Kan het zwembad al op?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 11:01

Haahaha die unicorn, die is wel heel erg gaaf!
Ik had eerst een blauwe noppenfolie op mijn bad liggen, dat deed zeker wel goed zijn werk, maar nu met de zwarte noppenfolie heb ik toch wel het idee dat het toch nog net iets meer doet met opwarmen/ warmte vast houden.
Gisteren en vrijdag heb ik ook heerlijk kunnen afkoelen in het bad, het water wat hier zo'n 29 graden gisteren, het was echt heerlijk. Zo blij dat ik het bad 2 weken geleden heb opgezet :)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 11:02

x_Anne_x schreef:
Waar kopen jullie dat noppenfolie?
Zie nu door de bomen t bos al niet meer haha.

ik heb het gisteren bij vidaxl gekocht was 17 euro voor 200x300. goedkoper kon ik hem even snel niet vinden

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 11:04

@ x_Anne_x ik heb mijn noppenfolie (vorig jaar) bij Bol besteld. Toen heb ik er 29 euro voor betaald.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-25 11:32

JoT schreef:
Cemlys schreef:
Balen zeg, zaten er wel klemmen om?
[ Afbeelding ]

Ja, tuurlijk zitten er klemmen om. Aangedraaid door mijn man, want die is veel sterker. We denken dat het komt door tegen de slang aanlopen, dus ik mijd de 'slangen-kant' nu als de pest.

Ik zie heel veel zwembad foto's, leuk! En die unicorn, geweldig _/-\o_ Doet me wel denken dat ik ons hangmatje zo naar weer eens moet gaan oppompen, is wel weer lekker.

Ik doe altijd de doppen in de uit- en ingang als de pomp niet aanstaat. Hier is het al een paar keer mis gegaan, maar iedere keer hadden we het gelukkig snel door. Pomp doe ik ook alleen aan als ik thuis ben omdat ik bang ben dat het los schiet.

Ashleytjuhh

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 11:59

Iemand trouwens als eens de slangen omgedraaid? dus de in en uit gang van de pomp.

Dit omdat nu heel het zwembad gevuld moet zijn omdat de toevoer boven inzit en de uitgang onder

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 12:17

Ik ben blij met mijn boot :D

Afbeelding

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 13:10

Hahaha nee hoor hij is zeker niet te groot...
Er zitten bankjes in een wijnkoeler en glazen houders.
Enige nadeel is als het hard waait kunnen we m 5 huizen verderop van t dak halen.
En ja spreek uit ervaring vorig jaar is hij me weggewaaid en konden we het dak op ..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-25 13:45

Ashleytjuhh schreef:
Iemand trouwens als eens de slangen omgedraaid? dus de in en uit gang van de pomp.

Dit omdat nu heel het zwembad gevuld moet zijn omdat de toevoer boven inzit en de uitgang onder

Ik heb altijd dat het water uit de bovenste opening weer terug het bad in komt. Volgens mij is dat ook de bedoeling.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 14:46

Storm schreef:
Ashleytjuhh schreef:

Ik heb altijd dat het water uit de bovenste opening weer terug het bad in komt. Volgens mij is dat ook de bedoeling.

woeps... Je hebt helemaal gelijk, hoe kom ik er nu ineens op dat ik het andersom had :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 04:16

Helaas bleef het hier bij 1 dag pret want harde koude wind en aantal regenbuien is geen pretje werd niet warmer dan 22 graden hier. En ziet er naar uit dat vandaag ook niks gaat worden blijft maar stormen. Maar hopelijk komen er nog genoeg mooie zwembad dagen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 10:40

Ik heb gister een zwembadje besteld. Maar vandaag is het hopeloos..

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 17:56

Die regen en windracht 6 de hele week hier -O- zwembad zit vol troep me afdek zijl lag naar de bodem gezonken. Is eigenlijk slagje te groot maar een degelijk zijl voor bad die kleiner is dan 2x3m is haast niet te vinden. Grote dingen eruit gevist met netje en hopelijk krijg ik de rest eruit gefilterd met de pomp.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 19:03

Misschien kun je er volgende keer een paar poolnoodles onder leggen?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 22:46

Lag pool noodle en opblaas hangstoel onder maar grootste deel was erin gezakt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 23:18

M’n tanning pool is al lek :\

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 23:41

Mandyy schreef:
M’n tanning pool is al lek :

Er is plaksel voor onder water( houd bij ons grote zwembad tot nu ( afkloppen) goed... was ook lek op de bodem

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 07:54

Ik kan het lek niet vinden. Heb met de tuinslang gekeken (na oppompen) en met afwasmiddel. :\

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 08:07

Tja das dan idd lastig...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 08:17

Heb nog een ander zwembadje (maar minder fijn hoogzwanger). Dat zwembad heb ik nu opgepompt om te kijken of dat nog heel is. Dan kan ik de tanning pool daarin onderdompelen om het lek misschien nog op te kunnen sporen.

Anders proberen of dat zwembad kan staan op de bodem van m’n tanning pool (die is niet lek). Dan lig ik niet op de harde grond :))

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:41

Hier een vraagje voor de mensen aan een zout water systeem.
Na het meten net is de ph waarde net ietjes aan de lage kant. verhogen jullie deze gewoon met ph verhoger of is dat met een zout bad wat anders?
over zout water baden is niet veel te vinden :o

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:55

Ashleytjuhh schreef:

Ja, ik heb er een andere pomp aan gehangen waar de in en uitvoer kennelijk andersom lopen. Daar kwam ik natuurlijk pas achter nadat het bad helemaal vol zat. Maar als je de pomp even boven waterniveau zet en de slangen ook hoog houdt, kan je dat gewoon omwisselen zonder water te verliezen.

Ik was ook ‘erg blij’ om te ontdekken dat m’n bad ergens op de bodem lek is. Heb 1 lek kunnen vinden en plakken, maar het bad bleef leeglopen. Ik weet waar het andere lek ongeveer zit, maar nog niet kunnen vinden. Het bijzondere is dat m’n bad ineens stopte met verder leeglopen. Ik vermoed dat door de waterdruk het lek weer ‘dicht’ is gedrukt. Hopelijk kan ik de rest van de zomer nog zonder issues van dit bad genieten. Voor de zekerheid al wel een nieuwe liner besteld.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 11:29

Ashleytjuhh schreef:
Hier een vraagje voor de mensen aan een zout water systeem.
Na het meten net is de ph waarde net ietjes aan de lage kant. verhogen jullie deze gewoon met ph verhoger of is dat met een zout bad wat anders?
over zout water baden is niet veel te vinden :o

Misschien slecht maar ik kijk eigenlijk vooral naar de chloor waardes. Die vind ik het belangrijkste zodat het bad goed schoon is. De rest krijg ik hier eigenlijk nooit helemaal top vanwege het harde water. Meestal is het ook een keer of 2 erin en dan levelen de waardes een beetje bij.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 10:29

Hier staat het zwembad sinds vorig weekend. "Half z'n gat", zoals we in Antwerpen zeggen, want ik had de pomp er niet bij aangesloten :') Elk jaar opnieuw verduren mijn o-ringen, en ik vond geen nieuwe in de dhz-zaak hier. Dus beslist om op te zetten en de stoppen te gebruiken, en een set o-ringen te bestellen.

Die zijn ondertussen aangekomen, en ik heb gisterenavond om 22u de pomp nog aangesloten :') En zoals elk jaar flik ik het om de darmen verkeerd om aan te sluiten, heel vreemd haha.
Ik zit nog met een lek aan de pomp, maar de muggen dachten dat ik een lopen buffet was dus dat lossen we dan vandaag wel op.

Was weer een flinke puzzel wat betreft de zwembadtegels - ik heb ondertussen kippen en heb een deel tegels gejat om hun vorige hok te isoleren dus moest heel creatief gaan puzzelen haha. Is wel gelukt! Het dubbelvouwen van het zeil lukte net niet, dus heb ik mijn 2 outdoor-matten aan het geheel toegevoegd. Vandaag afboorden met onze dals :D

Afbeelding

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 10:49

Dat is een lekker groot bad zeg! Ik had mijn bad voorheen ook zo staan met een zeil en wat outdoor tapijten eronder. Een paar jaar geleden heb ik m’n tegels eruit gehaald en goede kwaliteit kunstgras gelegd. Ideaal onder het bad en na het afbreken geen lelijke gele vlek in de grasmat.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 11:12

Dat is een lekker groot bad LWDaisy! Geniet ervan!

Wij genieten ons suf van ons zwembad met deze temperaturen. Maandag werk ik thuis, dus reken maar dat ik in de pauze nog een duikje ga nemen.

We hebben ons nieuwe zwembad voor volgend jaar trouwens al binnen. Gekregen van lieve vrienden, die vaak bij ons zitten bij gebrek aan een eigen tuin. Voor onze trouwdag en verjaardagen. Te gek, te duur, maar wel hartstikke fijn!