Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:43

Ik heb vandaag flink wat vega ingeslagen bij Jan Linders. Ik kom nooit in die winkel, maar 50% korting op alle vega is toch wel leuk :j En aangezien hij onder de Jumbo zit waar ik kom hoef ik er ook niet extra voor om te rijden.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:46

@ kaatje, zo heb ik ook de eerste hapjes voor m'n zoon gemaakt, ideaal apparaat!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:32

Gelukkig eten de kids hier mee met de pot ;)

Ik ben ook een lijstje aan gaan leggen met de voorraad die we hebben. Ik heb best veel in de vriezer liggen nu en verder veel voorraad in de zin van rijst, pasta, curry paste, bouilonblokjes etc.
Daar kunnen we voorlopig mee vooruit en ik moet zeggen dat ik het niet erg zou vinden wanneer de voorraad wat kleiner wordt. Dan houdt je ook beter overzicht en gaat er ook niks over de datum.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:11

Boodschappenlijstje gemaakt.. Eten beetje op voorraad en vooral wat er in de aanbieding is.. Ik denk dat we voor 25 euro klaar zijn deze week.. Waren bij de digros hoop aanbiedingen die we kunnen gebruiken, zoals pizza's 3 voor 3 euro, dan heeft mijn vriend voor 3 weken lang eten als ik op woensdagavond aan het werk ben :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:45

Olymp, ben jij vorige week nog op de markt geweest? Kon je de kraam vinden die ik bedoelde?
Nog leuk geslaagd?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:49

Nee ben niet meer geweest.. Moest 2 paarden doen en het was zulk lekker weer dat ik dacht ik verschuif het een weekje, ik ga even genieten van een heerlijk paardenmiddagje.. :+: En was wat langer op werk gebleven en anders moest ik ook nog in het donker fietsen vanaf stal en dat is niet mijn favo hobby in het donker fietsen, maar das bijzaak..Hoop vrijdag even te kunnen gaan :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:53

Oke :) paarden middagjes zijn ook belangrijk!

Ik weet nog niet of ik deze week nog ga. Heb nu nog 4 paprika's liggen en we eten deze week verder uit de vriezer.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:55

En anders ga ik as maandag, want dan ben ik lekker vrij en vriendje aan het werk, dus kan ik zelf even rustig gaan.. :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:03

Mocht het maandag worden, laat het dan ff weten! als je het leuk vind kunnen we dan wel ff op de markt afspreken :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:03

Leuk, is gezellig!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:16

Vandaag uit de diepvries gegeten :)
Voor 3,12 2 liter melk, 4 kiwi's, beschuit en 2 appels gehaald.
Ga mijn restjes/voorraad opmaken komende week dus verwacht niet veel boodschappen te hoeven doen verder.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:28

Voor die €10,- heb ik 4 dagen te eten. Gisteren had ik een verjaardag van iemand waar ik ben blijven eten (al is dat natuurlijk niet goedkoper, want ik moest wel gewoon een cadeau kopen uiteraard) en het weekend ben ik bij mijn ouders.
Wat betreft die voorraden, die sla ik ook meestal in wanneer er iets in de bonus is. Zoals nu de blikgroenten van Bonduelle bij de AH. Gisteren heb ik alleen kikkererwten en chilibonen meegenomen, maar ik bedacht me dat ik van de week misschien toch maar even wat meer insla.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:35

Ik doe boodschappen voor 2 weken en gisteren was ik bij de Lidl 49 euro kwijt en bij de Jumbo 4.
Komende 2 weken hoef ik hooguit nog 2 keer brood te halen dat is dan alles. Erg netjes, al zeg ik het zelf :D
Maar we gaan ook 3 keer uit eten komende 2 weken, dus dat gaat dan aardig wat kosten natuurlijk :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:48

Nou, na al die opmerkingen hier heb ik eens een keertje Calve pindakaas gekocht hoor. Met stukjes noot, TWEE EURO NEGEN, rib uit mijn lijf. Ik met die pindakaas naar huis, broodje smeren, vet trots die calve pindakaas erop....

Gatver :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:52

lol, ik haal die van de appie zelf, is ongeveer hetzelfde, maar liever gewoon zelf pindakaas draaien van een zak pinda's :j dan heb ik teminste betaalbaar 100% pindakaas :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:58

Sheran schreef:
Nou, na al die opmerkingen hier heb ik eens een keertje Calve pindakaas gekocht hoor. Met stukjes noot, TWEE EURO NEGEN, rib uit mijn lijf. Ik met die pindakaas naar huis, broodje smeren, vet trots die calve pindakaas erop....

Gatver :')

:')

Doe je dus ook nooit meer :+
Ik eet helemaal geen pindakaas bleh!

Iemand nog naar de Lidl geweest en ingeslagen tijdens de Amerikaanse Weken?

Hebben ze bij de Lidl eigenlijk ook eieren?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:59

Ja l;idl heeft eieren..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:04

Heb ik daar mooi overheen gekeken }:0

Iemand die daar frisdrank haalt? Hoe bevalt dat?

Heb gister stokbrood, worstenbroodjes en saucijzen gehaald en die waren prima te eten!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:08

Ik drink zelf geen cola, maar mijn man vind de cola van de Lidl de beste na coca cola..
Vind het meeste van de lidl wel erg lekker, vooral de groenten en het fruit zijn van goede kwaliteit..
En sinds niet zo lang heeft onze lidl ook een eigen (af)bakkerij.. daar haal ik nu op zaterdag lekker croissantjes voor de zondag.. echt lekker..en heel goedkoop

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:11

Lidl cola is de enige nep cola die ik lekker vind.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:22

Lidl frisdrank is echt heel goed te drinken!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:35

Jakkes, pindakaas met stukjes... Geef mij maar gewoon de tot moes geslagen versie, ik houd niet van stukjes. Oevrigens koop ik de pindakaas gewoon bij de Lidl, niks mis mee en stukken goedkoper dan Calvé.

En of de Lidl eieren heeft. Scharrel, vrije uitloop en zelfs biologisch! Zelf koop ik meestal de vrije uitloop, die kosten 99 cent per 6 stuks. Goedkoper zelfs dan de scharreleieren (en beter voor de kip!), maar die zijn dan ook formaat L in plaats van M. Vraag me echt af wat dat uitmaakt. Als ik ergens ei voor nodig heb, doe ik er echt niet een ei meer doorheen omdat ik toevallig een kleiner formaat ei heb. :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:40

:D inderdaad, daar let ik ook niet op met de eieren hoor, welke formaat. Moet er nog bijkomen :+

Kids zeuren al 2 dagen dat ze cake willen maken, maar ja, zonder eieren........... :Y)

Fris zal ik volgende week even halen. Ik ben de enige die het drinkt dus heb niet veel nodig. Gebruikt het liefste blikjes vanwege de smaak (hele week fles open laten staan is gewoon minder lekker)

Bedankt weer meiden!!
(heb nu overigens al 2 weekmenu's klaar! Lekker alles opmaken. Goed idee van degene die begon met zijn voorraad op te sommen _/-\o_ )

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:50

Mijn buurvrouw is heel erg van bewust eten (geen geraffineerde suikers als het even kan, alles zo natuurlijk mogelijk). Ze vertelde mij laatst dat de Lidl een van de "gezondste" soorten pindakaas heeft! Dus het is super goedkoop en ook nog eens een verantwoorde keuze.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:58

:D

Ik hou wel van stukjes in mijn pindakaas, goedkoop brood is vaak ook al zo soppig, daar hoef ik niet nog eens soppige pindakaas op. Maar voortaan weer lekker die van de Euroshopper of de Appie. helaas moet nu eerst de Calve op...