[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:23

@Cruesli
Spannend

Wij hebben morgen de overdracht.
Als het goed is hebben wij morgen ook gelijk g/w/e en telefoon/internet.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:02

@cruesli spannend!
@FlootjeS dat is op zich wel gunstig, moet je wel uit kunnen komen!
Hier gaat alles gewoon door, verbouwing kost erg veel energie en meedenken want ze komen natuurlijk van alles tegen wat niet klopt en moet alles weer qua uitvoering aangepast worden.
Zaterdag komt iemand voor de omheining offerte kijken, ben benieuwd. Ook hebben we gisteren 2 uur JKK staan steken aan de rand van de wei, waar nooit gemest is, dat is een heel karwei pff :(
morgen gaat het asbest eraf! gelukkig is het droog dus kan het dak er op zonder toestanden van zeilen en droog houden etc..

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:14

Ik zit al een dikke week te wachten op een telefoontje van onze makelaar. :+ Denk dat hij niet meer gaat bellen, zoals gewoonlijk.. Ga er morgen dan ook maar weer achter aan..

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:26

waarom ga je niet op zoek naar een andere makelaar femke???

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:08

Omdat ik vrees dat we niet heel makkelijk van deze af komen. :o

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:17

Pff dat is echt energievretend Fealivrin... :(:)

Wij hebben alles inmiddels getekend, verlopige koopakte, hypotheekdingen. Morgen nog even onze beide salarisstroken langsbrengen daar en dan hebben ze alles en is het wachten op definitieve goedkeuring van de bank :D

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:22

Wij ook! leuk!
Na jouw reactie vraag ik me af: wordt het gas, water en elektr. afgesloten dan?
Ik hoorde namelijk van niet? Of hebben jullie nieuwbouw?
Sorry heb het niet allemaal gevolgd hoor :P

Brainless schreef:
@Cruesli
Spannend

Wij hebben morgen de overdracht.
Als het goed is hebben wij morgen ook gelijk g/w/e en telefoon/internet.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:49

Bij ons huis zijn ze al begonnen met de fundering op te metselen, ben benieuwd hoe ver ze komen tot ze moeten stoppen ivm de bouwvak :)

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:34

Vraagje nog, weten jullie hoelang het duurt met een bouwdepot hoe snel je je geld krijgt van de bank als je je bonnetjes opstuurd? Of verschilt dat per bank? Ik vraag me meer af of het een week duurt of eerder een maand....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:23

@denz
Wij hebben een een bestaand huis gekocht hoor, maar je hoort wel eens van mensen dat er wat fout gaat bij de overdracht.
Onze energiemaatschappij moet het overnemen van hun oude.... soms is er weleens een miscommunicatie.
Bij mijn vriendin duurde het bijna een maand voordat ze telefoon/internet/tv had.
Dus ik ben benieuwd wat er morgen doet (of niet ;))

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 08:36

Hoihoi! Ik heb geen ervaring met bouwdepot helaas. Vandaag hoor ik of de bank ons dossier voor de bankgarantie heeft goedgekeurd. Ik hoop het maar anders moet ik weer papieren gaan tekenen voor uitstel van ontbindende voorwaarden. Iemand enig idee of daar dan weer kosten aan verbonden zijn :o ?

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:14

Als je weer uitstel vraagt, kunnen de verkopers weigeren, dan word het dus eigen risico!!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:53

Wij hadden in het voorlopig koopcontract laten vastleggen dat het onder voorbehoud van financiering en bankgarantie was.
Daar hebben wij een termijn van 4 weken voor genomen.

De bankgarantie hebben wij tegelijk met de hypotheek aangevraagd en dit was toen met 1 week geregeld.

Waarschijnlijk kun je met 1 telefoontje/mailtje (wat) uitstel krijgen, mits de verkopers dit ook willen (vaak is dit geen probleem).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:42

Oef, bankgarantie. Daar moet je dus wel 1% provisie over betalen, dacht ik. Is er geen mogelijkheid om het zelf (evt. met hulp van familie) te financieren?

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:03

Ik ga er ook vanuit dat het goed komt maar ben meer nieuwsgierig naar het verlengen van de ontbindende voorwaarden. Een bankgarantie op een andere manier regelen is niet aan de orde (zomaar even 10% van de koopsom ergens vandaan halen is geen appeltje eitje). Ik verwacht namelijk geen problemen als de ontbinende voorwaarden verlengt moeten worden. Het is meer dat ik benieuwd ben of ik daar dan weer iets voor moet betalen...

Tegenwoordig is een termijn van 4 weken vrij kort (dat hebben wij ook). Je moet namelijk alle papieren bij elkaar hebben, gezondheidsverklaring, werkgeversverklaring, een taxatierapport etc etc. Banken hebben even tijd nodig om een dossier te behandelen en beoordelen. Binnen een week een bankgarantie regelen heb ik nog nooit gehoord dat dat is gelukt bij iemand.

Ik laat nog wel even weten of het vanmiddag is gelukt :o .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:22

Dat hebben wij allemaal binnen 2 weken rondgekregen :j (ok geen bankgarantie, was niet nodig) dus als het moet, kunnen ze alles best heel erg snel regelen.

Succes!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:08

Ik had expres al een extra lange periode aangevraagd , dacht 8 weken in plaats van de tegenwoordig standaard 6 ?

En dat haalde de ING al niet :P Ze hadden toen ook wel een enorme achterstand , namen zelfs de telefoon alleen nog maar tussen bepaalde tijden op als maatregel om alles een beetje weg te kunnen werken zonder storende telefoontjes :P

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:32

Ik zou nog even laten weten......het is gelukt :-). Officieel akkoord binnen van de bank.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:35

Gefeliciteerd Manjafiek! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:36

Fijn dat het gelukt is!

Wij gaan komend weekend weer lekker klussen. Er moet nog 1 kozijn worden geschuurd, en dan kunnen we gaan schilderen. We beginnen met de zolder (beneden moeten we nog schuren), dan kan daar de vloer erin en kunnen we de verhuisde spullen daar lekker neerzetten. Hopelijk hebben we die helemaal af dit weekend. Dan door de week de eerste verdieping (daar moet nog wel e.e.a. worden gestuct) en dan volgende week hopelijk ook beneden... zou fijn zijn als we over een week of 3 definitief konden verhuizen :)

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:11

Dankjewel iedereen! Ik heb ook zin om te klussen :-D.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:11

mariekie schreef:
Even een vraagje tussendoor: Hebben jullie ook een bouwkundig rapport op laten stellen?

mijn advies is, zeker bij bestaande bouw, absoluut doen :j
wij hebben nu twee keer een bouwkundig adviseur mee naar een huis gehad

en bij de eerste kwam hij echt met dingen aan die wij echt niet wisten, wij wilden op dat huis een hele flinke dakkapel plaatsen als we het kochten , was er 1 waar een lichte bouwvergunning voor nodig was en dus je huis moest laten tekenen
(geen bouwtekeningen aanwezig) maar daan zou de gemeente op de hoogte zijn van de verdiepingshoogtes die niet voldoen en dan moest dat dus ook weer verhoogt worden (oftewel, dak eraf, huis een meter hoger metselen en dak er weer op )
en zo waren er nog wat dingen die meespeelde bij dat huis
het laatste huis waar hij mee naar toe is geweest , daar heeft hij ons behoed voor een hele grote strop
wij wisten wel dat het huis vochtig was, maar het vochtpercentage van de muren was op plekken bijna 50 procent,
houten verdiepingsvloeren die dus naar alle waarschijnlijkheid verotte balkeindes hadden waardoor je op termijn met je verdiepingsvloeren in de kelder zou liggen
de bouwkundige heeft zelf ook een huis op een vergelijkbare locatie weet wat er speelt etc , dit huis zou echt dik boven de ton uitkomen kwa kluskosten en dn zou het nog vochtig zijn ...
zijn advies : "bulldozer er overheen jagen"

morgen gaan we weer naar een bestaand huis, drie keer raden wie er mee mag ;)
nu verwacht ik bij dit huis minder problemen, wel aan de dijk van het waterhuis, mar wel een paar km verderop waar het soieso droger is , huis staat niet met 1 verdieping in de dijk, de kelder en het huis ruiken niet raar etc, maar ja, we gaan het zien

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:43

Mooi dat het gelukt is Manjafiek! Leuke verhalen allemaal weer hier.

Ik heb een appartementje op het oog, maar hoe weet je nou of de vraagprijs reeel is? Het is niet echt vergelijkbaar met andere appartementjes in de buurt, heeft namelijk een groot pluspunt tov de andere..

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:22

wat een spannend topic, wij gaan zaterdagochtend bij een huis in Naarden kijken... moet eigenlijk alles aan verbouwd worden!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:00

Manjafiek gefeli!
Romeo2007 net zoals bij ons? Dak is er af , asbest verwijderd, morgen nieuwe dakplaten erop, ze hebben morgen tropenrooster en beginnen om 06 uur al. We gaan even bier brengen morgenmiddag want manlief is jarig.
Afbeelding
een doorkijkhuis!
Afbeelding
het plafond van de stal: losse planken en een treinrails(!) constructie, is ook al bijna eraf! De planken ga ik hergebruiken voor een rijbak!