is dat Liefde & Passie brood of Stevig brood. Maar buiten de bonus om vind ik het wel echt te duur, dus dan neem ik meestal het 'luxe' brood van de Lidl mee voor €1,59.

Sharmila

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:54

Ik koop mijn brood ook altijd bij de bakker. Fabrieksbrood vind ik echt zo snel uitgedroogd, ook in de vriezer. Ik betaal ongeveer 2 of 3 euro per brood. Vind ik op zich meevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:04

Ik meld me hier ook, lees toevallig iets over de bakker. Wij hebben in Almelo bakker Leo, daar haal je 3 broden voor €3,79.- Dat was eerder zelfs maar 3.50. Dat is echt weinig voor goede kwaliteit :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:21

hier bij de bakker regelmatig mooie aanbiedingen, vorige week het grof volkoren voor 1,69 , gelijk 4 meegenomen :j kan ik weer mee vooruit ... het verschil tussen supermarkt of bakker is hier hele erg groot
en bij de appie is het lekkere brood ook al gauw boven de 2 euro,
en binnenkort als het goed is ook een keurslager :j hopelijk doet die ook scharrelvlees enzo :P
dan ga ik wel terug naar 2 of 3 keer per week vlees :j

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:23

Hier heeft de bakker dezelfde kwaliteit als de AH, nou koop ik wel altijd de 'verse' broden bij de AH want met het goedkope brood maak je mij echt niet blij als broodliefhebber :)

Ik heb net even een lading groente en fruit gescoord bij de AH en wat brood + beleg. Was 25euro kwijt, viel weer even tegen maar goed ik wil weer flink meer groente gaan eten en dat kost nou eenmaal meer dan pasta en aardappels....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:39

Als je maar lang genoeg wacht gaat je vlees vanzelf scharrelen.

Het maisbrood van de AH vind ik het allerlekkerst! Helaas ook een beetje te duur voor standaard. Het verschil tussen alle slappe broden proef ik niet zo, dus ik neem vaak de goedkoopste en maak daar dan tosti's van.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:41

Ik vind de Boule beurre heel erg lekker van de Ah :9
maar die is wel erg wit en eet ik dus meestal alleen in het weekend, verder eet ik volkoren brood. Pak eigenlijk altijd maar wat, als t maar de goede broden zijn :))

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:43

Brood halen wij meestal bij de bakker.. dat is toch gewoon het lekkerst..
Onze bakker heeft wel vaak een 5 halen 4 betalen actie, dus dat vries ik dan gewoon in..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:00

Wij hebben het liefst de Pain de Boulogne of het Maisbrood van de appie, maarja, dat is nu ff te duur.... We halen nu dus die 3=2 broden van de appie (3 broden voor €2,- ), maar ik vind het gewoon niet zo lekker. Ik zei al tegen mijn vriend, het eerste waarop we straks niet meer bezuinigen als ik weer een baan heb, is het brood :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:10

Sheran schreef:
Als je maar lang genoeg wacht gaat je vlees vanzelf scharrelen.

:')
Van de week kipscharrel gehaald, was toch wel erg lekker hoor. En kipfilets bij de poelier, was toch ook wel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:16

Ik vind dat liefde&passie brood van de AH zo lekker (maar idd erg duur)
Ik haal meestal gewoon een goedkoop brood omdat ik het toch rooster. Alleen naar school is dat dan weer niet lekker. Mijn vriend haalt zijn brood bij de bakker t.o zijn werk.

We gaan zo weer ff lidl-en

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:43

Het maïsbrood van de Lidl is lekker, 1.49 per brood. Het is een beetje gelig brood met hele kleine stukjes maïs.

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:10

Ik haal mijn brood altijd bij de bakker, ik heb aan een halve per week genoeg. Die smeer ik en gaan in pakketjes de vriezer in. Sochtends een zakje eruit halen en tegen lunchtijd op school zijn ze ontdooit.
Voor ontbijt neem ik altijd yoghurt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:29

Ik vind het Lidl maisbrood juist niet zo lekker, veel te droog... Maar ik ben een zeikerd als het op brood aankomt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:31

Ik eet geen brood.
Vriendlief eet gewoon brood uit de supermarkt. Dat van de Dirk (de vers afgebakte) is wel veel lekkerder dan van de AH.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:47

maisbrood is ook lekker, maar ik mag dat niet meer :n ik moet echt volkoren en het liefst grof...beter nog speltvolkoren, maar dat is me te gek kwa prijs , dan betaal ik 2,75 voor een halfje...hoevoeloe?
nu doe ik of
de bakker met een aanbieding van volkoren brood , 1,69 per brood
appie pain de boulogne in de bonus
grof volkoren van de appie als er niks in de aanbieding is wat werkt , is 1,59 dacht ik?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:17

Ik las hier dat JanLinders van alles 50% korting had dus net toch even langs gegaan.
Volgende gehaald en omdat het me niet eens zo verkeerd leek om toch maar eens wat minder vlees te eten wat vleesvervangers gekocht om eens te proberen en ik toch veel potjes groente e.d. heb uit de voorraad dus losse stukken vlees etc. nodig heb voor een maaltijd te combineren.
en 2 kant en klaar maaltijden, makkelijk voor mijn late diensten:

Kant en klare diepvries zak IGLO (Zalm/aardappeltjes)
Vivera groenteschijf(2 stuks)
Vivera Javaschijf(2 stuks)
Vivera Falafel(2 stuks)
Kant en klaar maaltijd farfelle kip
Aarbeien 250gr. (al op haha, waren lékker!
Aardappelkrieltjes (ong 2. porties)
totaal 9,60 (Alles was dus 50% korting) .

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:20

Ik las trouwens al eeder wat over brood, dus had zoiets van brood van de AH vind ik altijd super lekker, zelfs uit de diepvries. Vandaag hadden ze op de woning waar ik werkte brood van bakker bart. Wat was dit lekker brood zeg!! Toch wel 10 x beter :=

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:22

Dimple schreef:
:D inderdaad, daar let ik ook niet op met de eieren hoor, welke formaat. Moet er nog bijkomen :+

Kids zeuren al 2 dagen dat ze cake willen maken, maar ja, zonder eieren........... :Y)

Fris zal ik volgende week even halen. Ik ben de enige die het drinkt dus heb niet veel nodig. Gebruikt het liefste blikjes vanwege de smaak (hele week fles open laten staan is gewoon minder lekker)

Bedankt weer meiden!!
(heb nu overigens al 2 weekmenu's klaar! Lekker alles opmaken. Goed idee van degene die begon met zijn voorraad op te sommen _/-\o_ )

Sinas is ook lekker, k vind het alleen hele onhandige grote flessen die je makkelijk te diep inknijpt en alles eroverheen kukkelt. Haal daarom drinken bij de Aldi(Sinas vind ik erg lekker daar en ook de ijsthee zonder prik vind ik de állerlekkerste. (ook al vroeg je niet naar de aldi haha :') )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:28

Vivera vleesvervangers zijn superlekker! helaas hier geen Linders in de buurt. Nooit van gehoord zelfs...

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:39

*valt ook ff dit topic binnen*
hoe vinden jullie de lidl cola? ik bevoorraad zelf de lidl en zie daarbij dat er giga veel cola doorheen gaat. maar aangezien ik een trouwe cocacola drinker ben en deze ook veel lekkerder vind dan bijv. pepsi, begin ik toch te twijfelen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:00

Frankiej, wat dacht je van eenmaal een fles kopen en hem proeven! Toevallig ging het er hier pas nog over en vinden de meeste de cola van de liddle erg lekker en de beste na de coca cola :) .

Sheran, nog nooit van de Jan linders gehoord? Fijn dat ze lekker zijn. Ga ik ze binnekort eens proeven. Heb jij ze allemaal al eens gehad?
Zijn ze verder wel voedzaam gnoeg of echt gewoon als vervanger dat je gewoon iets erbij eeT?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:03

Ik drink zelf ook de cola van de Lidl. Ik vind die prima te drinken :)

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:36

Ik vind de cola van de lidl ook goed te drinken. Terwijl ik normaal alleen de coca cola drink. Al vind ik pepsi ook best lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 01:46

Hoe heet de cola van de Lidl? Ik heb nu namelijk 2 flessen van een kotgenootje die veel over had na een feestje. Die vond ik wel lekker, maar weet niet waar die vandaan komt.