ladies, heeft iemand van jullie ervaring met tuinkussens van Benetton en Madison? Kan van beide merken 4 stuks overnemen voor 40 en 50 euro. Ene taupekleur, andere antraciet. Vind beide qua kleur goed, zal ook beide passen bij de tuin, dus tja...
Ik lees al heel lang mee met jullie, reageer soms én geniet v.d. foto's van jullie tuin/balkon. Heeft iemand van jullie toevallig de Keizerkroon [is een bloembol] in de tuin staan? Ik heb hem al vele jaren staan,maar ik ben er achter gekomen dat hij ontzettend ruikt naar Wiet! Het heeft lang geduurd voor ik de geur van Wiet kon achterhalen.
Ik weet wel dat Benetton een goed merk is.Madison ken ik niet.
Moest toch wel even lachen om de geur van de keizerskroon Volgens mij heb ik Madison kussens. Gebruik ze al 4 jaar en zijn nogsteeds even vol van vulling en lekker dik.
gohya
Geplaatst: 26-04-13 11:52
Leuk die minivijver! dat is de Gele Dotter die er in staat.Toch? Ik dacht altijd dat er iemand Wietplanten in zijn tuin had staan,zo sterk is die geur soms. Wist ik veel dat die geur v.d. keizerskroon afkomt.Je ruikt hem al op afstand.
Ik denk idd dat het een gele dotter is. Grappig, vorige week bloeide hij nog niet. Heeft een weekje bij mijn ouders in de vijver gelegen tot ik tijd had om die kuip te installeren en toen is het heel hard gegaan. Ben nu wel erg benieuwd naar de geur.
gohya
Geplaatst: 26-04-13 12:25
De Gele Dotter in mijn vijver bloeit ook pas sinds afgelopen week. Normaal bloeit hij al in Maart.Het is een dankbare plant en zaait zich snel uit. Die wietgeur ruik je nu niet met nat weer,maar met droog weer wél,je word er gelukkig niet high van. Het zit in de bloemen,niet in de bladeren.
Ik ben even een tijd afwezig geweest, maar ben ook weer in de tuin aan de slag gegaan, dus weer leuk om hier mee te lezen en te posten!
Mooie waterplant, mijne zijn helaas allemaal weer dood gegaan in de winter, dus heb het water ververst en opzoek naar nieuwe planten
Nicole
Geplaatst: 26-04-13 16:49
Mag ik me hier ook melden wij zijn nu best serieus bezig met een nieuw bouw woning en dan ga je natuurlijk al een beetje fantaseren hoe je tuin eruit moet komen te zien Het duurt nog wel even maar plannen hoe je wil moet natuurlijk altijd kunnen
De tuin van het huis dat we op het oog hebben is 6 bij 10 (eigenlijk 6 bij 12 maar komt aanbouw van 2 meter aan) Is dit een normaal of zeggen jullie dit is best klein (word ons eerst eigen huis)
Ik ben erg van moderne en veel sfeer verlichting in de tuin.. Wil dus graag een veranda met lounge set met daar omheen een vijver met koi's in zwemmen en verlichting in het water met klein watervalletje en op de veranda
voorbeeldje van de vijver maar wij willen dan veranda in plaats van kiezel steentjes:
Vriendje is druk bezig met tekenen vd overkapping. Omdat aan de linkerzijde het opeens 1m lager is, moet er iets van een randje of muurtje komen. Nou wil ik geen muurtje, vind ik niet mooi. Wilde eigenlijk losse bloembakken neerzetten, maar aangezien t om n stuk van bijna 3m gaat, wordt t een extra border, een verhoogde. Daar wil ik wat buxusjes zetten, aangevuld met evt wat siergrassen en bloemen. Hoe diep, of hoe hoog zou zo'n bak moeten zijn? Wil t zo laag mogelijk.
Leuke vijvers komen er voorbij! In die ton is ook erg leuk! Zuurstofplantje erin met een paar slakjes, dan krijg je mooi helder water
Ik heb vandaag ook aan mijn vijver gewerkt. Plantjes gekocht.. zuurstofplanten tegen de algen, en moerasplanten voor rondom. En algeneters en een steur voor in de grote vijver beneden.
De filter moet iets verder komen te staan, tegen de muur. Wie heeft er een idee voor een leuk, goedkoop en natuurlijk ogend watervalletje vanaf de filter (tegen de muur aan, 1 meter verder) tot in de vijver?
Zo, wij hebben gratis een haagbeuk/beukhaag? af mogen halen waar vriend aan het werk was. Die is hem nu aan het planten in de voortuin. Dan komen er aan de zijkant hekken met klimplanten en aan de voorkant die haag. Het zijn die hun blad vasthouden maar wel bruin worden ;s winters?
Die roze bloemen zijn mooi idd! Ik kende ze ook niet, maar ze zagen er zo lekker fel uit dat ik ze niet kon laten staan geen idee hoe lang ze bloeien..
zo een tonvijvertje zou ik ook graag in de tuin willen. maar ik vraag me af... hoe zit dat met warm weer? wordt die niet enorm snel groen? ik was eigenlijk niet van plan om er ook nog een filter voor te zorgen.... kan je er dan ook visjes in of beter niet?
Mooie vijvers, Merel met een gratis haag, altijd leuk.
Vriendje gaat zo weer verder met de tuin. Heb voor de voorkant een mooi bankje van mn paps gekregen, ga straks 2 potten vullen met een hele gave plant, dan is dat ook gezellig. Ehm naja, eerst zaterdag ook nog heel veel zooi naar t grof vuil brengen.
Hebben jullie hier tips voor: Aan de rechterzijde vd overkapping is het opeens 1m lager, dus moet er iets van een randje of muurtje komen. Nou wil ik geen muurtje, vind ik niet mooi. Wilde eigenlijk losse bloembakken neerzetten, maar aangezien t om n stuk van bijna 3m gaat, wordt t een extra border, een verhoogde, van stapelblokken. Waarschijnlijk 3 bakken, verschillende breedte, anders wordt t een heel lang stuk van 3m. Daar wil ik wat buxusjes zetten, aangevuld met evt wat siergrassen en bloemen. Hoe diep, of hoe hoog zou zo'n bak moeten zijn? Wil t zo laag mogelijk