Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:56

Davinia_ schreef:
Dat ziet er wel lekker uit ja! En over het algemeen niet duur, die ga ik dus op m'n lijstje schrijven voor volgende week! Heb het meeste dan wel in huis, denk ik.

Ik heb er ook een flinke schaal van kunnen maken dus daar eet ik minimaal 2 keer van. Ik laat wel weten of het echt eetbaar was :D

Gnome

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:57

Ik zou gewoon bij google recept met roggemeel intypen :) misschien kom je dan iets tegen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:58

Ik gebruik hier 50/50 tarwe en boekweitmeel voor brood, denk dat rogge ipv de tarwe dan ook wel moet kunnen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:59

Ik heb inderdaad al gegoogled maar daar vind ik dingen als ontbijtkoek, peperkoek etc, en roggebrood, maar dat is wel erg ingewikkeld en tijdrovend om te maken :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:01

Sheran schreef:
Ik heb inderdaad al gegoogled maar daar vind ik dingen als ontbijtkoek, peperkoek etc, en roggebrood, maar dat is wel erg ingewikkeld en tijdrovend om te maken :)

Wat voor iets zoek je precies, lunch, ontbijt of iets voor t avondeten?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:01

Maakt niet uit!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:02

Haha ik zal eens rondsnuffelen :D Ik kan niet wachten tot kerst.. dan krijg ik mn 24kitchen kookboek :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:06

Sheran schreef:
Hmmm, ziet er lekker uit! :)

Hebben jullie hippe ideeën met roggemeel? Ik wilde al pannenkoekjes gaan bakken, maar misschien is er nog wat? Het liefst wel gezonde dingen, dus geen recepten met kilo's suiker.

Zowel de echte pepernoten (dus geen kruidnoten) als taaitaaipoppen zijn van (deels) roggemeel gemaakt, recepten zijn online wel te vinden, wordt geen of weinig suiker in gebruikt, echter wel stroop (keukenstroop) en/of honing wat natuurlijk ook zoetigheden zijn :)

Verder is ontbijtkoek deels van rogge gemaakt maar je zal verbaasd staan hoeveel suiker daar nog ingaat.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:10

Ja precies, vandaar ook de vraag naar (bijna) suikervrije recepten! :D
Stroop vind ik overigens ook suiker :P. Tot nu toe heb ik alleen de pannenkoekjes gevonden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:12

Wat is de reden dat je met roggemeel iets wil maken? :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:16

De reden is dat ik 3 zakjes roggemeel heb gekregen :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:23

Sheran schreef:
De reden is dat ik 3 zakjes roggemeel heb gekregen :D

Oooh haha vandaar!

Ik heb net die aardappellasagne geprobeerd. Ik vind hem wel lekker maar de aardappelen waren nog wat hard.. volgende keer dus wat langer in de oven en ik zou er de volgende keer zelf een pepertje aan toevoegen denk ik.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:23

Sheran schreef:
Ja precies, vandaar ook de vraag naar (bijna) suikervrije recepten! :D
Stroop vind ik overigens ook suiker :P. Tot nu toe heb ik alleen de pannenkoekjes gevonden.

lol is het ook, het heet niet voor niets suikerstroop :P

Ik denk dat je dan al snel in broden/broodjes terecht komt en moet gaan mengen met tarwemeel of tarwebloem

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:25

Sheran schreef:
Hmmm, ziet er lekker uit! :)

Hebben jullie hippe ideeën met roggemeel? Ik wilde al pannenkoekjes gaan bakken, maar misschien is er nog wat? Het liefst wel gezonde dingen, dus geen recepten met kilo's suiker.

Wat kan je daar veel mee maken en ook van die verschillende dingen zeg!!! http://www.smulweb.nl/zoeken/?type=rece ... eel&tpp=15

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:06

Bienotje schreef:
deedee19 schreef:
Sinds een maand of twee was ik mijn haren met baking soda (google maar eens op no poo) Ik ben dit gaan doen omdat ik heel heftig op shampoo reageer. Toen ik ook niet meer tegen de shampoo van de kapper kon heb ik besloten dit eens te proberen. Onbewust heel low budget. En vooral fijn is dat mijn hoofdhuid weer rust heeft gekregen. Heb een week of geleden nog eens shampoo gebruikt en weet nu weer waarom ik dat beter niet meer kan doen. En ik heb er een enorme kop vol krullen voor terug gekregen ipv de slag die ik had.

Hoe doe je dat, maak je eerst een papje met baking soa en water of anders? Heb ook nog baking soda liggen wat ik nooit gebruik eigenlijk. Dus vandaar ;)

Geen papje maken want dan heb je wit haar :') Ik pak een oude shampoo fles en daarin doe ik twee theelepeltjes banking soda en dat verdun ik flink met water. Da armere was ik vervolgens mijn haren. Uitspoelen met appelazijn.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:44

ingedebruijn schreef:
Ik heb net die aardappellasagne geprobeerd. Ik vind hem wel lekker maar de aardappelen waren nog wat hard.. volgende keer dus wat langer in de oven en ik zou er de volgende keer zelf een pepertje aan toevoegen denk ik.

Volgende keer andere de aardappelen even voorkoken? :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:49

asjemenou schreef:
ingedebruijn schreef:

Volgende keer andere de aardappelen even voorkoken? :)

Dat waren voorgekookte.. uit een zakje.. Maar mijn oven heeft wel vaker extra tijd nodig. Denk dat het met 10 min extra goed was. Alleen qua smaak mocht het van mij wel iets pittiger. Ach, als ik het in heb gevroren doe ik het met opwarmen toch weer de oven in :). Het vult wel enorm.. zat na een half bordje al vol!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:52

Dat is wel jammer dan.
Ik doe de voorgekookte altijd eerst in de magnetron. Dat staat als tip op die pakjes van knor/maggie.

Maar ik ga hem volgende week ook een keer proberen! Doe ik er wel wat meer uit en kruiden in, wordt ie vast iets pittiger van.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:56

asjemenou schreef:
Dat is wel jammer dan.
Ik doe de voorgekookte altijd eerst in de magnetron. Dat staat als tip op die pakjes van knor/maggie.

Maar ik ga hem volgende week ook een keer proberen! Doe ik er wel wat meer uit en kruiden in, wordt ie vast iets pittiger van.

Ja ik vind die italiaanse kruiden wel wat toevoegen maar ik heb er zelf ook peper/zout bij gedaan. Maar volgende keer doe ik er ook een hele peper in denk ik. Zou het gewoon eerst proeven in de pan.. dan kun je zelf bepalen wat je er lekker bij zou vinden. Ik maak denk ik de volgende keer deze saus maar dan met rijst erbij. Lijkt me ook erg lekker.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:57

Dat is ook wel een idee ja.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:00

Ik heb net ook een leuke deal gehad bij de Dirk...... bij bepaalde actieproducten kan je een prijs winnen...... heb nu een kadobon gewonnen van 77,50 voor de Zwaluwhoeve bij 2 Axe-producten (die ook in de aanbieding waren).

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:00

Dit recept kan ik trouwens ook zeker aanraden:
voor 4 personen:

500gr gele rijst
300 gr Quorn, in stukjes (Ik nam altijd Quorn stukjes DES)
1 ui gesnipperd
1 winterwortel in dunne plakjes
1 brocolli in roosjes
1 banaan
1 kopje kruidenbouillon ( een half blokje tuinkruidenbouillon in een kopje kokend water oplossen)
1 eetlepel kerriepoeder
een scheut olijfolie
chilisaus pittig

kook de gele rijst gaar. Kook de winterwortel 10 minuutjes en doe de broccoli er de laatste 5 minuutjes bij.
Olijfolie in een koekenpan doen.
Fruit de ui glazig en doe de Quorn erbij.
Daarna de wortel en broccoli erbij doen met de kerriepoeder en het kopje bouillon.
Omscheppen tot het vocht verdampt is.
Dan de gele rijst er doorheen roeren, en als laatste stukjes banaan erop doen.
Lekker met een scheutje chilisaus!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:25

Ik heb gisteren drie kookboeken gekregen van de lieve sint.
De makelijke maaltijd en grenzeloos koken van 24kitchen en koken met karin.
Staan best wel budget en makkelijke dingen in.
Ook gisteren gegourmet, op stiefvader zijn kosten en wij mochten de restjes vlees meenemen dus vanavond lekker makkelijk opbakken en weer heel erg budget.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 11:51

Ik heb gister voor 6,75 groente en fruit gehaald voor 3 dagen
De aardappels en vlees had ik al :))

Vanavond bonen
morgen witlof
en dinsdag zuurkool :j

Woensdag gaan we bij familie eten ivm sinterklaas

Voor donderdag kijk ik even op de dag zelf denk ik
maar misschien weer is chicken tonight ofzo :))
Vrijdag is standaard brood bij ons :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 11:59

ingedebruijn schreef:
Davinia_ schreef:
Dat ziet er wel lekker uit ja! En over het algemeen niet duur, die ga ik dus op m'n lijstje schrijven voor volgende week! Heb het meeste dan wel in huis, denk ik.

Ik heb er ook een flinke schaal van kunnen maken dus daar eet ik minimaal 2 keer van. Ik laat wel weten of het echt eetbaar was :D

2 dagen achter elkaar of vries je het in? :)

Wij kunnen bij vrienden fruit gaan halen voor maar 50 cent per kilo! Tenminste, appels en peren dan. Zij hebben een eigen fruit bedrijf en daar heeft vriendje jaren gewerkt :)