Kamerplanten asiel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:07

Omg ik heb deze trouwens gisteren nog bij de intratruin meegenomen, vond hem zooo schattig <3

Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:58

Air schreef:
Het is een Ficus Elastica (Tineke) :)

Mijn moeder heet Tineke en ze vindt planten ook leuk, dus ze krijgt die voor Moederdag volgende week :)) zijn echt supermooie planten!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:10

Ik heb ook een Tineke staan. :D
De mijne heeft het alleen een tijdje zwaar gehad (stond voor een raam waardoor hij 's ochtends vol in de zon stond) waardoor hij veel blad verloor en er nu een beetje apart uitziet. :+
Afbeelding
Ik verwacht niet dat het blad langs de stam nog terug komt, maar onderaan en bovenaan zit hij inmiddels mooi in het blad en groeien er steeds meer nieuwe bladeren bij. :)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:25

Ik zou die ficus snoeien, de top op water tot daar wortels aan komen en de stam afknippen tot het stuk wat mooi is. Hij zal op dat punt vermoedelijk ook weer uit gaan lopen. De grootste bladeren gaan er af, maar dan heb je straks 2 mooie planten :j

Afbeelding

lor1_1984

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:38

Das zeker een optie, moet ik eerst mijn snoeischaar weer terugvinden maar ik ga het onthouden. :j

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:50

Met een gewoon schoon keukenmes/schilmes gaat het ook prima. Wel uitkijken met het sap wat uit de snijvlakken komt, dat is giftig.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 13:07

Spirit schreef:
Eelmo schreef:
Spirit, springstaarten (Collembola in het moeilijk) zijn kleine, ongewervelde bodemdiertjes die van o.a. schimmels leven :) Ze zijn niet schadelijk voor je planten, maar verbeteren dus je bodem in zo'n terrarium. Ik weet niet hoe makkelijk ze te bestellen zijn, maar ik weet wel dat mensen ze in dit soort dingen gebruiken. De makkelijkere optie is misschien om gewoon een betere afwater laag te creeren onderin je glas, met kiezels of hydrokorrels ofzo :)

Zo makkelijk klinkt dat niet vind ik. :D Speciaal een kant en klaar terrarium gekocht zodat we niet hoefden te prutsen. Krijg je dit. :')

Ja, dat schiet niet op dan :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 13:09

black_kelpie schreef:
Met een gewoon schoon keukenmes/schilmes gaat het ook prima. Wel uitkijken met het sap wat uit de snijvlakken komt, dat is giftig.

Komt goed. :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 13:09

Warboel schreef:
Air schreef:
Het is een Ficus Elastica (Tineke) :)

Mijn moeder heet Tineke en ze vindt planten ook leuk, dus ze krijgt die voor Moederdag volgende week :)) zijn echt supermooie planten!

Dat is een leuk cadeau ja :D

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 13:19

Die Tineke is leuk <3 en ik hou niet eens van Ficussen :))
En wat een schattig kleintje Navatu <3

Oké, volgende week als ik vakantie heb, ga ik echt eens tijd nemen om wat foto’s hier te posten :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 14:38

Ik heb gister ook een harig vetplantje meegenomen haha, het voelt echt als een vachtje!
Afbeelding

En een tijd geleden had ik onze Pachira volledig nieuwe potgrond gegeven nadat er twee stammen rot waren(thanks tuincentrum voor het bij voorbaf al verzuipen), en ja hoor, ik heb hem daarmee gered :D Plantmomgoals :')
Afbeelding

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:14

Dat harige vetplantje <3 Escheveria?

Er is trouwens a.s. zaterdag een plantenmarkt in de Hortus in Leiden. Misschien ook wel interessant voor sommigen hier :) Ik ga er hopelijk een moederdag kadootje scoren haha.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:20

Ohhhh ja hou op schei uit over de plantjes markt! Hortus is echt mijn guilty pleasure! Woon ook in Leiden dus thuiswedstrijd. Maar.... ik moet werken |o De winkel waar ik werk is de afgelopen 3 weken verbouwd en we hebben feestelijke opening -O- |( ik wil zoooo graag naar de plantjes markt ^) mag ook niet later beginnen/eerder weg.... I tried. Snap ik ook wel hoor. “Hallo manager mag ik wat later beginnen zodat ik planten kan kopen” :') _O- maar mijn kans komt nog wel ooit :P

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:28

Ah balen Warboel!

Ik zie ineens een soort witte waas op de aarde van een van mijn plantjes, als ik het google krijg ik als resultaat dat het schimmel is, kan dat waar zijn?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:46

Omgg ik ben zo gelukkig, heb een Monstera Thai Constellation kunnen bemachtigen <3

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:52

Zou ik hier soms een vraag mogen stellen?

Onze aronskelk is de laatste tijd in een sneltempo aan het groeien en omdat het zo'n mooie plant is, zou hier graag nog meer van willen..maar dan niet aankopen, maar scheuten van deze plant nemen. Weet er iemand hoe ik van deze plant enkele scheuten kan nemen?

Afbeelding
Let niet op het afgegeten blad en bruine plekjes, dit komt omdat de katten het zo en dan leuk vinden om van te bijten.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:58

Warboel schreef:
Ohhhh ja hou op schei uit over de plantjes markt! Hortus is echt mijn guilty pleasure! Woon ook in Leiden dus thuiswedstrijd. Maar.... ik moet werken |o De winkel waar ik werk is de afgelopen 3 weken verbouwd en we hebben feestelijke opening -O- |( ik wil zoooo graag naar de plantjes markt ^) mag ook niet later beginnen/eerder weg.... I tried. Snap ik ook wel hoor. “Hallo manager mag ik wat later beginnen zodat ik planten kan kopen” :') _O- maar mijn kans komt nog wel ooit :P

:(:)
Vriendlief gaat mee om me een beetje af te remmen :Y) Ik houd ook zo van de Hortus, ben er al jaren niet meer geweest. Dus ik ga ook echt gewoon even genieten. En plantjes kopen :+

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:19

Geen idee hoe je scheuten neemt, maar dat is echt wel een mooie plant zeg!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:42

Jolynne, ik denk dat het een lepelplant is (spathiphyllum), die kun je vermeerderen door te scheuren.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:49

Dankjewel, is ook de enigste plant die er zo goed bij staat :+

Moet ik hem voor het scheuren eerst volledig uit de pot halen?
Dat zou dan echt wel een hele zware klus worden, gezien de pot nu 45cm doorsnede heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 23:25

JOOP: volgens mij is dat grote groene ding van jou een koningswingerd. Krijg ik altijd enorme jeuk vaan aan de binnenkant van mijn onderarmen dus hier geen succes :P Wel een hele mooie plant!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 23:38

Wat schattig dat harig vetplantje Air <3 en fijn dat je je Pachira hebt kunnen redden!

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:35

xNavatu schreef:
Omg ik heb deze trouwens gisteren nog bij de intratruin meegenomen, vond hem zooo schattig <3

[ [url=m/WmWGCx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een late reactie, maar wat is dit een ontzettend leuk plantje <3

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:43

Ik liep gisteravond langs de bloemenwinkel en zag deze! Opslag verliefd! <3 Ik ben niet zo thuis in de namen en niet ervaren in verzorgen maar iemand een idee hoe deze plant moet staan? En de verzorging er van?
Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:44

Dat is een stippenbegonia. En die heeft het bij mij niet erg naar z’n zin dus ik hoop ook op tips :')