E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 20:24

Hoelang heeft je moeder er op moeten wachten dan?

Is een ander merk/type reader dan geen optie??

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:27

Uhm lang mischien wel net zo lang als Goldie!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:47

Hoi allemaal,
Heb vorige week een e-reader gekregen *\o/* ideaal, want hier in Tunesie kan je amper Nederlands of Engels talige boeken vinden.. Moet hem wel nog helemaal uitvogelen, het is een sony maar weet nog niet eens welk model precies :=

This_is_me ik heb die boeken van Zafon in ieder geval op mn computer staan, misschien zelfs die van Stephen King, ze zitten in een enorm bestand met zo'n 3000 Nederlandstalige boeken, stuur anders een pb dan kijk ik hoe ik t kan sturen..

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:44

Model staat op de achterkant Lakshmi :) . En zo te lezen ben jij voorlopig wel even zoet :D .

*Edit; welke programma wil je gaan gebruiken om boeken over te zetten op je reader? :) Toen ik mijn reader net had, gebruikte ik de sony reader library, maar sinds ik (na een tip hier in het topic natuurlijk) Calibre gebruik, heb ik die reader library software niet meer in gebruik :n .

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:57

Ah ja bedankt Vikki, Calibre heb ik ook al gedownload en in gebruik, was al begonnen wat boeken gewoon op mn macbookje te lezen, maar ga ze nu netjes overzetten op de e-reader. Heb hem er even bijgepakt, en het is een prs-600. Het is even een gedoe om het allemaal uit te zoeken, maar heeeeerlijk zeg, dan gewoon jarenlang onbezorgd lezen! (als de ereader een beetje heel blijft tenminste := ) Elke keer kilo's boeken meenemen vanuit Nederland werd toch vervelend!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:11

This_is_me schreef:
pluisje88 schreef:
ik ben op zoek naar verliefd zijn is een ramp, van caya cazemier, heeft iemand die misschien?

Ik heb wel: "de eerste keer" voor je. Maar die zal denk ik ook wel op de bokt bieb staan?!

De eerste keer heb ik zelf ook :P Maar mijn zusje (die straks heel even snel de bovenstaande post geplaatst had op mijn aanwijzing en mijn account) is persé op zoek naar dat boek. Maar toch bedankt voor de moeite!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:34

Bedankt Kido, zal eens gaan kijken. Maar ga eerst mijn geld maar terughalen denk ik en dan verder kijken, anders zit ik straks met 2 ofzo :P

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:16

Waar had je besteld dan?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:25

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:08

slimmerik schreef:
Hmmm hier ben ik weer minder blij mee: http://www.ereaders.nl/article.php?arti ... nt=Twitter

Ja en nee. Nadeel is inderdaad dat het verspreiden van ebooks minder aantrekkelijk is (en velen helaas minder boeken kunnen lezen), maar het is een reader onafhankelijke codering die geen belemmeringen oplegt aan de koper. Als alternatief voor de huidige DRM ben ik er voor. Nu nog van die idote landenrestricties af, zodat je ook als nederlander gewoon direct bij een amerikaans bedrijf een ebook kan kopen zonder 6 omwegen die elke zoveel tijd veranderen of geheel niet meer werken.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:41

En als we dan toch verbeteringen aanbrengen, dan ook graag de mogelijkheid om een boek tweedehands door te verkopen (of ebooks heel veel goedkoper dan papier maken).

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:56

Weet iemand toevallig of (en zo ja, welke) er ook kinderboeken in ebook formaat zijn? Dochtertje (ik geloof dat ze 7 is) van een stalgenootje vroeg nl of ik misschien ook digitale kinderboeken had zodat ze kan lezen op haar moeder's ereader... :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:51

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:13

highwaykind schreef:
En als we dan toch verbeteringen aanbrengen, dan ook graag de mogelijkheid om een boek tweedehands door te verkopen (of ebooks heel veel goedkoper dan papier maken).

Inderdaad, goedkoper mag zeker wel. Ze schelen nu maar een paar euro met een gewoon boek terwijl daar toch wel heel wat kosten bij komen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:18

Margee schreef:
highwaykind schreef:

Inderdaad, goedkoper mag zeker wel. Ze schelen nu maar een paar euro met een gewoon boek terwijl daar toch wel heel wat kosten bij komen.

Hoewel ik het gevoelsmatig met je eens ben is er niet zoveel verschil in kosten tussen een paperback en een ebook. Het drukken en verspreiden van de papieren versie is ong. 10% van de prijs. Kosten voor editen, mooie omslag, enz. blijven het zelfde.
(Dat de normale verkoopprijs van boeken in NL te hoog is ben ik wel geheel met je eens)

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:01

Ik ben ook meer voor de mogelijkheid tot tweedehands doorverkopen (/ boek op andere naam laten zetten, kan dan via Bol of Amazon zelf of waar je het boek gekocht hebt) - nu is de prijs van een ebook nog 'hoger' omdat je er niets terug van kan verdienen als je het boek uit hebt.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:54

Ik ben alweer op zoek naar boeken:

Ik zoek Echte mannen eten geen kaas van maria mosterd

&

het boek van jozeph fritzel. over die man in oostenrijk die zijn echten kinderen gegeizeld hield en zijn kinderen misbruikt heeft. er is een boek geschreven door de moeder van dat meisje en de politie.
Ik zou dit boek heel graag willen lezen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:09

Iemand?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:55

Pluisje, ik heb Maria Mosterd in de bokt inzendingen gezet. Evenals het boek "Echte mannen eten wel kaas' van de journalist die vindt dat zij gelogen heeft. Die van Fritzel heb ik niet, maar wel 'ik was twaalf en fietste naar school" ,die staat nu ook bij inzendingen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:16

Dammie1 thnx heb je boeken al op mijn lappie staan :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:29

pluisje88 schreef:
het boek van jozeph fritzel. over die man in oostenrijk die zijn echten kinderen gegeizeld hield en zijn kinderen misbruikt heeft. er is een boek geschreven door de moeder van dat meisje en de politie.
Ik zou dit boek heel graag willen lezen.

Dit boek heet volgens mij Monster. Is te koop bij bol.com maar is niet digitaal uitgebracht volgens mij. Boek wat ongeveer hetzelfde verhaal heeft is: Iedereen wist het van L. Gouardo. Heb ik net erbij gezet in de dropbox.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:47

Ik ben geen lid van de dropbox. Weet niet hoe het werkt. ben daar niet zo goed in.
Heb helaas ook niet de tijd om me erin te verdiepen.

Kan iemand het snel uitleggen aan mij?

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:31

Kan het dat ik die boeken niet kan vinden in de dropbox?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:19

Ik had ze er nog niet ingezet :)

Voorlopig heb ik ze even op de voorpagina gezet:
http://db.tt/N6gMkGv

Van de week zal ik ze uploaden in calibre en ordenen.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:28

Ow sorry! Ik was weer eens te ongeduldig. Sorry!