Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 14:44

Spenk: Dan is er iets mis met je vaatwasser. Bij een goed werkende vaatwasser is het echt niet nodig. Ik schraap alleen de grote restjes eraf en alles wordt helemaal schoon op het eco programma.

DuoPenotty: als je alleen of met zijn tweeën ben begrijp ik het helemaal, dan is zelf afwassen handiger.

Anoniem

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 14:47

Dan zullen alle vaatwassers die we gehad hebben wel stuk geweest zijn en die van mijn ouders en schoonouders ook... Maar daar kon je echt niet compleet gore vaat in zetten dan kreeg je het niet goed schoon blijven er altijd stukjes achter die overal op gaan zitten.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 14:55

Of het zijn alleen de nieuwere machines die het goed schoon krijgen. Bij onze vorige lukte het ook niet zonder voorspoelen, maar dat was een afdankertje die we van kennissen hadden gekregen. Bij onze nieuwe stond het zelfs in de gebruiksaanwijzing, dat je alleen de grote restjes eraf moet schrappen. Verder heb ik ook niet super veel ervaring met vaatwassers. Maar als je alles eerst moet afspoelen kun je inderdaad net zo goed helemaal zelf afwassen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 14:58

Heb je hem dan misschien op koudere spaarstand staan?

Ik had er gewoon ovenschalen in die aan de zijkant soms echt wel zo'n vast randje hebben. Maar altijd schoon.
Borden sowieso.

Ik had een oude Miele.
2e hands van een jaar of 7 oud gekocht om te kijken of dat iets voor ons was. Paar jaartjes... Die paar jaartjes werden er 16 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:00

Ik zet alles er zo in, spoel niks af en komt er helemaal schoon weer uit :j

Ik kreeg zojuist mijn nieuwe tarieven per 1-10, gas van 1,47 naar 2,02 -O-

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:16

Relaxed schreef:

:( pfff...

Bij wie zit je? En heb je ook een variabel contract?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:19

ashley1 schreef:
Relaxed schreef:

:( pfff...

Bij wie zit je? En heb je ook een variabel contract?

Vattenfall, mijn contract liep eind juli af, dus nu idd variabel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:21

En ik vrees je nog ''blij'' mag zijn voor nieuwe klanten liggen de prijzen tussen 3-4 euro per kuub gas -O-

Wij hetzelfde bericht nu gehad van Vattenfall dus dat wordt slechts een verdubbeling van het maandbedrag . Dat je er blij mee zijn kan is eigenlijk erg maar we zijn het toch.....

In eerst instantie zeiden ze namelijk kijk maar gewoon op onze site als nieuwe klant dan zouden we dus 836 euro gaan betalen ...

Nu ''slechts'' 384.

Dus blijven loont.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:23

Sharani schreef:
Of het zijn alleen de nieuwere machines die het goed schoon krijgen. Bij onze vorige lukte het ook niet zonder voorspoelen, maar dat was een afdankertje die we van kennissen hadden gekregen. Bij onze nieuwe stond het zelfs in de gebruiksaanwijzing, dat je alleen de grote restjes eraf moet schrappen. Verder heb ik ook niet super veel ervaring met vaatwassers. Maar als je alles eerst moet afspoelen kun je inderdaad net zo goed helemaal zelf afwassen.

Mijn machine is 2 jaar oud en spoel ik ook niet af. Alleen grove spul er af.
Sterker nog, hoe vetter de vaat hoe beter vaatwasmiddel zijn werk kan doen heb ik geleerd. Het hecht namelijk aan de etensresten. Alleen aangekoekte ovenschalen week ik even.
Laatst bijgewerkt door secricible op 05-09-22 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:23

Ja ik ga niet eens rondkijken, we moeten hier maar gewoon doorheen denk ik. Ondertussen zelf kijken waar ik gas kan besparen, las al over elektrische dekens voor op de bank, goed idee :')
Na mijn vakantie ook maar eens naar mijn schema kijken van de CV, eerder uit laten gaan en minder hoog zetten.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:39

Ik heb al jaren een vaatwasser en door verhuizingen ook diverse merken. Ik haal het ergste vuil er met een stukje keukenpapier af, alleen grof vuil. Altijd een schone vaat als je je filter maar goed schoon houdt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:54

Het ligt ook aan welke blokjes je gebruikt.

Wij gebruiken Dreft Platinum. Nog niet de plus, die doos staat nog in de voorraadkast.

Jaar of 3 geleden bij een actie van de Kruidvat 10 stuks voor €1 een zakje of 30 ingeslagen. Die beginnen nu op te raken en paar maanden geleden de aanbiedingen in de gaten gehouden en kwam ik uit op iets van €0,15 per blokje toen. Dus weer een doos gekocht.

Met goede blokjes geen enkel probleem, zolang het water overal goed bij kan komen. Soms liggen er wel eens 2 messen/ vorken/ lepels te dichtbij elkaar en dan is er één niet helemaal schoon, maar als je daar een beetje rekening mee houdt, gaat het prima.

Hier gaat de vaatwasser ongeveer 1x per week aan, als ie vol is. Pannen moet ik tussendoor wel met de hand doen, maar borden, bekers en bestek heb ik wat van bijgekocht, dus genoeg om een vaatwasser mee te vullen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:01

Relaxed schreef:

Ah, dan weet ik me te wachten staat.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:06

Wij betalen dat nu al, bij Vattenfall. Hopelijk blijft het zo. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:08

Ik heb mijn schema van de CV flink omlaag geschroefd, liet hem om 17 uur naar 21 graden gaan en dan lekker tot 22 uur branden, nu gewoon hele dag op 18 en 's nachts naar 16.. Elektrische deken gekocht voor op de bank. Heb laatst ook een kacheltje gekocht voor op mijn kantoor, dan kan de CV gewoon op 18 blijven staan en kan ik toch warm werken boven.

Dit zet je wel echt aan het denken, want juist de mensen die het financieel al zwaar hebben kunnen niet zo makkelijk dit soort investeringen ook nog even erbij doen :n

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:32

Sharani schreef:
Spenk: Dan is er iets mis met je vaatwasser. Bij een goed werkende vaatwasser is het echt niet nodig. Ik schraap alleen de grote restjes eraf en alles wordt helemaal schoon op het eco programma.

DuoPenotty: als je alleen of met zijn tweeën ben begrijp ik het helemaal, dan is zelf afwassen handiger.

Slim gebruiken als je met of 3(zoals bij ons) bent. We hebben genoeg bestek en borden mokken kommen etc. met regelmaat drie dagen vuile vaat opsparen in de vaat wasser(stinkt niet want klep gewoon dicht doen).
En dan na drie dagen draaien maar op de eco stand. Alles prachtig schoon.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:36

Hoe dan? :+ ik ben met 3 (1 volwassen 2 kinderen) en heb mijn vaatwasser na 24u echt mutvol staan... 3 maaltijden, potten en pannen, plastic bakje vd kinderen, koffiekopje en mijn glas, soms een wijnglas, plastic beker vd kinderen. Dan nog psz-bakjes en dan moet ik echt gaan stapelen :')

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:37

Ons maandbedrag is weer verhoogd… nu €585 per maand.
Ik ga NU die elektrische fleecedeken voor op de bank kopen. Die kosten moeten echt omlaag, want dit is te gek voor woorden!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:39

Heb je een linkje?

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:44

Ik heb er eentje van de blokker. Bevalt prima!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:44

Wij moeten er wel met z'n tweetjes onder kunnen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 17:02

Wij pakken gewoon ons winterdekbed van bed af voor op de bank als het te koud wordt. Ook lekker warm en kost geen stroom :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 17:03

We hebben toch zonnepanelen haha. Maar ik heb het echt snel koud en dan is een elektrische deken een goede oplossing.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 17:04

Er zijn ook van die elektrische rugwarmers, die je als een soort bodywarmer aantrekt. Dat is helemaal makkelijk en effectief :D

Ik heb er nog ergens 1 liggen...zal hem eens opsnorren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 17:05

Dikke zachte huisdeken doet hier op de bank prima dienst.
Sowieso zit ik snel onder een dun fleece dekentje. Vind ik fijner zitten/liggen op de bank dan "kaal"