Asperges zijn inderdaad heerlijk, alleen niet heel goedkoop Ik eet in mijn eentje een pond op zonder problemen, twee keer per week in het aspergeseizoen Helaas heb ik geen boerenwinkel of iets in de buurt!
Wij doen ook vaak voor een hoop geld boodschappen.
Bijna €50,- per week
Japeloup
Geplaatst: 13-02-12 18:21
Wat ik altijd doe is als ik vlees haal bv een rundervink, dan pak ik het lichtste verpakking waar er wel 2 in zitten. Scheelt soms zo maar 20 ct. En dat mis ik echt niet op mijn bord.
klopt, dat doe ik ook altijd. Wij eten zelf vegetarisch, maar op maandag kook ik samen met een vriendin bij haar thuis. Ik haal dan altijd de boodschappen en voor haar neem ik wel altijd vlees mee. Als ik dan bv nasi-vlees of kipfilet meeneem dan neem ik de lichtste verpakking. Zit namelijk meer dan genoeg in.
Deze week is verjaardags kliekjes eet week hahaha, wil proberen om deze week geen boodschappen te hoeven doen.... even de kasten leeg eten, denk dat we zo een week verder kunnen vanavond een flinke berg broccoli met visburgers op Morgen eet mijn vriendje alleen, ik eet dan op mijn werk woensdag een potje met vlees en sla donderdag pasta vrijdag nog weer een keer een potje zaterdag nasi en zondag een soepje
goed gevulde nasi met sate en komkommer zoet/zuur is genoeg en soepje met stokbrood is voor mij genoeg, voor mn vriendje niet maar die is dan ook niet zo gek op soep
sodeju, zoveel boterhammen op 1 dag?? Dat is veel zeg. anavond m'n vent naar de supermarkt gestuurd, ik moest gewoon zoetigheid hebben (ongesteld). En hij kwam met allerlei lekkere dingen aan
Alle extra kilootjes kunnen hierheen gestuurd worden!
Ik heb genoeg aan alleen nasi of aan alleen een soepje,maar niet voor de rest van de avond, Ik kan gewoon niet zoveel tegelijk eten.
Sannert
Geplaatst: 13-02-12 20:19
Mijn vriend eet 12 sneeën per dag werkt wel de hele dag buiten. Phoe hoe doen jullie dat toch, een heel week menu opstellen. Zelfde met boodschappen lijstjes, werkt bij mij op de een of andere manier niet. :N als ik maandag denk donderdag eten we dit of dat, dan heb ik daarop donderdag geen zin meer in zal wel de zwangerschap zijn.
asjemenou
Geplaatst: 13-02-12 20:29
_CS_ schreef:
sodeju, zoveel boterhammen op 1 dag?? Dat is veel zeg.
Veel? Ik vind het er juist weinig en kan er niet echt aan wennen. Vandaag dus nog maar eierkoeken opgegeten toen het brood op was. Word het nou ook niet echt goedkoper van.
listiglistje
Geplaatst: 13-02-12 20:33
Je lijkt wel een bouwvakker Anja
_CS_
Geplaatst: 13-02-12 20:33
Ik eet helemaal geen brood, haha. Maar 8 sneeën?? Iedereen hierom mij heen die eten er gemiddeld zo'n 5 á 6, meer niet.
Sannert: mwhoa, ik kijk niet of ik donderdag wel zin heb om dat te eten, we eten het gewoon, klaar.
ik eet ook geen brood maar zou er ook geen 8 weg kunnen krijgen denk ik.... toen ik nog wel brood at, at ik er 5 a 6 op een dag. 2 als ontbijt, 1 in kleine pauze, 2 in lunchpauze en soms nog 1 na het werk.... Nu ontbijt ik met yoghurt of 2 gekookte eitjes (ei vult goed ) en als lunch yoghurt of salade, tussendoor groente/fruit of cracker
asjemenou
Geplaatst: 13-02-12 20:38
5 a 6 per dag, als je er dan 3 tijdens je ontbijt eet, dan heb je er nog maar 2 of 3 voor de lunch.. Dan val ik echt om hoor. Misschien dat het komt dat we een boerenfamilie zijn, de hele familie eet veel haha! Raar dat dat zo kan verschillen per persoon.
de ene zijn stofwisseling enzo is de andere ook niet
Mri
Geplaatst: 13-02-12 20:39
tijdens mijn middelbareschool tijd (toen kon ik nog eten zoveel ik wilde zonder aan te komen...) at ik er rustig 12-14 per dag... en dan nog tussendoortjes en avond eten...
Ik ben dus heel blij dat mijn favoriete brood deze maand bij de Jumbo in de aanbieding is.
flicka
Geplaatst: 13-02-12 20:47
Ooooooooh, wat een brood wordt er door sommigen gegeten. Ik ontbijt niet maar brunch. Met 1 boterham en soms een gekookt ei erbij. En dat is het tot mijn avondeten. Soms, als ik er tegenaan loop, een vietnamese loempia of een klein slaatje. Maar niks uit mijn koelkast.
Maar ja, ik zit 's-avonds laat nog te kanen, kaas en lekkere Franse worst of zo. En pinda's. Of aan het begin van de avond van die fritessticks, gna gna.
Zesiram
Geplaatst: 13-02-12 20:53
Whaha, ik moet daar ook aan zo 1 keer in de maand, echt erg!
Voor ons is soep ook wel genoeg, maar ik maak dan wel echte maaltijdsoep zelf (lekker vlees uurtje of 3/4 laten sudderen in bouillon, aardappeltjes erbij op het eind). Gewoon uit blik heb ik dan echt na een half uur weer trek!
Vanavond weer restjesstampot gegeten, witlof, peertje, werd erg gewaardeerd! Zag de luiers in de aanbieding bij de kruidvat, van de week maar ff langsrijden.
Puck79
Geplaatst: 13-02-12 21:04
Ook ik lees even mee Wij doen 1 x per week "grote" boodschappen, hier ben ik tussen de 50-60 euro kwijt. Verder haal ik door de week nog wat dingen bij als ik iets mis of vergeten ben. Wasmiddel haal ik meestal in de aanbieding bik Kruitvat of Action. Vaatwastabletten kooop ik alleen als ze in de aanbieding zijn en dan koop ik meteen een paar pakken. Doucheschuim etc koop ik bij de Action of Zeeman. Ik ben erg van het sparen. Kan van de week weer een gratis boodschappenpakket ophalen bij de Emte. Daar zitten echt bruikbare dingen in (o.a. vaatwastabletten van Sun en wasmiddel). Ook kijk ik vaak op trynow.nl voor gratis producten. Producten waarvoor je je geld terugkrijgt kan ik in de winkel ook nooit laten liggen
Ontbijten doe ik ook niet, krijg het niet weg, heb het geprobeerd.
Ik eet bij de koffie tegen 10 uur een plakje ontbijtkoek, en eet tussen demiddag 2 crackers, en dan avondeten. Zo in het weekend ofzo, vergeet ik gewoon te eten, en dan zitten we aan het avondmaal en dan oo, dit is mijn ontbijt, lunch en avondeten. Ja echt, ik vergeet gewoon te eten, ben echt raar.
Wij gaan weer een duurdere uitgave doen, met onze pup naar vervolgcursus, maar ach, dat is een goede besteding toch Als die winterbanden dadelijk onder de auto weg zijn, zuipt die auto ook weer minder (dat is echt een verschil).