Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:29

Ik vries het in. Heb ervoor gekozen om alleen de saus te bewaren.. Maak ik er volgende keer rijst bij. Lijkt me toch lekkerder

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:36

Rijst heb ik sowieso in huis, dus misschien probeer ik dat dan ook wel. Kijk wel. Maar dat recept is dus voor 4 personen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:13

Davinia_ schreef:
Rijst heb ik sowieso in huis, dus misschien probeer ik dat dan ook wel. Kijk wel. Maar dat recept is dus voor 4 personen?

De tweede wel. De eerste.. tja denk maar net hoe grote eter je bent. Minimaal 2 pers wel.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:56

Duure maand dit wat betreft de boodschappen...en helemaal met de cadeaus etc!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:10

Ligt eraan wat je doet deze maand :)
Wij vieren Sint bij schoonzus dus zij zorgt voor boodschappen. Met lootjes trekken hebben we 25euro afgesproken dus te overzien.
1e kerstdag vieren we bij een oom van mijn vriend ook hier zorgen zij voor de boodschappen en met lootjes ook weer 25euro afgesproken. Wij zijn dus net zijn 2 100euro extra kwijt maar eten ook wat meer bij anderen :)
Andere kerstdag trouwens bij mijn familie waarbij kadootjes niet hoeven.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:11

Hier geen extreem dure maand. We vieren geen sinterklaas en bij kerst doen we niet aan cadeautjes, dus dat scheelt :)

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:18

Ik krijg een week die met eten en cadeau's tegen elkaar opschommeld.
Eet meerdere dagen bij familie, dus hoef om maar 3 keer te koken. Lekker goedkoop dus.
Maar moet nog wel paar cadeau's voor mij dochter voor Sinterklaas kopen. ( Weet ben weer eens lekker optijd daarmee :o )

Wil het niet te duur maken, iemand nog leuke ideetjes voor een meisje van bijna 6?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:28

mmm, hier hebben we sint + eten bij mijn ouders, kadootjes voor de volwassenen = 12,50.
kerst bij schoonouders incl eten en geen kadootjes kopen :n
maar wel nog twee verjaardagen(mijn ouders) eten met vrienden(samen boodschappen) en nog wat kleine dingetjes

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:30

Jaa dat is ook zo net hoe je zelf deze maand in vult!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:31

Toen ik 6 was vond ik knutselspulletjes heel leuk :). Of een leuk boek. Maar ik weet niet of je dochter daar het type voor is? Misschien een dagje Efteling (al is dat wel duur)?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:33

Hier wel eten bij ouders en schoonouders, en cadeautjes alleen voor mijn zusje en dochter.
Verder hebben we natuurlijk de kosten van de spulletjes voor de baby :D

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:33

Overigens, is het leuk om met haar naar de bios te gaan? :)

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:50

Gezien je onderschrift zal je dochter 2 zijn? Dan zou ik ze niet meenemen naar de bios. Als ik mijn neefje van 2 bekijk zou hij binnen een paar minuten er al niets meer aan vinden en ik denk ook niet dat hij iets zou zien omdat hij niet eens boven de stoelen uit kan kijken. Dan kun je beter thuis een leuke film gaan kijken, dan maakt het niet uit als ze die niet afkijkt.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:32

Ow :+ Dat moet 2009 zijn haha. Te erg, ze is net 3 geworden. En idd, maar de bios is nog.niets voor haar nee. Bedoelde eerder voor de dochter van Roxyi :)

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:58

O, ha ha. Verkeerd begrepen. Dacht dat je het over jou dochter had Sammy. :) Voor een meisje van 6 is het inderdaad een ander verhaal. Dan ligt het aan het kind of het kan en of ze dat leuk vind.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:03

Roxyi schreef:
Wil het niet te duur maken, iemand nog leuke ideetjes voor een meisje van bijna 6?

Bij de kruidvat schijn je echt hele leuke kado's te hebben voor echt heel weinig (Heel veel met knutsel dingen etc) :j

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:51

En bij de Action hebben ze ook altijd leuke kadootjes!!

Wij vieren voor het eerst dit jaar met de hele familie kerst en heb 4 jonge neefjes en nichtjes. Budget is 5 euro p.p., dus ga ook even bij de Action of Kruidvat kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 00:30

Action heeft inderdaad veel knutselspullen en boekjes etc. :j

Weer een nieuwe maand, dus in principe weer €40 om uit te gaan geven. Maar denk dat ik er een echte budgetweek van maak. Beetje vriezer leeg eten voor de kerstvakantie begint, zodat daarna weer boodschappen mee die kant op kunnen.

Ma: wraps (alles inclusief groente al in huis)
Di: Thaise curry (vriezer)
Woe: risotto (bij een vriendin, nog niet exacte dag afgesproken, maar denk wel deze week)
Do: pompoenschotel (vriezer)

Brood, yoghurt, eieren etc heb ik afgelopen week gehaald dus nog voldoende van in huis :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 08:25

Hier wat betreft cadeaus wel een dure maand. Naast Sinterklaas zijn vriendje, zus en twee vriendinnen nog jarig, dus dure maand altijd!

Van de week twee keer, misschien drie, bij familie eten, dus dat scheelt.
Ben Boodschappen van de Emté aan het uitpluizen en kwam echt al lekker dingen tegen, o.a. Verschillende gerechten met groenten van nu (winterpeen, prei) dus dat gaan we van de week zeker uitproberen! Beide in de tuin bij schoonouders, Nice! :))

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:53

Dank je wel voor jullie reacties. Efteling zijn we in de herfstvakantie geweest, en ze gaat aankomend weekend met mij zusje naar de bioscoop.
Maar denk inderdaad dat ik even bij kruidvat ga kijken, action kan ook maar die zit niet echt in de buurt.. Mocht het bij kruidvat niks worden dan toch maar een fietstochtje naar de action.
Ze vind knutselen wel erg leuk dus al iets in die richting gaan worden

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:29

Ik heb alle sinterklaascadeaus al heel lang in huis, van de zomer al begonnen. En het is een combinatie van nieuw en marktplaats.

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:57

Wij doen met sinterklaas altijd iets kleins, en ze heeft ook al paar keer haar schoen gezet. Met kerst doen we wat uitgebreider en die cadeau's heb ik ook al bijna allemaal.
Ik heb zo sollicitatie gesprek en daarna maar even de stad in, naar kruidvat en kijken of ik nog leuke koopjes kan vinden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:03

Ik heb nog nooit aan kados gedaan met kerst. Ook niet toen ik zelf klein was. Vind 1x meer dan genoeg en dan vind ik sint gewoon veel leuker.
Nu doen we niks meer. Ook geen verjaardagen....... dus december is voor mij altijd goedkope maand :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:36

Voor m'n surprise van m'n werk (basisschool) hebben we een budget van €5,-. Beetje goed zoeken, maar is gelukt en heb er 6 cadeautjes voor!

Net terug van boodschappen doen. Voor 2 weken vlees en al wijn en bier voor verjaardag, dus flink bedrag helaas. Maar ja, wel al verwacht natuurlijk.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:43

saroanda schreef:
Ik heb alle sinterklaascadeaus al heel lang in huis, van de zomer al begonnen. En het is een combinatie van nieuw en marktplaats.

Zo doe ik het ook, koop het hele jaar door, dan zijn de lasten niet zo hoog in december aangezien we dan ook nog twee verjaardagen hebben