E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:38

Ik heb alweer een verzoekje... Ben wel lastig. Ik weet het.

Ik ben op zoek naar de serie van de laatste bazuin (left behind) van jerry b jenkins en tim Lahaye.

Ik hoop dat iemand mij aan deze boeken kan helpen. de eerste paar boeken heb ik zelf in boek vorm-maar zou de rest ook heel graag willen lezen

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 09:56

OOHHH wie heeft de keukenmeidenroman er tussen gezet?? HEEL ERG BEDANKT!! Ik was opzoek naar dat boek :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:23

Ikke :D

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:39

Ik heb een tijd terug "De vrouw in de kooi" geüpload, maar die kan ik nog steeds niet terugvinden, ik vraag me dus af of ik het wel goed heb gedaan.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:58

Als ie d'r niet instaat kan het zijn dat ie niet drm vrij was (daar komen er best wel een hoop van langs) of dat hij inderdaad niet goed is aangekomen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:06

Ik heb het boek De vrouw in de kooi van Jussi Adler-Olsen DRM vrij nu bij de inzendingen in de dropbox gezet

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:08

Dan gaat ie er van het weekend bij!

Dan zal ik alles meteen weer netjes structureren.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:21

Oké, ik zal eens - als ik het niet vergeet - kijken hoe ik zo'n bestand DRM vrij moet maken.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:14

Je bent er maar druk mee, Veulen 84, ik vind het fijn dat je de boktdropbox zo bijhoudt. Het is veel handiger dan toen iedereen er zelf in aan het klooien was.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:56

Hoe kun je nu zien wat nieuw is???

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:49

In Calibre sorteren op 'date added'?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:57

Dat zou eigenlijk in de dropbox moeten kunnen. In callibre load ik alleen de boeken op die ik nog niet heb. Omdat ik zelf een hoop beschrijvingen het toegevoegd over de boeken die bij mij in calibre staan.

De nieuwe boeken vind ik dus door regelmatig in de inzendingbox van de dropbox te kijken.

Zou ook handig zijn als degene die nieuwe boeken in de dropbox plaatst hier een melding daarvan doet.

edit: gisteren weer drie nieuwe boeken toegevoegd

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:33

highwaykind schreef:
In Calibre sorteren op 'date added'?

Dan zou je dus wekelijks alles opnieuw moeten downloaden en daarna sorteren?

Je kan ze toch ook alleen 1 voor 1 downloaden of is daar een trucje voor?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:58

Ik dacht dat je de hele dropbox map zo in 1 klap als Calibre Library kan kiezen?
(Op icoontje klikken, nieuw, bladeren naar dropbox map, Use Library at current location)

Die dropbox synct automatisch, en dan kan je in Calibre op datum sorteren (je hebt dan wel ALLE inzendingen in je Calibre library staan, maar je kan makkelijk de boeken die je zelf wilt lezen naar een andere library kopieeren als je zelf wilt taggen en ratings toe wilt voegen etc).

Ik heb alleen wel al een poosje niet naar de dropbox map gekeken, dus iemand verbetert me wel als ik onzin uitkraam ;), maar zo was het volgens mij wel opgezet?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:00

Ik zet alle boeken die nieuw zijn eerst een maand op de titel pagina. Dat is daar waar je meteen binnenkomt. Zo kun je dan meteen kijken of het je interesse heeft en of niet.

Per auteur kun je ook kijken op datum. Druk dan gewoon op modified. Dan zie je wanneer de bestanden voor het laatst zijn aangepast.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:21

Weet iemand of de boeken van Anne Rice (vampieren) ook digitaal beschikbaar zijn? In het Nederlands kan ik ze nml niet vinden maar ik kijk wel vaker ergens overheen.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:48

Margee schreef:
Weet iemand of de boeken van Anne Rice (vampieren) ook digitaal beschikbaar zijn? In het Nederlands kan ik ze nml niet vinden maar ik kijk wel vaker ergens overheen.

In het Engels zijn ze er wel zeker weten.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:12

Hoi hoi,
een vraagje, ik probeer m'n ereader (sony600) op m'n laptop (macbook) aan te sluiten maar hij herkent hem niet meer :( had het van de week ook al met de camera, lijkt wel alsof de usb poort het niet meer doet.. Daarna op de laptop van m'n man geprobeerd (windows), daar zegt de computer dat hij het opslagapparaat niet herkent en dat ik 'm opnieuw moet inpluggen, maar dan gebeurt dus gewoon weer hetzelfde.. Iemand enig idee?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:25

Inpluggen voordat je de computer opstart?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:55

Jeetje, vervelend Lakshmi. Ik klop het maar even af, maar dat ken ik niet wel. Kapotte USB poort zou natuurlijk kunnen, en dat doe me vervolgens afvragen of je man's computer wellicht behoorlijk oud is en dat misschien de reden zou kunnen zijn dat hij de reader niet herkent... Ik ga even googlen of er meer mensen zijn die dit probleem hebben gehad...

Oke... dit geloof je nooit...maar het eerste identieke probleem dat ik gevonden heb is notabene een bericht van mezelf op kieskeurig... ik heb dat probleem dus ook gehad, maar het is weer goed gekomen (met dezelfde laptop en zelfde reader). Hier een linkje (ook daar gepost als Vikki) http://www.kieskeurig.nl/e-reader/sony/ ... s/350425/5

Vraag:
Vikki
26-05-2010 Sinds gisteren herkent mijn computer (laptop met windows 7) mijn Sony PRS-600 ereader niet meer. Hoewel de ereader wel wordt opgeladen (via een van de usb poorten, een andere usb poort is er tijdens mijn poging de reader op te laden mee opgehouden), kan ik deze nergens terug vinden op mijn computer. Ik vind niet eens terug dat er iets in de usb poort zit, de 2 pop up schermpjes die eerder altijd in beeld kwamen wanneer ik de reader aankoppelde krijg ik niet meer en natuurlijk verschijnt de reader ook niet meer in mijn reader library. Erg vervelend, want dat maakt het een beetje moeilijk (lees: onmogelijk) om nieuwe boeken op de e-reader te zetten. ik heb wel gezien dat er nieuwe updates zijn voor de Sony Reader Library software, maar ik ben op technisch gebied zo'n nitwit ben, weet ik niet of dit de oplossing zou kunnen bieden. heeft iemand misschien tips voor mij waarmee ik er voor kan zorgen dat mijn laptopje de reader weer herkent zodra ik deze aansluit? Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht.
Reageer op deze vraag
.Reactie:
pjork
26-05-2010 Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Eigen schuld, want verwijderde USB zonder eerst "veilig te verwijderen" te gebruiken.
Ik heb het opgelost door de Sony aan de stroom te leggen (ik gebruikte mijn adapter) en de ereader te resetten.
Even met pinnetje in het gaatje reset aan de onderzijde)
Probleem opgelost, en sinds ik braaf veilig loskoppel geen probleem meer gehad.
Succes.

Ook hier http://www.ereaders.nl/usb_apparaat_wordt_niet_herkend lijkt het resetten van de reader zelf te hebben gewerkt voor iemand.
Laatst bijgewerkt door vikki op 15-04-11 00:06, in het totaal 2 keer bewerkt

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:24

hulp gevraagd,

heb het nieuwste boek van de aardkinderen gekocht bij bol . com.
deze sturen het automatisch naar adobe,
daar wordt mijn eraeder op de 1 of andere manier niet meer gezien!
ik wil het graag doorsturen naar calibre zodat ik het op mijn eraeder kan zetten,
kan dit?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:01

Yep, het boek staat bij mybooks in je documenten. Even drm eraf en kopieeren naar je calibre. En natuurlijk graag naar onze dropbox.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:12

Ik kom hier een ebook-heaven terecht geloof ik :D
Ik heb sinds vorige jaar zomer een Sony pocket e-reader en die wijkt niet meer van mijn zijde. Wat een genot om altijd een boek bij me te hebben zonder te hoeven sjouwen!
Ik heb van een collega een heleboel torrentbestanden gekregen, maar de meest recente boeken staan daar natuurlijk niet op.
Mag ik ook eens neuzen bij jullie?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:26

Even een pb-tje aan veulentje84 voor de wachtwoorden kebie.

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:28

hoe moet dat naar onze dropbox?
hij zit nu in die van mij