Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:49

Wow Relaxed, dat gaat snel zeg!! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:52

Ja het gaat ook wonderbaarlijk goed, samen klussen :+ Vriendlief is nogal eignewijs en ik ben ontzettend ongeduldig, dus dat botst nog wel eens ;) Nu gaat dat eigenlijk nog steeds erg goed :P

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 23:02

Dat gaat hard Relaxed!
Wij zijn vandaag na bijna 2 weken pas klaar met de kozijnen en deurposten schilderen. :=

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 06:41

Wow Relaxed jij gaat als de brandende :+

Wij hebben gisteren een hele mooie kast, fauiteuls, poef en lamp gezien <3
Daarna gingen we bij vrienden kijken die net in hun nieuwe huis getrokken zijn >;) :oo hadden ze dezelfde kast -O- nu even kijken wat we willen en of we het eens kunnen worden over de prijs :$

Lamp :D
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/W ... 934724.jpg

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 07:20

Nou, ik kom ook weer even kijken, hoewel er behoorlijk de draak is gestoken over ons huis in een eerder topic. We willen ons huis verkopen en iets groter (vooral buiten, ivm de honden) gaan wonen. Deze foto's heb ik dus alvast gemaakt voor de verkoop...
http://www.mijnalbum.nl/Album=OBUVNAL7

er moeten nog wat kleine klusjes worden gedaan voordat we hem in de verkoop zetten, maar ik hoop dat hij zsm de markt op kan.
Huisje staat in Alkmaar, vlakbij de binnenstad. Gebouwd in 1913 en autoluw straatje. 2 slaapkamers, tuin op het zuidwesten en achterom.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 07:31

dems75 schreef:
Nou, ik kom ook weer even kijken, hoewel er behoorlijk de draak is gestoken over ons huis in een eerder topic. We willen ons huis verkopen en iets groter (vooral buiten, ivm de honden) gaan wonen. Deze foto's heb ik dus alvast gemaakt voor de verkoop...

er moeten nog wat kleine klusjes worden gedaan voordat we hem in de verkoop zetten, maar ik hoop dat hij zsm de markt op kan.
Huisje staat in Alkmaar, vlakbij de binnenstad. Gebouwd in 1913 en autoluw straatje. 2 slaapkamers, tuin op het zuidwesten en achterom.

Uhm.... :o ik heb dit niet meegemaakt, dat er de draak gestoken werd met je huis.....
Dit zijn niet echt geschikte verkoop foto's, maar ik neem aan dat de makelaar een fotograaf zal sturen voor geschikte verkoopfoto's.
Overigens vind ik het zo wel een schattig huisje :j

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 07:36

Uhm.... :o ik heb dit niet meegemaakt, dat er de draak gestoken werd met je huis.....
Dit zijn niet echt geschikte verkoop foto's, maar ik neem aan dat de makelaar een fotograaf zal sturen voor geschikte verkoopfoto's.
Overigens vind ik het zo wel een schattig huisje :j[/quote]

Mag ik vragen waarom je de foto's niet geschikt vindt? Ik kan proberen met een betere camera nog foto's te maken, maar wij willen eerst zonder makelaar proberen te verkopen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 07:50

Je moet je huis verkopen.....
Dus zorg dat het groot lijkt, verderaf fotograferen, foto's van buitenkant laat zien hoe de situatie is, dus bvk ook de woningen ernaast een gedeelte of helemaal erop. Je hebt veel details zoals bijvoorbeeld de tegels in je keuken, maak een foto van je gehele keuken vanuit een goede hoek, waarop in 1 oogopslag de hele keuken te overzien is, de details die zien mensen wel als ze komen kijken ;)

Kijk eens op funda, hoe huizen gefotografeerd worden en ga dan nog eens aan de gang

Maar goed dit is mijn mening :o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:31

dems75 schreef:

Jij hebt z'on leuk huis!
Ik zou er zo intrekken,en het zo laten!
Je moet niet vergeten dat vooral de ruimtes in beeld moeten,zo krijgen de mensen een idee van hoe groot het ongeveer is.
Nu zijn de foto's een beetje als voor een woontijdschrift....ik hoop dat ik het goed uitleg :o

En volgens mij fotograferen ze meestal met een groothoek lens zodat er veel in beeld komt.
Veel succes met het vinden van een ander huisje!(wat vast en zeker weer zo leuk ingericht wordt!)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:14

dems75 schreef:

Ik vind het een heel leuk huisje, maar je moet wel iemand treffen die of ook deze smaak heeft, of heel erg van klussen houdt...willen jullie wel in alkmaar blijven?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:35

@Dems75, ik heb ook je foto's bekeken. Mijn tips: probeer de horizon overal recht te houden, zoals gezegd meer overzichts foto's maken, mensen kopen je huis en niet je meubels. :D

Foto 4 van de tuin is op zich goed alleen dan zonder hond. Niet iedereen houdt van huisdieren en dat kan dus al een afknapper zijn (mensen kunnen denken dat het vies is). :) Ik zou daar trouwens de AH tas even weghalen en de parasol uitklappen.

Je hebt geen foto's van de natte ruimtes, als die er niet bij staan betekend dat meestal dat daar enorm aan geklust moet worden. Weet niet of dat bij jullie ook zo is maar anders nog even daar foto's van maken.

Op de foto van de tafel boven zou ik de vitrage weghalen. Dat ziet er op de foto zo een een beetje vreemd uit en het wekt de in druk dat de ruimte heel laag is omdat de vitrage zo ver op de grond hangt. En omdat je de plint niet kunt zien maak je de ruimte optisch ook kleiner. Om het neutraler te houden zou je zelfs ook het kleed weg kunnen halen. Sommige mensen kunnen moeilijk door 'stijl' van een ander heen kijken.

En op de allereerste foto zou ik zorgen dat er wat gekleurde plantjes staan in de potten. Desnoods even van de buren lenen ofzo (en denk ook hier weer aan je horizon, die moet recht zijn, het lijkt nu iets schuin te zijn?).

Ik vind het huisje er super super leuk uitzien en volgens mij valt het klussen wel mee. De stijl van de woning (niet de inrichting) is echt helemaal mijn smaak. Ik kan me zomaar voorstellen dat ik naar zo'n woning zou gaan kijken als ik op zoek zou zijn. :))

edit: Ineens valt het kwartje; dit is die super leuke woning uit het allereerste topic! Wat bedoel je dan met de draak gestoken, ik geloof dat de meeste mensen stikjaloers waren op jouw inrichting! :D :D Kwam zo uit een magazine! :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:02

Idd vooral overzichtfoto's :j Door in te zoomen lijkt het enorm klein (en op sommige foto's lijkt het net alsof je het meubelstuk wil verkopen, bijv. de bank).

Goed opruimen, geen storende dingen in beeld, zeker geen dieren :n

Maar verkopen zonder op Funda te komen lijkt me sowieso lastig. Misschien kun je makelaarsland oid overwegen? Stuk goedkoper, maar wel ondersteuning en bijv. plaatsing op Funda.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:12

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:57

Er direct in kan ook betekenen dat je er direct in kunt wbt verkoop, dat je niet eerst paar maanden hoeft te wachten....dat je er direct kunt wonen is een ander verhaal hahaha.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:27

Ja maar dat staat er niet ;)

Sfeervol wonen in een compleet gerenoveerd woonhuis waar u zo in kunt!

Dat heeft niets met "direct" te maken. Sowieso staat er van alles over nieuwe moderne keuken/badkamer enzo en die zie ik ook niet echt ;)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:32

Maar er staat in de ad dat het NU helemaal gerenoveerd wordt. Dit is dus gewoon een huis dat compleet gerenoveerd opgeleverd wordt. Bij oplevering staat in overleg, kan snel. Als er een paar pro's aan de gang gaan neem ik aan dat dit huis binnen een maand klaar is. De meeste mensen hebben die tijd nodig om hun lening rond te krijgen. Dan krijg je dus een gerenoveerd huis, dat af is en waar je zo in kunt. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:50

Ik had alleen de pdf gelezen :)
Maar dan nog snap ik niet zo goed waarom je dan dit soort foto's plaatst :n
Moet nog maar afwachten of de keuken/badkamer dan je smaak is die ze erin zetten en wat de afwerking wordt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:52

Ben overigens echt een beetje Funda-moe :=
Niet handig als je zelf op zoek bent naar een huis, maar kan me er echt slecht toe zetten om er nog op te kijken eigenlijk :=

Nu eerst maar eens op zoek naar een vakantie. Veeeeeeeeeel leuker :):)

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:08

leuk topic!
wij zijn twee jaar geleden verhuisd naar een boerderij met een mega grote kamer en keuken.
heel fijn al die ruimte maar vond het toch best lastig om het gezellig in te richten zonder dat het zo propvol word met veel te veel spullen.
ben nog steeds blij met het resultaat :j

achterste gedeelte woonkamer met de eethoek (ben ook nog steeds gek van die lampen <3 )
Afbeelding

zithoek, de bank loopt helemaal door de hoek rechts in de foto waar er dus ook nog zo'n heerlijk lig gedeelte aan zit...heel fout....
Afbeelding

de schouw, hier kun je door heen kijken, hij ziet er dus exact het zelfde uit aan beide zijde, 1 in de woonkamer bij de eettafel en 1 in de keuken.
op deze foto kan je ook goed de tegels op de vloer zien, we hebben een stuk van de muur af een rand er in gelegd zodat de kamer optisch wat kleiner werd.
Afbeelding

ben vooral blij met de ruimte buiten voor de paardjes maar het gehele huis had ik liever wat kleiner gezien, je blijft poetsen :(

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:12

Oooooh wat gaaf!!!!!

Waar woon je?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:31

Dat ziet er mooi, landelijk, uit Probabeest! Maar het lijkt me ook een hel om het allemaal schoon te moeten houden :=

Jacq, kan me goed voorstellen dat je een beetje funda-moe wordt...kijk zelf ook wel regelmatig rond, maar in de wetenschap dat je niks kunt kopen is het toch iets anders dan dat je op zoek bent!

Over een tijdje gaan we wel echt samenwonen en druk aan het bedenken hoe we het in gaan richten. Spullen weggooien doen we sowieso niet, maar lang niet alles gaat in 1 huis passen. Daarbij staat er ook nog een groot aquarium in de planning, dus zal het nog even puzzelen worden :=

Hier hebben we nog wel mooi de tijd voor, want het huis wordt eerst geschilderd en de schimmel op de muren wordt door de woningbouw eindelijk aangepakt! *\o/*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:32

Probabeest, wat een ontzettend gaaf huis <3
Dat huis in Maarsen vind ik eigenlijk best leuk... Beter dit dan eerst iemand zijn wansmaak interieur eruit slopen :o
Dems, jouw huis vond ik leuk in topic nr 1!

Grr, wordt een beetje moe van vriend en zijn 'aannemer'. Hij moet van de kopers van zijn oude huis 1 juli eruit zijn, maar hij heeft al 3 maanden de sleutel en het enige wat gedaan is is een douchewand, wcrolhouder, wcborstel en stucwerk. Alle wanden moeten nog worden afgewerkt, 2 kamers moeten nog behangen worden, alle kozijnen moeten nog gedaan worden en er ligt nogsteeds beton op de vloer.... Vriend van hem kent allemaal mensen maar die is alles behalve snel ;( vriend wordt telkens chaggo als ik er over begin. Nu ga ik er (nog) niet wonen, mag wel het gezeur aanhoren maar mag geen commentaar hebben....

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:38

woon in de buurt van arnhem maar dan tussen de kassen (dat vind ik zelf echt heeel lelijk al die kassen, kom zelf helemaal niet hier uit de buurt en kan er ook maar niet aan wennen, ze zijn en blijven lelijk!)

moortje, frustrerend is dat inderdaad, dan wil je ze zo graag een schop onder de kont geven dat ze eens wat gaan klaar maken......

westerfreak, dat zijn leuke voor uit zichten :j
en dat schoonmaken....pfff begin er maar niet over..... :(

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:38

Oh dat in Maarssen spreekt me sowieso niet aan. Maar dan nog, als ze volgende week de keuken/badkamer plaatsen zit je er ook aan vast ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:39

Oh Arnhem is sowieso heel leuk!! Wil weer terug die kant op ooit......