E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:57

Ik vind 10 euro eigenlijk wel de max. voor een e-book. Afhankelijk van de prijs van de hardcover.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:58

Probleem met de prijs van e-books tov papieren boeken is het verschil in belastingtarief.
Op papieren boeken zit 6%, op e-books 21%, omdat die onder een andere classificatie vallen (digitale diensten, oid).

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:30

Bij onze bieb verhuren ze geen e-books.. beetje jammer.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:33

Ja vanaf 2015 willen ze dat geloof ik wel gelijktrekken naar op allebei 6%

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:56

De prijs is idd heel belangrijk! En dan moeten de boekenverkopers opboksen tegen behoorlijk wat alternatieve methoden om aan de boeken te komen. Als ik heel eerlijk ben wordt het legaal boeken kopen voor mij interessant rond de 5 euro..

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:31

lovelys schreef:
Yes heb mijn kindle. Ziet er goed uit :) Ben er super blij mee. Vanavond maar eens echt uit proberen. Nu eerst hard leren voor mijn tentamens.

Gefeliciteerd nog. Wat een heerlijk ding, he? <3

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:27

Mir_U schreef:
Mag ik heel even iets in de groep gooien? Hoeveel zijn jullie bereid om neer te leggen voor een nieuw verschenen e-book?
Puur even soort marktonderzoekje, wat mij tot nu toe tegenhoudt om vooral e-books te kopen (ik heb nu vooral alleen gratis boeken van project Gutenberg erop waar geen auteursrecht meer op zit) is dat ze maar weinig goedkoper zijn dan een printboek en ik dan liever de print heb.. Ikzelf zou een prijs van 7 of 8 euro reëel vinden, maar wat denken jullie?

Ik koop eigenlijk geen ebooken. Ik lees ali illegali en als ik een boek leuk vind koop ik de papieren versie voor in de kast. Ik ben vooral veel meer gaan lezen dan voorheen, dus het is niet zo dat als ik geen ereader had gehad dat ik dan meer geld uit had gegeven aan boeken, want dan had ik gewoon minder gelezen en waarschijnlijk evenveel boeken gekocht.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:17

Mijn limiet ligt ook zo rond de €10. Als het daarboven komt koop ik liever de papieren versie.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:25

Dallista schreef:
lovelys schreef:
Yes heb mijn kindle. Ziet er goed uit :) Ben er super blij mee. Vanavond maar eens echt uit proberen. Nu eerst hard leren voor mijn tentamens.

Gefeliciteerd nog. Wat een heerlijk ding, he? <3

Ja geweldig. Wat ik erg fijn vind is de instelbaarheid van de letters, lichtachtergrond en de grootte. Zonder lenzen lees ik toch minder snel (heb slechte ogen) en nu kan ik gewoon alles aanpassen zodat ik kan lezen.

Shiloh lees jij veel fantasy :7

Qua prijs vind k 10 euro echt het max en dat gaat dan om goede boeken die ik perse wil hebben. Gewone ebooken 5 euro

Trouwens echt super belachelijk. Ik wilde een studieboek kopen en op mijn kindle zetten. Paperback - ebook 10 dollar verschil in. Ebook was dus 10 dollar duurder. Niet echt leuk, dus nu even vragen als iemand hem met mij wil kopen en dan maar kopieren :(

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:15

Ik heb t ding gekocht voor de vakantie, en vooralsnog staan er enkel boeken op waar ik de papieren variant van in de kast heb staan maar waar ik nog niet aan toegekomen was om te lezen. Prijs van een e-book mag imo de prijs van een paperback niet overschrijden, want dan koop ik veel liever gewoon het papieren boek.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:46

Ik zou wel als bundel willen kopen, e-book en print en dan kijken wanneer je welke pakt (maar ja, dat is een beetje dagdromen denk ik :+ )

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:03

Ik koop zelden e-books voor meer dan een tientje, uitzonderingen daargelaten, bijv. een nieuw boek uit een serie die ik graag nu wil lezen. Papieren boeken koop ik eigenlijk helemaal niet meer, ik weet gewoon niet meer waar ze te laten. Huis is niet groot genoeg voor nog meer boekenkasten :)) .

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:31

Mijn limiet om een ebook te kopen zit ook zo rond / onder de 10 euro. Ik koop eigenlijk alleen ebooks als ik ze op andere manieren niet kan vinden, en dat is eigenlijk maar heel zelden :+. Papieren boeken koop ik ook bijna niet meer, alleen nog van een paar schrijvers wat op 1 hand te tellen is. De rest dus op de manier die op Bokt niet genoemd mag worden. (Ik lees voornamelijk thrillers en fantasy boeken, in het Engels.)

De Kobo Touch bevalt hier trouwens uitstekend!!! Ben d'r helemaal blij mee :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:41

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:11

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:16

Hoi allen, ik ben bezig met het uitzoeken van een e-reader. Ik blijf hangen bij de Kobo Glo en Sony PRS-T2. Ik vind alleen de hoesjes nogal duur..hebben jullie die erbij gekocht, of zijn er ergens anders ook goedkopere modellen te vinden?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:30

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:48

Ik heb sinds een weekje mijn kobo glo en ik ben er echt mee vergroeid haha. Ik heb een hoesje van Saturn, niet van leer maar wel een fijn hoesje! Was volgens mij 30 euro.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:50

Ik heb zo eentje als in de link die ik hierboven heb geplaatst, maar daar issie al een keer uitgevallen..

Ga nu dus een slimfit bestellen, kan ie niet uitvallen, en de automatische slaapstand lijkt me ook wel makkelijk.
http://www.geckocovers.nl/kobo-glo-slim ... tAod1FkAxw

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:44

Net bij Mediamarkt geweest, en de Kobo Glo gekocht :))
Toch maar zo'n belachelijk duur hoesje van Kobo erbij gekocht (35 euro). Volgens mij is dat ongeveer dezelfde als die jij gaat bestellen asjemenou, ook met slaap-/waak functie.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:47

Die moet je erin klikken?
Misschien wel duur, maar als je ziet hoeveel dat ding gebruikt wordt is het niet duur meer.
Ik heb iig wel spijt dat ik niet meteen een dure heb gekocht.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:50

Ik heb dit hoesje voor mijn Kobo Glo: http://www.geckocovers.nl/media/catalog ... ns_2_2.jpg
Ik vind die hoesjes die er een boekje van maken niet fijn, die maken de reader onhandig dikker/lomper door de losse flap die er dan aanhangt met lezen. Ik ben juist zo blij dat de e-reader zo'n klein licht dingetje is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:56

Is de Kobo Aura al in Nederland? (Het antwoord is nee :n Maar ik bedoel vooral: wanneer komt'ie nou, die wil ik :) )

Volgens mij zou een los hoesje voor mij geen goed idee zijn, dat vergeet ik geheid.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:56

Die losse flap is voor mij juist ideaal!
Ik lees heel veel in bed, en dan kan ik hem op zijn kant zetten, hoef ik hem niet vast te houden.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:28

Ik vind die losse flap ook ideaal, want ik heb geen gevoel meer in mijn rechterhand en nu klap ik de kaft gewoon naar achteren en houd de reader daaraan vast met rechts zonder midden in het schermpje te grijpen of per ongeluk op knopjes te duwen :) . In bed lig ik meestal op mijn buik te lezen met de reader liggend voor m'n snufferd. Gelukkig reageert het schermpje niet of nauwelijks op kattenpootjes, poes wandelt er namelijk regelmatig overheen om in het middelpunt van mijn belangstelling te komen 8-) .