Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:44

kom zelf oorspronkelijk uit apeldoorn, vind de omgeving rond apeldoorn (beekbergen, klarenbeek etc) leuker en mooier als hier, maar ja vriend heeft hier eigen bedrijf dus hier is handiger.
en mij maakt het ook niet zo heel veel uit waar ik woon, als ik maar in de buurt van m'n beessies zit dan voel ik me overal thuis :D

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:46

Ir111 schreef:
@Dems75, ik heb ook je foto's bekeken. Mijn tips: probeer de horizon overal recht te houden, zoals gezegd meer overzichts foto's maken, mensen kopen je huis en niet je meubels. :D

Foto 4 van de tuin is op zich goed alleen dan zonder hond. Niet iedereen houdt van huisdieren en dat kan dus al een afknapper zijn (mensen kunnen denken dat het vies is). :) Ik zou daar trouwens de AH tas even weghalen en de parasol uitklappen.

Je hebt geen foto's van de natte ruimtes, als die er niet bij staan betekend dat meestal dat daar enorm aan geklust moet worden. Weet niet of dat bij jullie ook zo is maar anders nog even daar foto's van maken.

Op de foto van de tafel boven zou ik de vitrage weghalen. Dat ziet er op de foto zo een een beetje vreemd uit en het wekt de in druk dat de ruimte heel laag is omdat de vitrage zo ver op de grond hangt. En omdat je de plint niet kunt zien maak je de ruimte optisch ook kleiner. Om het neutraler te houden zou je zelfs ook het kleed weg kunnen halen. Sommige mensen kunnen moeilijk door 'stijl' van een ander heen kijken.

En op de allereerste foto zou ik zorgen dat er wat gekleurde plantjes staan in de potten. Desnoods even van de buren lenen ofzo (en denk ook hier weer aan je horizon, die moet recht zijn, het lijkt nu iets schuin te zijn?).

Ik vind het huisje er super super leuk uitzien en volgens mij valt het klussen wel mee. De stijl van de woning (niet de inrichting) is echt helemaal mijn smaak. Ik kan me zomaar voorstellen dat ik naar zo'n woning zou gaan kijken als ik op zoek zou zijn. :))

edit: Ineens valt het kwartje; dit is die super leuke woning uit het allereerste topic! Wat bedoel je dan met de draak gestoken, ik geloof dat de meeste mensen stikjaloers waren op jouw inrichting! :D :D Kwam zo uit een magazine! :))

Ik lees ook af en toe nog s mee en kon t niet laten ook mn mening (tips!) te geven over de foto's... :) Met bovenstaande ben ik het helemaal eens. Probeer goede foto's van de ruimtes te maken, vanuit hun meest gunstige positie... Zoals eerder aangegeven verkoop je je huis en niet je meubels, tenminste neem aan dat je die meeneemt... ;) Probeer verder alles zo leeg en opgeruimd mogelijk te houden, geen overbodige (lees veel) accessoires, geen huisdieren of kinderspeelgoed. Mensen moeten zichzelf daar kunnen zien wonen en kunnen helaas slecht door persoonlijke spullen van een ander heenkijken.

Foto 1; wat meer van afstand zodat de hele gevel (en wellicht klein stukje inkijk in de straat) er op staat.
Foto 2; probeer een duidelijke afstandsfoto te maken van de zithoek, zodat mensen kunnen zien hoe groot de ruimte is en zich daar hun eigen meubels in kunnen voorstellen. Zet een gezellig bloemetje op de salontafel en vergeef me als t niet zo is, maar de bank lijkt vlekken te hebben. Ik zou er een licht kleed of grand foulard opgooien, staat heel fris!
Foto 3; superleuke kast, maar voegt voor de verkoop niks toe
Foto 4; voegt ook niks toe, de tuinset zou ik zelfs weghalen zodat je de achterkant van de woning kan zien en het groter lijkt. Zou hier een overzichtsfoto van de hele tuin van maken zoals foto 5. Idd zonder hond en AH-tas... :) Op de plek waar nu de tuinset staat zou ik wat leuke potten of manden met planten zetten (was goede tip om deze evt. van de buren te lenen!)
Foto 5 en 6 zou ik combineren tot 1 foto, zonder tuinset dus, bank langs de schutting vind ik wel leuk! Straalt uit dat het een lekkere zit-tuin is!
Foto's 7 en 8 zou ik combineren. Probeer vanuit de doorgang vanuit de hal die aansluit op de keuken een mooie overzichtsfoto van de gehele keukenruimte te maken. Ik zou de keuken voor de foto zo leeg (accessoirevrij) mogelijk maken. Alles wat in een keuken staat maakt altijd klein! Zeker geen dingen op de grond zetten ook (bakje voor de hond bij aanrecht bijv.)
Foto 10; maak een goede foto van de eethoek vanuit de zithoek bekeken. Muur is erg kaal, mss een leuk schilderij tijdelijk ophangen?

Probeer verder nog een goede foto van de grootste slaapkamer en de badkamer te maken. Toilet en dergelijk nooit doen, elk Nederlands huis heeft er namelijk een dus mensen geloven dat wel... Wil je t toch doen -> klep van de wc dicht! Zit er echter een toilet in de badkamer zal ik die wel weer fotograferen, wel zo dat je ziet dat ie in de badkamer zit natuurlijk. Is voor veel mensen namelijk een vereiste!

Verder kan je altijd een verkoopstyliste (pick me, pick me! *\o/* ;)) laten komen, krijg je voor een nette prijs een huis wat voor een zo groot mogelijke doelgroep aantrekkelijk is. Betaald zich altijd terug! Foto's op internet zijn toch de eerste indruk en de reden waarom mensen wél of juist niet komen kijken! Succes in ieder geval! Vind je woonstijl erg leuk overigens! :j

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:47

dit is een close up van de schilderijen die we boven het dressoir hebben hangen, hangen 2 dezelfde naast elkaar, blijf ze apart vinden
Afbeelding

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 15:21

Wat een geweldig huis Probabeest! Je zou er inderdaad alleen een poets bij moeten krijgen ;-) Ken het gevoel :D

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:45

Probabeest wat een ontzettend gaaf huis heb je! En die lampen zijn idd heel erg gaaf! Mooie vierkante eettafel :D

Hierbij mijn update.

http://i253.photobucket.com/albums/hh65 ... 030856.jpg
nieuw muurtje in de keuken, zodat dei plank mooi is ingebouwd, links komt de koelkast.

http://i253.photobucket.com/albums/hh65 ... 030858.jpg

http://i253.photobucket.com/albums/hh65 ... 030859.jpg
muurtje naar beneden toe

http://i253.photobucket.com/albums/hh65 ... 030864.jpg
muurtje van beneden af

http://i253.photobucket.com/albums/hh65 ... 030862.jpg
nieuwe vensterbank en radiatorbekleding (moet nog geverfd)

En nu....vrij :P
deze week 2 dagen werken, dan alweer weekend en de planning is om zaterdag over te gaan!

asjemenou

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:45

Komt helemaal goed Mizsz_Kitty!

Ik heb ook zo`n lelijke verwarming in de woonkamer, maar die is ongeveer 4 meter lang. Denk dat veel te lomp wordt als daar een radiatorombouw omheen komt. Heb niet zo`n groot huisje. Heb hem maar wit geschilderd, is ook al een hele verbetering. :)

Vandaag de keuken en woonkamer gewit, en mezelf ook. :=

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:51

mizsz_kitty, je wanden zijn er al strak uit hoor +:)+
blijft dat muurtje zo roze :oo

asjemenou, lekker druk geweest dus!
wij hebben ook allemaal van die ouderwetse radiatoren, wij hebben ze gespoten, dat werd bij ons strakker als verven :j

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:54

Dat geloof ik, bij mij is het nou niet echt strak geworden. :+
Had op internet gezocht naar wat het beste was, en daar stond dat als je geen ervaring met spuiten had, dat je dan het beste kon verven. Echt egaal is het niet, maar we doen het er maar mee.

Gelukkig is de rest van mijn geklus ook niet superstrak, dus alles past mooi bij elkaar. :D
Klussen in huis is niet mijn sterkste punt. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:30

Afbeelding
Onze slaapkamer nu..

Zo geel was het overal..
Afbeelding

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:47

Mooi behangetje!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:49

Inderdaad mooi behang! Is het ausbrenner of gewoon vlak behang?

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:50

Super mooi muurtje in de keuken, radiator ombouw ed! Zelfs dat roze wandje is leuk hihi.

En die kamer van hierboven is super opgeknapt, leuk behang en super mooie vloer erbij. Waar heb je die vloer vandaan, neem aan laminaat?

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:52

Mooi zo! Vind dat behang ook heel sjiek.

Die muur blijft zo ja...het wordt wel echt oudroze...
Had allemaal donkere meubels dus vond dit wel leuk om dat een beetje te breken :P
Mocht het toch niet mooi zijn...is ie zo weer wit.

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:53

Volgens mij super met je donkere meubels! En idd, zo weer wit :D

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:55

Zit er op witgoed eigenlijk levertijd?
Anders zal ik dat eens gaan bestellen.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:56

idd heel gaaf behang.
zoiets hebben wij in de slaapkamer in het bordeaux (sorry, geen foto van)
wij hebben het toen gehaald bij http://www.kleurmijninterieur.nl
daar hebben ze echt heel veel verschillende soorten behang, echt meerdere hele gave gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:58

Laminaat is gewoon Ikea Tundra, antiek grenen :D Behang zit wel een relief in, maar niet heel dik. De achtergrond heeft ook een klein glittertje, maar die zie je op de foto niet, is heel bescheiden :j Beneden komt dit behang ook op een klein stuk van de muur :)

Alsjemenou, volgens mij zit er op witgoed meestal geen levertijd :n

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:02

Wow, hele verbeteringen dames!!! Gaaf!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:10

bij scheer en foppen hebben ze koel/vriescombi in de aanbieding en tv's zonder btw...misschien interessant.
de koelkast ga ik iig halen van de week :P dan heb ik geloof ik alles wat nodig is....

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:45

Zal eens kijken waar de scheer en foppen zit, volgens mij niet hier in de buurt.

Edit: heel ver weg. :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:50

Ik heb mijn witgoed bij de makro vandaan, wel in de aanbieding want anders is het niet goedkoper dan in een normale winkel. Enige nadeel was dat ze het tot de eerste deur bezorgden.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:58

Heb ik geen pasje van.
Denk dat ik het maar bij de witgoedzaak in de buurt haal, is ook makkelijker met de garantie. Hopelijk brengen die het wel tot binnen, want na de eerste deur is het nog even sjouwen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:01

Wij hebben het overal en nergens vandaan. Ook via webshop...... werd netjes 4 hoog bezorgd :j Zou uit m'n hoofd niet weten hoe hij heette, maar duikt snel op via google.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:15

Dems75: zijn al goede tips gegeven over andere foto's, verder mooi huisje :j

Erg gaaf Probabeest!

Jacq funda moe :(:)
Hoe staat het met de verkoop van jullie huis?

lekker bezig asjemenou !
waar heb je die radiator ombouw vandaan?
wij hebben ze ook gespoten en voor de grote staat de bank, maar de andere wil ik eigenlijk nog wel een ombouw om maken en in de keuken :j

Mooi relaxed!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:33

Dems75, er zijn al veel tips gegeven, probeer idd foto's te maken waardoor het ruimer lijkt.

Relaxed, mooi behang en je laminaat vind ik ook super!

Probabeest, ook mooi, niet helemaal mijn style.

Miszkitty, begint al goed op te schieten! Succes nog!