Lego

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 08:15

Neonlight schreef:
Ik moet wel zeggen dat we bijna ruimtegebrek hebben met die huizen. _O-

[ Afbeelding ]

Heel leuk!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 11:07

Tof zo al die LEGO huizen. De ijsvogel vond ik erg leuk om te bouwen.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 11:16

Gaaf al die huizen! Ik heb besloten om voorlopig niks te kopen. Weet gewoon niet waar ik ze neer moet zetten en heb vaak geen zin om ze uit elkaar te halen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 11:30

Ik zag dat midden volgend jaar een schip van de Pirates of the Caribean uit gaat komen, daar ben ik heel benieuwd naar.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 11:33

C_arola schreef:
Ik zag dat midden volgend jaar een schip van de Pirates of the Caribean uit gaat komen, daar ben ik heel benieuwd naar.

:oo :oo :oo
Die wil ik!

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 11:57

C_arola schreef:

Heb je toevallig een link naar andere sets die dan uitkomen?? :o

Ik heb ook de rozen. Ook leuk om te maken.
Ik wil misschien nog meer bloemen erbij.

Afbeelding

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 15:44

Nee, ik zag het op Instagram voorbij komen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 15:55

Die huizen serie is het enige wat een permanente plek heeft op kantoor, en verder staan er nog her en der wat losse dingen (kunt op de foto al wat zien, zoals de vuurtoren, vissershut,kever, boomhut). Zo staat er aan de andere kant nog wat meer (onder andere kraan, T1 bus) maar het meeste is geen plek voor en belandt uiteindelijk op zolder, waar inmiddels ook een imposante collectie ligt. Het is begonnen met technisch Lego maar dat wordt eigenlijk nu nauwelijks meer gekocht.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 16:47

Ik vind Lego wel echt een rotklus om schoon te maken. Wil het nog een keer proberen om in de douche te zetten en de sproeier er op te zetten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 16:51

Make-up kwasten zijn daarvoor de uitkomst , ideaal! Maar wel een klus als je een flinke collectie heb staan. Af sproeien in de douche zou ik niet zo snel doen, voor het geval en wat losschiet en zo wegspoelt.

--

Ik heb voor kerst weer flink wat Lego gekregen. Ik liep achter met de Speed Champions collectie. Nu weer aardig bij! Ik merk alleen wel dat ik echt minder aan het kopen ben, het gaat nu wat meer in fasen. Maar goed ik moet het straks ook kwijt kunnen als ik uit huis ga.
Al besloten dat ik alle verpakkingen dan weg ga doen, en een andere manier van opslag ga bedenken voor extra onderdelen.

In ieder geval als ik uit huis ga, haal ik alles uit elkaar en dan organiseer ik wel een middag dat mensen kunnen komen helpen bouwen :o

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 16:54

Ik denk ook dat als je alles zo nat maakt het wellicht niet helemaal mooi meer blijft na een tijd? Ik zou niet weten hoe ik de sets die ik heb gemaakt zou moeten drogen namelijk. :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:02

Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn sets niet zo vaak schoonmaak :o
Soms een doekje over de grotere delen, maar meer eigenlijk niet.

Vandaag eindelijk de set in elkaar gezet die ik voor mijn verjaardag kreeg (dat was eind oktober). Vanwege de kerst had ik er geen ruimte voor, maar nu wel!
Gelijk Simba erbij. Die had ik met kerst gekregen <3

Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:09

Het meeste staat bij ons in vitrinekasten en de rest maken we met een kwast eens in de zoveel tijd stofvrij.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:15

Ik maak t ook niet heel vaak schoon. En als ik het doe met en kwast of een busje perslucht.

Boutique hotel met lampjes is af.
Afbeelding
Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 23:17

Ik heb jaren alle dozen bewaard, maar inmiddels ben ik daar welk klaar mee en wil ik alles anders gaan organiseren.

Hoe bewaren jullie de boekjes , extra onderdelen en sets die je bijv. uit elkaar hebt gehaald omdat er niet altijd plek voor alles is :o

Ik heb nogal veel.... genoeg boekjes in ieder geval dus het moet wel een beetje groot zijn. Ik heb nu 8 bakken met Lego.

Mijn moeder zal jullie dankbaar zijn haha! Sinds ik wat opschiet voor een huurhuis, heb ik enorme drang om alles alvast uit te zoeken en zo nodig anders in te gaan delen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 23:19

Helaas kan ik je geen advies geven, wij hebben alle originele dozen nog. En een grote zolder.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 08:32

Ik heb alles per set in plastic gripzakken, verschillende maten zodat de zakken goed gevuld zijn.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 09:14

Neonlight schreef:
Helaas kan ik je geen advies geven, wij hebben alle originele dozen nog. En een grote zolder.

Wij ook.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:28

Ik heb alleen de kerst sets uit elkaar gehaald en die staan in hun doos bij de 'nog te maken' stapel. De originele dozen van alle sets die ik heb staan heb ik uit elkaar gevouwen en op de vliering gelegd op 2 stapels. Ik heb zin om Simba te gaan bouwen maar we zijn ook druk bezig met klussen en ik heb dus geen idee waar ik die neer moet zetten. Ik denk dat ik ergens in de woonkamer wel een plekje ervoor kan vinden :))

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 11:29

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 18:47

Zakjes en bakken van ikea

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 18:54

De kerstsets zijn de enige sets bij ons die niet afgebroken zijn en op de zolder in bakken staan. _O-
Maar het was op den duur zoveel dat ieder jaar alles opbouwen gewoon te veel werk was. En nu is het zoveel dat we er geen plaats meer voor hebben om het neer te zetten. :=
Het Tudor huis is woensdag binnen gekomen, met 2 specials erbij. *\o/*

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 09:03

Tijd geleden dat ik wat van Lego had gekocht, maar de Kruidvat had op sommige grote sets ruim 50% korting en deze van Harry Potter met die korting kon ik gewoon niet laten liggen :D :o

Afbeelding
Afbeelding

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 10:21

Gaaf! Ik was net te laat voor de grote sets maar ik kan de tijger set op gaan halen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 12:15

Oh, dat wilde ik niet weten :-)

Heeft iemand ervaring met verlichting inbouwen in een vitrinekast? Ik ken de Light My Bricks optie, maar dan alleen ingebouwd in het model, maar wil zoiets eigenlijk ook om een kastje (Ikea Kallax) te verlichten dat niet alleen voor lego modellen gebruikt wordt.

Afbeelding
even wat geknutseld met kerstverlichting