[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 20:38

Maflinger_S schreef:
Bizar gewoon, hoeveel zooi er overal ligt. Nu zal alles wel bijna weg zijn?

Nou, deze hoek is nu leeg :+
Maar "alles"? Neuhhhhh. Nog heul veul zooi te gaan :+

DubbelDun schreef:
Idd, heel bizar... hadden die mensen geen 'plastic' kliko ??

PMD container mag inderdaad (helaas) geen landbouwplastic in. Maar het is wel bizar ja. Ze hebben gewoon pak na pak er gewoon weer bovenop gezet en open gesneden...

Nog een voor/na-tje!
Afbeelding

"Opmaak" even snel wat neergezet. Maar gelijk weer zo veel huislijker *\o/*
Afbeelding

palousa_boy

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 20:50

Dat knapt idd lekker op zo +:)+

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:23

Zo dat knapt op zeg. Je hebt bergen werk verzet.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:24

Wat werken jullie hard! Maar het resultaat is er ook naar, prachtig!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 00:20

Jeetje, wat een zooi zeg. Echt zonde dat mensen er zo mee om zijn gegaan.

Zat mensen die het gewoon in vuilniszakken proppen en dan alsnog weggooien zo. En anders rij je het een keer weg. Je woont tocht ergens en wil het toch netjes hebben, denk ik dan.

Huis ziet er ook stuk beter uit zo. Ik zou het zo prima zat vinden!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:38

Jemig die mensen hebben wel echt veel zooi verzameld zeg!

Wat wordt het mooi allemaal, echt petje af voor zo'n verbouwingsproject!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:04

Jeetje wat een plastic!!! :oo Bizar joh...
En wat is dat hoekje binnen al opgeknapt zeg.. zo leuk :+:

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:30

Ik ben inmiddels erg benieuwd naar een totaaloverzicht met voor- en nafoto's. Er is al zoveel gebeurd dat ik het overzicht kwijt ben _O-

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:31

Oh wauw wat een paasei. Ik zou me daar echt aan gaan storen als ik dat op mijn erf had liggen maar de mensen voor jou dus duidelijk niet. :')

En die eethoek is leuk zo! Knapt behoorlijk op. :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:33

Ik sta wel vaker verbaasd te kijken hoeveel troep sommige mensen bewaren, maar deze slaan wel alles zeg!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:34

Sommige dingen groeien ook, en als er oudere mensen in het huis hebben gewoond dan is opruimen ook gewoon niet altijd meer haalbaar. Ik denk dat (vrijwel) niemand nou eens ergens een graftakkenbende van maakt omdat dat zo goed voelt.

Het knapt wel mooi op, Marlies! Enorm veel werk, maar wel heel dankbaar. Als (bijna) meelezer is het erg leuk om mee te kijken bij alle stappen die jullie maken.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-19 11:42

Het was ze duidelijk al een tijdje echt boven het hoofd gegroeid. Veel werk voor ons, maar al met al zijn we bovenal nog steeds blij dat dat heeft gemaakt dat wij het überhaupt hebben kunnen kopen!

Nog iets waar we dit weekend grote stappen mee hebben gemaakt is het verwijderen van die ellendige bruidsluierplant en restanten uitloop kippenhok.

Dit is waar we zo ongeveer begonnen/waren gebleven. Al flink wat weg, maar die laatste hoek was lastig (linksboven in de foto, niet heel goed te zien op deze foto) en er zat nog een enorme stronk plus een oude metalen paal (oude grondpin?). Die uitgraven was ook lastig aangezien je elke paar cm weer een flink dikke wortel tegen kwam.
Afbeelding

Maaaaaar, flink wat uren graven, spitten en hakken verder *\o/*
Nog een losse stapeltje wortels die nog in de container moeten. Maar metalen pin en stronk is er uit, heeeeeel veel dikke wortels weg (wat er nog ligt is een fractie van wat eruit is gehaald), bandjes uitgegraven, nog een zooi metalen bakken uitgraven. Echt zo fijn! Er moet straks nog een klein strookje waar het hout nu op gestapeld ligt, maar vergeleken met wat er allemaal nu klaar is, is dat zo gedaan.
Afbeelding

Ander groot project wat we hebben gedaan is dat er nu een deur in de stal zit (deze kwam uit het schuurtje wat toch plat gaat). Beetje wat latjes langs de deur gemaakt om de scheefheden op te lossen zodat het niet tocht. En wil nog even (transparant) plakplastic op het raam doen voor de veiligheid. Maar heb nu in elk geval een deur die daadwerkelijk open & dicht kan!
Afbeelding

Stroom naar het schuurtje is nu ook afgesloten. En de stroomklok is naar de stal verplaatst. Alles is nu dus klaar qua voorbereiding zodat het schuurtje gesloopt kan worden! Om de stroomklok te kunnen verplaatsen moesten er ook nieuwe aardepennen worden geplaatst, dus die hebben we ook nog ingegraven (en de bekabeling daarvoor). De hoeveelheid klap op de omheining was een stuk minder geworden met het toevoegen van steeds meer cord. Maar met de nieuwe aardepennen (gebruikte eerst die van de vorige bewoners nog) staat er weer een mooie klap op. Per ongelijk al kunnen testen :')

Binnen hebben we het 'hokje' in de bijkeuken afgebroken. De deur hadden we van de week al weggehaald. Het was nogal een muf en vies hok.

Afbeelding

https://boktimg.nl/img/m/UYMif7.jpg

Ennnnn weg :D
Afbeelding

We hebben die plaat wat open gewerkt om te zien wat daar nu precies aan de hand was. Naast dat het dak daar wat lijkt te lekken (niet gek gezien de staat van het dak daar...) zit/zat er echt een énorm oud bijennest tussen dak en platen :wow: , loopt nog een heel eind omhoog en er is flink wat materiaal weggevreten.
Afbeelding

Maar nog wat minder is dat inmiddels een wespennest zijn intrek heeft genomen. Plan wás eigenlijk om die twee platen te vervangen en het even af te maken. Maar hebben in plaats daarvan het gat afgeplakt met een vuilniszak en eerst maar verdelger regelen :x .

Verder nog lekkage aan het leidingwerk in de wc gefikst en nog een meter of 15 buxussen verwijderd.

Kortom, zeer nuttig weekend en flinke stappen gemaakt zo!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:48

pffff hoe komen jullie dan maandagochtend op het werk aan? :') :oo

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:52

Wespen (en bijen) moet je idd mee uit kijken.
Maar flink wat gedaan +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 16:29

Zo dat gaat weer lekker voort! Je gaat het zachtjes aan wel voelen zeker :D

Nog een tipje: palen e.d. die uit de grond moeten en waar je eeuwen voor aan het graven bent door harde grond bvb: als de tuinslang erbij kan, dan losspuiten! Werkt als een tierelier. Ik heb zo eergisteren 3 palen weggehaald waar ik me rot bij heb staan tobben om ze uit te graven. Twee dagen een poos bezig geweest. Ik was het meer dan zat (grond is net beton hier nu) en met de tuinslang doe je het in een paar minuutjes...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:55

pmarena schreef:

Nog een tipje: palen e.d. die uit de grond moeten en waar je eeuwen voor aan het graven bent door harde grond bvb: als de tuinslang erbij kan, dan losspuiten! Werkt als een tierelier. Ik heb zo eergisteren 3 palen weggehaald waar ik me rot bij heb staan tobben om ze uit te graven. Twee dagen een poos bezig geweest. Ik was het meer dan zat (grond is net beton hier nu) en met de tuinslang doe je het in een paar minuutjes...

Dat trucje werkt trouwens ook als de grond te los is voor je grondboor, wij zitten hier op bosgrond / zandgrond en dat spul glijdt gewoon uit de boor. Even goed natmaken en je kunt het er een stuk makkelijker uit halen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 09:01

Gypsy schreef:
pffff hoe komen jullie dan maandagochtend op het werk aan? :') :oo

Niet, beide een dagje vrij genomen gisteren :')

DubbelDun schreef:
Wespen (en bijen) moet je idd mee uit kijken.
Maar flink wat gedaan +:)+

Ja gelukkig kon de verdelger gisteren gelijk komen! We zijn beide anti-gif als we het kunnen voorkomen, maar wespen in het dak toch een gevalletje moet helaas toch maar gif in.

pmarena schreef:

Ja dit weekend was wel even zwaar na vorig weekend ook al dat hooi verplaatsen :+ .

Goede tip om dat soort palen los te graven! Deel wat we hier moesten uitgraven was eerder lastig omdat het door de droogte helemaal uit elkaar valt. Met de grondboor bleef het bijvoorbeeld ook niet in het boorgedeelte zitten haha. Maar daar was achteraf misschien wel handig geweest om er even de slang op te zetten juist zodat het wat bij elkaar bleef. Nou ja, het is gelukt :D

Prairy schreef:
pmarena schreef:

Dat trucje werkt trouwens ook als de grond te los is voor je grondboor, wij zitten hier op bosgrond / zandgrond en dat spul glijdt gewoon uit de boor. Even goed natmaken en je kunt het er een stuk makkelijker uit halen.

Oh haha, terwijl ik mijn reactie aan het typen was, type jij het zelfde dus :D :D Dat uit elkaar vallen hebben wij hier nu dus ook last van.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:08

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:33

Ja of met een krik, of met de tractor je palen er uit heffen :j

Hier met die betonharde klei is het vooral fijn dat je klei dan zacht wordt, en door de kracht van de straal spuit je de klei zó weg rond de paal en voel je dat je steeds dieper komt met de spuitkop. Op een gegeven moment heb je dan zo'n diep gat met modderwater dat de paal ver genoeg vrij is gekomen om er uit te tillen +:)+

Er moesten er nog 2 uit waar de tuinslang niet bij kon komen en die hebben we er met de mini-tractor uit getild, dat ging ook super simpel.

Palen moesten weg omdat ik een vracht zand wil laten storten op de paddock.
Normaal laten we dat bovenaan naast de dijk storten en rijden we het zelf weg met het trekkertje.
Maar nu wil ik graag een hoop in de paddock zodat kleuter en vriendjes er van de zomer lekker in kunnen spelen in de schaduw van de bomen :D Tegen de winter zal die hoop dan ook wel uitgespreid zijn door het spelen :P

Dan heb je meer waar voor je geld als die kinders er eerst ook veel plezier van hebben :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:20

Ja het ziet er inderdaad ook gewoon uit of het de vorige bewoners boven het hoofd is gegroeid, dat klopt. :j My bad als het in mijn vorige antwoord een beetje bot overkwam want dat is natuurlijk de bedoeling niet.

En iek dat bijennest! Vet mooi maar ja nu er dan wespen in zitten toch minder...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 13:35

Over minitrekker gesproken, hebben jullie er inmiddels al een op het oog?! :D

Idd echt mooi zo'n bijennest, maar jammer van de beestjes die erin leven -O- Of in ieder geval, op die plek :')

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 10:40

We hadden op een ander vlak een financiële tegenvaller dus trekker wordt helaas toch wat later. Tja, zo gaat.

@Pmarena, ideaal zo 'dubbel doel zand' :D
Heb het truucje met water gelijk gisteravond gebruikt haha! Moest twee palen uitgraven, 1 vlak bij de waterslang. De andere achter op de track. Voor die laatste gewoon de H20bag gevuld :D

Eén dag niks doen was wel weer genoeg :+
Op de paddock een oude paal uitgegraven die "surplus" was en had eerder al een andere uitgegraven. Met die twee palen mooi 1 van de laatste drie haakse bochten afgevlakt :D . Aangezien dit deel sowieso tijdelijk (voor de oude schuilstal langs), was het wel prima om hier even palen voor her te gebruiken van de oude bewoners.

Afbeelding

Afbeelding

Hadden ze gelijk weer een snackhoekje :D
Afbeelding

En omdat er daardoor wel heul erg veel slack op het cord zat ook gelijk maar de poort gemaakt naar de achterste wei aansluitend op het slingerpaadje to be. De omheining is ook gelijk ongeveer een halve meter naar achteren om wat meer ruimte te maken voor de toekomstige bomenrij in het midden tussen de twee tracks.

Ben je maar zo weer een hele avond bezig :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:04

Zo gaat dat: je begint ergens mee en dan val je van het een in het ander.

Wordt echt gaaf. Zo leuk om te volgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:07

Veel mooier hè afgeronde hoeken, geeft letterlijk lucht +:)+

Ging dat ook een beetje met de waterzak?
Het voordeel van de spuit vind ik dat je dan echt met die krachtige straal de aarde rond de paal weg spuit.

Gevoelsmatig gaat dat sneller dan wanneer je moet wachten totdat het rustig nat wordt door zeg maar stilstaand water uit een zak :) Moet je in het laatste geval dan ook meer de aarde wegscheppen rond de paal ofzo? Of valt dat mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:12

Fijn die afgeronde hoeken zeg!

Ik ga de tip voor het water en palen ook meenemen.

Jullie gaan best hard hoor, dat biedt nog steeds hoop haha.