We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:20

VanHuisUit schreef:
Ik vond het toen wel netjes want officieel zat er geen garantietermijn oid op dacht ik.
Naja, ik was er blij mee :D

Ik heb nog steeds niet besloten of ik mijn auto nou wel of niet weg wil doen cq over wil stappen op elektrisch. Ben ook zo'n twijfelkont ...
Dus ik rij nog steeds maar gewoon door }:0 denk eigenlijk dat dat nog wel het goedkoopste is eigenlijk :7

Electrisc wordt straks erg duur als die wegenbelasting betaalt moet worden… ze zijn ontzettend zwaar door die accu’s

8nnemiek

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:31

De wegenbelasting is nog niet bekend, maar als ze gelijk worden getrokken met benzine auto's dan betaal je een paar honderd euro meer per jaar. Dat heb je met de lagere brandstof/stroomkosten al vrij snel eruit. Bij minder dan 5000km/jaar ben je al goedkoper uit.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-24 17:23

Door al die onduidelijkheid weet ik het nog niet... ik betaal nu... 21 Euro per maand wegenbelasting, tja... rij ongeveer 8.000 / 10.000 per jaar. Dat is niet veel. Zou dan uitkunnen maar daar staat dan wel een aanschaf tegenover van minstens 15.000 Euro bijbetalen bij mijn huidige (dan heb ik het over aanschaf 2e hands elektrisch).

Maar wel weer tafel verkocht via Whoppah deze keer *\o/* en gisteren een stoel via Marktplaats :D
Gaat lekker zo.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 20:50

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of jullie weten hoeveel je gemiddeld per maaltijd uitgeeft aan eten?

Mijn vriend en ik wonen sinds kort samen en we proberen voor rond de € 5,- per keer te avondeten. Kan de ene keer wat meer zijn, als de andere keer dat weer compenseert.

Het doel is om voor +- € 15,- per dag boodschappen te doen. Dus € 450,- per maand. € 500,- incl verzorgingsproducten, wc papier en dergelijke.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:15

Per maaltijd weet ik niet maar wij geven tussen meestal tussen de 45 en 65 per week uit.

Eens in de 3 maanden ongeveer 70, is wel echt als er veel voorraad gehaald moet worden of inderdaad tandpasta of verzorging spullen erbij.

Persoonlijk vind ik 450/500 voor twee personen echt veel. Ik haal wel vaak boodschappen bij Lidl dat scheelt echt veel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:50

Ik heb echt geen idee. We hebben voor ongeveer €300 in de maand boodschappen (eten) met een gezin van vier. We eten op maandag nooit thuis, dus dat scheelt al.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:52

PSvanLot schreef:
Ik heb echt geen idee. We hebben voor ongeveer €300 in de maand boodschappen (eten) met een gezin van vier. We eten op maandag nooit thuis, dus dat scheelt al.

69 euro per week. Dat red ik alleen niet eens.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:53

Benzz schreef:
PSvanLot schreef:

69 euro per week. Dat red ik alleen niet eens.

Dan vraag ik me echt af wat je koopt voor dat geld in je eentje?

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:55

moonsparkle schreef:
Per maaltijd weet ik niet maar wij geven tussen meestal tussen de 45 en 65 per week uit.

Eens in de 3 maanden ongeveer 70, is wel echt als er veel voorraad gehaald moet worden of inderdaad tandpasta of verzorging spullen erbij.

Persoonlijk vind ik 450/500 voor twee personen echt veel. Ik haal wel vaak boodschappen bij Lidl dat scheelt echt veel.

Ik vind 45-65€ dan weer héél weinig...

Wij zitten voor twee personen ook rond de 500€ (verzorgingsproducten, wc papier enz inclusief). 100€ "grote boodschappen" per week, en dan zeker nog één keer per week voor 25/30€ aan extraatjes in de winkel. Ik laat niets staan omwille van de prijs, maar van nature uit zijn wij geen heel grote spenders (amper merkproducten, amper frisdrank, geen alcohol, weinig vlees).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:57

Ik vind het dan knap dat je aan de €100 euro komt zonder frisdrank, alcohol en weinig vlees.
Heb je dan veel chocolade, chips etc?

Wij eten di/wo/do/vr/za/zo eigenlijk altijd thuis. Gevarieerd van pasta tot avg tot friet. Eigenlijk iedere week andere recepten. Kijk wat er in de bonus staat en aan de hand daarvan maak ik een menu voor de week.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:59

PSvanLot schreef:

Als ik kook, doe ik dat voor meerdere dagen. Maar wel biologisch scharrelvlees van de slager. Kaas vd kaasboer. Vis minimaal 1 x per week.
Bijvoorbeeld: gisteren stamppot zuurkool met spekjes en worst. Hoeveelheid is voor mij 4 porties. Kost wel 18 euro totaal. Gemiddeld 5 euro voor avondeten en dan komt ontbijt, lunch, fruit en tussendoor er nog bij.

Frisdrank en alcohol tel ik niet mee. Eet geen chips of snoep.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:03

Benzz schreef:
PSvanLot schreef:

Als ik kook, doe ik dat voor meerdere dagen. Maar wel biologisch scharrelvlees van de slager. Kaas vd kaasboer. Vis minimaal 1 x per week.
Bijvoorbeeld: gisteren stamppot zuurkool met spekjes en worst. Hoeveelheid is voor mij 4 porties. Kost wel 18 euro totaal. Gemiddeld 5 euro voor avondeten en dan komt ontbijt, lunch, fruit en tussendoor er nog bij.

Welke ingrediënten koop jij dan voor je stampot zuurkool dat het zo duur is? De meeste kosten zullen wel in het bio scharrelvlees zitten?

Ik ben in mijn eentje +- €150 kwijt per maand aan boodschappen (excl. verzorgingskosten), ik eet regelmatig niet thuis dus dat scheelt veel geld. Ik kan wel echt beter op mijn geld letten wat boodschappen betreft, het is al wel beter dan eerst. Binnenkort woon ik samen, ik ben benieuwd hoeveel dat meer gaat kosten aangezien m'n vriend al een half brood per dag eet (en ik 2 sneetjes per dag).

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:04

Ik schrik me al een hoedje als ik met de kerst extra luxe haal en dan een keer rond de 70 uit kom :P als ik 100 euro zou zien zou ik dingen gaan terugleggen :') dat zou me echt te ver gaan, gelukkig nog nooit gebeurd

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:07

Benzz schreef:
PSvanLot schreef:

De kosten zullen niet in de aardappelen en de zuurkool zitten. Dan moet het wel echt heel erg duur vlees zijn?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:15

Rookworst 7,5 euro, spekjes 6 euro ( helft van gebruikt). Verder een uitje erdoor. Ik vind 18 euro voor 4 maaltijden niet duur.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:33

Ik ben ongeveer € 500 / €600 per maand kwijt aan eten.
Dat is voor 4 personen, waarvan er 2 pubers zijn.
Puber 1 eet dan ook nog glutenvrij. Ontbijt dus met een pot Danio Perzik.
Puber 2 is een zeer fanatieke sporter, dus eet extra veel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:52

Ik probeer rond de 80 euro uit te geven aan mijn weekboodschappen bij de Jumbo. Hierin zit bijna al het eten, wat huishoudproducten, maar bijvoorbeeld geen koffie en alcoholische dranken, en niet al het vlees zit daarbij (koop het een en ander bij de Sligro en bij Grutto, zeg maar 1 keer per 2 weken dat ik daar vlees van gebruik).
Daarnaast ga ik 1 keer per 2 weken naar de weekmarkt, daar ben ik maximaal 20 euro kwijt, dit is dan voor aardappelen, groentes en kip. Gemiddeld dus zeg maar 90 euro per week.
Wij koken 7 dagen in de week, altijd met vlees of vis, en op zondag is het friet (zelfgesneden, de aardappels van de markt :)) ) met frikandel en kroket (en de kroket komt ook niet vanuit weekboodschappen, dat is ook Sligro). Wij zijn met 2 personen overigens.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:53

Per maaltijd zou ik ook echt niet weten.
Wij zijn met twee personen zo'n 150 euro per maand kwijt. Dus zo'n 5 euro per dag. Ik gok dat daarvan zo'n 3 euro voor het avondeten is, gemiddeld?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 23:13

Wij waren met 2 volwassenen gemiddeld 51 euro per week kwijt in 2023. Dat is inclusief wc papier, schoonmaakmiddel etc. En soms ook voer of kattengrit voor onze twee katten erbij, maar niet altijd. En vlees van de slager, zit ook bij dit bedrag in gerekend.

Wij eten veel A merk. Drinken veel fris en eten elke dag vlees.

Met die 51 euro heb ik de voorraadkast op dit moment zo goed gevuld dat we het de komende maanden met 10 euro per week doen, alleen voor verse groente en dergelijke om daarmee de voorraad op te kunnen maken.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:37

Ik ben nu voor mijzelf en mijn 3 katten ca. €45 per week kwijt, rond de €180 per maand. Dat is met alle huishoudelijke spullen inbegrepen.
Maar dan pluis ik echt alle supermarktfolders uit en koop wat groter in als er een goede aanbieding is (voornamelijk vlees, diepvriesgroenten of bijv. kattenbrokjes). Enkel hier en daar een favoriet A-merk (Calvé pindakaas!).
Ik kook ook graag voor meerdere dagen. Ik drink geen frisdrank, en eet geen brood, rijst en aardappelen, maar wel graag vlees en kaas.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:41

Dancyy schreef:
Wij waren met 2 volwassenen gemiddeld 51 euro per week kwijt in 2023. Dat is inclusief wc papier, schoonmaakmiddel etc. En soms ook voer of kattengrit voor onze twee katten erbij, maar niet altijd. En vlees van de slager, zit ook bij dit bedrag in gerekend.

Wij eten veel A merk. Drinken veel fris en eten elke dag vlees.

Met die 51 euro heb ik de voorraadkast op dit moment zo goed gevuld dat we het de komende maanden met 10 euro per week doen, alleen voor verse groente en dergelijke om daarmee de voorraad op te kunnen maken.

€51 :wow: dan ben ik wel heel benieuwd naar jullie boodschappen bonnetjes.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:55

Ahum, wij zijn hier voor verse groenten (of markt of aanbiedingen) voor 2 p p w al zeker 10 euro kwijt.
Doen we toch iets verkeerd :Y)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:56

Nou ik ook wel, ik doe denk ik bij andere supermarkten boodschappen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:52

Toevallig ook de balans opgemaakt: € 2.600,- voor een jaar. Dus toch wel € 50,- per week en dan ben ik alleen. Viel toch wel wat tegen eigenlijk.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:59

Tjonge er zitten vreselijk lage bedragen tussen... misschien is het off-topic hier, maar ik ben dan ook benieuwd naar bonnetjes en wat je wel/niet meetelt in het bedrag. Ik heb niet het idee dat ik heel veel uitgeef, maar ik kan zeker op boodschappen nog wel besparen en ik ben benieuwd waar dat dan kan. Maar sommige bedragen hier kan ik me haast niet voorstellen :oo

Soms eet ik de voorraadkast en vriezer leeg, dan kom ik ook aan een heel laag boodschappenbedrag. Maar dan heb ik eerder natuurlijk al wel geld uit gegeven. Een soepje uit de vriezer is vandaag gratis eten, maar ooit wel gemaakt met boodschappen die ik kocht.

Maar dat past misschien beter in dit topic...
[LZP] Wat is jouw budget voor boodschappen?