Cryptocurrency

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:22

Vind de dips alleen irritant als ik geen fiat heb om er in te stoppen. Zoals nu. Had ff een week gewacht! :')

c_alsemgeest

Berichten: 20870
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:36

Escada schreef:
Als een echte newbie maakte ik me er eerst wel druk om dat ik dacht oh nee zoveel verlies! Maar volgens mijn vriend is het nu een goed moment om juist wat in te kopen en het gewoon te laten staan. Hoe denken jullie daarover? Hebben jullie vertrouwen in een munt die je juist nu gaat inslaan?


Als je er langer in zit weet je dat dit normaal gedrag is van crypto. Officieel zelfs van elke investeringsvorm dan ook. Er moet ergens winst gepakt worden en hoe kleiner het totaal aanbod, hoe beter je het terug ziet in de grafieken.

Je hebt gewoon altijd een reset nodig...
Blijft het stijgen... dat is juist abnormaal, dan zou ik mij persoonlijk meer zorgen gaan maken, dan lijkt het meer op een kunstmatig hoog gehouden bubble.

De mensen die niet weten wat ze doen, in paniek raken en verkopen... of bij een stijgende munt last krijgen van fomo en bij blijven kopen, zijn de mensen die de markt zo extreem doen bewegen.
Maar goed... dat is voor de mensen met ervaring juist lekker :+
Daardoor zijn er extremen om op te kopen en verkopen :')

Maar kijk ook even terug naar eerdere jaren... het voorbeeld van Shiloh is een goede. Maar ook op 2015 was er een extreem duidelijke piek en dip en daarna goede stabilisatie.
Mijn man heeft het er toevallig precies over gehad vorige week op zijn kanaal dat dit er aan ging komen.
Als je er bedreven in bent zie je de tekenen aan de muur dat hij gaat dippen... die heeft dhr. Elon ook gezien :P dat is geen domme man :+

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:38

Ja gewoon vasthouden tot het weer gaat stijgen :)
Ben wel echt benieuwd wat ripple gaat doen... en wanneer die rechtzaak eens helemaal klaar is...

Winged

Berichten: 33117
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:39

Ik ga dit topic even stippen en op een later moment op mijn gemak doorlezen. Wil al een tijdje de eerste stappen zetten, maar geen idee hoe te beginnen. Dus ik verdiep mij momenteel in heel wat leeswerk en podcasts om te starten :) (tips zijn altijd welkom natuurlijk ;) ). De bedoeling is om een deel van mijn belastingteruggave op crypto te zetten. Ik had niet op dat geld gerekend dus ik 'mis' het ook niet :+

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:49

Achter dit soort bewegingen zitten ook wel grote whales die de prijs een kant op duwen hoor. Of althans. Zou kunnen.

Wat die bijvoorbeeld doen is enerzijds shorts uitzetten en anderzijds flinke hoeveelheden gaan verkopen waardoor de prijs onder druk komt te staan en gaat zakken.

Vervolgens kun je weer laag inkopen en je shorts voldoen.

Bij een short leen je crypto, die verkoop je vervolgens. Als dan de prijs zakt, kun je die weer inkopen voor een lagere prijs en terug geven aan wie je ze geleend hebt. Zo kun je dus winst maken op een dalende prijs.

Dit is ook 1 van de kritieken op crypto. Dat er dus wel degelijk groot houders zijn die dit soort invloed kunnen hebben.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 17-05-21 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:09

Hoe grote whales de prijs ook onder druk kunnen zetten is met bijvoorbeeld buy/sell walls.

Als je naar de “order book” kijkt dan zie je een overzicht van alle orders die geplaatst zijn. Hoeveel een bepaalde crypto (of aandeel) verkocht of gekocht zal worden voor welke prijs (mits mensen hun orders niet weghalen/plaatsen)

Mensen die veel crypto hebben (of veel fiat) kunnen met orders de prijs omhoog of omlaag drijven.

Sell wall
Afbeelding

De prijs zal niet boven de 0.012nogwat gaan tot er 70 worden verkocht. De kans dat de prijs dus hoger gaat dan dat is niet zo groot. Want eerst zullen die 70 verkocht moeten worden. Ondertussen gaan mensen die willen verkopen het dus aanbieden voor een lagere prijs dan de sell wall, anders krijgen ze het niet verkocht.

Buy wall
Afbeelding

Andersom staan er hier zo’n 370k als buy wall op 0.00068nogwat. Eerst zullen dus dat hele aantal gekocht moeten worden voor de prijs verder zal zakken. Als je dus wilt kopen, zul je een order plaatsen voor een hoger bedrag dan de wall, anders kom je niet aan bod.

Het heeft ook een mentaal effect. Bij een sellwall kunnen mensen in paniek raken en gaan verkopen of wellicht juist kopers niet willen kopen. Vervolgens gaan verkopers dan de prijs steeds lager inzetten om maar voor de wall en voor alle anderen te blijven en hun crypto verkocht zien worden. Een buywall kan juist vertrouwen geven.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20041
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:41

c_alsemgeest wat voor kanaal is dat?

Shilo bedankt voor de uitgebreide uitleg, ik had geen idee dat dit bestond! Waar zoek je dit nu op?

Ik heb absoluut geen neigingen om te gaan daytraden, maar ik vind het wel leuk om dit soort dingen te leren. Ik vind het wel leuk om ook daadwerkelijk te begrijpen waar ik in investeer. Ik vond the big short ook best een grappige film bijvoorbeeld.

Shilo jij legt het beter uit, maar margot robbie ziet er wel fantastisch uit terwijl ze uitlegt haha!


c_alsemgeest

Berichten: 20870
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:52

Klopt helemaal, dat whales invloed hebben is logisch, door het beperkte aanbod ga je altijd zichtbaarheid krijgen als zij de winst pakken, of zich voor een X procent inkopen.

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:11

Als je op een Exchange gaat kopen of verkopen kun je vaak ergens wel “order book” vinden, en dat is dan vaak zo’n grafiek als dat. Al tonen ze soms verschillende varianten. Volgens mij noemen ze dit de depth chart, maar weet ik niet zeker. Kan zijn dat ik dat met iets anders verwar.

Maar het is dus niet iets globaals. Het is per Exchange. Dus op Binance/poloniex/coinbase pro of welke andere plek je dan ook gebruikt om te handelen.

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:57

Afbeelding

Ben benieuwd of XRP weer gaat stijgen door dit nieuws.. nu als een vd weinige in de groene cijfers.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20041
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:39

Nou ook toevallig, lees ik vandaag dat burry tesla heeft geshort. Zou hij ook fiets elon hebben? :')

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:00

:D :D

Wat zijn nou nog leuke pareltjes op Binance?

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:02

xtz/usdt

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:33

Hoor veel over MATIC (Al te veel gestegen voor nu imo) en CTSI.
XTZ ken ik (nog) niet.Zal daar eens naar kijken.

annepaardoes

Berichten: 7176
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:06

Nou ik hoop toch nu wel dat alles z’n dieptepunt heeft bereikt want het gaat wel heel slecht nu :') (had het wel verwacht, maar het is toch wel pijnlijk)

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:09

Phoe schrok vanochtend ook wel ff, benieuwd wanneer t weer stijgt...

Suzanne F.

Berichten: 49663
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:10

Ach het kan nog veel gekker hoor. Maar het wordt vast weer een keer beter.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20041
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:16

Nou het lijkt erop dat het wel goed komt met mijn wens om morgen nog wat vd dip te kunnen kopen met mn vakantiegeld. :')

Anoniem

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:39

Sta gewoon weer op verlies nu :n Heb weer wat geld erin gestopt, goed moment denk ik :+

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:00

Ouch. Ik weet in mijn hoofd dat dit normaal is en me geen zorgen hoef te maken, maar dit soort correcties doen wel zeer.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:42

Ja sta nu wel echt verlies.
Helaas. Nu maar weer wachten.

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:43

Ik sta nog op winst op bitvavo, verlies op binance. Had bij bitvavo ik een piek 90% van m'n inleg eruit hehaald vanwege da rekening. Wel blij dat ik dat heb gedaan :=

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:29

Auw. :') Blijft maar gaan.

Oh well :Y)

Blijkbaar heeft China bedrijven verboden om crypto transacties aan te nemen. Met andere woorden, je kunt nergens in China met crypto betalen.

Maar goed. Is niet de eerste keer dat China moeilijk doet over crypto en zal ook niet de laatste keer zijn.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:37

ETH zat net laag jezus :oo

Shiloh

Berichten: 19807
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:40

Zelfde bedrag als 2 weken geleden maar hoor :D