Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Morrie schreef:Ik heb nu via via de borstels voor op de boormachine bemachtigd. Wat voor schoonmaakmiddel moet ik nou gebruiken voor de voegen van mijn douche? ( geen Dasty, want die winkel is hier niet)
Amyyy schreef:Morrie schreef:Ik heb nu via via de borstels voor op de boormachine bemachtigd. Wat voor schoonmaakmiddel moet ik nou gebruiken voor de voegen van mijn douche? ( geen Dasty, want die winkel is hier niet)
Zijn er niet, als in 'niet in de buurt' of als in 'ik woon niet in Nederland niet in de buurt? '. Bij de Wibra kun je ook online bestellen namelijk
fjordjes schreef:Morrie schreef:Ik heb nu via via de borstels voor op de boormachine bemachtigd. Wat voor schoonmaakmiddel moet ik nou gebruiken voor de voegen van mijn douche? ( geen Dasty, want die winkel is hier niet)
Allesreiniger voor algemeen en voor de kalk zou ik azijn zeggen.
rien10 schreef:![]()
corinep schreef:Heb je geen voor foto?
Suzanne F. schreef:Ik heb echt mega lol gehad met een geleende stoomreiniger! Mijn douchedeuren zijn nog nooit zo schoon geweest! Die kreeg ik niet meer schoon met antikal en schuursponzen en toestanden. Hier haal ik de stoomreiniger er overheen en het is als nieuw. Ik heb mijn hele huis ermee gedaan. Keuken met magnetron en gasstel, badkamer met douche en wastafel en tegels, de vloeren etc etc.
Ik heb nog nooit zo’n lol gehad in schoonmaken.
Olympia96 schreef:Janine1990 schreef:Zou dat spul ook een optie zijn op glas met kalkaanslag??
Gewoon proberen. Kennis had de roest van verwarmingsbuizen er zelfs af gekregen.
PSvanLot schreef:Suzanne F. schreef:Ik heb echt mega lol gehad met een geleende stoomreiniger! Mijn douchedeuren zijn nog nooit zo schoon geweest! Die kreeg ik niet meer schoon met antikal en schuursponzen en toestanden. Hier haal ik de stoomreiniger er overheen en het is als nieuw. Ik heb mijn hele huis ermee gedaan. Keuken met magnetron en gasstel, badkamer met douche en wastafel en tegels, de vloeren etc etc.
Ik heb nog nooit zo’n lol gehad in schoonmaken.
Wat voor merk was het?
Morrie schreef:ik heb ook zo'n stoomreiniger gehad, werkte prima, tot ie stuk ging, nooit meer vervangen.
Mijn man heeft de conclusie getrokken dat de voegen in de douche versleten zijn en dat het opnieuw gevoegd moet worden, eigenlijk wil hij de hele badkamer verbouwen, maar dat gaat me te ver. Hij is nu naar de Karwei om z'n licht op te steken of er nog iets aan te redden valt.
Mijn vorige flat was 10 jaar ouder dan deze en daar heb ik gewoon een fles chloor tegen de wanden gespoten en met een schuurspons alles schoongemaakt, was zo gepiept, maar ja, mijn man is nogal milieubewust, dus chloor is een nogo.
Olympia96 schreef:@cairnterrier: zal eens even goed kijken, want ik heb onze glazen douche deur ook gewoon behandeld (hebben geen kalk, maar gewoon voor de poets zeg maar). Geen seconde over nagedacht haha. Maar ook geen opvallende krassen in ieder geval.
Sodera schreef:Ik zou het niet aandurven om the pink stuff op glazen deuren te smeren… ik vind al dat mijn elektrische kookplaat (glazen bovenplaat) er lelijk van wordt.
Vooral ook heel dof, ik poetste me elke x de takken als ik dat spul gebruikt had. Voor heel veel is het echt top, maar ik zou t niet op glas smeren. Volgens mij staat er ook op het potje dat dat niet kan.
Je zou wel de spuitfles (heb je die in Nederland??) kunnen proberen. Die schuurt niet zo maar maakt wel fijn schoon.