[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:27

Goh Josefien, dat is inderdaad een aardig projectje dat je daar hebt!
Leuk die stallen aan huis!

Waar wij morgen gaan kijken moet ook van alles aan gebeuren. Nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuwe cv erin (zit nu een moederhaard in?) en er zit een geiser in. Het huis is uit de jaren 60 en is nooit wat mee gedaan.

Mizoan

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:31

Iedereen gefeliciteerd, oei spannend en succes met het geklus met deze warmte :P

Wij hebben een koopcontract getekend, de papieren voor de hypo waren gisteren binnen, echter zij noemen 3 kredietregistratie's waarvan wij geen weet hebben :( tijdens BKR toetsingen van de Rabo in Oktober en Mei jongstleden kwamen deze ook niet naar voren :? Dus vandaag even naar de bank toe om te informeren hoe of wat......

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:33

Ooo dat is wel balen! Ik hoop voor je dat het misschien een fout is?
Want als je echt daar bekend bent?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:41

Dan gaat het hele verhaal niet door :S

Wij hebben nergens schulden, nog nooit ergens een lening voor afgesloten, we hebben geen creditcard wel een krediet op betaalrekening die moeten we nu opheffen maar dan blijven er nog 2 over, van 1998 en 2004 :(

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:36

ik hoop idd dat het een vergissing is. Wij hebben beide een creditcard maar die gebruiken we nauwelijks. Alleen in het buitenland of voor web aankopen. Toch wisten ze dat direct te vertellen. Wel gek idee dat ze alles van je weten.

Wat gaat de rest doen dit weekend? Klussen inpakken woonmall bezoeken of ...zonnen? Ben bang dat voor mij in ieder geval niet de laatste optie is.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:38

ongeacht of je gebruik maakt van een creditcard of niet, door het aanschaffen van een creditcard heb je feitelijk een schuld *D maar die card zeg je op en na het passeren vraag je hem weer aan :D

Ik ga dit weekend..... zonnen :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:06

Manjafiek: ik ga klussen maar ook af en toe buiten (onder het zonnescherm, <3 de elektrische zonnewering) zitten. Tenzij het morgen erg hard regent, dan ga ik binnen zitten. ;)

Miep, wat maf dat er opeens allerlei dingen uitkwamen! Weet je al wat je eraan kunt doen? Ik hoop dat het goed komt!

Josefien, tjee wat een prachtige stallen, ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien als alles af is.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:39

@FFortuna, mijn ma heeft ons beide apart en gezamelijk BKR getoest, niets noppes nada :?

Dus ik ga mijn tussenpersoon mailen of hij wil navragen wat het dan precies is, ik wil nu het naadje van de kous weten :+

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:55

Ik ben ondertussen van de nederlandse verkoop wereld af.
14 april het besluit genomen om mijn kavek te verkopen, een maand later is het bij de makelaar terecht gekomen en op 18 juni te horen gekregen dat de boel verkocht is.
Deze week is het verlopende koopcontract getekend en transporteren ergens in sept.
Ging allemaal dus erg snel.

Iedereen veel succes met verkoop/zoektocht/nieuwe huizen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:11

Miep, dan is het helemaal ontzettend raar. :?

Zahlina, gefeliciteerd! Waar ga je nu heen? Was dat topic van iemand die naar de Antillen naar een jeugdliefde toe ging niet van jou...?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:14

Wat is een kavek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:44

Ik denk dat ze kavel bedoelt.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:17

Het wordt steeds vreemder, we kregen te horen dat het ging om kredieten bij onze bank, die van 2004 van vriendlief en die van 1998 van mij....... vriendlief is bij zijn bank geweest, helemaal geen krediet afgesloten in 2004 dus een verklaring hiervan meegekregen, ik heb mijn bank gebeld maar aangezien mijn rekening is gewijzigd in en/of zou dit krediet helemaal niet geregistreerd meer staan :?

Schiet mij maar lek :D

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:36

Miep, dat is vervelend zeg!! Wat een gestress...
Wij waren hier ook bang voor dat er ineens allerlei dingen naar boven kwamen waar wij niks van wisten.
Wij staan gewoon geregistreerd bij diverse internetbedrijven, en hebben beiden een creditcard, maar niks geen problemen gehad...

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:53

Ffortuna schreef:
Miep, dan is het helemaal ontzettend raar. :?

Zahlina, gefeliciteerd! Waar ga je nu heen? Was dat topic van iemand die naar de Antillen naar een jeugdliefde toe ging niet van jou...?

Klopt helemaal. Zit nu al 2 weken in Willemstad.
We zitten hier ook weer op de woningmarkt.
Het appartement waar we nu zitten is een beetje klein en heeft helemaal geen ruimte buiten behalve een porch.
Het grootste probleem is dat er weinig wind staat in deze wijk en het dus bloedheet is.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 08:16

ooo over 1 uurtje gaan wij kijken bij het huis!

Wat een verhalen van iedereen zeg met de BKR. Ik wordt nu al bang..

Lijkt me heerlijk om in Willemstad te wonen, maar die hitte! Ik vind het hier al warm.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 08:21

Spannend Romeo :D

Als ik vtv had geweten dat dit boven ons hoofd hing, had ik ervoor bedankt :S ik kan daar zo slecht tegen, word er boos om, ga koken van woede, vind dit zoooooo onterecht gehannes allemaal :(

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 08:23

Miep: Ik kan me indenken dat je er boos van wordt. Hoe gaan jullie het nu oplossen?

We maken straks wel wat foto's, dus misschien dat ik wat post :o

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 08:25

We hebben een verklaring van de Fortis dat zou om de registratie van 2004 zijn, gekregen dat er daar geen kredieten zijn, die krijgt mijn tussenpersoon maandag van mij

Begin volgende week hoor ik van de Rabo meer over de registratie van 1998, volgens hun klopt dat nl niet :? maar ze gaan het uitzoeken en voor het lopende krediet krijg ik papieren toegestuurd om dit op te zeggen welke ik vervolgens ook aan mijn tussenpersoon zal overhandigen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 08:25

Ooooh en foto's zijn altijd leuk *D

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:01

Afwachten dus maar even!

Nou ben net wezen kijken. Het huis staat sinds mei 2008 te koop en natuurlijk is er toevallig gisteren een bod gedaan 8)7 yeah right.
Er moet veel aan gedaan worden, nieuwe badkamer, keuken, cv, boiler en nog veel meer.
Dus druk aan het overleggen. De vraagprijs vind ik gewoon veel te hoog.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:03

Mag ik me ook melden? Druk op zoek naar een appartementje in (groot) Utrecht! En ingeloot voor nieuwbouw, dus iig 1x raak als ik zou willen, heb daar volgende week gesprek over... Spannend spannend :D

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:21

Romeo2007 schreef:
Afwachten dus maar even!

Nou ben net wezen kijken. Het huis staat sinds mei 2008 te koop en natuurlijk is er toevallig gisteren een bod gedaan 8)7 yeah right.
Er moet veel aan gedaan worden, nieuwe badkamer, keuken, cv, boiler en nog veel meer.
Dus druk aan het overleggen. De vraagprijs vind ik gewoon veel te hoog.

Wij hebben precies hetzelfde gehad. Achteraf bleek dat het bod al ruim een half jaar eerder was gedaan rechtstreeks aan de verkoper. Verkoper was niet gecharmeerd van die directheid en heeft het bod afgewezen. Wij bleven er vrij nuchter onder. We hadden gewoon echt een max wat we konden bieden. Dit hebben we bij het starten van het bieden in overleg met onze makelaar direct aangegeven. Verkopende partij ging daar 5000 boven zitten en het verschil hebben we gemiddeld. Voor ons nog steeds een goede deal en nog bouwbudget over (wat we ook echt nodig hebben)

Leuke is wel dat een week na het tekenen van het voorlopig koopcontract de vorige bieder een officieel bod wilde doen via de makelaar dat ruim boven onze prijs lag. Wij hebben dus echt enorm veel mazzel gehad en over 4 weken krijgen we de sleutel.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:18

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:22

Hier ook even spammen voor als jullie iemand weten die een leuke kant en klare 2onder1 kap woning in Ravenstein (ligt tussen Oss en Wijchen) wil kopen? Hier onze woning!
http://funda.nl/47732904