Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hotchocolat

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:24

Ik vind die tweede ook leuk.
Alleen de keuken is erg donker.

De huizen zitten wel allemaal rond de zelfde prijsklasse. Vergeet niet dat er bij de laatste twee nog extra geld bijkomt voor verbouwingen.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:27

Zoals in het andere topic al verteld, vind ik de vloer en de openslaande deuren van het nieuwe huis echt geweldig en de tuin ziet er ook netjes uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:29

Van de tweede ben ik ook erg gecharmeerd. De keuken is wel aan te passen, wanneer je de kastjes over laat spuiten is het al een heel ander gezicht. Ben ook niet zo van dat landelijke, maar een lichtere kleur doet al veel.

Bij de laatste 2 huizen komen idd nog een hoop verbouwingskosten. De nr 3 is wat goedkoper en daar hoeft niet extreem veel aan te gebeuren, enkel wat vernieuwen.

Maar nr 1 en 2 hebben zeer zeker de voorkeur.

@ Witoto, het gras wat er ligt is kunstgras hihi, lekker handig.

In het tweede huis zou ik dan wat doen aan het achterste gedeelte, wat opener maken denk ik.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:31

Oh kunstgras is helemaal handig hihi..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:32

Ik vind de eerste het leukst, alleen de voorgevel vind ik niet zo aansprekend.
Qua ruimte is de tweede mooi, maar voor mij zou daar nog aardig aan verbouwd moeten worden := De laatste twee vind ik eigenlijk nog best duur, als je bedenkt hoeveel je er nog aan moet klussen om het leefbaar te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:34

de voorgevel is idd niet geweldig, maar die heb je voor de overburen zeggen ze vaak (heeft dit huis geen hihi)

De huizen in Oirschot zijn gewoon duur. De laatste 2 huizen worden in goede staat verkocht voor 300.000

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:37

Vonneke, Dat is inderdaad waar :j Laatst was ik in Voorburg met aan de ene kant supermooie jaren 30 villa's en aan de andere kant 4 hoog woningbouw :+ Dan wil je toch niet in zo'n villa wonen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:41

haha echt niet!

Op de school waar ik werk in Tilburg, die is gebouwd in een vilawijk. Staan 3 middelbare scholen. Voor geen goud dat ik in zo'n huis ging wonen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:46

Ik kan mij ook zo ergeren aan slecht/geen onderhoud en slecht schilderwerk :+ Blijkbaar georven van opa en oom :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:51

Of slecht stucwerk!

In het huis waar we nu zitten is het in de keuken heel slordig afgewerkt. op en hoe tussen kamer en keuken zit een hele dikke rand, geen gezicht.

Ik vind schilderwerk ook heel belangrijk dat maakt toch een beetje je huis.

Zie net dat de 2 huizen die onze voorkeur hebben bij dezelfde makelaar te koop staan, dat is handig

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:51

Ik vind het ook echt belangrijk dat een huis goed afgewerkt is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:54

Ik ben daar echt een muts in. Ik vind mijn huis redelijk afgewerkt, maar niet super, maar als ik dan bij anderen ben (bij buren of vrienden) vind ik het soms echt tenenkrommend := Dan valt mijn huisje alles mee!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:55

Zo wij hebben besloten dat we nieuwe meubels gaan aanschaffen en niet gaan verhuizen. We willen graag in het dorp blijven wonen en er staat gewoon niks te koop wat ons aanspreekt. Bij het kopen van de nieuwe meubels houden we wel een beetje rekening met eventueel verhuizen :j

We gaan het op deze manier doen

Afbeelding

Dat komt ook het beste overeen met de vloer die we nu al hebben en de de muur die we al in lever kleur geverfd hebben en dat vinden we allebei nog steeds heel er mooi :j
De bank wordt dan waarschijnlijk donkerbruin i.p.v. antraciet. Vloerkleed moet ik nog even over nadenken.

Zo is het nu

Afbeelding

We hebben alleen nu een bruine bank staan, beetje van dat tweet spul, dus verschillende kleuren bruin met een klein beetje wit, ook hangen er nu creme gordijnen en hebben we een creme radiator ombouw.

*edit* oh en die stoelen hebben we ook niet meer, er staan nu rieten stoeltjes, kortom ik moet even nnieuwe foto's maken :+
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 06-12-10 11:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:56

zal morgen eens gaan bellen of we zaterdag of donderdagmiddag zouden kunnen kijken in de eerste 2 huizen. Kan eigenlijk alleen savonds en dat is niks om een huis te kijken vind ik, dan zie je het nog niet goed.

pff heb vanavond ouderavond, kinders komen rapport ophalen. tot 2100 ieuwieuwieuw

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:09

leuke huizen Vonneke!!
huis 1 is erg mooi en eigenlijk al af :)
huis 2 ook, alleen moet je wel van die keuken houden :+
huis 3 en 4 vind ik ook erg gaaf!! maar daar moet nog flink verbouwd worden :D

en dat van die ouderavond.... same here :+
rapport krijgen ze alleen nog niet mee, dat doen we bij het kerstontbijt :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:11

Suuszels schreef:
Ja ongeveer, is niet zo groot (3 meter, maar kan uitgebreid worden) we hebben afgelopen vrijdag wel een keuken laten tekenen maar willen eigenlijk langs nog wat zaken..
En we weten ook al dat het gas is enzo.. Maar hoe alle leidingen lopen weet ik ook niet..

Dat hoef je ook niet te weten, als je een keuken koopt komt er een mannetje de maten nog een keer precies inmeten en die maakt een leidingschema. T is natuurlijk wel handig als je t wel weet ivm indeling waar komt de spoelbak en waar t fornuis :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:13

ik heb derdejaars vmbo leerlingen, staan er 2 op blijven zitten (hebben 10 en 11 verliespunten. bij 5 en meer blijf je zitten) dus dat worden pittige gesprekken :)

de keuken is voor een paar honderd euro over te spuiten.

Anoniem

ik ga is even wat te eten kopen en naar school :)

Anoniem

heb net de makelaar gebeld, misschien kunnen we zaterdag naar woning 1 en 2 kijken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:14

Krijg je nu ook al op school verliespunten? :=
Spannend, Vonn

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:16

voor een paar honderd euro is het te overzien :) daar heb je geen nieuwe keuken voor hihi
en met goede accessoires is er ook wat leuks van te maken!

Zulke rapporten lijken me erg lastig! dat wordt niet makkelijk!
maar er valt nog wel wat op te halen hopelijk?
sterkte in elk geval :)

bij ons kunnen leerlingen niet blijven zitten, het wordt alleen wel lastig met een meisje qua gedrag.... en dan moet je ook rekening houden dat ze thuis ERG streng zijn dus dat wat ik vertel ook weer invloed heeft op wat er thuis gebeurt... .dat vind ik het lastigst in contacten met de ouders, wat vertel je wel en wat niet

Leuk Vonneke! dat is ook wel lekker snel :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:18

Mar, Dat lijkt mij inderdaad erg lastig... Gedrag van het meisje zal daar inderdaad ook wel vandaan komen!
*Denkt terug aan mijn schooltijd* en ben toch blij met de schoolinspectie, die vond dat school mij niet van school mocht sturen :+
Is die rode keuken vineer of echt hout?
Laatst bijgewerkt door Mootje op 06-12-10 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:18

Kan het overspuiten van de keuken ook wanneer het gewoon hout is zeg maar?
Zal eens een foto maken van mijn keuken...

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 13:26

Even snel bijgelezen!

Parouscha: Ziet er super mooi uit jullie nieuwe meubels! Wanneer krijgen jullie ze?

Suuzsels: Ik ken het, wij zijn nog steeds druk met verbouwen, maar het zal nog hooguit 3 week duren voordat we erin gaan en hebben ook nog geen nieuwe meubels. We hebben nog wel oude meubels van waar we nu zitten, maar dat is veel kleiner, dus meubels vallen dan straks een beetje in het niets! We willen teak houten meubels, dus daar gaan we binnenkort nog maar eens voor op pad!

Vonneke: Huis nr. 1 vind ik ook wel heel gaaf! Alleen daar is de badkamer wat minder of niet? Huis 2 vind ik ook heel mooi, alleen die keuken is wel heel donker. Maar misschien past dat ook wel in dat huis. Ben benieuwd als je er zaterdag gaat kijken!!

SAKKIA: Je nieuwe meubels vind ik echt geweldig!!

Ik ga denk ik van de week maar eens beginnen met inpakken. Het zal niet heel lang meer duren, voordat we over gaan maar weet gewoon niet waar ik moet beginnen met inpakken! De badkamer wordt deze week afgemaakt, zal vanavond even een foto plaatsen! En deze week zal de stucadoor nog weer komen op het plafond opnieuw te doen. Boven schiet het ook aardig op, misschien vanavond even behang uitzoeken, dan wilde mijn schoonmoeder dat van de week gaan behangen. Plafond moet ook nog gesausd worden, maar gaatjes moeten eerst nog dicht gemaakt worden. Wilde ik zaterdag gaan doen, maar er was roodband ipv goudrand gehaald ofzo.. En dat kon ik dus niet gaan doen.. Zaterdag dus alleen maar assistent geweest zeg maar, net als jij laatst Marquez! Heel vervelend is dat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:46

Mootje schreef:
Krijg je nu ook al op school verliespunten? :=
Spannend, Vonn

Zo noemen ze dat bij ons op school.

Afgerond een 5 (5.4/4.6) 1 verliespunt
Afgerond een 4 (4.4/3.6) 1.5 verliespunt
Afgerond een 3 (3.4 en lager) 2 verliespunten

Bij 0 ben je over, tussen 1 en 4 bespreekgeval en boven 4 blijf je zitten