Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:00

Ontbijten ben ik ook slecht in, in het weekend lukt het wel maar voor mijn werk niet. In het weekend eet ik vaak havermout pap, met banaan, geraspte kokos, veel kaneel en honing, hmmmm. Doordeweeks neem ik altijd een appel en banaan mee naar mijn werk en die zijn voor lunchtijd op. Lunchen doe ik dan wel met vier boterhammen. Omdat we ook slecht zijn in brood smeren 's ochtends, hebben we nou maar vers brood belegd en ingevroren, hopelijk lukt het nu om iedere dag brood mee te nemen. Al vind ik het soms niet erg dat ik geen brood bij me heb, erg goede kantine op het werk :9.
Hebben de afgelopen dagen heel winters en dus ook vrij goedkoop gegeten, boerenkoolstamp, zelfgemaakt erwtensoep (veel vullender als uit blik), stoofpotje etc. Vandaag over budget gegaan met extra boodschappen. Vriend roept altijd heel hard dat ik absoluut niet romantisch ben, dus heb een aardbeienkwart taart staan maken (in hartjes vorm) en morgen eten we rozevalaardappeltjes uit de oven met een biefstukje (wel de kleinste die er tussen lagen haha).
Doe dat trouwens met gehakt ook altijd zo'n 300 grams verpakking verdelen en de helft invriezen. Zeker door de pasta ofzo merk je dat echt niet.

flicka

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:12

Dat is lief Fleurtje, voor Valentijn een hartjestaart :)

Ik krijg echt geen 4 boterhammen weg. Een broodje gezond wèl, en dat is ook niet dun belegd. Daar trakteer ik me 1x per week op bij de broodjeszaak.

Ik koop ook altijd vlees in de minste gramsverpakking. Tot ergernis van wachtende mensen zit ik te graaien in de verpakkingen. Bij AH hebben ze nu standaard prijzen voor standaard gewichten. Héél irritant. Dus je bent verplicht 3 of 4 ons af te nemen.

Heb mijn lederen fauteuil binnen een zucht verkocht via MP. Nu de tv kast nog en een Engelse stoffen fauteuil. Ga de inrichting eens omgooien. Het rode bankstel kan ik 2 maart afhalen dus daarbij zoek ik andere salontafel e.d.

Leuk om eindelijk weer eens te veranderen zonder dat het meteen in de papieren loopt.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:53

Maar waar gaat dat boodschappengeld dan naartoe als jullie zo weinig als ontbijt en lunch eten? :=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:05

Groente en fruit.... Eten van m vriend (die neemt wel brood mee). En vlees vind ik ook duur.
Als ik aan groente koop wat ik eigenlijk wil binnenkrijgen dan kan ik mn budget wel verdubbelen volgens mij...
Het liefste zou ik lekker elke dag verse sapjes maken, mar dat wordt me iets te kostbaar... Komt van de zomer wel weer als ik groente uit de tuin van mn schoon ouders kan plukken

Ik heb alleen al van vandaag 9 kassa bonnen van de supermarkt :P
per 2a3 artikelen afrekenen...niet heel milieu bewust wat de bonnen betreft, maar wel goed voor het huishoud geld. Heb toch weer 1,5 fles wasmiddel bij elkaar gespaard met de kassa bon zegels :D

alleen wel lastiger om de kosten in de gaten te houden.
Scheelt wel dat er geen vlees gekocht hoeft te worden deze week.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:06

Naar de avondmaaltijd en avondhapjes......
en mijn glaasje wijn
ik heb een ander bioritme, de ochtend ontwijk ik
daarom brunch ik

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:35

Wijn lust ik al niet, en ik werk bij de groenteboer dus eet alleen fruit onder werktijd haha! Scheelt volgens mij behoorlijk in de kosten.
Maar denk dat als ik dit werk niet zou hebben, dat ik dan geen fruit zou eten. :o
Verse groente eet ik ook veels te weinig eigenlijk.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 01:34

:= D'r gaat hier 1,5 brood per dag door en een kilo fruit ongeveer....
Het budget wat sommigen hier als totaal voor de boodschappen hanteren gaat hier alleen al aan brood/fruit en beleg erdoor. Wel met 4 personen die allemaal hun ontbijt niet overslaan.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 09:26

Hier wordt ook wel goed ontbeten, wij eten meestal muesli met yoghurt, soms eierkoeken of ander 'luxe' brood. Ontbijt is echt een dingetje om samen te zijn in ons gezin. Daarnaast gaat er nog een half brood per dan door voor de lunchtrommels (ik zelf maar 2 boterhammen).
Fruit gaat hier ook hard, wij komen wel aan de 2 stuks per dag, meestal een stuk meer!

Zo, ik ga op weg naar mijn valentijnsafpraakje......met de kaakchirurg :') Gelukkig alleen controle!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 09:31

Ik ontbeet ook nooit. Nu ik aan het lijnen ben, moet ik ontbijten van mijzelf :+ Ik eet meestal mijn broodje onderweg van de voordeur naar mijn auto.... Brood neem ik nooit mee naar het werk, aangezien de baas voor een groot deel de lunch betaalt en ik hier geen boodschappen voor kan doen!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:10

jeetje wat eten sommigen veel overdag, en anderen juist heel weinig (met name dat laatste is niet gezond hoor dames!)
Ik eet weinig brood, max. een stuk of 5 plakjes per WEEK.
Eet liever crackers of salade en dan sochtends yoghurt of cereals.

We hadden van de verjaardag flink wat over gehouden trouwens, dus voor de rest van de week voor onszelf genoeg lekkers.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:38

Mootje schreef:
Ik ontbeet ook nooit. Nu ik aan het lijnen ben, moet ik ontbijten van mijzelf :+

Hier hetzelfde verhaal (en vandaag weer begonnen met diëten :+ ).

Wij zijn het afgelopen weekend lekker in een huisje geweest en dat is altijd duurder :D
Mijn vriend had voor zaterdagavond gourmet besteld en voor zondagochtend een Valentijnsontbijt met Champagne (dat laatste is door de gootsteen gegaan, wij drinken niet), erg lief <3
Alleen nu ben ik niet meer origineel, want ik had voor hun voor vanmorgen al een ontbijt besteld, maar goed.

Vanavond ook even boodschappen doen en even goed op de prijzen letten. Denk dat ik vriendlief maar thuis laat!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:37

Tuurlijk is ontbijten niet slecht en te weinig eten ook niet.
Maar ontbijt lukt me gewoon niet, dus dan maar wat ongezonder.
Voor de rest eet ik wel gewoon,en m'n dagelijkse porite groenten.
Fruit eet ik ook amper, ben er niet zo gek op.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:23

Kom net van de C1000 vandaan. Daar kost een tube Zaanse mayo 58 ct. Bij AH dus 80 ct. Scheelt nogal hè. Ik heb een biefstukje van 109 gr gekocht voor 1,20, actie. Ook een mooie moot kabeljauw van 180 gr voor 2,41. Was de kleinste moot. Ook actie.
Morgen komen o.a. de Senseo-pads in de aanbieding: 2 pakken voor 6 euro.

Bij AH hebben ze de boodschappentassen verkleind, de prijs is nu 15 ct maar je krijgt er dan ook maar een pruttasje voor. De plastic zakjes die bij de afruimband lagen hebben ze niet meer. Ook de C1000 is daar mee gestopt. Onder het mom beter voor het milieu.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:25

Senseo is ook dure koffie hoor.
Wij zetten gewoon nog lekker met gewoon koffieapparaat met filter.

Voor hoeveel kopjes zit er in zo'n zak pads?

Tegenwoordig krijg je amper nog plastic tasjes, er is natuurlijk wat voor te zeggen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:27

bezuinigen op koffie doen we hier niet :n
ook niet echt nodig op de 3 a 4 kopjes p/w die vriendlief drinkt (alleen in het weekend en dan senseo)

door de weeks drinkt hij koffie op werk.

En als we bij zijn ouders zijn, dan drinkt die minimaal 2 kopjes koffie _O-
Maar zijn ouders hebben dan ook een nespresso apparaat :P

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:35

Senseo koffie is inderdaad duur. Ik heb nu bonnen dat je 0,50€ korting krijgt op Cafe choco of cappuccino. Laatst ook cappuccino gekocht maar dan met speculoos smaak, aan de kassa hebben ze mijn kortings bonnen geaccepteerd.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:45

Mijn koffiedrinkende vrienden willen alleen échte koffie. Maar ja,om nou een koffiezetapparaat voor hen in huis te halen gaat me wat ver. Oploskoffie heb ik wel in huis, maar dat wil niemand :))

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:54

Was van de week bij de plus.. tasje vergeten.
Daar stond een grote doorzichtig plastic ton. Hier kunnen mensen de plastic tassen die ze over hebben in doen. Daar kan je er 1 uit pakken!
Vond het bijzonder handig!
Vroeg me alleen af wie dan die tassen overhoudt? Thuis heb ik er ook heel wat liggen maar die neem ik dus juist vaak mee om m'n boodschappen in te doen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:57

Kom ik weer met mijn Hema :D Daar hebben ze koffie pads voor de Senseo, 20 stuks voor 1 euro. Vooral de Mocca variant is erg lekker :9 Wij hebben nu ook een espresso machine, maar ik vond de Hema uiteindelijk lekkerder van veel varianten van DE.
Heb nog even gekeken, de vaatwastabletten zijn 30 voor 2 euro en 1,5 l. wasmiddel voor 2 euro. Ben over beide enorm tevreden!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:02

@Sheran, op MP heb ik mijn Senseo gekocht, nieuw in doos voor de helft van de nieuwprijs.

Er zitten 36 pads in een zak dus voor 36 kopjes koffie. Ik drink 2 kopjes per dag, nou, dat zijn de kosten niet hè? Als ik veel visite zou hebben heb ik nog een gewoon koffiezetapparaat in de gangkast. Maar ja, dan moet ik voor die ene keer weer gewone koffie halen en filters.
Normaal heb ik de pads dus van Kanis en Gunnik, die van de Aldi zijn ook niet slecht.

Dat is niet duur @Batje, zowel de koffie als de vaatwastabletten van de hema. Ben jij tevreden over hoe het glaswerk uit de vaatwasser komt?

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:04

Ja, maar misschien ben ik niet helemaal de juiste persoon om dat te beoordelen omdat wij altijd de snelle was van 35graden pakken. Ze liggen ook wel eens los bij de kassa, dan kan je een zo'n tablet proberen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:05

Senseo is toch ook geen 'echte koffie'? Of hangt het ervan af wat voor pads je erin doet?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:21

Wij hebben denk ik 6€ aan brood in de week, dat is dan voor 2 broden (er gaat niet iedere dag brood mee naar het werk, zelf nu het ingevroren klaar ligt was ik het vanochtend vergeten). We eten vooral kaas op brood, roomkaas en oude kaas, denk dat dat maximaal 4 euro is. En dan zo'n 7-8 euro aan fruit, figi appels, bananen en in het weekend een doosje diepvries fruit door de blender met yoghurt. Ik ontbijt met dat fruit en mijn vriend met yoghurt en muesli (2€ voor 500 gram). In het weekend eten we 's middags ook weleens soep (vaak restje van de week ervoor) of brunchen we, en ik maak dan regelmatig havermoutpap dat kost ook bijna niks. Voor 25€ per week hebben wij ruim ontbijt en lunch, dan avond eten €25,- per week en lekkere dingen/ drinken voor €10,- per week. En nog €10-20 euro per maand aan verzorgingsartikelen/ wasmiddel etc. En soms geven we wat meer uit als we van iets groot inslaan. Totaal maken we zo'n €250-300 euro per maand op aan alles bij elkaar. Ongeveer 60€ per week aan eten, en dan de rest wasmiddel, verzorgingsproducten enzo.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:31

Ik koop nooit brood voor thuis, behalve als ik een vriend heb :') ik ben ook nog zo gek om ze te smeren ook...
Koffie, ik wil graag zo'n nespresso apparaat, maar dan krijgt mijn koffieverslaving echt de overhand!

Die doorzichtige plastic tasjes vond ik juist handig. Meestal doe ik boodschappen met een shopper en twee plastic tassen, maar als ik even naar de winkel ga nam ik altijd zo'n doorzichtig tasje!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:41

Dat kan dus niet meer Mootje. Ik gebruikte ze om vlees nog een keer extra in te wikkelen. En later voor mijn prullenbak. Ik snap het wel, de supermarkten moeten ook bezuinigen.