Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 11:23

Majabeestje schreef:
Waarom heeft die pop een 18+ speeltje op het hoofd..? :')

:') _O-

Blacky94

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:45

Beetje late reactie maar bedankt allemaal voor het meedenken!
Is iemand hier toevallig bekend met Squid folie? Dat zou van textiel zijn en daardoor meer warmtedoorlatend zijn. Zou alleen even na moeten vragen of ze dat wel accepteren. En een nadeel vind ik dat je dat alsnog wel moet lijmen..
Anders toch maar even overwegen iets van een rolgordijn te doen of idd een stuk stof met dubbelzijdige tape ofzo vast te zetten. Want zo te horen bestaan er verder dus niet echt kant en klare oplossingen voor.
Iets los neerzetten wil ik eigenlijk niet aan omdat de ruimte tussen het schoenenrek en de kapstok - die met een bankje/schoenenrek eronder ook nog een stuk uitsteekt - enigszins beperkt is. En als je het huis binnenkomt zit gelijk aan de rechterkant de wc, dus als ik daar moet zijn of als er visite komt wil ik er nog wel makkelijk door kunnen haha..

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:44

Hoi allemaal! Vorig jaar hebben wij de stap genomen om ons huidige huis te verkopen, we hebben inmiddels een ander huis gekocht. 15 maart krijgen wij de sleutel van het huis en ik ben alvast aan het brainstormen hoe ik het wil inrichten.

Het is dus een L-vormige woonkamer en eetkamer. De vloer laten we erin zitten. Mijn idee is een zwart, wit interieur met houten elementen. De decoratie wordt dan donkerblauw of donkergroen. Het liefst wil ik ergens een zwarte muur maar ik ben nog niet over uit welke dat wordt. Het lijkt me leuk om waar die grote bruine kast staat een houten bankje in de muur te plaatsen met kussens erop waar je lekker kan lezen en zitten. Aan de andere kant van de muur (dus de muur richting de keuken, niet heel goed zichtbaar vanaf de foto) wil ik een lange wandplank maken met verschillende stoeltjes eronder wat gebruikt kan worden als bureau ruimte. Iemand nog tips???
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is onze eettafel nu in ons huidige huis, deze gaan we ook in het nieuwe huis zetten maar dan met zwarte stoelen.
Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:49

Ik zou niet voor zwart gaan, t is zon mooi licht huis! Denk eerder voor een hele donkere diepe blauw als je dan toch iets donkers wilt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:52

Of met 1 a 2 hele frisse kleuren de boel wat oplichten.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:04

Ik ben gek van (vrij zware) zwarte accenten in een huis. Zwart, wit, (ruw, naturel, warm, massief) hout, en herfsttinten en ik ben gelukkig. Zwarte spijlenstoelen lijken mij wel leuk bij die bankjes passen!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:53

Lorette prachtig interieur heb jij zeg!

Ik zie een mooie gerestylde vergadertafel langskomen.

Betreft de slaapkamer kleur zou ik of de linker of de rechter kleur blauw kiezen.

Wat een fantastisch nieuw huis hebben jullie Unbeatable!
Wil je de muur achter de bank zwart maken?

Hier veel ontwikkelingen :)

Durf het bijna niet te zeggen...
Iemand op dit forum had dezelfde bank als onze nieuwe bank en zei al dat die bank binnen enkele maanden op marktplaats stond.
Uhm hier idem dito...
Liep helemaal vast in het nieuwe interieur en de bank is helemaal niet "ons".
We hadden het in een impuls gekocht voor de verbouwing, toen was er nog sprake van een gietvloer wat later een visgraat is geworden.

Inmiddels zijn we wel geslaagd voor een andere bank *\o/*

Dit was de bank in ons huis:

Afbeelding

Dit is de nieuwe bank:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben gekozen voor een matte linnen warm lichtgrijze stof:

Afbeelding

Dit betekend dat ik eindelijk meubels voor de rest kan bestellen en dat er wat kleur op de muur gaat (op het moment denk ik aan heel donker donker blauw achter de bank).

Ik ben opzoek naar 1 of 2 chakki salontafels van het liefste minimaal 30 cm hoog of andere ronde oosterse salontafels, tips zijn welkom!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door doei op 13-01-19 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:58

@doei: wat is een bank op een mensenleven ... :D
Ik vond je oude bank best leuk, maar erg beeldbepalend in een interieur. Met de nieuwe bank kun je veel meer kombineren.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:05

Dubbeldun bedankt ♡
Ik vond de bank ook echt gaaf maar ben echt heel erg opgelucht :')

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:05

Met die nieuwe bank kan je inderdaad veel meer kanten op. Gaaf dat jullie voor de visgraat hebben gekozen. Heel smaakvol straks met de bank.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:38

@doei dat was ik. En eerlijk gezegd ben ik blij dat het jullie ook is overkomen. Niet dat ik jullie een miskoop van de eeuw gun, maar ik heb mezelf een enorm verwend nest gevonden. Een gloednieuwe bank waar je helemaal niet blij van kon worden terwijl ik er 13 weken op heb gewacht. De mijne had wel een andere kleurstelling die overigens toch wel afweek van wat ik had uitgezocht.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:53

Na 13 weken wachten zal dat een beste desillusie geweest zijn.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:01

Enorm. Ik had er hard voor gespaard. Allemaal extra kussens bij besteld enz. Wijze maar kostbare les geweest.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:06

Ik heb mijn huidige bank ook via internet bij Leen Bakker gekocht én een aantal weken levertijd. Is natuurlijk ook best een gok.
Maar ik had de look-a-like modellen al wel bij Kwantum etc. gezien en op gezeten, dus had er wel vertrouwen in.
Ik ben wel blij dat ik niet voor het 2-zits model gegaan ben, maar op aangeven hier voor het 2.1/2 zits model. Die paar cm meer heb ik toch veel (lig)plezier van :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:12

Het probleem bij mij is dat ik veel dingen en stijlen mooi vind. Maar niet alles past even goed bij het huis of de rest van de spullen. Uiteindelijk heb ik een tweedehands baxter bankstel gekocht in geschuurd leer met veren kussens. Je ziet er alles op, maar wat ligt hij heerlijk.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:44

doei schreef:
Ik ben opzoek naar 1 of 2 chakki salontafels van het liefste minimaal 30 cm hoog of andere ronde oosterse salontafels, tips zijn welkom!

[ [url=m/5yWFdg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Loods 5 heeft een aantal chakki salontafels. :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:13

Op MP staat ook wel eens wat.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:25

Heeft iemand een idee voor onze hal. We willen een lambrisering schilderen. Het liefst een donkerblauwe of donkergrijze kleur en matte verf. Weet iemand een mooie kleur daarvoor? Hier onze hal.

Afbeelding
Afbeelding

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:23

Madelief, waar heb je die deur gekocht? Precies wat ik zoek als tussendeur voor de hal en woonkamer <3

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:36

skantrae ssl 4004 heet de deur. We wilden graag staal, maar dit was toch wel heel veel goedkoper deze deur.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:09

Leuk topic! Ik kom graag volgen voor inspiratie,

Binnenkort verhuis ik naar een (huur) appartement, super spannend, en kan niet wachten om het helemaal eigen te gaan maken :)

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:54

Hoe hebben jullie de trapleuning lopen?
Wij hebben een trap met een bocht naar links, muur aan de rechterzijde. Bovenaan gaat de muur over in een balustrade.

Als we aan de rechterzijde een trapleuning plaatsen, loopt deze bovenaan langs de tralies van de balustrade. Lijkt mij echt lelijk.

De vorige bewoners hadden een trapleuning en deze liep tot einde muur. Dus het laatste gedeelte (of eerste van boven naar beneden) had je geen trapleuning. Vind ik ook niet echt wat. En hebben we verwijderd en nu al 2 jaar niets.

Misschien eerst rechts een leuning en het laatste stukje aan de linkerkant plaatsen? Benieuwd hoe jullie dit hebben en of jullie ideeen hebben.

Zie foto’s voor meer beeld (de trap moet nog geverfd worden)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:01

Je kunt de leuning toch op deze manier bevestigen?

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:07

Ik heb dat wel, maar ik heb geen halve draai in mijn trap zitten. Vind het best rustig ogen.

Afbeelding

Helaas nu geen foto van hoe het er boven uit ziet, maar Cabelona komt met een goed beeld ervan :j

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:13

Dat plaatje van cabelona vind ik wel redelijk mooi. Ons hek is wat druk, veel spijlen, we willen graag een zwarte stalen trapleuning. Optie is dan om het hek ook te vervangen, zodat het meer een stijl wordt. Ik ga eens verder zoeken op pinterest.