Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:38

Hier aan het balen. Ik heb sinds april 2018 de keuken.
Van de week opeens water in de afvalbak onder de spoelbak zitten.
Blijkt er een scheurtje in de spoelbak te zitten.
En deze maat spoelbak hebben ze niet meer. Alleen nog een rvs en die is net 3cm groter.ik wil geen rvs in deze keuken en die 3cm vind ik erg veel worden.
Er is nu een mail naar hun garantieproces om te kijken wat die nog kunnen doen.

Als je goed kijkt zie je hier een schuertje vlak bij de hoek

Afbeelding
Afbeelding

Enige andere optie zou zijn bij een andere firma aan halen die past (en de goede kleur heeft).

DubbelFun

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:44

Ik zou een ondersteuning maken aan de onderkant en zowel binnen als buiten insmeren met zwarte epoxy.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:58

Imre schreef:
Afleverbon, daar zeg je wat. Die hebben we niet.

Bovenkasten hebben we trouwens ook niet, scheelt weer.

Misschien digitaal? Anders nog proberen op te vragen.

Wij hadden meteen alles in elkaar gezet, maar hebben ook een grote woonkamer waar alles kon staan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:15

Bij Ikea zitten toch altijd van die witte boekjes. Daar staat alles stap voor stap in.

Wij wilden dan maar bestellen, omdat ophalen of afhalen niet kan nu, maar niet alle kastjes zijn op voorraad zag ik. Best balen, want dan is er ook geen optie online om ze toch te bestellen en erop te wachten.

Dan maar tot half Januari wachten denk ik. Hoewel ik dan wel bang ben voor een stormdrukte.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:08

Houd de site in de gaten van Ikea. De voorraad varieert enorm. Ik wilde een bepaalde bureaustoel, heel lang nergens op voorraad en opeens wel. Kon toen alleen niet kiezen voor mijn twee dichtstbijzijnde vestigingen op ze op te halen, dan maar laten bezorgen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:48

Ceetje_bokt schreef:
Houd de site in de gaten van Ikea. De voorraad varieert enorm. Ik wilde een bepaalde bureaustoel, heel lang nergens op voorraad en opeens wel. Kon toen alleen niet kiezen voor mijn twee dichtstbijzijnde vestigingen op ze op te halen, dan maar laten bezorgen.

Oke, ik zat alweer te combineren om dan een ander kastje te kiezen. Kan ook wel laten bezorgen wat er wel is, maar ben dan bang dat het andere niet meer wordt aangevuld en het is dan wel elke keer 50 euro bezorgen erbij.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:02

arabella2000 schreef:
En deze maat spoelbak hebben ze niet meer. Alleen nog een rvs en die is net 3cm groter.ik wil geen rvs in deze keuken en die 3cm vind ik erg veel worden.

[ [url=m/iSYc1f.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QbojtH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Enige andere optie zou zijn bij een andere firma aan halen die past (en de goede kleur heeft).

Neeeee, wat balen!!! :(

Jij hebt denk ik de Hällviken? Deze heb ik namelijk en lijkt enorm op die van jou.

Heb even online voor je gekeken. Ze hebben nu wel een alternatief :j Ook zwart De Kilsviken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:07

Maar dan heb je een probleem met de kraan en het ontbrekende aanrechtblad.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:46

superpony schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Oke, ik zat alweer te combineren om dan een ander kastje te kiezen. Kan ook wel laten bezorgen wat er wel is, maar ben dan bang dat het andere niet meer wordt aangevuld en het is dan wel elke keer 50 euro bezorgen erbij.

Dan wordt het een heel dure grap.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:45

BiBiQ schreef:
arabella2000 schreef:

Neeeee, wat balen!!! :(

Jij hebt denk ik de Hällviken? Deze heb ik namelijk en lijkt enorm op die van jou.

Heb even online voor je gekeken. Ze hebben nu wel een alternatief :j Ook zwart De Kilsviken

Ik heb inderdaad de hallviken. Die wat jij laat ziet is 56x46. De hallviken is 56x50. Alle nieuwe bakken zijn 46 breed. De klantenservice kon bij hun ook geen bak vinden.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:31

Lijkt me dan dat ze een nieuw blad plaatsen inclusief bak als ze er niet uitkomen met de maat? Want je hebt er gewoon garantie op.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 20:32

Laten we hopen. Ik heb dit keer echter geen hulp. De vorige is zelf uitgezaagd en geplaatst. Dus maar eens kijken wat ze kunnen doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 01:17

Hopelijk bieden ze een fijne oplossing :(:)

Ik ben een bestelling aan het invoeren voor keuken - deel 1.
Dacht dat de bezorgkosten iets van 5 tientjes waren maar ze geven aan 89 euro...

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 08:29

Gaat op gewicht.
Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 08:45

Blue_flower schreef:
Imre schreef:
Afleverbon, daar zeg je wat. Die hebben we niet.

Bovenkasten hebben we trouwens ook niet, scheelt weer.

Misschien digitaal? Anders nog proberen op te vragen.

Wij hadden meteen alles in elkaar gezet, maar hebben ook een grote woonkamer waar alles kon staan.

Ik krijg net een mail over mijn bestelling en de vrachtbrief doen ze nu idd digitaal.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:05

manonutjuh schreef:
Gaat op gewicht.
[ [url=m/8XnOSC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Apart. Hoe groot is de keuken dan? Ze hebben het toch nog niet gewogen vooraf? Dan is het gewoon een ruwe onschatting van ze bij x aantal pakketten.

Wij hebben onze vorige keuken zelf gehaald en die was geen 500kg

Maar misschien kom je daar wel aan als je een hele grote keuken incl alle apparatuur hebt??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:19

Bij de info mbt de verpakking staat ook een gewicht. Dus ze kunnen vrij goed inschatten hoeveel het totaal weegt.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:45

Verzendkosten is even puzzelen. Ik had 2x planken nodig, verzendkosten 40 euro. Allebei apart besteld zodat verzendkosten 2x4 euro waren met de pakketpost.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 14:14

Zó dat scheelt wel zeg.
Ik heb het eens gehad met een stoel. Die ik graag hebben wilde zou 40 euro kosten en een andere die er precies op leek, maar met 'gaten' er in was 4,95.
Op de vraag waarom dat verschil kreeg ik niet echt een antwoord waar je wat mee kon. Het zou aan post.nl liggen, maar van beide was het gewicht gelijk en ook de doos was hetzelfde qua afmeting.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:21

Nou ik denk dat ik dan even kijk of ik zonder bovenkastjes op de lagere verzendkosten uit kom, want dan krijg ik het liever in 2 leveringen :)

Het zijn alleen nog maar kastjes := Wel veel lades en binnenlades.

[edit] Nou ik heb er nu een heleboel afgehaald (en het was al bij lange na geen complete keuken) en nu alleen nog maar een deel van de onderkasten er op staat, en 3 hoge kasten, nog zonder alles lades / deurtjes, zonder apparatuur, zonder werkblad of zelfs maar wasbak ofzo....zit ik nog op 89 euro _O-

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:41

DubbelFun schreef:
Bij de info mbt de verpakking staat ook een gewicht. Dus ze kunnen vrij goed inschatten hoeveel het totaal weegt.

Ja, dat snap ik. Maar ik geloof het niet dat ze dan gelijk het totaal goed uitrekenen. Zoals gezegd hebben wij destijds de keuken zelf gehaald en die was echt geen 500kg.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:41

pmarena schreef:
Nou ik denk dat ik dan even kijk of ik zonder bovenkastjes op de lagere verzendkosten uit kom, want dan krijg ik het liever in 2 leveringen :)

Het zijn alleen nog maar kastjes := Wel veel lades en binnenlades.

[edit] Nou ik heb er nu een heleboel afgehaald (en het was al bij lange na geen complete keuken) en nu alleen nog maar een deel van de onderkasten er op staat, en 3 hoge kasten, nog zonder alles lades / deurtjes, zonder apparatuur, zonder werkblad of zelfs maar wasbak ofzo....zit ik nog op 89 euro _O-

Precies. Ik geloof ook niet dat het om het werkelijke gewicht gaat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:43

Misschien ligt het meer aan die lange dingen van plinten en die muurdingen enzo...?

Maargoed al die laatjes zullen ook best wel aantikken.
En dan was het hoekkastje nog niet eens leverbaar...en dat is de belangrijkste om mee te beginnen :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:04

Het is een kombi van gewicht en omvang.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:48

arabella2000 schreef:

Vervelend, maar mijn ervaring is dat ze garanties erg netjes oplossen!! Ik zou even afwachten wat ze voorstellen. Ik heb namelijk een keuken gehad met Dubvo paneeltjes. De folie begon steeds te scheuren. Dit was helaas een bekend probleem gaven ze eerlijk toe. Ik heb nieuwe deurtjes gekregen onder garantie. Toen deze weer begonnen te scheuren (keuken hadden we toen 10 jaar) wilde ik weer nieuwe halen onder garantie. Alleen toen bleek dat ze uit de handel gehaald waren ivm die problemen. Ik mocht toen onder garantie voor de gehele keuken nieuwe paneeltjes, plinten, zijkanten e.d. bestellen. Alles werd thuisbezorgd. Ik kreeg rustig de tijd om het te vervangen en daarna kwamen ze de oude ophalen.