Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:@Fitzroy, maar dat is juist het gekke; nu kan het ineens wel.. Nu gaan mensen massaal airco's kopen die kunnen verwarmen, en warmtepompen, of elektrische CV's.. Pas nu de prijzen echt de pan uit rijzen.. terwijl die mogelijkheid er al jaren is, om deels of volledig van het gas af te gaan.
Maar schijnbaar moet het water eerst tot aan de lippen komen voordat mensen zo'n stap durven zetten. Ik vind dat best bijzonder. Dat zo veel mensen tot het laatste moment willen wachten. En dan heb ik het over degenen die het wel kunnen betalen, en er wel plek voor hebben.
8nnemiek schreef:Wat ik dan niet snap: het is al járen bekend dat we uiteindelijk van het gas af moeten.. de problemen in Groningen spelen al meer dan 30 jaar, we weten al heel lang dat dat gas wordt afgebouwd, en dat het dus duurder gaat worden.. en dan zie je dat huiseigenaren hun oude CV ketel vervangen.. door een nieuwe op gasEn een keuken kopen, met een gasfornuis..
Dan denk ik, was dat nu écht nodig, dat die een op drie mensen in de knel komen.. of had het misschien flink gescheeld als mensen eens wat meer toekomstgericht investeren in hun huis.
8nnemiek schreef:@Fitzroy, maar dat is juist het gekke; nu kan het ineens wel.. Nu gaan mensen massaal airco's kopen die kunnen verwarmen, en warmtepompen, of elektrische CV's.. Pas nu de prijzen echt de pan uit rijzen.. terwijl die mogelijkheid er al jaren is, om deels of volledig van het gas af te gaan.
Maar schijnbaar moet het water eerst tot aan de lippen komen voordat mensen zo'n stap durven zetten. Ik vind dat best bijzonder. Dat zo veel mensen tot het laatste moment willen wachten. En dan heb ik het over degenen die het wel kunnen betalen, en er wel plek voor hebben.
Sansevieria schreef:8nnemiek schreef:@Fitzroy, maar dat is juist het gekke; nu kan het ineens wel.. Nu gaan mensen massaal airco's kopen die kunnen verwarmen, en warmtepompen, of elektrische CV's.. Pas nu de prijzen echt de pan uit rijzen.. terwijl die mogelijkheid er al jaren is, om deels of volledig van het gas af te gaan.
Beetje kort door de bocht![]()
Zal best voor sommigen opgaan, maar echt niet voor iedereen.
Wij hebben dit huis 4 jaar geleden gekocht, en hadden het geld om een warmtepomp aan te schaffen, heb hier verschillende firma's voor advies aan huis gehad, en het werd door elk bedrijf afgeraden.
Dus hebben wij toen inderdaad nog een nieuwe cv op gas aangeschaft.
Een die zuiniger is, en bijvoorbeeld geen waterbuffer van 60 liter water continue warmhoudt, ja duurt op sommige plekken nu even voordat er warm water uit de kraan komt, kan ik mee leven.
Maar ook zonnepanelen en airco's enzovoorts, en daarmee het gasverbruik haast kunnen halveren.
Komende tijd worden nog een aantal rolluiken geplaatst, en veel meer aan isolatie als wat we nu hebben, kunnen we hier niet doen. Huis uit 1895, vrijstaand en groot.
Voor een huis uit dit bouwjaar en formaat best een laag verbruik t.o.v. een vergelijkbare woning.
Ik vind dus dat wij zowat al het mogelijke al gedaan hebben.
Ja, we hadden dit huis wellicht niet hoeven kopen, maar wat doe je dan met een prachtig oud pand, alles maar slopen dan? Niet alle huizen krijg je volledig mee naar gasloos.
Heb ik het inderdaad nog niet over de mensen die gewoon geen mogelijkheden hebben, de centen niet, of het kan gewoonweg niet.
Flat bijvoorbeeld? Ik ken iemand die mag nog niet eens iets veranderen aan kozijn of deuren vanwege de VVE.
Bellatrix schreef:Ik heb hier sowieso geen verstand van. Ik zie niets over een dubbele meter?
Sansevieria schreef:Daar waar hoog / laag staat, dat is in het geval van een dubbele meter, met dag- en nacht stroom.
Heb jij wel een dubbele meter?
Kun je zien op je meter, het dubbele telraam.
Dan de vraag, waar zat je eerst? En had je daar een vast contract, zo ja, waarom ben je dan noodgedwongen overgenomen, faiiliet of contract eenzijdig verbroken?
Dat laatste mag vlgs mij niet zomaar...