Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:48

Marley schreef:
voor een paar honderd euro is het te overzien :) daar heb je geen nieuwe keuken voor hihi
en met goede accessoires is er ook wat leuks van te maken!

Zulke rapporten lijken me erg lastig! dat wordt niet makkelijk!
maar er valt nog wel wat op te halen hopelijk?
sterkte in elk geval :)

Op zich wel in te halen maar met 10 verliespunten is het moeilijk. We werken met een voortschreidend gemiddelde. De punten blijven dus doortellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:50

Kriel schreef:
Kan het overspuiten van de keuken ook wanneer het gewoon hout is zeg maar?
Zal eens een foto maken van mijn keuken...

Dat kan en vrij eenvoudig ook! frontjes kun je naar een bedrijf brengen. Alleen vaste onderdelen zul je zelf moeten doen of een schilder laten komen

Anoniem

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:51

Donderdag de 16e gaan we de eerste 2 huizen bekijken!!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:52

Wat leuk en spannend Vonneke.. Wel laten weten hoe het was he en wat voor gevoel je bij de huizen hebt. Ik vind dat ook altijd wel spannend. De eerste keer dat wij ons huis binnen liepen, had ik echt het gevoel van thuis.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:53

Jullie zouden zaterdag toch al gaan? Wel spannend zeg!
Ik vind de school waar je lesgeeft eigenlijk best coulant :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:02

Coulant met de punten bedoel je?

We zouden idd zaterdag gaan maar dat kwam bij 1 huis niet uit. Maar volgende week donderdag is ook prima. Spannend!!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:10

vonneke schreef:
Donderdag de 16e gaan we de eerste 2 huizen bekijken!!

Spannend! Wij zijn druk bezig met ons 1ste koophuis. Het is een jaren 30 woning. Heerlijk sfeervol. Alleen hebben we een bod uitgebracht en verder akkoord. Wel onder voorbehoud van financiën en bouwkundig rapport. En dat adviseur is geweest vandaag. En er kwam helaas nog wel heel wat achter weg, waar we al bang voor waren. Terwijl de makelaar zij dat het niet nodig was en het ons opzich afraadde omdat het zonde geld was !!

Moet waarschijnlijk een aantal balken vervangen worden onder de vloer en de achtergevel moet worden vernieuwd ivm scheuren en bolstaande muur...

Zo zie je maar weer dat je een makelaar nooit kunt vertrouwen!

Erg jammer, maar we hopen dat we wat kunnen regelen met de eigenaar's...
Laatst bijgewerkt door parouscha op 06-12-10 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:11

Gaaf Vonneke!

Ik zag dat er een keuken wordt geplaatst, super gaaf!!!

Sorry niet alles bijgelezen. Pffff had vandaag een ""vrije"dag maar bah wat een drukke dag -O- . Vanmorgen eerst de kraalschroten geschilderd en toen mijn schouders echt niet meer wilden de financien op orde gemaakt (alle bonnetje gekopieerd en declaratie formulieren in gevuld voor het bouwfonds van hypotheek) toen nog wat telefoontjes gepleegd voor tegels, loodgieter en deurbeslag. Toen nog snel even naar de winkel en hup nog snel even de stal uitgemest en nog snel even wat leerwerk voor de Hoofd BHV cursus die ik voor het werk volg. Ik ben nu begonnen met eten koken en daarna weer direct naar het huis weer aan het schilderen ^) .

Maaaaar er is ook goed nieuws! Waarschijnlijk gaan we donderdag de ikea keuken die al een jaar in de opslag staat naar het huis brengen *\o/* . We kunnen daarna beginnen om alle kastjes in elkaar te sleutelen :D

@ Paroucha; Zow dat is knap veel werk! Kijk objectief naar het huis. Is het huis het nog wel waard om zulk ingrijpend constructie werk te verrichten? Dit gaat echt ontzettend in de papieren lopen als ik dit zo lees. Ik kan me voorstellen dat dit nogal een domper is, ben je helemaal in luv met je nieuwe huis en dan krijg je dit te horen :(:) Maargoed, wie weet kan er nog een heul stuk van de prijs af :D

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:19

Nou kijk de vloer hoeft opzich niet een super groot probleem te zijn. Het beste is voor zulke oude huizen om er gewoon een beton vloer in te storten. Maar we zochten gewoon een huis waar het gewoon helemaal goed was. En we willen er wel een beton vloer in laten storten, maar niet voor de prijs die we nu geboden hebben :n

Daarbij moeten we nog inderdaad even goed bepraten met de adviseur en de makelaar hoe we het kunnen aanpakken met de muur. Het gaat om 1 muur van de aanbouw van de bijkeuken.

Het is een erg mooi huis en we willen zo graag, maar hebben zoveel pech gehad met huizen afgelopen jaar...

We hadden een prachthuis op het oog. Naar onze smaak, hoefde niets aan te gebeuren. Konden er zo in zonder schilderwerk enz..

Maar die mensen konden helemaal geen hypotheek krijgen omdat de baan niet zeker was. En hebben het huis uit de verkoop gehaald. Maar waren ook bang voor de taxatie, door iemand die wij uitzochten. Omdat die veel lager ging uitvallen dan de vraagprijs van hun..

Helemaal omdat per 1 januari een hoop gaat veranderen met de hypotheek en helemaal voor de mensen met een modaal inkomen(zoals wij) . Krijgen wij geen huis meer voor zo'n prijs...

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:24

Als je niet opziet tegen zoveel werk, een jaar is immers niks bij zo'n grote verbouwing, zou ik er vaart achter zetten. Vraag offertes op voor het werk dat er gedaan moet worden en ga daarmee naar de makelaar, je moet dan eisen dat de extra kosten die je gaat maken vanwege de verborgen gebreken, van de overeengekomen koopsom wordt afgehaald.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:29

Ja inderdaad. We krijgen morgen het rapport van het bouwkundig onderzoek van vandaag. Hij schrijft hierbij gelijk een indicatie op van wat het allemaal gaat kosten. Dit gaan we morgen eerst even bekijken.
Laatst bijgewerkt door parouscha op 06-12-10 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:36

Ik ben benieuwd hoe de makelaar reageerd

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:36

Ik kom er wel achter dat een keuken spuiten niet 'een paar honderd euro' is hoor. Je zit al gauw op 1000.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:40

Kriel, Daar heb je nogsteeds geen keuken voor ;)
Parouschka, Spannend!

Kan je trouwens al ergens je max. hypotheek berekenen met die nieuwe eisen?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:43

Das waar en dat maakt me nog steeds enthousiast hoor :D

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:44

Kriel schreef:
Ik kom er wel achter dat een keuken spuiten niet 'een paar honderd euro' is hoor. Je zit al gauw op 1000.

Klopt.. Wij laten onze keuken ook spuiten. En een nieuw blad. En nieuwe scharnieren overal.en nieuwe knopjes/handvaten. En een inbouwkast om de nieuwe magnetron laten maken.. En wij zijn ook een paar duizend euro kwijt. Maar dan hebben we m weer als nieuw.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:51

Ik vind mijn blad prima, en de greepjes eigenlijk ook...
Wacht, zal een foto maken (na eerst heel even te hebben opgeruimd ;) )

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:55

Kriel: Ben erg benieuwd naar de foto's van je keuken die je nu hebt!

Bij ons komt morgen de stucadoor weer om het plafond opnieuw te doen. Morgen het voorstrijk en woensdag het fijn schuurwerk. Hopen dat het nu wel goed komt! Maar volgens mij heeft die kerel zijn personeel wel even flink aangesproken, zo'n heet gebakken kereltje is het wel! :P

Ga zo ook maar even kijken wat er vandaag weer is gebeurd. Misschien nog even de plinten boven schuren en in de grondverf. Laten die wel gewoon zitten en komt nog een plint om heen van het laminaat.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:57

Naath, Gaat hij het nu zelf doen?
Kriel, Ik ben benieuwd naar je keuken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:00

Proucha, vertel eens wat er gaat veranderen kwa hypotheek in 2011?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:02

Kriel schreef:

Dan moet je nog eens goed rondkijken! Hoorde vandaag 2 collega's, de ene voor 250 en de andere 400 euro!! Het ging hier om een normale keuken en een super grote boeren keuken.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:04

vonneke schreef:

Heb je 't niet gehoord op 't nieuws?

Mensen die normaal bij wijze 180.000 euro konden krijgen voor een hypotheek, kunnen per januari maar 105.000 euro hypotheek krijgen!

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/12_december/01/binnenland/hypotheekstrop-modale-inkomens.xml

Dit is precies wat wij maximaal konden krijgen 180.000 en dan per januari maar 105.000!!! :n
Laatst bijgewerkt door parouscha op 06-12-10 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:04

Afbeelding
Afbeelding

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:05

parouscha schreef:
vonneke schreef:

Heb je 't niet gehoord op 't nieuws?

Mensen die normaal bij wijze 180.000 euro konden krijgen voor een hypotheek, kunnen per januari maar 105.000 euro hypotheek krijgen!

Misschien kun je er via google meer over vinden.

Dit is precies wat wij maximaal konden krijgen 180.000 en dan per januari maar 105.000!!! :n

wtf? waarvoor is dat goed?!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:05

vonneke schreef:
Kriel schreef:

Dan moet je nog eens goed rondkijken! Hoorde vandaag 2 collega's, de ene voor 250 en de andere 400 euro!! Het ging hier om een normale keuken en een super grote boeren keuken.

Dat ehhhhh zijn heel andere bedragen :+