Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:20

Klinkt goed! Dus geen last van dat de plaat onderaan op de vloer warme lucht uitblaast over een (altijd koelere) vloer?

Vloerverwarming komt inderdaad niet onder de keuken te liggen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:24

@leeslampje; ik wilde zelf ook inbouw afzuiging in de kookplaat. Maar ik kijk meer naar look&feel.

Mijn vriend daarintegen kijkt praktisch. Wij hebben nu afzuiging naar buiten. In de kookplaat blijft het in huis. Het filter gaat ook geen eeuw mee en je hebt dan weer de vervangingskosten, het kost je ruimte op je kookplaat en onder je kookplaat. Het kost je de diepte van een besteklade.

Wij missen opbergruimte in de keuken en zouden hierdoor weer ruimte inleveren, zou zonde zijn van een lade van 90 breed. Hij kon mij hiermee overtuigen om voor een gewone afzuigkap te gaan. Al vond ik het ook wel mooi om hem in ne plafond in te bouwen met spotjes. Maar volgens mijn vriend zit het afzuigsysteem dan veel te hoog.

Ik had graag alle plussen en minnen van onze keuzes willen weten vanuit een keukenadviseur, maar helaas hadden wij gewoon te maken met een verkoper.

We waren ook niet voorbereid op een verkoopgesprek omdat dit niet onze intentie was. Het merk keuken zijn we nog niet eens uit, een degelijke Duitse keuken en dit was de eerste keuken die ons aansprak. Maar nog geen idee van wat er nog meer in keukenland te koop is.

Voor iedereen die in de oriënterende fase zit; spreek met je partner een codewoord af of zet een wekker op je telefoon die na een bepaalde tijd af gaat zodat je dan even kan lopen, even tijd om te ademen en te bedenken wat er gebeurd. Gewoon even uit de situatie zodat je niet in dezelfde situatie beland. Ik las dat 37% van keukenkopers een keuken kopen onder druk. Echt een bizar aantal.

fjordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:34

Wij hebben de afzuiging in het fornuis maar gaat via een buis naar buiten, zonder filter. Ja, kost een beetje laruimte maar dat valt mee. De la staat vol met pannen, alleen de ovenwanten passen er niet op in het midden. :P wel gewoon aan de zijkant.

joyce_eddy

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:39

Wij hebben de Bora binnenhuis maar dat beviel zeer slecht ons hele huis was zeiknat na het koken, de ramen voor waren zelfs nat!

De keukenkasten waren ook zeiknat elke keer met koken

Je stond zelf met vochtige/ natte voeten ervoor en de grond werd echt viezig

Wij hebben de Bora dus laten ombouwen naar buiten en nu is het top!
Maar een super dure grap helaas. De keukenboer kwam oms wel tegemoet want hij bleek ook niet goed geïnstalleerd te zijn..

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:39

Ah sjips. Dit bevestigt toch wel de paar verhalen die ik via-via hoorde over de inbouw afzuiging icm recirculatie... afvoer naar buiten is bij ons helaas echt geen optie. En in een waterballet heb ik natuurlijk geen zin...

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:52

Wij hebben onze keuken ook via SuperKeukens. Echt heel tevreden over de producten en over de fijne medewerkers! De keuken staat nu precies een jaar en we hebben vorige maand de laatste klus afgemaakt (de koof boven de keuken). Daarna is de fotograaf van de PreFabriek nog langs geweest om foto’s te maken (zij hebben onze kant-en-klare aanbouw gemaakt).

Afbeelding
Afbeelding

Wij hebben een Bora met recirculatie. Bij ons bevalt die heel goed. Toevallig zeiden wij het vorige week tegen elkaar, want vooral ik was er sceptisch over. We hebben geen last van vochtigheid of luchtstroom onder de kastjes door.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:54

Wat een prachtige keuken! Kan me voorstellen dat jullie daar heel blij mee zijn.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:20

Een mooie keuken Denise! Ik kan me voorstellen dat je daar heel blij mee bent!

Bedankt ook voor jullie ervaringen! Wij gaan sowieso bij superkeukens langs voor een afspraak.
Zijn er ook mensen met ervaring met keukens van Ikea?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:28

leeslampje schreef:
Ah sjips. Dit bevestigt toch wel de paar verhalen die ik via-via hoorde over de inbouw afzuiging icm recirculatie... afvoer naar buiten is bij ons helaas echt geen optie. En in een waterballet heb ik natuurlijk geen zin...

Stille meelezer hier.
Wij hebben nu ongeveer een jaar een Etna kookplaat met inbouw afzuiging icm recirculatie. Echt nooit problemen mee, alles wat hierboven wordt benoemd over de Bora kookplaat, nog nooit gehad!

Geen vocht in de kastjes of op de vloer, het werkt gewoon keurig zoals zou moeten.

Ook veel familie en kennissen met zo'n kookplaat en niemand heeft daar problemen mee.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:25

Ik herken het ook niet hoor dat alles vochtig is bij een Bora met geïntegreerde afzuigkap. Zuigt prima af!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:37

Zou mbt de apparatuur ook even langs een experience center gaan. Die weten echt alles mbt je ovens/kookplaat/vaatwasser. Meer dan de keukenboer. Was mijn ervaring althans. Ze hebben in het experience center ook alle modellen staan dus je krijgt een beter beeld.