Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:10

Wat ontzettend leuk en creatief zeg! Je brengt me op een heel leuk idee wat betreft die kettingen ophangen! En vind dat oorbellenrekje ook erg leuk!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:14

Ik vind behang best mooi, goed behang dan :j
maar met 2 jonge katten is behang een beetje teleurstellend... ze hebben de boel opengekrabt... ;(
Nu wonen we in een huurhuis waar we nog max 5jr willen blijven wonen en wil het dus niet laten stucen.... misschien doe ik ook ooit wel structuurverf op de muren dan lijkt het nog wat

en super gaaf huis Jaggie! ben benieuwd naar de binnenkant, foto's please :D

en leuke knutseldingen! leuk om zo zelf te maken :j

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:41

@Saffier, nee het is de bedoeling om bij de natte ruimtes gebruik te maken van een speciale stuc en verf laag epoxy. Dat geldt natuurlijk ook voor de muurtjes, die moeten ook ingestreken worden.
@Manzano, dat wilde ik ook ,maar dat gaat helaas niet i.v.m. houtenvloer op zolder.
@Cardy, ik vind het wel een mooie oplossing zo, zeker in een woonwijk heb je veel meer met de gemeente en buren te maken en dat kan nog wel eens lastig zijn.
@Knabbelgirl, wat ontzettend creatief! Volgens mij wordt je eigen krans nog iets mooier als je er nog een of een paar bloemen bijmaakt.

Foto’s van de binnenkant komen binnenkort eens, als ik daar ook wat ideeën/up-dates van kan laten zien. Nu moet je vooral veel fantasie hebben :+

Jullie hadden het over de wc-ruimte, ik denk dat je zowel met behang als met stuc/verf iets moois kunt creëren. Ik denk dat je moet kiezen wat past bij jou, bij je gevoel en bij je ontwerp!

Wat zouden jullie doen met het volgende? Ik heb een bijkeuken, die ziet er zo uit vanbuiten: http://i455.photobucket.com/albums/qq27 ... G_0608.jpg Alle ramen en deuren worden vervangen, zo ook hier. De deur is nu met 9 ruitjes, het huidige ontwerp van de timmerman is met 4 ruitjes en hij heeft nog een ander ontwerp met 1 enkele ruit getekend. Maar mijn gevoel zegt dat dit het nog net niet is. Mijn idee: een dichte deur, type staldeur (boven kant kan dus alleen open), met een klopper, deur wordt dan bordeauxrood. Ik hou voldoende licht omdat die ramen wel zo blijven. Jullie mening?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:42

Kun je geen verlaagd plafond maken? Dat hadden wij gedaan in de badkamer. Ook voor isolatie en spotjes.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:23

Jaggie: type staldeur is leuk, maar daar kan je dan toch ook nog ruitjes in laten zetten? Ik hou van veel licht dus ondanks de ramen ernaast zou ik toch voor ruiten kiezen. Tenzij de kosten daarvoor erg hoog zijn.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:49

Heeft hier iemand paars behang in haar slaapkamer?

Ik wil graag paars maar twijfel tussen:

Afbeelding
Afbeelding

Mn bed en vloerbedekking zijn al zwart. Lastig en er is gelukkig niet zoveel keuze :+
Laatst bijgewerkt door mariekie op 23-12-11 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:55

Ik heb ook heel erg lopen twijfelen, Mariekie, maar uiteindelijk niet gedaan. Maar dat komt doordat wij weinig daglicht hebben in ons huis en ik was bang dat het dan te donker zou worden. Maar stiekem wel spijt, want vind het wel erg gaaf!
Vriendin van me heeft haar woonkamer paars geverfd (1 muur), echt heel leuk :j
Ik vind van jou behang de 1e wel erg mooi, maar bang dat het met zwarte vloerbedekking misschien donker word? Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel licht je in je slaapkamer krijgt.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:14

@manzano, ik denk dat dat wel kan, maar kostentechnisch is dat voor ons op dit moment niet interessant. Bovendien hebben we aan de ene kant van de ruimte een ronding zitten die ik graag wil behouden.
@Denz, dat kan idd ook type staldeur met ruitjes, alleen de vraag is dan wat voor ruitjes passen bij het geheel, zonder dat het te druk wordt. Want dat gevoel krijg ik nu een beetje bij de huidige deur. Ik hou ook van veel licht, alleen in de bijkeuken vind ik dat toch wat meer irrelevant. In het huis zelf kan ik op dit moment niet meer licht maken. (tenzij we compleet gaan uitbouwen, maar dat kan nu gewoonweg niet). Ruitjes opzich zijn trouwens niet zo heel erg duur, het kozijn en de deur zelf is het duurste.
@Mariekie, als jij aangeeft dat je bed en vloerbedekking al zwart zijn, dan vind ik paars wel een uitstekend kleur om mee te matchen! Ik zou dan kiezen voor het eerste behang, omdat dit iets rustiger is en volgens mij ook iets lichter (anders heb je idd al snel een te donkere kamer). Ben je van plan om de hele kamer paars te maken of 1 wand, in dat geval kun je mooi combineren met witte wanden, waardoor je kamer niet ineens erg donker wordt.

nikiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:58

mariekie schreef:
Heeft hier iemand paars behang in haar slaapkamer?

Ik wil graag paars maar twijfel tussen:

Afbeelding
Afbeelding

Mn bed en vloerbedekking zijn al zwart. Lastig en er is gelukkig niet zoveel keuze :+

Kijk even op pagina 52 daar heb ik foto's geplaatst van onze slaapkamer met een beetje paars behang!

nikiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:00

diesel_ schreef:
eigenlijk zoek ik foto's van een toiletruimte die half betegelt is en half met behang, iemand een idee waar ik die kan vinden? Of er zelf een foto'tje van? Het is om ideen op te doen.

Dit is mijn wc en ben er nog steeds heel blij mee!!
Afbeelding

nikiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:29

Dit is het resultaat van de klok die ik op mijn muur wilde hebben!

Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding
Afbeelding

ik zal nog is een foto bij daglicht maken met mijn fototoestel ipv met mijn telefoon want de kleuren komen nu niet echt heel mooi uit.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:39

Gaaf, die klok zo! Erg origineel :j

Wij hebben ook een half betegelde, half behangen wc en die ziet er zo uit:
Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:41

heel gaaf!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:45

Wat een gave klok is het geworden!
Mooie wc Mae :j

Mijn wc ziet er qua kleur een beetje smoezelig uit, geen idee waarom :? Ik rook niet in huis namelijk. Wel een mooi (en simpel) schilderwerkje!

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:57

mae en nikiet:

Heeeel gaaf julie wc's, zo wil ik het ook!
Ik weet niet hoe jouw wc er verder uitziet nikiet, maar een rood handoekje en misschien een ander frutsel zou het helemaal af maken!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:13

Ondanks dat ik geen behang fan ben, toch knappe pleetjes die hier voorbij komen! Wij hebben een volledig betegelde plee, maar onze variant is niet bepaald een lust voor het oog :D Die was al geheel betegeld toen we het kochten en eigenlijk vind ik het kleinste kamertje de investering niet waard van het opnieuw betegelen :') het is netjes...maar het is geel met zwart :r Misschien dat ik er nog eens een fotootje van maak, wellicht hebben jullie tips om het wat minder wanstaltig te maken :)

Mootje: smoezelig? :D

Gave klik nikiet, heb je die zelf gemaakt of zo gekocht? wij hebben nog geen klok in de woonkamer (in 3,5 jaar al niet :o ), maar ik vind het idee wel leuk! Paars wordt hem hier niet, maar wellicht een ander achtergrondje!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:07

Gave klok idd!
Ik moet ook nog steeds een klok maar kan er geen naar mijn zin vinden die betaalbaar is.

Ik hou niet van behang in de wc, maar de voorbeelden hierboven zijn toch wel erg leuk!

nikiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:22

diesel_ schreef:
mae en nikiet:

Heeeel gaaf julie wc's, zo wil ik het ook!
Ik weet niet hoe jouw wc er verder uitziet nikiet, maar een rood handoekje en misschien een ander frutsel zou het helemaal af maken!

Diesel, dit is een foto van onze klustijd. De wc was behangen maar nog niet ingericht! Ik zal dit weekend wel even een foto maken van hoe hij er nu uitziet! Aan roze accessoires ontbreekt het niet ;-) maar evengoed bedankt voor de tip!

Xono:
De wijzers heb ik zelf gekocht. Vond het niet leuk om ze zo op de muur te doen. Heb een houte plaat bij de bouwmarkt gehaald en vriendlief heeft hem behangen! Vastschoeven op de muur, klok erop en klaar!

Mae:
Jou wc vind ik ook erg leuk!!!

Mootje en Asjemenou:
Dank je wel voor het compliment!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:14

XoNo, Ken je het woord smoezelig niet :) Er lijken wel wat gele vlekken op de spuitstuc wand te zitten. Misschien komt dat doordat er een ventilatiekanaal achter zit van mijn onderburen.... Heb alleen de komende 6 tot 8 weken geen vrij weekend om het op te pakken!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:15

Misschien is het ooit gerepareerd met zo'n tube. Wij hebben een randje bij het plafond gerepareerd met zo'n tube van dat spacspul en dat vergeelt als een idioot.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:19

Het is nieuwbouw, dus dat lijkt me niet :) Kan ik er wel gewoon andere latex overheen smeren, of moet het nog worden behandeld met een of ander goedje?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:22

Als het alleen smoezelig is en niet nattig of vettig, dan kun je er idd gewoon latex overheen smeren :j
Dat er een ventilatiekanaal achter zit moet niet uitmaken, tenzij er gaten in het kanaal zitten, maar dan had je ook al eventueel stankoverlast moeten hebben.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:23

Nou, ik moet mijn eigen ventilatiesysteem op 2 hebben, anders ga ik over mijn nek van de wietlucht in mijn wc :+

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:27

ik ben pas verhuist. ik zal van de week is even foto's maken en ze hier plaatsen.. ik heb veel grijs en paars.. met witte en donkere accenten

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:29

Mootje schreef:
Nou, ik moet mijn eigen ventilatiesysteem op 2 hebben, anders ga ik over mijn nek van de wietlucht in mijn wc :+

Hmmm :') Komt dat door het ventilatiesysteem? Dan ga ik me toch afvragen of de motor van het centrale systeem wel helemaal jofel is. Of heb je het idee dat die stank via een andere manier je plee binnenkomt?