Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Spirit schreef:Eelmo schreef:Spirit, springstaarten (Collembola in het moeilijk) zijn kleine, ongewervelde bodemdiertjes die van o.a. schimmels levenZe zijn niet schadelijk voor je planten, maar verbeteren dus je bodem in zo'n terrarium. Ik weet niet hoe makkelijk ze te bestellen zijn, maar ik weet wel dat mensen ze in dit soort dingen gebruiken. De makkelijkere optie is misschien om gewoon een betere afwater laag te creeren onderin je glas, met kiezels of hydrokorrels ofzo
Zo makkelijk klinkt dat niet vind ik.Speciaal een kant en klaar terrarium gekocht zodat we niet hoefden te prutsen. Krijg je dit.
Warboel schreef:Ohhhh ja hou op schei uit over de plantjes markt! Hortus is echt mijn guilty pleasure! Woon ook in Leiden dus thuiswedstrijd. Maar.... ik moet werkenDe winkel waar ik werk is de afgelopen 3 weken verbouwd en we hebben feestelijke opening
![]()
ik wil zoooo graag naar de plantjes markt
mag ook niet later beginnen/eerder weg.... I tried. Snap ik ook wel hoor. “Hallo manager mag ik wat later beginnen zodat ik planten kan kopen”
![]()
maar mijn kans komt nog wel ooit