Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:00

Azijn werkt ook ideaal voor toiletpotten. Gewoon even een halve fles in de wc gooien en laten inweken. Perfect schoon.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:48

Morrie schreef:
Ik heb nu via via de borstels voor op de boormachine bemachtigd. Wat voor schoonmaakmiddel moet ik nou gebruiken voor de voegen van mijn douche? ( geen Dasty, want die winkel is hier niet)

Zijn er niet, als in 'niet in de buurt' of als in 'ik woon niet in Nederland niet in de buurt? '. Bij de Wibra kun je ook online bestellen namelijk

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:01

Amyyy schreef:
Morrie schreef:
Ik heb nu via via de borstels voor op de boormachine bemachtigd. Wat voor schoonmaakmiddel moet ik nou gebruiken voor de voegen van mijn douche? ( geen Dasty, want die winkel is hier niet)

Zijn er niet, als in 'niet in de buurt' of als in 'ik woon niet in Nederland niet in de buurt? '. Bij de Wibra kun je ook online bestellen namelijk

niet in de buurt en ik kom ook niet in winkels.
Mijn man heeft Dasty afgekeurd, hij is nogal van het milieu enzo. Hij gaat het klusje klaren, ook de badkamervloer. Ik blij, want ik heb op dit moment erg veel last van m'n longen en heel weinig lucht.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:03

Morrie schreef:

Allesreiniger voor algemeen en voor de kalk zou ik azijn zeggen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:17

fjordjes schreef:
Morrie schreef:

Allesreiniger voor algemeen en voor de kalk zou ik azijn zeggen.

Mijn man gaat straks met azijn aan de slag, zal mij benieuwen, hij is niet bepaald een schoonmaakgoeroe -O-

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:36

rien10 schreef:
:j :j
corinep schreef:
Heb je geen voor foto?

Nou… nee, ik geloofde het namelijk allemaal niet zo. Achteraf nogal jammer!

Maar neem van mij aan dat mijn schoonmoeder in overdrive zich maanden hierop heeft gestort. En zonder resultaat. We kochten het huis met veel zwarte aanslag op de pitten. En dat ging pas weg na een lading Pink Stuff.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 14:01

Zou dat spul ook een optie zijn op glas met kalkaanslag??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 14:30

Ik heb echt mega lol gehad met een geleende stoomreiniger! Mijn douchedeuren zijn nog nooit zo schoon geweest! Die kreeg ik niet meer schoon met antikal en schuursponzen en toestanden. Hier haal ik de stoomreiniger er overheen en het is als nieuw. Ik heb mijn hele huis ermee gedaan. Keuken met magnetron en gasstel, badkamer met douche en wastafel en tegels, de vloeren etc etc.
Ik heb nog nooit zo’n lol gehad in schoonmaken. :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 14:34

Suzanne F. schreef:
Ik heb echt mega lol gehad met een geleende stoomreiniger! Mijn douchedeuren zijn nog nooit zo schoon geweest! Die kreeg ik niet meer schoon met antikal en schuursponzen en toestanden. Hier haal ik de stoomreiniger er overheen en het is als nieuw. Ik heb mijn hele huis ermee gedaan. Keuken met magnetron en gasstel, badkamer met douche en wastafel en tegels, de vloeren etc etc.

Wat voor merk was het?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:23

ik heb ook zo'n stoomreiniger gehad, werkte prima, tot ie stuk ging, nooit meer vervangen.
Mijn man heeft de conclusie getrokken dat de voegen in de douche versleten zijn en dat het opnieuw gevoegd moet worden, eigenlijk wil hij de hele badkamer verbouwen, maar dat gaat me te ver. Hij is nu naar de Karwei om z'n licht op te steken of er nog iets aan te redden valt.

Mijn vorige flat was 10 jaar ouder dan deze en daar heb ik gewoon een fles chloor tegen de wanden gespoten en met een schuurspons alles schoongemaakt, was zo gepiept, maar ja, mijn man is nogal milieubewust, dus chloor is een nogo.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:34

Janine1990 schreef:

Gewoon proberen. Kennis had de roest van verwarmingsbuizen er zelfs af gekregen.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:39

Olympia96 schreef:
Janine1990 schreef:

Gewoon proberen. Kennis had de roest van verwarmingsbuizen er zelfs af gekregen.

Zou ik persoonlijk niet durven. Denk dat er iets van een "schuurmiddel" in verwerkt is, zodat je krasjes krijgt op het glas. Geen idee in hoeverre je daar wakker van ligt, maar ik zou er iig flink van balen :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:19

PSvanLot schreef:
Suzanne F. schreef:

Wat voor merk was het?

Een Black and Decker. Steam mop met steammitt ofzoiets.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:20

Morrie schreef:
ik heb ook zo'n stoomreiniger gehad, werkte prima, tot ie stuk ging, nooit meer vervangen.
Mijn man heeft de conclusie getrokken dat de voegen in de douche versleten zijn en dat het opnieuw gevoegd moet worden, eigenlijk wil hij de hele badkamer verbouwen, maar dat gaat me te ver. Hij is nu naar de Karwei om z'n licht op te steken of er nog iets aan te redden valt.

Mijn vorige flat was 10 jaar ouder dan deze en daar heb ik gewoon een fles chloor tegen de wanden gespoten en met een schuurspons alles schoongemaakt, was zo gepiept, maar ja, mijn man is nogal milieubewust, dus chloor is een nogo.

Spuitfles met chloor inderdaad. En dan een harde borstel of tandenborstel. Zijn je voegen zo schoon.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:24

@cairnterrier: zal eens even goed kijken, want ik heb onze glazen douche deur ook gewoon behandeld (hebben geen kalk, maar gewoon voor de poets zeg maar). Geen seconde over nagedacht haha. Maar ook geen opvallende krassen in ieder geval.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:28

Janine1990 schreef:

Heb je backing soda geprobeerd?
Een dik papje maken met water, op de glazen wand smeren en inspuiten met azijn en in laten trekken.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:49

Olympia96 schreef:
@cairnterrier: zal eens even goed kijken, want ik heb onze glazen douche deur ook gewoon behandeld (hebben geen kalk, maar gewoon voor de poets zeg maar). Geen seconde over nagedacht haha. Maar ook geen opvallende krassen in ieder geval.

Denk dat het ook wel meevalt, maar inderdaad - voor alle zekerheid :j

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 23:33

Ik zou het niet aandurven om the pink stuff op glazen deuren te smeren… ik vind al dat mijn elektrische kookplaat (glazen bovenplaat) er lelijk van wordt.
Vooral ook heel dof, ik poetste me elke x de takken als ik dat spul gebruikt had. Voor heel veel is het echt top, maar ik zou t niet op glas smeren. Volgens mij staat er ook op het potje dat dat niet kan.
Je zou wel de spuitfles (heb je die in Nederland??) kunnen proberen. Die schuurt niet zo maar maakt wel fijn schoon.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 15:57

Sodera schreef:
Ik zou het niet aandurven om the pink stuff op glazen deuren te smeren… ik vind al dat mijn elektrische kookplaat (glazen bovenplaat) er lelijk van wordt.
Vooral ook heel dof, ik poetste me elke x de takken als ik dat spul gebruikt had. Voor heel veel is het echt top, maar ik zou t niet op glas smeren. Volgens mij staat er ook op het potje dat dat niet kan.
Je zou wel de spuitfles (heb je die in Nederland??) kunnen proberen. Die schuurt niet zo maar maakt wel fijn schoon.

Je hebt daar ook speciale cleanser voor van de pink stuff :)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:31

Suzanne F. schreef:
Een Black and Decker. Steam mop met steammitt ofzoiets.

Ik ben ook op zoek naar een stoomreiniger.

In dit topic kwam ik vooral de karcher tegen.
Maar daar zijn er wel heel veel van.

Welke raden jullie aan?
En niet onbelangrijk: welke hulpstukken zijn onmisbaar?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:46

Ik heb dus geen ervaring met de karchers maar alleen met de black and decker. Ik vind de stoomhandschoen ideaal en het wissertje met het hoesje erom. Voor de ramen, spiegel en tegels, douchedeuren etc.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 18:28

Nou, here goes nothing :)
Zal mij benieuwen dus komend weekend maar eens testen.

Afbeelding

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 19:49

Is dat spul nou ook nog een beetje betaalbaar?

Ik gebruik echt bijzonder weinig producten heb ik gemerkt. Vaak is gewoon een nat doekje wel genoeg. Badkamer en toilet uiteraard wel goed maar zelfs dweilen doe ik om en om met enkel water of maar een beetje allesreiniger.

Ik ben wel fan van brillo sponsjes voor in de keuken.

Ik heb van de week ook mn prullenbak maar eens uitgesopt, er had iets gelekt maar meestal heb ik teveel haast en gaat er gelijk een nieuwe zak in.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 20:03

Jolien87 schreef:
Nou, here goes nothing :)
Zal mij benieuwen dus komend weekend maar eens testen.

[ [url=m/TeEG4T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar verkopen ze het ook alweer?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 20:41

Ik ga de stoomreiniger zelf ook kopen. Hij is enorm goed bevallen toen ik hem geleend had dus ik ga hem zelf ook bestellen. Heb zo’n lol gehad met schoonmaken, dat gun ik mezelf wel.