Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xTammyy schreef:Dancyy schreef:Wij waren met 2 volwassenen gemiddeld 51 euro per week kwijt in 2023. Dat is inclusief wc papier, schoonmaakmiddel etc. En soms ook voer of kattengrit voor onze twee katten erbij, maar niet altijd. En vlees van de slager, zit ook bij dit bedrag in gerekend.
Wij eten veel A merk. Drinken veel fris en eten elke dag vlees.
Met die 51 euro heb ik de voorraadkast op dit moment zo goed gevuld dat we het de komende maanden met 10 euro per week doen, alleen voor verse groente en dergelijke om daarmee de voorraad op te kunnen maken.
€51dan ben ik wel heel benieuwd naar jullie boodschappen bonnetjes.
leeslampje schreef:Tjonge er zitten vreselijk lage bedragen tussen... misschien is het off-topic hier, maar ik ben dan ook benieuwd naar bonnetjes en wat je wel/niet meetelt in het bedrag. Ik heb niet het idee dat ik heel veel uitgeef, maar ik kan zeker op boodschappen nog wel besparen en ik ben benieuwd waar dat dan kan. Maar sommige bedragen hier kan ik me haast niet voorstellen![]()
Soms eet ik de voorraadkast en vriezer leeg, dan kom ik ook aan een heel laag boodschappenbedrag. Maar dan heb ik eerder natuurlijk al wel geld uit gegeven. Een soepje uit de vriezer is vandaag gratis eten, maar ooit wel gemaakt met boodschappen die ik kocht.
Maar dat past misschien beter in dit topic...
[LZP] Wat is jouw budget voor boodschappen?
leeslampje schreef:Tjonge er zitten vreselijk lage bedragen tussen... misschien is het off-topic hier, maar ik ben dan ook benieuwd naar bonnetjes en wat je wel/niet meetelt in het bedrag. Ik heb niet het idee dat ik heel veel uitgeef, maar ik kan zeker op boodschappen nog wel besparen en ik ben benieuwd waar dat dan kan. Maar sommige bedragen hier kan ik me haast niet voorstellen![]()
Soms eet ik de voorraadkast en vriezer leeg, dan kom ik ook aan een heel laag boodschappenbedrag. Maar dan heb ik eerder natuurlijk al wel geld uit gegeven. Een soepje uit de vriezer is vandaag gratis eten, maar ooit wel gemaakt met boodschappen die ik kocht.
Maar dat past misschien beter in dit topic...
[LZP] Wat is jouw budget voor boodschappen?
Benzz schreef:70 cent voor een stuk vlees? Hoe zijn doe dieren gehouden?
Benzz schreef:Eens Tita, ik wil eerlijk voedsel. Voor dier en boer. Als het te duur is eet ik gewoon minder vlees/vis.
Charaz schreef:PsvanLot, dankje voor het delen je menu, wij geven wat meer uit, maar eten meer vlees en qua drinken geven we wat meer uit.
Ik ga eens beter op de bonus letten met het weekmenu maken.
Mando schreef:Ben het met je eens hoor Suzanne, wij hebben op vrijdag snack dag, ik haal mijn brood bij de bakker en mijn kaas op de markt en dan kan ik gerust 35 euro kwijt zijn daar bezuinig ik echt niet op.
Gaan uit eten als we willen en soms ook ergens lunchen.
Maar ik loop niet meer "makkelijk" de supermarkt door en gooi maar in mijn karretje en kijk niet naar de prijs.
Ik haal echt wel gericht boodschappen nu.
Wij hoeven niet te besparen want we hebben allebei een goede baan maar oa door dit topic ben ik wel eens gaan kijken naar hoe ik de boodschappen deed... en dat was makkelijk.
Als je inderdaad het niet breed heb snap ik wel dat je met een klein budget boodschappen moet doen, al krijg ik hier soms het idee dat het een wedstrijdje is wie het goedkoopste per week de boodschappen doet.maar denk dat het Nibud wel goed zit met hun budget voor 2 personen rond de 500 euro.
Neonlight schreef:Wij hoeven het ook niet te doen voor het geld, maar het is voor het bewustzijn. En inmiddels ook wel een sport geworden om gewoon binnen een budget boodschappen te proberen te doen. Voel me een stuk beter als ik in mijn budget boodschappen doe dan dat ik niet budgeteer.
Winged schreef:Mijn grootste besparing is momenteel dat ik druk ben mijn diepvries en kasten leeg te eten. Er liggen nogal wat houdbare pakjes. Daarnaast koop ik ipv bijv. verse broccoli de ingevroren variant. 2,39 voor 1kg diepvriesbroccoli of 500 verse 1,99. En het blijft wat langer goedDoor op die manier een beetje te kijken maak ik het voor mijzelf wel al stukken makkelijker.
@PSvanLot: Dat is dus 250 x 10 = 2500.
599 : 2500 = 0,23 cent per keer dat je opstapt. Prima deal